C8, Espace eller Sharan ?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 22-08-06 17:53

Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke
mig at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?

Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-08-06 18:54

Bjarne Jensen skriver:

> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke
> mig at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
> pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?

VW Sharan, Seat Alhambra og Ford Galaxy er det samme, med mindre du får
en Galaxy II.

Min arbejdsplads har leaset en håndfuld Sharan'er der lever i 3
år/150kkm og ud fra de erfaringer vi har vil jeg ikek anbefale at købe
en. Airconrørene ruster væk. Viskersystemet sætter sig fast, diverse
motorproblemer dukker op osv.

"Citrobang" ville jeg ikke røre. For mange dårlige historier og det
efterlader dig med Epsace.

Den er ikek køn (i mine øjne) men en rimelig pålidelig bil i følge mine
kilder......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-08-06 19:10

> [...]
> kilder......
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Warranty Direct har den helt modsatte erfaring med Espace (årgang 97-02 i
hvert fald):

"As far as individual models go, Renault does not cover itself in glory. In
the highest position is the Clio (199 in 40th place, while the Espace
(1997-2002) is right at the bottom for the second year running."

http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=217350&EL=3142806#

Med venlig hilsen Kim

Fra : KASO

Dato : 23-08-06 13:35

> [...]
> the highest position is the Clio (199 in 40th place, while the Espace
> (1997-2002) is right at the bottom for the second year running."

Svjh. blev produktionen flyttet fra det gl. Mantra til Renaults egne
fabrikker ved overgangen til den nuværende model. Om det forbedrer
kvaliteten tør jeg ikke garantere for - men man kan da håbe det. Rustmæssigt
er den blandt de bedst beskyttede på markedet, sikkerheden i top og
komforten iflg. div. tests, markedets bedste. Renault kalder den - ikke uden
grund - for en "family cruiser" - hvilket også betyder, at det ikke er en
bil til at "køre sjovt" i.

Bemærk, at der er nye motorer på vej: 2.0dCi med hhv. 150 og 175hk!

Fra : Brian k. lauritzen

Dato : 23-08-06 17:15

> grund - for en "family cruiser" - hvilket også betyder, at det ikke er en
> bil til at "køre sjovt" i.

Lidt gas, Espace F1

http://www.youtube.com/watch?v=GzD3fJC-E7w

Vh

Brian k. lauritzen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-08-06 19:34

Bjarne Jensen wrote:
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke
> mig at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
> pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?
>
> Bjarne

Taler vi nyt eller brugt?

Skal man tro ADAC, Autobild.de osv er det generelt et mærkes mindst
pålidelige biler - ikke hvad en familie har brug for. Det er jo ofte
store biler, og det gør tingene lidt dyrere oveni.

Kan du klare dig med 6 sæder? Hvad så med en Honda FR-V? Selv om det
var den mindst pålidelige Honda var det nok til at leve med. Er en
Corolla Verso for lille?

mvh

Martin

Fra : ct

Dato : 22-08-06 19:39

Hvad med den nye Ford S-Max? Den ser da for lækker ud...

claus

Fra : Per W.

Dato : 22-08-06 19:42

Bjarne Jensen wrote:
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke
> mig at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
> pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?

C8, eller Pug 807 som jo er samme bil. Lite tull og veldig god sikkerhet.
Deilig å kjøre og kjempe god plass. Hvis du klarer deg med 6 seter så finnes
i hvertfall 807 i en versjon som kun har 6 seter, men dette er da med
armlener også bak og bakerst.

/Per W.

Fra : TDN

Dato : 22-08-06 20:55

"Bjarne Jensen" <bjarne.b.jensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke mig
> at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
> pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?
>
> Bjarne

Mht. til pålidelighed er Espace vist ikke det oplagte valg. Se her:

http://www.mercedes-benz.fi/Projects/c2c/channel/files/90431_Pannenstatistik_2004_tcm8_114605.pdf#search=%22Pannenstatistik%202004%22

Den er en klar nummer sjok.

