/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rystelser ved nedbremsning + motor går død~
Fra : Daniel W Johansen


Dato : 24-08-06 19:37

Er sgu glad for jeg købte min bil hos en forhandler, for listen med ting
jeg skal ind med bliver efterhånden større :)

Anyways.
Når jeg køre i byen/motorvejen og bruger sprinklervæsken falder motoren
i omdrejninger, holder jeg i tomgang og bruger sprinklervæsken, så går
motoren død!.
Hvad er årsagen til dette?


Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
årsagen?.

 
 
Lars Knudsen (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 24-08-06 20:02

On Thu, 24 Aug 2006 20:36:34 +0200, Daniel W Johansen
<FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote:

>Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
>rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
>ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
>årsagen?.

Slidte skiver/klodser, slidte dæk, gal sporing, m.fl. Den bør ikke
ryste i rattet ved nedbremsning.

** Lars

Ukendt (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-08-06 21:41

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:rqtre29abt1g2umg827jv7rd6c7verfhrp@4ax.com...
> On Thu, 24 Aug 2006 20:36:34 +0200, Daniel W Johansen
> <FJERNdanielwj2@gmail.com> wrote:
>
>>Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
>>rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
>>ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
>>årsagen?.
>
> Slidte skiver/klodser, slidte dæk, gal sporing, m.fl. Den bør ikke
> ryste i rattet ved nedbremsning.

Hvis det er ved nedbremsning, kan det vel kun være skiverne den er gal med.
Er det de slidte dæk eller en gal sporing/afbalancering bør den vel også
ryste når han barer kører ?

MVH
Thomas H.



Lars Knudsen (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 25-08-06 10:39

On Thu, 24 Aug 2006 22:41:07 +0200, "Thomas H." <ingen> wrote:

>>>Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
>>>rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
>>>ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
>>>årsagen?.
>>
>> Slidte skiver/klodser, slidte dæk, gal sporing, m.fl. Den bør ikke
>> ryste i rattet ved nedbremsning.
>
>Hvis det er ved nedbremsning, kan det vel kun være skiverne den er gal med.
>Er det de slidte dæk eller en gal sporing/afbalancering bør den vel også
>ryste når han barer kører ?

Det lyder faktisk rigtigt....


** Lars

Jørgen M. Rasmussen (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-08-06 21:21


"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44edf1b3$0$143

> Er sgu glad for jeg købte min bil hos en forhandler, for listen med ting
> jeg skal ind med bliver efterhånden større :)
>
Hvorfor?, det er tilladat at prøvekøre, afprøve inden du køber. Faktisk er
det en pligt, også ved privat handel, hvor man også bør lade en uvildig se
på den ;).

> Anyways.
> Når jeg køre i byen/motorvejen og bruger sprinklervæsken falder motoren i
> omdrejninger, holder jeg i tomgang og bruger sprinklervæsken, så går
> motoren død!.
> Hvad er årsagen til dette?
>
Tænder ladelampen?. Det kunne skyldes pumpen belaster generatoren, lyder
bare vildt at den kan belaste så meget. Eller gen. lader for lidt, eller
begge dele. Det havde du vel opdaget inden du skrev under? ;).

>
> Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
> rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
> ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
> årsagen?.

Hvorfor købte du den?. Den har også skæve skiver, byt til nyt.



Peter Dalgaard (24-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 24-08-06 21:48

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> writes:

> > Når jeg køre i byen/motorvejen og bruger sprinklervæsken falder motoren i
> > omdrejninger, holder jeg i tomgang og bruger sprinklervæsken, så går
> > motoren død!.
> > Hvad er årsagen til dette?
> >
> Tænder ladelampen?. Det kunne skyldes pumpen belaster generatoren, lyder
> bare vildt at den kan belaste så meget. Eller gen. lader for lidt, eller
> begge dele. Det havde du vel opdaget inden du skrev under? ;).

Kortslutning henover pumpen? Hvis du forbinder +12V til stel ved
betjening af sprinklerkontakten ku' det forklare noget...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Daniel W Johansen (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Daniel W Johansen


Dato : 25-08-06 10:34

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44edf1b3$0$143
>
>
>>Er sgu glad for jeg købte min bil hos en forhandler, for listen med ting
>>jeg skal ind med bliver efterhånden større :)
>>
>
> Hvorfor?, det er tilladat at prøvekøre, afprøve inden du køber. Faktisk er
> det en pligt, også ved privat handel, hvor man også bør lade en uvildig se
> på den ;).
Fordi jeg netop nu har dejlige 6 måneders garanti på den :)

>
>
>>Anyways.
>>Når jeg køre i byen/motorvejen og bruger sprinklervæsken falder motoren i
>>omdrejninger, holder jeg i tomgang og bruger sprinklervæsken, så går
>>motoren død!.
>>Hvad er årsagen til dette?
>>
>
> Tænder ladelampen?. Det kunne skyldes pumpen belaster generatoren, lyder
> bare vildt at den kan belaste så meget. Eller gen. lader for lidt, eller
> begge dele. Det havde du vel opdaget inden du skrev under? ;).

Nop, tænkte ikke lige over at en ting som sprinkleren kunne skabe sådan
et problem, men er et halv års garanti så den ryger bare ind igen.


>
>
>>Når jeg køre mellem 90-140 km/t og bremser, så giver det rystelser op i
>>rattet, som er ret tydelige og faktisk så tydelige at man kan se rettet
>>ryster.. er dette normalt? og i tilfælde af det ikke er, hvad er så
>>årsagen?.
>
>
> Hvorfor købte du den?. Den har også skæve skiver, byt til nyt.
Første tur i bilen syntes jeg at opleve dette, efter anden tur i bilen
med en ven der viste lidt mere om det kunne vi ikke fremkalde disse
rystelser igen og ligeledes ved 3 tur i bilen kunne jeg hellere ikke få
dem frem igen, så tog det for ingen ting. Først efter at have haft den i
nu 3 uger at jeg har opdaget at det kun er ved højere hastigheder den
har problemer med rystelser, og der blev desværre kun kørt bykørelse ved
2 og 3 tur.

En ting som skævebremser, burde dette ikke være blevet opdaget ved
service og syn. Den fik nemlig 75k eftersyn, samt den blev synet da jeg
købte den.

>
>

Jørgen M. Rasmussen (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-08-06 14:39


"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44eec3f9$0$138
> Fordi jeg netop nu har dejlige 6 måneders garanti på den :)
>
Har du det på skrift?. Der er ikke noget iflg. købeloven som hedder
"garanti", kun reklamationsret. Om den kan bruges afh. af hvad du har købt,
du kan IKKE reklamere dig til en ny bil- naturlig slitage betaler du selv,
på en 10-15 år gl. bil er det en del ;).

Først efter at have haft den i
> nu 3 uger at jeg har opdaget at det kun er ved højere hastigheder den har
> problemer med rystelser, og der blev desværre kun kørt bykørelse ved 2 og
> 3 tur.
>
Det kan måske være fordi hjulene ikke er spændt ordentligt. Din hjul spænder
dine skiver, hvis det ikke var for en lille dum skrue, og rust, ville de
falde af når du fx. skiftede hjul ;).

> En ting som skævebremser, burde dette ikke være blevet opdaget ved service
> og syn. Den fik nemlig 75k eftersyn, samt den blev synet da jeg købte den.
>
Det er let at lave skiver skæve, fx. ved at holde foden på bremsen efter en
opbremsning. Så du har måske smadret dem på vejen hjem ;).



Brian (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-08-06 15:06

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det er let at lave skiver skæve, fx. ved at holde foden på bremsen
> efter en opbremsning. Så du har måske smadret dem på vejen hjem ;).

Hvis bilen ikke kan holde til det, bør det stå i instruktionsbogen... jeg
holder altid foden på bremsen, og har aldrig haft skæve skiver.

Jeg siger ikke at fænomenet ikke findes, men det må da begrænse sig til
skiver af tvivlsomt fabrikat.

