Brugt/ombytter motor til Citroen Jumper 2,~
Fra : Kenny

Dato : 25-08-06 12:32

Davz

En af vores stabile men desværre ikke særlig kloge chauffører har for
nylig præsteret at køre bilen tør for olie efter 20000 km

Er der nogen der kender en ophugger der primært beskæftiger sig med
kassevogne/lastbiler, eller ville det måske kunne give en besparelse i
at hente den i udlandet?.

Mvh

Kenny

Fra : Harald Blaatand

Dato : 25-08-06 13:10

"Kenny" <ask@me.com> wrote in message
> [...]
>

> Er der nogen der kender en ophugger der primært beskæftiger sig med
> kassevogne/lastbiler, eller ville det måske kunne give en besparelse i at

Der er en ved Ølstykke,Sjælland,jeg mener den hedder noget i retning af "Vor
Frue Lastvognsophug"

Ellers prøv www.krak.dk eller www.degulesider.dk

Mvh

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-08-06 13:14

"Kenny" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> Davz
>
> En af vores stabile men desværre ikke særlig kloge chauffører har for
> nylig præsteret at køre bilen tør for olie efter 20000 km

Hej

Kommer der ikke noget garanti ind her, den må da ikke smide så meget olie!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-08-06 15:33

On Fri, 25 Aug 2006 14:13:41 +0200, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> wrote:

>Kommer der ikke noget garanti ind her, den må da ikke smide så meget olie!

Efter 20KKM ?!?
Det håber jeg ikke!

/Kent Glerup

Fra : Martin

Dato : 25-08-06 15:50

> Kommer der ikke noget garanti ind her, den må da ikke smide så meget olie!

Ofte er specifikationen på biler at der må smides (forbruges) 1 liter pr.
1.000 km.

/Martin

Fra : Christopher Stein

Dato : 25-08-06 13:20

Kenny skrev:
> [...]
>

> Er der nogen der kender en ophugger der primært beskæftiger sig med
> kassevogne/lastbiler, eller ville det måske kunne give en besparelse i

har i prøvet at tage kontakt til citroen og høre om de vil sponsere lidt
af en ny motor?
Hvis i har flere af de biler kan det jo tænkes at de opfatter jer som
god kunde. :)

Fra : Brian

Dato : 25-08-06 16:53

Har du prøvet www.dataophug.dk ?

Fra : Kenny

Dato : 25-08-06 17:41

Brian skrev:
> "Kenny" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet www.dataophug.dk ?

Ja der har jeg prøvet uden held. Bilen er ud over garantien og jeg
forventer ikke ligefrem at Citroen vil være behjælpelige uden at skulle
have en formue for det da det er den eneste bil vi har fra dem.

Planen da den blev købt var bare vi skulle have en billig bil til
backupkørsel m.m men foreløbig har den fået ny motor på garantien efter
40000km og ny gearkasse ved 50000 og nu ved 60000 kører fjolset den død
på trods af advarsel i display, lampe om lav oliestand plus selvfølgelig
olietrykslampen.

Derudover har jeg oplevet flere pinlige situationer ved motorvejskørsel
op ad bakke = 60-70 km/t Der er godt nok Alukasse m. spoiler på men
alligevel.

Den har snart stået stille i 6-8 måneder og da vi har omstruktureret min
faste tur har jeg en del "fri"tid på værkstedet det næste stykke tid og
nu skal den den altså laves.

Jeg har forholdsvis frie hænder fra mesters side, bare prislejet ligger
noget under de 43000 som tilbuddet ellers har lydt på for en ny motor
ilagt.

Jeg er ikke uddannet mekaniker, men har da skiftet en del motorer og
lavet meget andet på biler gennem tiden, men dog ikke en der er så ny
som denne, men jeg formoder da ikke at det skulle volde de store
problemer så længe jeg har det rette værktøj.eller tager jeg fejl?.

Jeg har fundet "vor frue" og prøver at give dem et kald i morgen.

Er det mon muligt at fremskaffe en "Haynes" til bilen, jeg har ikke
kunne finde nogen endnu, og den ville jo være rar at have.

Nå det blev lidt af en smøre....

Tak for tippet, og tak for denne gruppe der stadig er en af de mest
underholdende at læse.

Mvh

Kenny