Bil rep. i Polen
Fra : jfo

Dato : 16-08-06 09:40

Så i Basta i går? Handlede om Jesper Rainer og hans virksomhed (
www.rainer.dk/ )
der repererer danske biler i Polen.
Der var noget med en uheldig kunde der havde en Porche stående dernede i 8
måneder.

Er der nogen her der har haft sin bil til reperation i Polen? Enten hos
Rainer eller hos nogen anden.?

-JFO der skal have renoveret sin MB'er fra '91

Fra : Ole N

Dato : 16-08-06 11:13

Hej,

Jeg tror ikke det kan svare sig at sende den derned medmindre at det er et
meget arbejdskrævende projekt. Reservedele er så vidt jeg ved ikke billigere
i Polen, men det er arbejdslønnen selvfølgelig endnu.

Lav først en detaljeret arbejdsbeskrivelse, få et tilbud, og skaf alle
relevante reservedele inden bilen sendes til Polen.
Kvaliteten af arbejdet kan selvfølgelig være mindst lige så godt som i
Danmark, men selvfølgelig en del vanskeligere at få det lavet om hvis man
ikke er tilfreds.

Jeg tror godt jeg turde vove forsøget, men jeg ville starte med en mindre
rep. for, at opbygge tillid til værkstedet og for, at få et indtryk af
kvalitetsniveauet.

Med hensyn til TV2 /Basta:
Håber jeg snart at der er et af de berørte firmaer der sagsøger røven ud af
bukserne på TV2. Journalisterne går tydeligvis efter sensationen, uden at
brug tid på at høre firmaernes argumenter. Billeder og indslag klippes
derefter, og man hører i alle tilfælde ikke om man har besøgt 10 andre
værksteder inden, hvor der måske ikke var en historie.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at Jesper Rainer mister en stor del af
hans omsætning pga. denne udsendelse. Fortjent eller ej, men hvad værre er,
må der være andre som der måske driver en sober forretning i Polen der
mister lige så meget omsætning. Røvballejournalistik af værste skuffe -
ligefør jeg vil foretrække sensur.

Der burde nedsætttes en journalistisk domstol der i denne sag kunne idømme
TV2, at de på en veldokumenteret og neutral måde skulle undersøge
omstændighederne ved at sende en bil til reparation i Polen på f.eks 10
forskellige værksteder.

mvh
Ole Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-08-06 19:34

Ole N skriver:

> [...]
> TV2, at de på en veldokumenteret og neutral måde skulle undersøge
> omstændighederne ved at sende en bil til reparation i Polen på f.eks 10

Du glemmer at TV2 er en sentationskanal, der endda selv opfinder
drengebander med mere.

Selvsamme udsendelse havde noget omkring babysalve, hvor dens takkels
kvinde fra Natusan forgæves forsøgte at forklare at den type
konserveringsmiddel de brugte ikek var falig, til trods for at den delte
en del af navnet med nogle _måske_ farlige stoffer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Thomsen

Dato : 17-08-06 10:14

> Du glemmer at TV2 er en sentationskanal, der endda selv opfinder
> drengebander med mere.

Ja, Duracel-banden (dem med batterierne - AAA) :)

Per

Fra : westmus

Dato : 16-08-06 11:37

jfo skrev:

> [...]
> der repererer danske biler i Polen.
> Der var noget med en uheldig kunde der havde en Porche stående dernede i 8

Hvis man læser Rainers version af historien på deres hjemmeside, incl
mail's dokumentationen, vil jeg nærmere sige det er Rainer der er så
uheldig at få Porsche ejeren som kunde! Hvis de mails er bare
nogenlunde korrekte, burde de ret hurtigt have retuneret bilen til
kundens indkørsel og sagt "du må hellere finde dig et andet
værksted".

At Tv2 så øjner et "sensations" indslag som kan give et nyt program
omtale, ved at klippe og fordreje historien voldsomt, var vel næsten
forventeligt!

Ham kontor dimsen dummer sig meget, men mon ikke mange andre vil gøre
det samme, når der pludselig står en frådende journalist og man får
et kamera stukket ind i snuden og skal forsøge at rede sitiuationen.
Jeg tror værkstedet har forsøgt at holde lidt i den lange ende
("gemme" bilen) overfor en kunde som åbenbart har haft svært ved at
holde hans del af aftalen. Den metode har man da også hørt om
herhjemme når det går helt galt mellem en kunde og værksted.

På Reiners hjemmesider er der forøvrigt en MB kunde der gerne vil
står som reklame for firmaets arbejde. Der er både navn adresse på
ham og du kunne jo forsøge at komme i snak med ham og evt se hans
vogn, for at vurdere om deres arbejde er godt nok.

Fra : Per Sørensen

Dato : 16-08-06 19:27

> Er der nogen her der har haft sin bil til reperation i Polen? Enten hos
> Rainer eller hos nogen anden.?
>
> -JFO der skal have renoveret sin MB'er fra '91
Jeg har ikke haft nogen bil i Polen, men vil da gerne kommentere det 10
siders kompendium fra reiner's hjemmeside.

Hvis ellers dokumentationerne er korrekte, må der altså være en porcheejer
som har en endog meget dårlig smag i munden. Det ser jo ud til at
hovedparten af ventetiden er hans egen skyld. Hvorfor dælen så hænge reiner
ud i den grad? Nogle gange kunne vi forbrugere nok have godt af at se os
selv lidt ude fra. Vi er nok ikke altid i vores gode ret til at brokke os.

Det er naturligvis svært at vurdere sagen ud fra oplysninger fra to parter
der "bekriger hinanden" - Men faktisk er det sjovt at læse sagen fra begge
sider.

mvh Per Sørensen

Fra : Brian

Dato : 16-08-06 19:39

Per Sørensen skrev:

> Hvis ellers dokumentationerne er korrekte, må der altså være en
> porcheejer som har en endog meget dårlig smag i munden.

For ikke at tale om TV2 - med mindre ham Finn Holm har kørt den helt køligt
overfor TV2 journalisterne, og stukket dem en løgn

> Det er naturligvis svært at vurdere sagen ud fra oplysninger fra to
> parter der "bekriger hinanden" - Men faktisk er det sjovt at læse
> sagen fra begge sider.

Ja, programmet igår var ihvertfald meget ensidigt. Da de vælter ind på
Reinars konto, og journalisten nævner de 3 mails, tilbyder Reinar at finde
hele mailkorrespondancen, hvilket bliver afvist.

Den slags journalistik burde TV2 holde sig for god til...

/Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 16-08-06 21:22

jfo wrote:
> [...]
> www.rainer.dk/ )
> der repererer danske biler i Polen.
> Der var noget med en uheldig kunde der havde en Porche stående

Er kunden en rigtig kunde, eller er han ansat i TV2?

Leif

Fra : Kim Jespersen

Dato : 16-08-06 22:24

jfo skrev:
> [...]
> Rainer eller hos nogen anden.?
>
> -JFO der skal have renoveret sin MB'er fra '91

Jeg har besøgt et autoriseret værksted i Polen (Ikke gennem forvalter)
og jeg ville ikke være bekymret overhovedet med hensyn til værkstederne.
Jeg er heller ikke er et sekund i tvivl om, at Jesper Rainer leverer den
bedste service han kan. Hvordan skulle han ellers kunne leve af det?
Det her drejer sig om en langt mere aggressiv kunde, der ikke ville
svare på direkte spørgsmål eller betale det det koster at have en
Porsche, ny eller gammel.

Så derfor fik tv2 også denne her på Basta's hjemmeside:

Bilrep: Netop som jeg ikke troede det var muligt...

.....at sparke sig selv i klodserne, lykkedes det alligevel for Tv2's nye
forbrugermagasin "Basta".

Det var fuldstændig ligegyldig og ubegundet journalistik, lidt på højde
med løgn, forbandet løgn og statistik, blot kunne vi her skifte
statistik ud med journalistik.

Programmet giver anledning til at tro, at der findes en forbruger med
englevinger i Danmark, som fremstilles, ja nærmest som guds eget barn og
at det store slemme land, Polen, nu ikke blot overtager vores
håndværksmæssige forpligtelser i Danmark, men så sandelig også skal
reparere vores 3-gange-dyrere-end-nødvendigt-bilpark for håndører.

Det kan da ikke passe, at de Polakkere skal komme her og stjæle alt
vores arbejde fra os, så Tv2 indleder lige en offensiv med en forbruger
af meget tvivlsom karakter og en Porsche af endnu større tvivlsom karakter.

Så møder man op på Jesper Rainers værksted i Szczécin, Polen. Når jeg nu
skriver Stettin på Polsk, er det fordi de super journalister hos Tv2
ikke engang kunne udtale byens navn med sit Engelske navn, så hvorfor
ikke bare gøre dem mere forvirret.
Jesper Rainer driver en forvaltningsvirksomhed, han forvalter kontakt
mellem danske kunder og polske autoværksteder, og her beder journalisten
Hr. Rainer om, at redegøre for en Porsche som Den Danske Engel har
nægtet at godkende prisforslaget for og eftersom der var gået 8 måneder
før Englen kunne tage sig sammen til at gøre noget og eftersom det der
skulle gøres skulle være med et kamerahold i rykken (hvilket kan være en
skræmmende oplevelse i sig selv), så havde Hr. Rainer sikkert ikke
skænket det en tanke i det øjeblik.

Korrespondancen mellem Englen og Hr. Rainer kan ses her:
[url=http://www.rainer.dk/Forl%F8b%20med%20Finn%20Holms%20Porsche%20924%20Turbo.pdf]E-Mails[/url]
Et par ting jeg hæfter mig ved er, at Hr. Rainer gentagne gange beder om
en farvekode til bilen og de kun kan nævne farvenavnet.
3 * lak på en Porsche for 11.000 ZL (ca. 20000,- kr.) det ER billigt,
meget billigt.
Listen af reparationer er lang og hvad så? Bilen har været ny for ca. 20
år siden, hvad forventer man?

Naturligvis skal englen have sin Porsche tilbage (Den skulle faktisk
aldrig have været i Polen), men som jeg ser overslaget så var det MEGET
billigt i forhold til danske forhold men den nærige Engel ville hellere
bruge Hr. Rainers tid, samtidig med, at værkstederne som skulle opbevare
en spand af en Porsche, som de sandsynligvis aldrig ville få en krone
for i reparationer.
Mage til misbrug af tid og andres penge og mage til dårlig journalistik
skal man lede længe efter.

Der er ingen genvej til en Porsche. Ny eller gammel, det koster.
En klog mand sagde for nylig: "You don't get a second chance for a first
impression", så desværre tv2, der lykkedes det jer at sparke jer selv i
klodserne og nok desværre lidt for hårdt.