"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:vi2ue2dtaa7b91dc37lrg7ik83a2qencse@4ax.com...
> On Fri, 25 Aug 2006 08:59:14 +0200, "Thomas Kaarup"
> <thomas@thomaskaarup.com> wrote:
>
>>vi overvejer denne bil, men ville lige høre om der er nogen der har noget
>>at
>>sige om købet.
>
> Dejlig vogn:
> Fint med motorkraft, gear går godt, man vænner sig til instrumenterne,
> den holder en anstændig brændstoføkonomi.
> Førersædet er fantastisk!
> Fordrummet ved passageren er ret "kort", så langbenede kan ikke
> strække benene ordentligt.
> Styretøjet er lidt specielt. Der er INGEN direkte føling med
> underlaget. Den elektriske servo kan virke noget "elastisk" i det, og
> servovirkningen er temmelig kraftig. Kør en god lang prøvetur, og se
> om I har det fint med dette.
>
>>Godt/skidt ved denne bil omkring ting som drift økonomi, service,
>>stabilitet, gensalgsværdi ect.
>
> Jeg havde kun min i et halvt år, så jeg kan ikke rigtig sige noget om
> de ovenstående.
>
Vi har nu haft en Grand Scénic 1.9dCi i godt et år/30.000km. Vi har haft
lidt småfejl, der alle var på udstyr eftermonteret af værkstedet - selve
bilen fra fabrikken har fungeret perfekt. Det kniber lidt med varmen om
vinteren - specielt hvis man ikke kommer på motorvej eller som minimum op på
landevejshastighed. Vi valgte at få eftermonteret oliefyr - og det fungerer
perfekt. Det varer - som med de fleste moderne dieselbiler - mange km før
den er "kørt til" og forbruget ryger langt nok ned - men vores kører pt.
17-18 km/l, hvilket jeg er svært godt tilfreds med. Iflg.
www.vibilagare.se
's rustregister er den en af markedets bedst rustbeskyttede biler med bl.a.
rustfri udstødning etc. Sikkerheden er i top i alle undersøgelser - såvel
EuroNCAP som test af nakkestøtter, påkørsel bagfra m.m.
Glæd dig til en meget komfortabel kørsel i en meget støjsvag bil. Styretøjet
vænner man sig hurtigt til - og faktisk kører den glimrende - højde og vægt
taget i betragtning.