Dobbeltmoral?
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 06:32

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=464048/

»Det er simpelthen ikke godt nok. De ved godt, at fart dræber. Jeg er nødt
til at sige, at når man er minister, så har man en dobbelt forpligtelse til
at leve efter reglerne,« siger rådets direktør René La Cour Sell til B.T.

Hvad har man af forpligtigelse, når man er direktør for Rådet for Større
Færdselssikkerhed?

Hvis man kan "komme til" at køre SVJH 176 km/t på en motorvej uden at lægge
mærke til det, kan man vel også "komme til" at køre 30% for stærkt uden at
bemærke det... Deres biler er jo trods alt noget hurtigere end Hr. Sell's...

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-06 06:49

Morten Fruergaard skrev:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=464048/
>
> Hvad har man af forpligtigelse, når man er direktør for Rådet for Større
> Færdselssikkerhed?

Sikkert den forpligtigelse at han konstant skal skubbe til vores trafik
moral, opfattelse eller hvad man nu kalder det
Om man er enig med ham eller ej, så må hans bestyrelse da være godt
tilfreds. RFSF er jo næsten konstant med i debatten

> [...]
> bemærke det... Deres biler er jo trods alt noget hurtigere end Hr. Sell's...

Øøøøh uden at jeg decideret vil tage duracell i forsvar, så mangler jeg
lige lidt historik
Hvornår er han blevet nappet for at køre for stærkt ?
Er det ikke Jakob Buksti du forveksler ? Han kørte engang lidt små
hurtigt i sin CitroBang Xsara og mistede vist en post eller to på det !

Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 07:35

Lars [6710] wrote:

> [...]
> Er det ikke Jakob Buksti du forveksler ? Han kørte engang lidt små
> hurtigt i sin CitroBang Xsara og mistede vist en post eller to på det

Det ved jeg sgu ikke...

Nogen med god hukommelse?

Fra : Eliasen

Dato : 27-08-06 07:40

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Det ved jeg sgu ikke...

Mit umiddelbare gæt vil være, at selvsamme bestyrelse havde sat hr. Sell
fra bestillingen pr. omgående, hvis det var ham der havde haft tung
speederfod.

--
Eliasen

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-08-06 07:44

Morten Fruergaard skrev:

> Det ved jeg sgu ikke...
>
> Nogen med god hukommelse?

her er lidt om buksti

http://da.wikipedia.org/wiki/Jacob_Buksti

DuraCell ER sq også nappet for at køre for stærkt, blot ikke så voldsomt.
Men det ku' jeg ikke huske

http://ekstrabladet.dk/112/article194495.ece

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 09:08

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> DuraCell ER sq også nappet for at køre for stærkt, blot ikke så voldsomt.
> Men det ku' jeg ikke huske
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article194495.ece

En lille korrektion, Herr Duracell er faktisk blevet taget TO gange for at
køre for hurtigt....jeg husker det alt for tydeligt at moralens vogter selv
er et sort får (som de fleste andre)

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 27-08-06 14:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>En lille korrektion, Herr Duracell er faktisk blevet taget TO gange for at
>køre for hurtigt....jeg husker det alt for tydeligt at moralens vogter selv
>er et sort får (som de fleste andre)

Det er rigtigt, jeg har lige spurgt ham selv.
Han blev engang for længe siden målt på en motorvej, det var før han
blev direktør i RFSF og så den gang som EB omtaler.

Og hvad så?
- gør det hans udtalelser om hastighedens betydning for uhelds omfang
utroværdige?

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 14:17

KLIP

> - gør det hans udtalelser om hastighedens betydning for uhelds omfang
> utroværdige?

Næeeh, men det er med til give pressen lejlighed til at lave
grovmanipulation.

Det er vel også meningen, så borgerne blive holdt "til ilden" med
trivialitetsjournalistik.

Han er en fremragende lakaj for samtlige politikere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 17:58

> [...]
>
> Og hvad så?
> - gør det hans udtalelser om hastighedens betydning for uhelds omfang

På sin vis ja, (selv om det nok er rigtigt), så lyder det som utroværdigt
når det kommer fra en mand der vil "opdrage" andre men selv er han lige så
"ligeglad" med loven som resten af befolkningen. Jeg må tilstå at de fleste
af hans udtalelser preller af som vand på en gås fordi de kommer fra lige
netop denne mand.....i mine øjne er han lige så troværdig som Buksti der
også talte om sikkerhed.....
Set herfra, er han ikke den bedste til at bestride sin post.....han går jo
reelt set slet ikke ind for det han prøver at opdrage andre med. Desuden er
han fænomenal ringe til at "jagte" andet end bilisterne og lastbilerne. At
cyklister er de største søndere er fuldstændig unævnt fra herrrr duracell.
Cyklister kører HVER dag over for rødt lys hvilket jeg oplever når jeg tager
på arbejde.....det samme med fodgængere der går over for rødt osv osv osv.
Den mand kan jeg ikke tro er den mest kompetente til at udtale som om
sikkerhed og være lobbyist for samme.

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 27-08-06 18:09

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Set herfra, er han ikke den bedste til at bestride sin post.....han går jo
>reelt set slet ikke ind for det han prøver at opdrage andre med. Desuden er

Du hører så kun det du vil høre, ligenu deltager Rene i et forsøg med
intelligent-speeder, som gør speederen hård når hastighedsgrænsen nås.

>han fænomenal ringe til at "jagte" andet end bilisterne og lastbilerne. At
>cyklister er de største søndere er fuldstændig unævnt fra herrrr duracell.

Lørdag morgen hørte jeg ellers i radioen at nu er det cyklisternes
høren musik med øresnegle/hovedtelefoner, som gør dem ude af stand til
at høre trafikken omkring dem, der er i fokus.

Jeg er ikke sat i verden for at forsvare andre, men jeg er uforstående
overfor den hetz, der køres mod en person, der IMO gør et godt, men
svært stykke samfundsnyttigt arbejde for at flere overlever i
trafikken og færre kommer tilskade.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 18:22

> Du hører så kun det du vil høre, ligenu deltager Rene i et forsøg med
> intelligent-speeder, som gør speederen hård når hastighedsgrænsen nås.

Ja jeg er jo blevet farvet/påvirket af hans (u)gerninger.

> Lørdag morgen hørte jeg ellers i radioen at nu er det cyklisternes
> høren musik med øresnegle/hovedtelefoner, som gør dem ude af stand til
> at høre trafikken omkring dem, der er i fokus.

Hjælper ikke mig som hvis ikke ugentlig så i hvert fald månedligt er ved,
eller er blevet kørt ned af cyklister......jeg er holdt op med at tælle hvor
mange gange de har kørt ind i mig mens jeg som fodgænger bevæger mig over
fodgængerfeltet for grøn lys

> [...]
> overfor den hetz, der køres mod en person, der IMO gør et godt, men
> svært stykke samfundsnyttigt arbejde for at flere overlever i

Det gør han da utvivlsomt, men det ændrer jo intet på at han selv har svært
ved at efterleve det han vil have andre til

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 27-08-06 18:57

Leonard skrev:

> [...]
> høren musik med øresnegle/hovedtelefoner, som gør dem ude af stand til
> at høre trafikken omkring dem, der er i fokus.

Ja den er ret sjov, for det er jo noget helt nyt at cyklister kører
rundt og hører musik, det har de kun gjort i ca. 25 år siden Sony
opfandt Walkmanen, damn de må kede sig engang imellem.

Jesper

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 19:26

> [...]

> overfor den hetz, der køres mod en person, der IMO gør et godt, men
> svært stykke samfundsnyttigt arbejde for at flere overlever i

Hvad ville han egentlig tage sig til, hvis det lykkedes ham at få
politikerne til at forbyde automobilet, cyklen samt motorcyklen.

Råde give og lave forbud omkring apostlenes heste?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 19:29

Leonard skrev:

> [...]
> overfor den hetz, der køres mod en person, der IMO gør et godt, men
> svært stykke samfundsnyttigt arbejde for at flere overlever i

Helt enig, der er gået pop i at være efter manden - vi ved jo alle hver især
bedre end nogen andre.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 19:46

> Helt enig, der er gået pop i at være efter manden - vi ved jo alle hver
> især bedre end nogen andre.

Han ligger som han selv har redt.
......at foreslå at vi alle får indført gps som så blokerer for
hastighedsoverskridelser og andre luftkasteller.....køreprøver hvert 5. år
........puste i alkoholmeter før bilen kan starte.....

Så beder han også selv om at få sin person sat i fokus, med disse
halvgennemtænkte budskaber.
Der er da ingen (eller næsten ingen) danskere der ønsker en SÅ stram kontrol
og mistro før man sætter sig ud i sin dyrtkøbte bil

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 19:57

Tom skrev:

> [...]
> hastighedsoverskridelser og andre luftkasteller.....køreprøver hvert
> 5. år .......puste i alkoholmeter før bilen kan starte.....

En del af hans job, er at skabe debat omkring emner - det lykkes da for ham
ganske ofte.

Når der gang på gang er sager oppe hvor f.eks en spritbilist har kørt som
død og helvede, og muligvis endda nappet et enkelt eller to menneskeliv, er
det da fair nok at tage en diskussion om hvad der kan gøres ved problemerne.
At nogle af hans forslag er ude i hampen (for nogle) må man så tage med.

> [...]
> Der er da ingen (eller næsten ingen) danskere der ønsker en SÅ stram
> kontrol og mistro før man sætter sig ud i sin dyrtkøbte bil

Personligt vil jeg have det fint med, at folk der tidligere er dømt for
spritkørsel, skal puste i et alkometer inden de kan starte bilen - ligemeget
hvor dyr bilen har været, og hvor krænkende det er for personen.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 19:59

KLIP

> Personligt vil jeg have det fint med, at folk der tidligere er dømt for
> spritkørsel, skal puste i et alkometer inden de kan starte bilen -
> ligemeget hvor dyr bilen har været, og hvor krænkende det er for personen.

Det samme ville jeg have, hvis du skulle ind og passe din "maskine".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:01

BJ skrev:

> Det samme ville jeg have, hvis du skulle ind og passe din "maskine".

Det forstår jeg ikke - hvad ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:03

KLIP

> Det forstår jeg ikke - hvad ?

Hvorfor skal det begrænses til blot bilen/MC.

Du burde da blæse lige gyldig hvad du måtte arbejde med/lave når du
tidligere er dømt for spirituskørsel.

Du er da farlig både for dig selv og dine omgivelser og ikke mere en person,
man kan have tillid til?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:13

BJ skrev:

> Hvorfor skal det begrænses til blot bilen/MC.

Nåå... på den måde. Jeg står ikke ved en maskine til hverdag...

> Du burde da blæse lige gyldig hvad du måtte arbejde med/lave når du
> tidligere er dømt for spirituskørsel.

Hvis du er i en situation hvor du kan skade andre end dig selv, ville det
ikke være et problem i min verden.

Jeg ved udmærket, at nogen vil se det som en krænkelse af den personlige
frihed, og at det er svært at sætte grænser for hvor meget man skal have lov
at "overvåge".

