Køb af Volvo 240
Fra : Moose

Dato : 18-08-06 17:21

Hej gruppe

Jeg skal med en kammerat ud og kigge på 3 Volvo 240 fra 84-86.
Hvad skal man være opmærksom på ved køb af denne bil?
Kendte skavanker, rust, osv?

På forhånd tak

Dennis Thomsen

Fra : Harald Blaatand

Dato : 18-08-06 17:44

"Moose" <moose[remove_this]@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg skal med en kammerat ud og kigge på 3 Volvo 240 fra 84-86.
> Hvad skal man være opmærksom på ved køb af denne bil?

http://www.volvo240.dk/

Mvh

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : SEJ

Dato : 18-08-06 19:51

Hej

Jeg har en volvo 230 GL Aut fra 1984 som kun har kørt 160.000 km.
Det som jeg kender til er rust i baljerne bag baghjul samt det nederste af
bagdørene og vangerne nedenunder. Derudover har jeg fået skiftet fjedre på
forhjul samt nye bremsekalibre samme sted. Bilen har fået ny udstødning i
sin levetid, nyt batteri, og et fjedreben da nogen kom til at køre ind i en
garage. Pt er der lidt startbesvær i fugtig vejr så nogle nye kabler fra
strømfordelerne og tændrør er nok det næste. Køleren skal sikkert afkalkes
da den er oppe og ringe på morvejen fuldt lastet i julis sommervejr, men det
går. Bilen er fuldt ud mekanisk men der er både alarmer for det ene og det
andet så selv for en bilanalfabet som mig kan jeg se hvor skoen trykker.
Bilen har kostet kr. 11.000,- så jeg griner stadig hver gang jeg hører hvad
andre har givet for deres biler. Automat gearet gør at jeg er 100 m foran de
fleste ved kryds da manuelt gearskift stadig kan volder mange problemer når
det skal skiftes på det rigtige tidspunkt.

men ellers se på volvo230.dk

mvh
SEJ

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 18-08-06 22:33

> Bilen har kostet kr. 11.000,- så jeg griner stadig hver gang jeg hører
> hvad andre har givet for deres biler.

Men din 240'er er nok ikke så økonomisk når det gælder vægt/grøn afgift og
benzinforbruget. Hvis du kører 20.000 km om året, kan det godt blive til
flere tusser om året man sparer ved en lille ny bil. Jeg har regnet ud, at
ved at skifte fra '98 Citroen Xantia 2.0i 16v Weekend (st.car) med
automatgear over til en spritny Mitsubishi Colt 1.3 Cash CP, vil jeg
sandsynligvis spare cirka 14-18.000 kr om året i forsikring, vægtafgift og
ikke mindst benzinudgifter. Men selvfølgelig er der selve investeringen i en
spritny bil, som skal fratrækkes. Men hvis jeg beholder bilen i 5-8 år, er
det okay at købe en helt ny bil og ikke brugt...

Mvh

Emil

Fra : Harald Blaatand

Dato : 18-08-06 22:46

Ok,mon ikke det er en 240 GL Aut fra 1984 du har ?
Jeg har aldrig hørt om en volvo230, men jeg kan jo tage fejl ?

www.volvo240.dk

Mvh

Steen

Fra : SEJ