Mvh
Thomas

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-06 07:25

"Bjarne Jensen" <bjarne.b.jensen@gmail.com> wrote in message
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke
> mig at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.
> pålidelighed, driftsomkostninger etc. ?

Sharan får jo hele 3 stjerner i NCAP - det hænger vel ikke helt sammen med
at det netop skulle være en bil man havde lyst til at transportere sin
familie i ?
807'eren får til gengæld alle 5 stjerner...

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-08-06 07:56

> Sharan får jo hele 3 stjerner i NCAP - det hænger vel ikke helt sammen med
> at det netop skulle være en bil man havde lyst til at transportere sin
> familie i ?

Iflg. ADAC er den VW, VAG's "sorte får". Mht. rust og probs lever den ikke
op til sædvanlig standart.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-06 16:40

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Sharan får jo hele 3 stjerner i NCAP - det hænger vel ikke helt sammen med
> at det netop skulle være en bil man havde lyst til at transportere sin
> familie i ?

Sådan er det vel med gamle modeller ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-08-06 20:33

> Sådan er det vel med gamle modeller ?

I og med at den er testet i 1999, er stjernerne vel et udtryk for at den
heller ikke den gang var særlig sikker.

Andreas M.Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-08-06 21:22

"Andreas M. Hansen" skriver:

> I og med at den er testet i 1999, er stjernerne vel et udtryk for at den
> heller ikke den gang var særlig sikker.

Enig, men var hverken værre eller bedre end de andre i samme klasse
(okay Toyota picnic og Renault espace scorede bedre).

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 23-08-06 13:24

Gents, tak for bidragene. Især ADACs mening var meget interessant.

Bjarne

Fra : claus b. p.

Dato : 23-08-06 14:08

> [...]
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke mig
> at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.

Har haft en Ford Galaxy 2000, 90hk diesel. (VW's tdi). God driftsøkonomi,
rimelig trækkraft på trods af de kun 90hk, driftssikker, selvfølgelig meget
rummelig. Ungerne elskede den.
Nogle småproblemer, bl.a. rystende bremser pga. skæve skiver flere gange,
kilerem røg af, (og de kunne ikke finde en ny hos Ford) airbagglidekontakt i
rattet skiftet. Overfladen på pyntelisterne skallede af.
Komforten ikke i top, trods blød affjedring slog ujævnheder fra vejen
igennem, motorresonans i kabinen, sæderne ikke særligt komfortable.
Bagdørene der åbner almindeligt op, er meget store, så det kan være svært at
åbne dem på en trang parkeringsplads. Elsystemet er underdimensioneret, så
den store elforrude kan ikke være tændt samtidig med det ekstra varmeanlæg
til kabinen, hvilket er et stort minus ved skiture til det kolde nord. Man
kan vælge at se ud af forruden eller at have det lunt.
Svært at renholde materialerne. Manglede noget til at have styr på bagagen,
som bare rullede rundt på gulvet i hele bilen. Savnede i det hele taget
nogle smarte løsninger.
Alt i alt ikke en dårlig bil, men den skuffede ikke desto mindre.
Det bedste var faktisk værkstedet i Lyngby, som overraskede positivt. Havde
Ford haft en seriøs afløser kunne jeg måske have været fristet. Nu blev det
Mercedes, og dårligere værkstedsservice skal man da lede længe efter. Det
ser ellers ud til ifølge undersøgelserne nævnt andetsteds at Viano er en af
de bedre PMV'er. Den er godt nok dyr, men som autocamper måske?

/Claus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-08-06 08:53

> [...]
> Jeg skal ha' mig en af disse rummelige familiebiler og ku' godt tænke mig
> at høre om der her i gruppen er nogle relevante erfaringer m.h.t.

Vi har et par Espace i firmaet.
Det er et bare et stort lokkum det er ihvertfald helt sikkert :)
Men den kører ligesom en gyngehest, hvis du vil undvige i den bil er den
stort set umulig at rette op igen fordi den simpelthen kører så ringe.
Udover det er meget sløv 1,9 dCI kværnen, du skal op at have noget større
hvis du skal holde ud at køre i den.

Den jeg kører rundt i har der ikke været noget alvorligt over det sidste år
at reppe på. Det der har været bunder noget mere i uduelighed fra
værkstedets side (Varmeaperat der ikke varmer ensartet, fartpilot der ikke
virker, skæve skiver x 4, raslen fra instrumentbord osv).

Skullle jeg selv vælge gik jeg en stor buen udenfor om Espacen. Det er i
mine øjne en skrallerkasse.
Comporten i bilen er dog et skridt op i forhold til de sportsvans vi kørte i
før.
Ikke mindst prisen! - du kan jo få en Touran for de penge en Espace koster
(hvis du har nok plads i den velogmærket). Det er en meget mere lækker bil.
Den kører bare super med DSG gear den bil.

Dennis Pedersen
2001 Seat Leon 1,9 TDI

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-08-06 09:26

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
> stort set umulig at rette op igen fordi den simpelthen kører så ringe.
> Udover det er meget sløv 1,9 dCI kværnen, du skal op at have noget større

Det undrer mig at du skriver at det er en gyngehest., måske noget med
dækmontering? Vi havde lejet en i påsken i Schweiz, og den kørte
ganske fremragende med 4 voksne, 2 børn og bagage. Til det formål har
den imho en fin balance mellem komfort og vejbaliggenhed, både på
motorvej og i bjerge. Den var iøvrigt med 2.0t(170hk) og tomatkasse,
savnede sjældent kraft. Jeg erkender dog gerne at jeg er til bløde
biler, specielt efter dagens standard.

> [...]
> værkstedets side (Varmeaperat der ikke varmer ensartet, fartpilot der ikke
> virker, skæve skiver x 4, raslen fra instrumentbord osv).

Jeg sad også og tænkte på hvordan den mon ville se ud efter 5 år,
og hvor meget mon var gået i stykker.

> Ikke mindst prisen! - du kan jo få en Touran for de penge en Espace koster
> (hvis du har nok plads i den velogmærket). Det er en meget mere lækker bil.
> Den kører bare super med DSG gear den bil.

Har end ikke set den indefra. I Top Gear blev den beskrevet som "the
drabbest car on the market" svjh. Kan man lide VW-interiør er det
sikkert ok, smag og behag...

mvh

Martin

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-08-06 14:10

> [...]
>motorvej og i bjerge. Den var iøvrigt med 2.0t(170hk) og tomatkasse,
>savnede sjældent kraft. Jeg erkender dog gerne at jeg er til bløde

Vi har brokket øs højlydt til Nordania leasing og det lokale renault
værksted. Det sidste endte med vi fik vinter/sommerdæk istedetfor noget
vredstein helårsskrammel.
Nu er den monteret med micheling 17" sommerdrenge - det blev det ike meget
bedre af. Det er stadigt en stor gyngehest (vi er 3 der har den i firmaet og
oplever alle det samme).
Tror den er kommet dertil hvor man bare trækker på skulderne og siger den er
nok bare ikke bedre (Nordisk dæk import var også på banen og de mente ikke
andre dæk var løsningen - og de fik ret efter renualt havde fået lov at
punge ud på opfordring af nordania/forhandler)

>Jeg sad også og tænkte på hvordan den mon ville se ud efter 5 år,
>og hvor meget mon var gået i stykker.

Nu kører vi forholdsvis meget - den er lidt over et år gammel og trillet
snart 70k - de andre ligger omkirng de 80-90. Der har så vidt jeg hørt ikke
været det vilde på dem sofar.

>Har end ikke set den indefra. I Top Gear blev den beskrevet som "the
>drabbest car on the market" svjh. Kan man lide VW-interiør er det
>sikkert ok, smag og behag...

Jeg skal alligevel bare kigge ud af forruden så det der tæller for mig er at
den ligger godt på vejen :)

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-08-06 17:03

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> vredstein helårsskrammel.
> Nu er den monteret med micheling 17" sommerdrenge - det blev det ike meget

Det kunne jeg sgu' godt have fortalt jer ;), for de dæk gynger sgu' ikke, og
står OK fast. Men de bliver hurtigt "revet af" hvis man køre hårdt ;).