Ud med batteriet i en Fabia.
Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-08-06 12:19

Hej med jer

Jeg har forsøgt at skifte forpære i fabiaen. Men jeg kan ikke få
batteriet ud. Det er somom det sidder fast i bunden af den sorte kasse.

Nogen gode råd?

Mvh

Kasper

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-08-06 13:07

Kasper Christensen skrev:
> Hej med jer
>
> Jeg har forsøgt at skifte forpære i fabiaen. Men jeg kan ikke få
> batteriet ud. Det er somom det sidder fast i bunden af den sorte kasse.
>
> Nogen gode råd?

Problemet er løst. Jeg brugte en tang, så pæren kunne komme ind, uden at
batteriet skulle ud.

Men er der nogle af jer fabiaejere, der gider at tjekke hvornår
positionslyset i venstre side lyser, da jeg ikke kan få liv i mit.

Mvh

Kasper

Fra : Klaus G.

Dato : 19-08-06 13:34

> Men er der nogle af jer fabiaejere, der gider at tjekke hvornår
> positionslyset i venstre side lyser, da jeg ikke kan få liv i mit.

Hvornår det lyser? Hvad mener du? Det skulle gerne lyse når det lyser i
højre side?

Har du tjekket dine sikringer? Jeg mener der er sikringer til højre og
venstre side adskilt.

Og batteriet sidder så hut jeg visker fast med noget bolt halløj af en art,
er umildbart nemt at gennemskue på min fabia, hvis man ellers har lys til
det :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kasper Christensen

Dato : 19-08-06 13:47

Klaus G. skrev:

> Hvornår det lyser? Hvad mener du? Det skulle gerne lyse når det lyser i
> højre side?

Ja, jeg har skiftet nær/kørelyspæren i den side og positionslyset lyser
ikke nu (Ved ikke om den gjorde før). Den helt lille pære. Kørelyset er
ok i begge sider.

> Har du tjekket dine sikringer? Jeg mener der er sikringer til højre og
> venstre side adskilt.

Er der en sikring, til bare en pære?

> Og batteriet sidder så hut jeg visker fast med noget bolt halløj af en art,
> er umildbart nemt at gennemskue på min fabia, hvis man ellers har lys til
> det :)

Min næste bil skal være en kæmpe amerikaner og så med en 1.0 L motor. Så
burde der være plads til at rode.

Mvh

Kasper

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-08-06 14:08

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Min næste bil skal være en kæmpe amerikaner og så med en 1.0 L motor. Så
> burde der være plads til at rode.

Amerikanerne har ikke tradition for at lave tingene så de er nemme at
servicere, de skal nok få det lavet så det er umuligt alligevel :((. If it
ain't smart, just make it big.

Fra : alexbo

Dato : 19-08-06 14:05

"Kasper Christensen" skrev

> Ja, jeg har skiftet nær/kørelyspæren i den side og positionslyset lyser
> ikke nu (Ved ikke om den gjorde før). Den helt lille pære.

Jeg vil foreslå du skifter begge positionslyspærer og så tag nærlyspæren med
i højre side.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christopher Stein

Dato : 22-08-06 10:29

Kasper Christensen skrev:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at skifte forpære i fabiaen. Men jeg kan ikke få
> batteriet ud. Det er somom det sidder fast i bunden af den sorte kasse.

til næste gang:

batteriet sidder på "næsten" alle biler fast i bunden med en plade der
holder fast i en kant i bunden af batteriet..
(medmindre der er en tværtingest hen over der holder det fast)

:)