> Du er da farlig både for dig selv og dine omgivelser og ikke mere en
> person, man kan have tillid til?

Tillid er noget helt andet, som ikke skal blandes ind i dén diskussion.
Nogle mennesker kan, under påvirkning af alkohol, ændre sig markant så
personen ikke længere har nogen sammenhæng, med det menneske man kender til
hverdag.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:21

KLIP

> [...]
> Nogle mennesker kan, under påvirkning af alkohol, ændre sig markant så
> personen ikke længere har nogen sammenhæng, med det menneske man kender

Det vil jeg ikke give dig ret i, når vi nu taler forbud/præventive indgreb.

Kunne du forestille dig en frigivet drabsmand gå rundt med skilt på maven,
der opfordrer til visitation?

Kunne du forestille dag en løsladt tyveknægt skulle gøre det samme?

Find selv flere paralleller.

Hvis du kan, kan du skabe dig en stensikker levevej som "konsulent" ud i
forbud med dertil hørende regresmuligheder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:27

BJ wrote:

> Det vil jeg ikke give dig ret i, når vi nu taler forbud/præventive
> indgreb.

Okay...

> Kunne du forestille dig en frigivet drabsmand gå rundt med skilt på
> maven, der opfordrer til visitation?

Nope.

> Kunne du forestille dag en løsladt tyveknægt skulle gøre det samme?

Nope.

> Find selv flere paralleller.

Jeg synes ikke sammenligningerne er helt fair - du skilter ikke med at du
har kørt spritkørsel, ved at du skal puste en gang før du kan starte bilen.

> Hvis du kan, kan du skabe dig en stensikker levevej som "konsulent"
> ud i forbud med dertil hørende regresmuligheder.

Så kan jeg da komme væk fra min "maskine"

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:30

KLIP

> Så kan jeg da komme væk fra min "maskine"

Jep.

Moral er noget der kommer igennem ens opdragelse.

Svaret på nutidens problemer med "frie børn" er psykologhjælp og forbud med
tilhørende bøde, klip i dit og dat osv.

Det er slet ikke her, der skal gribes ind!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:34

BJ skrev:

> Moral er noget der kommer igennem ens opdragelse.

Helt enig...

> Svaret på nutidens problemer med "frie børn" er psykologhjælp og
> forbud med tilhørende bøde, klip i dit og dat osv.
>
> Det er slet ikke her, der skal gribes ind!

Hvad så - vil du gå tilbage og straffe forældrene ?

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:36

KLIP

> Helt enig...

> Hvad så - vil du gå tilbage og straffe forældrene ?

Næ, skabe nogen ordentlige forældre til at videreføre "slægten".

Det er dit ansvar som (evt.) forælder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:42

BJ skrev:

> Næ, skabe nogen ordentlige forældre til at videreføre "slægten".

Lyder da fornuftigt.

> Det er dit ansvar som (evt.) forælder.

Det er ikke mere end 3 år siden, jeg tilbragte lidt tid i en SFO med unger i
alderen i 6-10 år... den oplevelse kan holde tanker om børn, lidt på afstand
nogle år endnu

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:44

KLIP

> Lyder da fornuftigt.

> Det er ikke mere end 3 år siden, jeg tilbragte lidt tid i en SFO med unger
> i alderen i 6-10 år... den oplevelse kan holde tanker om børn, lidt på
> afstand nogle år endnu

Det er i grunden ganske sørgelig.

Så er det da godt, vore børn ikke mere må gå med aviser og i stedet kan
ansættes som juniorvejledere i daginstitutionerne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:56

BJ skrev:

> Det er i grunden ganske sørgelig.

Ja... oplevelsen var, at respekten overfor andre (incl. de "voksne") var lig
nul. Alt skulle diskuteres med ungerne, det var ikke nok bare at sige "Nej
Morten, du må ikke slå Peter med hockeystaven"

Når forældrene så sidst på dagen kom og hentede ungerne, så man hvorfor de
tror alt er til diskution.

Som forælder har man heldigvis en vis indflydelse på sit barn, men hva'
hjælper det hvis der er dømt diskussionsklub i skole/SFO.

> Så er det da godt, vore børn ikke mere må gå med aviser og i stedet
> kan ansættes som juniorvejledere i daginstitutionerne..;)

Man kan ikke andet end beundre de knejter der gider det... måske respekten
er anderledes for dem, fordi de er "de store" fra skolegården.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 20:59

KLIP

> [...]
>
> Man kan ikke andet end beundre de knejter der gider det... måske respekten
> er anderledes for dem, fordi de er "de store" fra skolegården.

Tjaee ... jeg vil nu kalde det rendyrket dobbeltmoral.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 20:11

> En del af hans job, er at skabe debat omkring emner - det lykkes da for
> ham ganske ofte.

Jeg mener det skal være seriøse foreslag som er gennemtænkte. At skabe debat
bare for at provokere synes jeg ikke vidner om en professionel person.

> [...]
> er det da fair nok at tage en diskussion om hvad der kan gøres ved
> problemerne. At nogle af hans forslag er ude i hampen (for nogle) må man

Han tager ikke diskussionen, men kommer med nogle vilde idéer som slet ikke
vidner om at han skulle være en vidende person på området.

> Personligt vil jeg have det fint med, at folk der tidligere er dømt for
> spritkørsel, skal puste i et alkometer inden de kan starte bilen -
> ligemeget hvor dyr bilen har været, og hvor krænkende det er for personen.