/Brian



Martin (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 25-08-06 15:57


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44ef0396$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen M. Rasmussen skrev:
>
>> Det er let at lave skiver skæve, fx. ved at holde foden på bremsen
>> efter en opbremsning. Så du har måske smadret dem på vejen hjem ;).
>
> Hvis bilen ikke kan holde til det, bør det stå i instruktionsbogen...

Hvis instruktionsbogen skulle beskrive alle de ting som bilen ikke kan holde
til, ville den hurtigt blive meget tyk! Står der fx i din instruktionsbog at
du ikke må køre ind i en mur? Eller hvad med kantstenen?

> jeg holder altid foden på bremsen, og har aldrig haft skæve skiver.

Normalt er det heller ikke noget problem. Det er kun hvis skiverne bliver
meget varme, og hvis man mener at problemet let opstår, skulle man måske
overveje sin kørestil generelt

> Jeg siger ikke at fænomenet ikke findes, men det må da begrænse sig til
> skiver af tvivlsomt fabrikat.

Nok mere en kombination af fabrikat og kørestil.

/Martin



Brian (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-08-06 18:27

Martin skrev:

> Hvis instruktionsbogen skulle beskrive alle de ting som bilen ikke
> kan holde til, ville den hurtigt blive meget tyk! Står der fx i din
> instruktionsbog at du ikke må køre ind i en mur? Eller hvad med
> kantstenen?

Nej, for det larmer eller giver en sjov lyd, når du gør det - det er
åbenlyst at det ikke er sundt for bilen.

Når de kan skrive i en instruktionsbog hvornår det er en god idé at skifte
gear, kan de også skrive hvis skiverne ikke kan holde til at man holder
bremsen nede.

/Brian



Jørgen M. Rasmussen (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 25-08-06 18:46


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44ef32e3$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Når de kan skrive i en instruktionsbog hvornår det er en god idé at skifte
> gear, kan de også skrive hvis skiverne ikke kan holde til at man holder
> bremsen nede.
>
Hvorfor skulle de gøre det?, det giver omsætning på værkstedet ;). Det er
bare erfaring som siger at det er dumt at gøre, jo varmere bremser, jo værre
:(. Og på nogen biler sker det lettere end andre.



Daniel W Johansen (25-08-2006)
Kommentar
Fra : Daniel W Johansen


Dato : 25-08-06 15:22

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44eec3f9$0$138
>
>>Fordi jeg netop nu har dejlige 6 måneders garanti på den :)
>>
>
> Har du det på skrift?. Der er ikke noget iflg. købeloven som hedder
> "garanti", kun reklamationsret. Om den kan bruges afh. af hvad du har købt,
> du kan IKKE reklamere dig til en ny bil- naturlig slitage betaler du selv,
> på en 10-15 år gl. bil er det en del ;).
Ja jeg har det på skrift, og forventer ikke en ny bil men forventer at
få hvad jeg betalte for. Og det var en bil fra 1998 uden fejl, garantien
skulle gerne dække for ting i det skjulte som ikke burde være der. Og
selvfølgelig skal den ikke dække for ting der slides naturligt, men de
par ting jeg har på den nu er ikke noget der er kommet på 3 uger, som er
den tid jeg har haft bilen i.

Men tager kontakt til dem i næste uge, så må vi se.


>
> Først efter at have haft den i
>
>>nu 3 uger at jeg har opdaget at det kun er ved højere hastigheder den har
>>problemer med rystelser, og der blev desværre kun kørt bykørelse ved 2 og
>>3 tur.
>>
>
> Det kan måske være fordi hjulene ikke er spændt ordentligt. Din hjul spænder
> dine skiver, hvis det ikke var for en lille dum skrue, og rust, ville de
> falde af når du fx. skiftede hjul ;).
>
>
>>En ting som skævebremser, burde dette ikke være blevet opdaget ved service
>>og syn. Den fik nemlig 75k eftersyn, samt den blev synet da jeg købte den.
>>
>
> Det er let at lave skiver skæve, fx. ved at holde foden på bremsen efter en
> opbremsning. Så du har måske smadret dem på vejen hjem ;).
>
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste