Man skulle være sherif.
Fra : BJ

Dato : 24-08-06 17:07

Historie´n om hvordan en 1 år gammel Mercedes Benz E500 blev til yderligere
3 ekstra biler ( 1 Porsche 911, 1 BMW 530i og 1 Volvo XC90) for blot 300 US
dollar:

http://www.nj.com/news/ledger/index.ssf?/base/news-8/1156395612246170.xml&coll=1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-06 17:19

BJ used his keyboard to write :
> Historie´n om hvordan en 1 år gammel Mercedes Benz E500 blev til yderligere 3
> ekstra biler ( 1 Porsche 911, 1 BMW 530i og 1 Volvo XC90) for blot 300 US
> dollar:

Det bedste er jo at det faktisk ikke er fordi guttens stedfar er
sherif, det lyder jo til at være foregået fuldstændig efter bogen (og
det kan så være fordi guttens stedfar ved hvordan det skal foregå).

Men det må godt nok være surt for forhandleren...

Fra : BJ

Dato : 24-08-06 17:22

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men det må godt nok være surt for forhandleren...

Jep, var det ikke noget at indføre metodisk på alle reklamationsforhold i
Danmark.?

PS: Vi er måske allerede godt på vej, men er de nok så bekendte 10 år bagud
USA..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-06 18:05

BJ presented the following explanation :

> Jep, var det ikke noget at indføre metodisk på alle reklamationsforhold i
> Danmark.?

Jeg tror faktisk godt det kan lade sig gøre i DK. Hvis du får rettens
ord for at forhandleren skylder dig nogle penge og forhandleren nægter
det. Så må det ende i fogedretten som kan gøre udlæg i forhandlerens
ejendele - så er vi godt på vej :)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-08-06 13:06

> [...]
> være fordi guttens stedfar ved hvordan det skal foregå).
>
> Men det må godt nok være surt for forhandleren...

Ja men - han er jo i sidste ende selv skyld i at det går som det er gået.

Han får som jeg læser det, udsæt auktionen da han ikke har medbragt
sikkkerhed for sit bud på 110.000 $ (f.eks. banknoteret check eller
garantistillelse fra bank), da han ikke inden for tidsrammen fremskaffer
sikkerheden, går buddet til næsthøjeste byder som ligger næsten på samme bud
og da han afstår fra sit bud (hvilket måske ser mistænkeligt ud) får de
budet på 300 $ noteret og vinder auktionen.

Sælger må have klodset godt og grundigt i sagen når han bliver dømt til at
udredde 142.000 $ i erstatning til sagsøger, det kan umuligt alt stamme fra
fejl på den købte mercedes. Han burde længe inden have afsluttet den sag med
køber.

I 1978 købte jeg en Fiat 128 brugt med kilometer garanti, samt garanti for
"aldrig skadet".

Ca. 5 måneder efter knækker hele venstre ophæng til forhjulet af ved start i
en lysregulering. Efterfølgende kontakter jeg sælger og foreholder sagens
sammen hæng. Han nægter totalt alt ansvar, bilen var købt på afbetaling, jeg
oplyste ham derefter at der ikke bliver betalt yderligere afdrag på bilen,
hvortil han sagde at det ville så blot fordyre sagen for mig.

Jeg havde service bogen hvor tidligere ejer med navn og adresse står. Jeg
kontakter ham for at høre lidt om bilens historie, han fortæller hvad bilen
havde kørt da han afleverede den, hvilket stemte meget godt overens med hvad
den havde kørt da jeg købte den. Derimod kunne han fortælle at den havde
haft en skade foran i venstre side og at dette var oplyst køber da han
sælger til ham jeg køber bilen ved.

Herefter tilbage til sælger og delagtiggøre ham i min nyerhverede viden. Nu
andrede tonen sig markant pludselig blev han enorm fremkommelig og mente nu
pludselig godt at han ville snakke om reperation. Jeg mente nu ikke jeg
stadig var bundet af handlen og ville have handlen ophævet og mine
betalinger tilbage og han kunne herefter få udleveret hans bil. Men så knak
filmen, efter at have hørt på nedkaldelse af alle mulige ulykker over mit
hovede i ca. 15 sekunder lagde jeg røret på.

Da der så ikke kom den månedlige rateindbetating til den første, var han jo
tvunget til at gøre noget da han ikke kunne finde ud af hvor bilen var
"opstaldet". Så han overgiver sagen til advokat/fogedret, jeg bliver
indkaldt, hvor jeg fremstiller sagen set fra min side, sælgers advokat var
tilsyneladende ikke blevet informeret om sagens rette sammenhæng, så derfor
udsættes retsmødet med henblik på sælgers sagfremstilling.

Efter syn og skøn og flere retsmøder bliver sælger dømt til at ophæve
handlen, tilbagebetale mig alle mine indbetalinger + renter, knap 6000
kr.til dækning af sagsomkostninger (advokat) for mig, derudover skulle han
udredde 12000 kr. i sagsomkostninger.

Så langt som hertil kan jeg fornemme paraleller, forskellen er så blot at i
min sag faldt pengene som de skulle og sagen dermed afsluttet, i modsætning
til sagen i USA, derfor bortauktionering af beslaglagt "ufyldestgørende
pant" som alle kan komme og byde ind på - også firmaet som varen er
beslaglagt ved.

Det er så surt for sælger at se de tre biler sølgt for 300 $ og at han
stadig skal udredde 141.700 $ + omkostninger. I sanhed ikke den skarpeste
kniv i skuffen.

--
MVH Hans

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-08-06 22:26

Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> writes:

> [...]
> forhandleren nægter det. Så må det ende i fogedretten som kan gøre
> udlæg i forhandlerens ejendele - så er vi godt på vej :)

Det stinker virkeligt langt væk. Som der hvor auktionen på en Porsche
911, en BMW 530i og en Volvo XC90 tilfældigvis kun annonceres på en
seddel på sheriffens kontor.

Hvis jeg var ham der hillside-gutten var jeg nok blevet til en af de
der typer, der stjæler en tank og smadrer løs
--
mvh Jes Vestervang