Men igen ikke gennemtænkt. Hvis man har dræbt et andet menneske som
spritbilist, så har man næppe et kørekort og må derfor slet ikke sætte sig
bag rattet, så hvad gavner det at kræve installation af alkoholmetre til en
bil man alligevel ikke må køre i, det giver jo ingen mening. Og de sprittere
som VIL køre, de "finder" nok på en eller anden måde alligevel en bil uden
denne indretning......og det skal vel ikke nødvendigvis være sådan at hele
dk's bilpark skal have alkoholmetre fordi der findes sprittere. Herr
Duracell må komme med mere gennemtænkte foreslag

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:22

Tom skrev:

> Jeg mener det skal være seriøse foreslag som er gennemtænkte. At
> skabe debat bare for at provokere synes jeg ikke vidner om en
> professionel person.

Hans forslag provokerer måske dig, men næppe alle.

Egentlig synes jeg også det er for meget forlangt, at man ikke må kommentere
situationen, uden at stå med den perfekte løsning i baghånden.

> Han tager ikke diskussionen, men kommer med nogle vilde idéer som
> slet ikke vidner om at han skulle være en vidende person på området.

Det har du nok ret i - jeg ved heller ikke hvad hans baggrund er, for at
sidde i dén stol ?

Jeg tror også han har et dårligere ry her i gruppen, end han generalt har i
den danske befolkning. Her i gruppen ved "alle" jo bedre - på samme måde som
"alle" er fremragende trafikanter.

> [...]
> sætte sig bag rattet, så hvad gavner det at kræve installation af
> alkoholmetre til en bil man alligevel ikke må køre i, det giver jo

De kører jo rundt alligevel - så meget ved jeg da.

> Og de sprittere som VIL køre, de "finder" nok på en
> eller anden måde alligevel en bil uden denne indretning......

Helt enig, men kan der reddes bare et par menneskeliv, er det IMO "arbejdet"
værd.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 20:38

> Hans forslag provokerer måske dig, men næppe alle.
>
> Egentlig synes jeg også det er for meget forlangt, at man ikke må
> kommentere situationen, uden at stå med den perfekte løsning i baghånden.

Jeg mener netop man kan forlange mere af denne person end af hr jensen som
kan komme med samme løse idéer.

> Jeg tror også han har et dårligere ry her i gruppen, end han generalt har
> i den danske befolkning. Her i gruppen ved "alle" jo bedre - på samme måde
> som "alle" er fremragende trafikanter.

Jeg vil sige så meget at duracell nok skal regne med at der enkelte steder i
landet, sidder mennesker som måske stiller sig kritisk over for hvad han
kommer med i stedet for bare at løbe med på idéer som næppe bliver
realiseret alligevel. Jeg fornemmer ikke at duracells budskaber formår at nå
denne målgruppe
(Hvem der ved hvad og hvor meget, må være et uafklaret spørgsmål)

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-08-06 20:49

Tom skrev:

> Jeg mener netop man kan forlange mere af denne person end af hr
> jensen som kan komme med samme løse idéer.

På sin vis kan du have ret, men er traditionen ikke mere her i landet, at
der fremkommer en løs idé, hvorefter der nedsættes et udvalg til at
gennemtænke idéen ?

Hvis RFSF skal komme med konkrete lovforslag, skal de nok have udvidet
kontoret lidt.

> [...]
> steder i landet, sidder mennesker som måske stiller sig kritisk over
> for hvad han kommer med i stedet for bare at løbe med på idéer som

Selvfølgelig er der folk der er kritiske, og gudskelov for det.

Mon ikke også der indimellem går lidt politik i noget af det der kommer fra
RFSF ?

> Jeg fornemmer ikke at duracells
> budskaber formår at nå denne målgruppe

Nææ, men tallene for trafikdrab er faldende...

> (Hvem der ved hvad og hvor meget, må være et uafklaret spørgsmål)

Det samme kan siges om La Cour Sell's rolle i faldet af trafikdræbte - der
er nok mange faktorer.

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 27-08-06 21:08

"Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg tror også han har et dårligere ry her i gruppen, end han generalt har i
>den danske befolkning. Her i gruppen ved "alle" jo bedre - på samme måde som
>"alle" er fremragende trafikanter.

Det er da kun fordi det er dem der råber højest/skriver flest indlæg,
der har den holdning. Jeg tror der ligesom i det øvrige samfund også
herinde er et stort tavst flertal, der bare lytter med og derudover er
vi sikkert også en del, der bare ikke gider deltage i alle disse
ensidige nedrakninger af "personer med anden opfattelse af trafikken i
Danmark end mig" ...

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 21:11

KLIP

> [...]
> vi sikkert også en del, der bare ikke gider deltage i alle disse
> ensidige nedrakninger af "personer med anden opfattelse af trafikken i

Er der ikke et gammelt ordsprog der siger:"Den der tier, samtykker".?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 27-08-06 21:18

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Er der ikke et gammelt ordsprog der siger:"Den der tier, samtykker".?

Sikkert, men ikke alle gamle ordsprog er lige gode at bruge til
nutidens kommunikationssamfund, hvor mængden af det man når at tie om
er meget større end den mængde man kan nå at kommentere.

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 21:21

KLIP

> Sikkert, men ikke alle gamle ordsprog er lige gode at bruge til
> nutidens kommunikationssamfund, hvor mængden af det man når at tie om
> er meget større end den mængde man kan nå at kommentere.

Ja, de stiller store krav til os "gamle".

Det var nu nemmere, da der kun kunne skrives læserbreve i aviserne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 21:26

> "Brian" <nej@tak.du> wrote:
>
> vi sikkert også en del, der bare ikke gider deltage i alle disse
> ensidige nedrakninger af "personer med anden opfattelse af trafikken i
> Danmark end mig" ...

Man vælger jo selv i hvilke debatter man ønsker at deltage....

