Afmontering af Blaupunkt radio
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 26-08-06 18:40

Hey

I vores Passat har vi sådan en Blaupunkt Alicante CD31. Jeg vil gerne kunne
smide et nulhuls-mobilerholder-beslag i bilen for at kunne bruge min iPod
Mini sammen med radioen.

Google har fortalt mig, at radio'en understøtter eksterne lydkilder, så det
er vel bare et spørgsmål om, at få radio'en ud for at trække et kabel.

Men jeg har ikke noget afmonteringskit. Findes der nogle tricks? Jeg har
googlet, men uden held.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Klaus Fogh

Dato : 26-08-06 19:35

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er vel bare et spørgsmål om, at få radio'en ud for at trække et kabel.
>
> Men jeg har ikke noget afmonteringskit. Findes der nogle tricks? Jeg har

Hej Bo

Kender ikke din radio, men min Blaupunkt afmonteres med nogle specielle
clips som indføres på hver sin side af radioen. Jeg lægger et foto i
dk.binaer.motor.

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 26-08-06 19:36

[...]

> Kender ikke din radio, men min Blaupunkt afmonteres med nogle specielle
> clips som indføres på hver sin side af radioen. Jeg lægger et foto i
> dk.binaer.motor.

kan ikke rigtigt hitte ud af at hente billeder fra binær.. tro det eller
lad væ'r.. :)

mvh
bo dudek
www.familiendudek.dk

Fra : alexbo

Dato : 26-08-06 19:49

"Bo Kamp Dudek" skrev

> kan ikke rigtigt hitte ud af at hente billeder fra binær.. tro det eller
> lad væ'r.. :)

Det tror jeg da gerne, linket viser bla.a. bøjler til blaupunkt.
Du kan lave dem selv af et par strikkepinde, eller bruge fire søm, de frigør
låsen der holder radioen, men du skal ikke forvente den hopper ud af sig
selv, der skal mases lidt.
Du kan risikere at der er sat en skrue i hvert bøjlehul, en lille umbraco.

http://www.carsound.dk/soeg.asp?soeg=b%F8jler

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-08-06 20:22

On Sat, 26 Aug 2006 20:48:56 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>selv, der skal mases lidt.
> Du kan risikere at der er sat en skrue i hvert bøjlehul, en lille umbraco.

Blot en tilføjelse:

Ind med fire søm, som passer i diameter med de fire huller.
Pres dem så langt ind som muligt (uden decideret vold..)
Hiv samtidigt til siden i sømmene, mens du trækker dem udad, så plejer
radioen at følge med.

/Kent Glerup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-08-06 09:08

alexbo wrote:
> [...]
> ud af sig selv, der skal mases lidt.
> Du kan risikere at der er sat en skrue i hvert bøjlehul, en lille

99 kr. for 2 stk. "ståltråd" !
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1884&pk=&webid=&soeg=bøjler
Det er sat'me billigt

Jeg plejer at bruge 2 popnitter (eller lignende) og så lirke radio'en ud.
Man kan sagtens nøjes med kun 2, da den kan tages ud i den ene side først.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-08-06 18:19

[...]

jeg havde to stk. skruetrækkere som passede perfekt i hullerne, og så var
det ingen sag at flå radioen ud.. ehm.. mit næste problem er så, at jeg
ikke umiddelbart kan finde nogen tilslutning bag på radioen til f.eks.
minijack stik eller lignende..

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-08-06 18:41

Bo Kamp Dudek skriver:

> mit næste problem er så, at jeg
> ikke umiddelbart kan finde nogen tilslutning bag på radioen til f.eks.
> minijack stik eller lignende..

RTFM, hvis du har den altså.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-08-06 14:15

[...]

> RTFM, hvis du har den altså.

har jeg selvfølgelig gjort, inden jeg spurgte her.. men manualen nævnte
kun, at der VAR en tilslutning.. ikke hvordan den så ud og hvad jeg skulle
bruge.. ehm..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-08-06 15:44

Bo Kamp Dudek skriver:

> har jeg selvfølgelig gjort, inden jeg spurgte her.. men manualen nævnte
> kun, at der VAR en tilslutning.. ikke hvordan den så ud og hvad jeg skulle
> bruge.. ehm..

Okay, som regel er der udførlige tekniske tegninger med en "Blåprik",
incl numre på diverse adaptorer.

Fra : alexbo

Dato : 27-08-06 19:12

"Bo Kamp Dudek" skrev

> [...]
> det ingen sag at flå radioen ud.. ehm.. mit næste problem er så, at jeg
> ikke umiddelbart kan finde nogen tilslutning bag på radioen til f.eks.

Der skulle gerne være en tom tilslutningsboks, til fjernbetjening, mikrofon
og bla.a. Ipod
Et mini iso tilslutning

http://dev15.sites.dk/produkt.asp?id=4358&pk=2

http://www.blaupunkt.com/dk/7607540500_main.asp

Der findes en gruppe dk.teknik.lyd.bilstereo de har muligvis nogen gode råd.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-08-06 14:15

[...]

> Der skulle gerne være en tom tilslutningsboks, til fjernbetjening, mikrofon
> og bla.a. Ipod
> Et mini iso tilslutning

havde forventet noget a la composite tilslutning, derfor var jeg lidr
undrende..

[...]

> http://dev15.sites.dk/produkt.asp?id=4358&pk=2

700 spir! er der splitter ragende sindsyge?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : kazz

Dato : 26-08-06 21:33

4 tandstikkere (de runde som ikke kan komme ind imellem tænderne alligevel)
vil klare jobbet, pillede selv min egen ud idag på denne måde.
Fandt bøjlerne efter jeg havde pillet den ud )-:

Kazz

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-08-06 06:41

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> et kabel.
>
> Men jeg har ikke noget afmonteringskit. Findes der nogle tricks? Jeg

Er det med 4 små huller eller 2 aflange?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 27-08-06 18:20

[...]

> Er det med 4 små huller eller 2 aflange?

4 små huller.. fandt løsningen med tynde skruetrækkere som beskrevet
andetsteds i tråden..

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk