Billig diesel-familiecontainer
Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-06 15:14

Jeg er i de heldige omstændigheder, at jeg har fået et nyt job, hvor
jeg skal køre noget mere, end hvad jeg gør idag, og at vi skal have en
lille datter om en måneds tid. :)

Xantia st.car. som vi har nu er jo perfekt til jobbet som
familiecontainer, men dens benzinøkonomi er ikke helt i
overensstemmelse med det med de flere km.

Vi er på udkig efter en famiiecontainer, der skal køre diesel, helt ny
og til max. 200k inkl. aircon, levering, metallak osv.

Vi har pt. kig på en Peugeot Partner HDI 75 HK, som vi har fået
tilbudt for 187k. med fartpilot, træk, metallak og lidt ekstra
aflæggeplads i kabinen.

Jeg har svært ved at finde alternativer, men vil lige være sikker på,
at der ikke er noget, jeg har overset. Hvad siger I?
--
Hans Pedersen, Varde
Citroën Xantia 1.8 16V Limité Weekend

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-08-06 16:31

> [...]
>
> Jeg har svært ved at finde alternativer, men vil lige være sikker på,
> at der ikke er noget, jeg har overset. Hvad siger I?

Måske Ford Fusion 1.4 eller 1.6 TDCI ?

Niels

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-06 16:44

On Wed, 16 Aug 2006 17:30:31 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Måske Ford Fusion 1.4 eller 1.6 TDCI ?

Ja.. Jeg har den "i kikkerten" og må nok hellere komme ud forbi og se
hvor meget plads der er i bagerummet på den. Den fik jo rosende ord
med på vejen i nyeste Bilmagasinet (selvom jeg nu ikke tager det bland
så faens seriøs (en anden diskussion)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-06 16:51

Hans Pedersen skriver:

> [...]
>
> Jeg har svært ved at finde alternativer, men vil lige være sikker på,
> at der ikke er noget, jeg har overset. Hvad siger I?

At den i mine øjne er tudegrim.

Hvad er det du skal bruge al den plads til en "familiecontainer" kan
tilbyde ?

Da jeg skulle have min knægt investerede jeg i en Golf V (ikke en
stationcar), det er nu gået ret fint, til trods for at knægten nu er 10
måneder gammel.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-06 18:17

On Wed, 16 Aug 2006 17:50:59 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Da jeg skulle have min knægt investerede jeg i en Golf V (ikke en
>stationcar), det er nu gået ret fint, til trods for at knægten nu er 10
>måneder gammel.

Min mor praler tit med, at hun fragtede mig + barnevogn rundt i hendes
lille Mascot dengang i 1975, og "det var ikke noget problem".

Nej, men det ville man nok ikke gøre idag? Man kan jo ligeså godt få
noget plads og fleksibiltet, når man har den slags behov. :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-06 18:21

Hans Pedersen skriver:

> Min mor praler tit med, at hun fragtede mig + barnevogn rundt i hendes
> lille Mascot dengang i 1975, og "det var ikke noget problem".

Netop.

> Nej, men det ville man nok ikke gøre idag? Man kan jo ligeså godt få
> noget plads og fleksibiltet, når man har den slags behov. :)

Tjah, dog har jeg ikke endnu fundet ud af, hvad folk vil med den ½ meter
de har over hovedet i en "flutecontainer". Det er da fedt at have plads,
men al den højde der gør bilen så "let genkendelig" (læs grim) er i mine
øjne spild af plads. En Fabia Combi byder på snart samme plads og en
"flutecontainer" har alligevel ikke en rampe, så man kan køre
barnevognen ind i hel tilstand (en ide måske??)

Toyta laver forøvrigt en lige så grim bil - Yaris Verso.
Skoda har en på vej....

Hvorfor ikek tage skridtet fuldt ud og købe en minibus ?

Fra : Kent

Dato : 16-08-06 19:57

<klip>

> Toyta laver forøvrigt en lige så grim bil - Yaris Verso.
> Skoda har en på vej....

<klip>

Er det Skoda Roomster, du tænker på? . Den er ikke
køn. Synes nu også den nye Fabia, der præsenteres til næste
år, ikke er udpræget køn.

Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-06 19:59

Kent skriver:

> Er det Skoda Roomster, du tænker på?

Jep

> Den er ikke køn.

_NEJ_

> Synes nu også den nye Fabia, der præsenteres til næste
> år, ikke er udpræget køn.

Pas ?
Har ikke set den.

Fra : Otto

Dato : 16-08-06 19:20

On 2006-08-16 19:16:58 +0200, Hans Pedersen <news@h2ns.dk> said:

> Min mor praler tit med, at hun fragtede mig + barnevogn rundt i hendes
> lille Mascot dengang i 1975, og "det var ikke noget problem".

Hehe så var det vidst ikke en Cooper med 2 tanke ;)

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-06 21:36

On Wed, 16 Aug 2006 20:20:03 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Hehe så var det vidst ikke en Cooper med 2 tanke ;)

Nej nej, det var vidst bare sådan en standard-Mini. Stellet røg på
taget og så lå jeg efter sigende i liften, der hvor forsædet skulle
have været (det var pillet ud).

I lyset af nutidens sikkerhedshalløj, så er det nok et under, at jeg
er i live i dag. :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-08-06 20:19

"Hans Pedersen" <news@h2ns.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej, men det ville man nok ikke gøre idag? Man kan jo ligeså godt få
> noget plads og fleksibiltet, når man har den slags behov. :)

Ja Mini, Mascot og hvad de ellers hedder har stået model til meget. Som
lærling hentede jeg og en kollega et full-size familiejuletræ i en Clubman
1275 GT, det måtte selvfølgelig være i kabinen og folk gloede lidt på den
kørende granskov som der stak et par hoveder ud af. Så selvfølgelig kan man
klare sig hvis man skal, men det kan da være meget rart bare at kunne skubbe
læsset ind uden at skulle pakke for meget.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter Juul

Dato : 17-08-06 19:42

"Kim Kristensen" skrev

> [...]
> skubbe
> læsset ind uden at skulle pakke for meget.

I 60'erne var min far indblandet i et harmonikasammenstød i København, hvor
han sammen med 3 andre jyske politielever blev midtpunkt i en Mascot....
Ingen af dem kom til skade, men taskerne i bagagerummet var vist ikke større
end madpakker bagefter :)

VenHils
Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-06 07:48

Hans Pedersen wrote:

> Min mor praler tit med, at hun fragtede mig + barnevogn rundt i hendes
> lille Mascot dengang i 1975, og "det var ikke noget problem".

Min svoger kørte med svigermor, spæd datter, kone, klapvogn og golden
retriever ved mange lejligheder i sin Mini 1000 '68. Der var dømt fuldt
(hunde)hus

Det har været ca. 17 år siden (vi skal til 18 års fødselsdag på lørdag
) - flere af de implicerede parter lever endnu (jeg tvivler på
retrieveren og klapvognen, og den ellers så fine bil med skyderuder og
hydraulisk affjedring tog skrotpræmiekampagnen livet af.)

--
vh
Torben