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-08-06 21:47

> [...]
> vi sikkert også en del, der bare ikke gider deltage i alle disse
> ensidige nedrakninger af "personer med anden opfattelse af trafikken i

Se bare hvordan Fruergaard svinede mig til, da jeg tillod mig at ytre mig om
det samme....

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 06:05

C. Caspersen wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Se bare hvordan Fruergaard svinede mig til, da jeg tillod mig at ytre
> mig om det samme....

Det kan da overhovedet ikke sammenlignes...

Jeg husker en hastighed forkert og straks overfalder du mig...

Jeg er fuldt enig i, at der er et stort tavs flertal, som bare lytter med -
det så vi jo sidst, hvor jeg lavede en lille afstemning med ham, som kørte
vel hurtig på dansk motorvej.

Men du har vel aldrig selv skrevet noget, som det så senere viser sig, at
være forkert?
Mennesker laver fejl...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-08-06 19:34

> [...]
>
> Og hvad så?
> - gør det hans udtalelser om hastighedens betydning for uhelds omfang

Næh - hva ka man sige ? Moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt ??

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 07:50

On Sun, 27 Aug 2006 08:35:04 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det ved jeg sgu ikke...
>
>Nogen med god hukommelse?

Den er god nok - det var hr. Buksti i en Xsara, "der pga. et øjebliks
uopmærksomhed" var smuttet op på 177 Man skal passe på de
Xsara'er, de er fandme hurtige ) Jeg så ham faktisk (eller rettere,
tror det var ham, en rød Xsara 3-dørs), motorcyklen havde først nået
ham mellem Vemmedrupafkørslen og Køge, han er målt fra broen ved
Borup-afkørslen, så der var helt sikkert fart på Motorcyklen havde
vel brugt 6-7 km på at løbe ham op og få stoppet ham.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-08-06 10:23

meddelelse news:44f13d18$0$75035$14726298@news.sunsite.dk...

> Det ved jeg sgu ikke...

Nej, og det vidner blot om en gang varm luft, som der er så meget af i
gruppen.

Er det for at få lidt klap på skulderen at man skriver disse "Duracell"-
indlæg, fordi man ved at man straks får en masse bekræftende besvarelser ?

Jeg begriber det ikke.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 12:20

C. Caspersen wrote:
> Nej, og det vidner blot om en gang varm luft, som der er så meget af i
> gruppen.

Nå. Kan du selv huske alt?

> Er det for at få lidt klap på skulderen at man skriver disse
> "Duracell"- indlæg, fordi man ved at man straks får en masse
> bekræftende besvarelser ?

Næ, det har jeg ikke behov for...

> Jeg begriber det ikke.

Jeg begriber ikke dit indlæg.

DU må have nogle seriøse problemer....

Fra : alexbo

Dato : 27-08-06 14:17

"Morten Fruergaard" skrev

> Nå. Kan du selv huske alt?

Jeg kan ikke, men du husker noget der ikke er sket, og er bagefter for lille
til at beklage.
Det var måske lige det du mente med dobbeltmoral.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 17:59

alexbo wrote:
> "Morten Fruergaard" skrev

> Jeg kan ikke, men du husker noget der ikke er sket, og er bagefter
> for lille til at beklage.

Går du i for små sko?

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-08-06 21:37

> Jeg kan ikke, men du husker noget der ikke er sket, og er bagefter for
> lille
> til at beklage.
> Det var måske lige det du mente med dobbeltmoral.

Tak.

/Caspersen

Fra : alexbo

Dato : 27-08-06 23:03

"C. Caspersen" skrev

> Tak.

Velbekomme.
Det var, som du naturligvis er klar over, ikke for at svare på dine vegne,
men fordi jeg ville give min mening til kende.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 05:49

C. Caspersen wrote:

> Tak.

Har du det bedre nu, hvor du fik dit klap på skulderen?

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-08-06 09:26

meddelelse news:44f275c1$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du det bedre nu, hvor du fik dit klap på skulderen?

Ja tak. Jeg havde det faktisk dårligt ved at jeg fuldstændig umotiveret blev
overfaldet.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 09:54

C. Caspersen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44f275c1$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja tak.

Godt, så du er en af dem, som har behov for det...

Og derfor tror du at alle har det samme behov...

> Jeg havde det faktisk dårligt ved at jeg fuldstændig
> umotiveret blev overfaldet.

Jeg vil nu ikke kalde det umotiveret!

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 27-08-06 14:25

Morten Fruergaard skrev:

> Jeg begriber ikke dit indlæg.
>
> DU må have nogle seriøse problemer....

Rolig Morten! Der er ingen grund til at jage personen bag et indlæg. Lad
os få kammertonen i stedet.

Mvh
Claus

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-08-06 21:39

meddelelse news:44f17fc4$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...

> DU må have nogle seriøse problemer....

...den lader vi lige stå.

Måske ramte jeg lige hovedet på sømmet.

/Caspersen

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-08-06 21:40

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44f17fc4$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...

PS: Hov, var mit indlæg ikke rygklappende

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 06:07

C. Caspersen wrote:

> PS: Hov, var mit indlæg ikke rygklappende

Nej, det var direkte overfaldende.
Jeg har ikke behov for rygklap - men jeg gider ikke blive overfaldet!

Men du har vel ikke andet at lave...

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-08-06 09:25

meddelelse news:44f27a11$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, det var direkte overfaldende.

Overfaldende ?

Dit navn blev ikke engang nævnt. Hvis du lige tørrer øjnene, så du kan se
igen, vil du opdage, at mit indlæg var generelt og på ingen måde møntet
direkte på dig.

Det er dine besvarelser til gengæld.

/Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 09:55

C. Caspersen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44f27a11$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...

> Overfaldende ?

Ja...

> Dit navn blev ikke engang nævnt.

Nej, men det var mit indlæg du besvarede!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 06:07

C. Caspersen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44f17fc4$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...

> ..den lader vi lige stå.
>
> Måske ramte jeg lige hovedet på sømmet.

Næ, jeg er bare træt at folk, som udfra ingenting dømmer andre...
Få et liv..

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-08-06 09:23

meddelelse news:44f279db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Næ, jeg er bare træt at folk, som udfra ingenting dømmer andre...
> Få et liv..

Det startede du selv med med dit ringe indlæg, som du jo skrev netop ud fra
ingenting, - du fortsatte ved at svine mig til.

Tag nu den tudekiks og erkend, at du tog fejl. Hele dit indlæg faldt til
jorden pga. den fejl.

Nej, jeg kan ikke huske alt. Men jeg er ikke barnlig, hvis det bliver
påpeget. Jeg er ikke for stor til at erkende mine fejl.

Bliv du blot ved med at skrive indlæg ala "Farten dræber ikke" og "Duracell
er dum"

(pissesjovt navn, hahahah)

Jeg er ligeglad. Men hvis indlægget er løgn eller forkert - så får du det at
vide. Det er vel rimeligt nok.

Med venlig hilsen

Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 09:59

C. Caspersen wrote:
> [...]
> meddelelse news:44f279db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Det startede du selv med med dit ringe indlæg, som du jo skrev netop

Så fordi at jeg husker nogle km galt omkring en offentlig person, så har du
ret til at dømme mig?

> - du fortsatte ved at svine mig til.

Hvem startede?

> Tag nu den tudekiks og erkend, at du tog fejl. Hele dit indlæg faldt
> til jorden pga. den fejl.

Har jeg ikke erkendt det?
husker du aldrig forkert?

> Nej, jeg kan ikke huske alt. Men jeg er ikke barnlig, hvis det bliver
> påpeget. Jeg er ikke for stor til at erkende mine fejl.

Hvornår har jeg nægtet at erkende, at jeg huskede forkert?
Da det blev påpeget at jeg huskede forkert blev jeg så hårdnakket ved med at
påstå at jeg havde ret?

> Bliv du blot ved med at skrive indlæg ala "Farten dræber ikke" og
> "Duracell er dum"

Ved med?
Dette var det første...

> Jeg er ligeglad. Men hvis indlægget er løgn eller forkert - så får du
> det at vide. Det er vel rimeligt nok.

Ja og det fik jeg også pænt at vide af Lars, hvor jeg straks indrømmer, at
jeg ikke ved om jeg har blandet 2 ting sammen.
Men du overfalder mig straks alligelvel...

Du må have en vrede du ikke kan komme af med i hverdagen... :-|

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-08-06 10:43

meddelelse news:44f2b066$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...

> Du må have en vrede du ikke kan komme af med i hverdagen... :-|

Der er kun én her der bruger ord som vrede, overfald osv.

Og lad nu være med at kaste flere sten, for dit glashus er ret nemt at
ramme.

Mvh

Caspersen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 11:50

C. Caspersen wrote:

SNIP-

Du er simpelthen for langt ude...

PLONK

Fra : C. Caspersen

Dato : 28-08-06 13:27

meddelelse news:44f2ca52$0$75036$14726298@news.sunsite.dk...

> Du er simpelthen for langt ude...

Nå. Du bør tage et kursus i konflikthåndtering, for der åbenbart ikke meget
til at bringe dig ud af fatning.

> PLONK

Håber ikke, at du bliver ked af det nu, men det rører mig faktisk ikke ret
meget.

/Caspersen

Fra : alexbo

Dato : 28-08-06 12:58

"Morten Fruergaard" skrev

> Så fordi at jeg husker nogle km galt omkring en offentlig person, så har
> du ret til at dømme mig?

Det har ikke noget at gøre med nogen km/t,
du beskylder René La Cour Sell for at køre 176 km/t på en motorvej.
Da du bliver spurgt om ikke du forveksler ham med en anden er svaret
"det ved jeg sku ikke"
Du gider ikke google eller på nogen måde undersøge om du skulle have taget
fejl, så du kunne rette din fejlagtige beskyldning.

Du er skideligeglad med at du uretmæssigt beskylder en mand for noget han
ikke har gjort.
Og så oven i købet i en tråd om dobbeltmoral.

Nu kommer nogen tåbelige bortforklaringer med at du bare huskede hastigheden
nogle km forkert.

René La Cour Sell har fået en fartbøde for at køre 62 km/t i byen.
Det har jo ingenting at gøre med dit 176 km/t indlæg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 14:40

alexbo wrote:
> Det har ikke noget at gøre med nogen km/t,
> du beskylder René La Cour Sell for at køre 176 km/t på en motorvej.
> Da du bliver spurgt om ikke du forveksler ham med en anden er svaret
> "det ved jeg sku ikke"

Hvad skulle jeg ellers skrive, når jeg ikke ved, om jeg forvekslede dem?

> Du gider ikke google eller på nogen måde undersøge om du skulle have
> taget fejl, så du kunne rette din fejlagtige beskyldning.

Igen er du vist lidt for hurtig...
Jeg googlede efter ham, men kunne ikke finde noget.
Derfor skrev jeg:
"Nogen med god hukommelse?"

> Du er skideligeglad med at du uretmæssigt beskylder en mand for noget
> han ikke har gjort.

Hvor har du det fra?`

> René La Cour Sell har fået en fartbøde for at køre 62 km/t i byen.
> Det har jo ingenting at gøre med dit 176 km/t indlæg.

Ikke andet end at jeg kunne huske at det var fremme, at han havde fået
fartbøde...
DEN del er jo rigtig nok...

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:12

> René La Cour Sell har fået en fartbøde for at køre 62 km/t i byen.
> Det har jo ingenting at gøre med dit 176 km/t indlæg.

Han har fået TO fartbøder )

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 28-08-06 20:23

>Han har fået TO fartbøder )

Men ingen af dem var i nærheden af 176 km/t.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:29

> Men ingen af dem var i nærheden af 176 km/t.

Næh så vidt jeg husker var de begge i bymæssig bebyggelse hvor der teoretisk
er flere børn end på en motorvej

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 28-08-06 20:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Næh så vidt jeg husker var de begge i bymæssig bebyggelse hvor der teoretisk
>er flere børn end på en motorvej

Som jeg skrev for lidt over et døgn siden i denne tråd, så var første
gang på motorvej og før han blev ansat i RFSF.

Jeg har fået mindst 5 fartbøder, men jeg tillader mig også at
undervise unge mennesker i faren ved at køre med hovedet under armen,
for hurtigt, uden sele, spritkørsel og andre unoder. Men det må jeg
hellere holde op med, for mine udtalelser er jo uvederhæftige.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-06 20:46

> [...]
> for hurtigt, uden sele, spritkørsel og andre unoder. Men det må jeg
> hellere holde op med, for mine udtalelser er jo uvederhæftige.

Der er jo mange måder at undervise på.....

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-06 08:34

> [...]
> Om man er enig med ham eller ej, så må hans bestyrelse da være godt
> tilfreds. RFSF er jo næsten konstant med i debatten

Enig, nogen kan bare ikke tåle at se sig "udstillet". Når han kommer med
angreb på nogen som man bifalder, er der påfaldende stille, lige for tiden
er det fx. cyklister som høre musik.

Jo, usædvanligt dårligt eksempel.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 12:21

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Jo, usædvanligt dårligt eksempel.

Ja, hukommelsen svigtede...

Kunne blot huske, at han havde været fremme i medierne pga. en overtrædelse,
men den var ikke så stor igen - kun 24 %...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-06 13:10

meddelelse news:44f1801d$0

> Kunne blot huske, at han havde været fremme i medierne pga. en
> overtrædelse, men den var ikke så stor igen - kun 24 %...

Han blev jo også "sat af holdet", det ved vi ikke om chaufføren gør?. Det
var ikke Fjog selv som kørte. Men jeg syntes det er glimragende at "de"
bliver taget på ordet, hvis det som de selv har besluttes bliver brudt. Gid
man gjorde det noget mere, ville bore noget mere i det, for så var der en
fx. finansminister som ville have et prob. mht bopælspligten :(.

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 13:11

KLIP

> [...]
> Gid man gjorde det noget mere, ville bore noget mere i det, for så var der
> en fx. finansminister som ville have et prob. mht bopælspligten :(.

Nu mangler vi blot, diverse blade jagter oppositionen i samme.

De har jo stemt for loven alle til hobe.

Jeg så gerne hende den syre med håndtasken og smøgerne, prinsessen osv.
blive hængt ud.

Mon de i øvrigt selv kører deres partipotter?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-06 17:30

> Jeg så gerne hende den syre med håndtasken og smøgerne, prinsessen osv.
> blive hængt ud.

Hvad jeg kender til div. "sprøjter" skal de nok få deres sag for, hvis der
er en lejlighed. Buksti var Sosser, ikke i regering, kun trafikpolitisk
ordfører for dem ;).

Fra : BJ

Dato : 27-08-06 17:32

KLIP

> Hvad jeg kender til div. "sprøjter" skal de nok få deres sag for, hvis der
> er en lejlighed.

Der er garanteret masser, men sælger det biletter?

> Buksti var Sosser, ikke i regering, kun trafikpolitisk ordfører for dem
> ;).

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henning

Dato : 27-08-06 07:52

On Sun, 27 Aug 2006 07:31:41 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>at leve efter reglerne,« siger rådets direktør René La Cour Sell til B.T.

Så vidt jeg ved kører ministrene aldrig selv deres biler, de har
chauffører til den slags? Det fremgår ikke af artiklen, hvem der reelt
kørte bilerne.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 08:03

mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>at leve efter reglerne,« siger rådets direktør René La Cour Sell til B.T.

Jeg gad nok spørge jounalisterne, om de aldrig er "kommet til" at køre
for stærkt i deres jagt på historier. Men det kommer der nok ikke
overskrifter som "journalister kører dødskørsel" ud af Iøvrigt er
det vel førerens forbandede pligt at sørge for, at statens køretøjer
overholder færdselsloven - uanset hvor travlt passageren har.
Ministeren kan i hvert fald sagtens undskylde sig med, at han/hun ikke
lige så, man kørte 65 i en 50-zone - man var optaget af den bærbare

>Hvad har man af forpligtigelse, når man er direktør for Rådet for Større
>Færdselssikkerhed?

Han skal også overholde loven, ingen tvivl om det. Det gav jo også
store overskrifter, da en fotovogn havde fået ham med mellem 55 og 60
i byzone.

> [...]
>bemærke det... Deres biler er jo trods alt noget hurtigere end Hr. Sell's...

Det var nu ikke hr. Sell.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Møller

Dato : 27-08-06 10:16

<Ivan Madsen> wrote in message
> [...]

Hvorfor har man en dobbelt forpligtelse?
Skal man også betale dobbet i skat?
Det svarer måske til hr René opfattese af faren ved frontalt sammenstød
mellem to biler med samme hastighed .......
Han får det til at blive til en ulykke med dobbelt hastighed. I guder man

> Jeg gad nok spørge jounalisterne, om de aldrig er "kommet til" at køre
> for stærkt i deres jagt på historier. Men det kommer der nok ikke
> overskrifter som "journalister kører dødskørsel" ud af

Som i Paris efter Diana og Fayed
På Helsingørvejen efter Frede.
eller... fortsæt selv listen.

For at indhente en vogn, man formoder kører for stærkt i henhold til loven,
ikke forholdene, skal man da vist selv køre stærkere, eller gælder der andre
fysiske love for journalisterne f.eks. fra TVStop?

Møller

Fra : Thomas H.

Dato : 27-08-06 12:34

meddelelse news:44f12e3e$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=464048/

Den umiddelbart mest logiske handling ville jo være, at regeringen kom frem
og indrømmede, at deres flueknepperi med at kalde folk det ene og det andet,
og hæve bøder for folk der kører 5-10 km/t for hurtigt, måske har været for
overdrevet, da de fleste mennesker ikke sidder og holder øjnene på
speedometret konstant og holder øje med om de kører 50,0 eller 57,3 .....men
mon ikke de finder på et eller andet med, at loven gælder for alle,
undskylder, og så ellers bare fortsætter med at følge trafikken og skærper
det yderligere om et par år med klip ved 20%, frakendelse ved 40% osv. osv.

....i øvrigt sjovt at interviewede folk i artiklen mener, at en minister på
bagsædet SAGTENS kan mærke og vurdere om hans chauffør kører 50 eller 60
mens de sidder og arbejder.... suk.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Jim Bob

Dato : 27-08-06 14:53

> [...]
> bagsædet SAGTENS kan mærke og vurdere om hans chauffør kører 50 eller 60

Hørt - vi har brug for mere frihed - ikke mere kontrol og mere straf! Det
burde selv en venstremand kunne fatte.

/JB

Fra : .J.S...

Dato : 27-08-06 20:12

> [...]
> til at sige, at når man er minister, så har man en dobbelt forpligtelse
> til at leve efter reglerne,« siger rådets direktør René La Cour Sell til

LOL

Så lige klip fra TV-avisen, ministerbilerne fulgte jo blot med trafiken, een
lå endda lige bagefter en stor lastbil.

Jeg vil vædde med at de forargede borgere det var lykkedes at finde kører
med præcis samme hastighed selv.

Hvad forventer man, skal ministerbilen køre langsommere end trafikken i
almindelighed så det samler kø og folk begynder at overhale i irritation ??

mvh/JS

Fra : Leonard

Dato : 27-08-06 21:12

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote:

>Hvad forventer man, skal ministerbilen køre langsommere end trafikken i
>almindelighed så det samler kø og folk begynder at overhale i irritation ??

Jeg forventer at landets ministre overholder landets love.
Og jeg forventer at de instruerer deres ansatte i at overholde landets
love.

Hvis det skaber kø på vejen, så er der enten noget galt med de øvrige
trafikanter eller med loven. Love skal ikke laves om på vejen, men i
folketinget.

Fra : claus b. p.

Dato : 28-08-06 15:19

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
> ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote:
>// Love skal ikke laves om på vejen, men i
> folketinget.

Jeg er enig.
Sagen er blot at dette tjener som udemærket illustration for at folketingets
(og dermed også Rådet for Større Færdselssikkerheds) totale fokusering på
hastigheden som det store problem i trafiksammenhæng, er uden accept fra
såvel private som erhvervschauffører. Alle (stort set uden undtagelse)
overtræder i et eller andet omfang hastighedsreglerne. Dette er for så vidt
også oftest uden problemer, blot man kører efter forholdene. Det der er det
største problem er at hastighedsgrænserne ikke justeres efter forholdene, så
den vejledning der ligger i disse, er mange gange mere en vildledning. Som
FDM netop har skrevet, er det fuldstændig usandsynligt at der kun er 2
landevejsstrækninger i DK der er gode nok til at hastigheden tillades med
90km/t.
Stort set alle tiltag omkring dette har været virkningsløse, såvel fotovogne
som kampagner. Den eneste ting der virkelig batter er et stort antal
hastighedskontroller, som gør risikoen for at blive straffet virkelig stor.
Men det vil man naturligvis ikke ofre, da uheldsskadesfrekvensen rasler ned,
selvom folk kører som de altid har gjort. Jeg gætter på at det vi kan se, er
at nu er vi nået over 50% af bilparken der har fået ABS bremser og airbags.
Et tal der var nået for længe siden, hvis vores afgifter på biler ikke var
så absurde. Altså konklusion: De 179 mænd og kvinder er ansvarlige for
langt flere trafikdrab pga. deres skattepolitik, end de er ansvarlige for
færre trafikdrab pga. deres trafikpolitik. Så det er her den ægte
dobbeltmoral ligger.

PS: Cyklisternes trafikskader er ikke blevet færre...

/Claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-08-06 13:48

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> at leve efter reglerne,« siger rådets direktør René La Cour Sell til B.T.

Jeg syens også at overtrædelserne er for meget, specielt når man
tænker på at det er i bymæssig bebyggelse og ikke bare på motorvej.
Til gengæld så håber jeg også at pressen er klar når nu der engang
(må det vare mange mange år, red) bliver S ledet regering.
Lur mig om de er bedre..............

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-08-06 14:41

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Til gengæld så håber jeg også at pressen er klar når nu der engang
> (må det vare mange mange år, red) bliver S ledet regering.

Det er de ikke...