Polo sætter ud over 90km/t
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-06 12:59

Hej

Jeg har en gammel Polo frta '89 som lige har fået anden benzin tank og
benzin filter i. Nu sætter den ud når man kører over 90 km/t og tanken er
halv-tom (15L tilbage). Hvad kan det være? Den starter fint, og kører fint
så længe det er bykørsel, men kommer man på motorvejen sætter den ud, og går
helt i stå, så jeg holder i stille i nødsporet. Efter kort tid kan den
starte igen, og kører som den plejer, bare man snegler sig afsted med 70
km/t. Når man tanker den op igen er problemet væk.

Jeg forestiller mig følgende:
Benzin filteret er vend rigtigt
Stoppet udluftning af tanken?
Sug fra tanken defekt?
Ellers andet?

--
Jens Jacob Bager Jensen

Fra : Ole N

Dato : 15-08-06 13:41

Hallo,

Mon ikke der er slam i tanken ?
En hel fuld tank giver højere benzintryk - derfor kun problemer under halv.

Du kommer nok til at demontere den igen og skylle den igennem.

mvh
Ole Nielsen

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:44e1b6ee$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-06 18:29

"Ole N" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halv.
>
> Du kommer nok til at demontere den igen og skylle den igennem.

Hej Ole

Jeg kiggede i tanken gennem det store hul til benzinstandsmåleren, og den så
fin og pæn ud inden i, men jeg kan da nemt have overset noget. Der var lidt
fnuller i benzin filteret, så måske er benzin slangen stoppet lidt til?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Christopher Stein

Dato : 15-08-06 14:00

Jens Jacob Bager Jensen skrev:
> [...]
> starte igen, og kører som den plejer, bare man snegler sig afsted med 70
> km/t. Når man tanker den op igen er problemet væk.

stoppet udluftning kunne vel være det..

hvad hvis du kører høje omdrejninger i byen?

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 14:24

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> hvad hvis du kører høje omdrejninger i byen?

Ja, det lyder jo lidt mærkeligt at det skulle være ved 90km/t og ikke ved fx
xxxxRPM...

Fra : Lars

Dato : 15-08-06 15:05

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Ja, det lyder jo lidt mærkeligt at det skulle være ved 90km/t og ikke ved
fx
> xxxxRPM...

Bør man køre mere end 90 i en polo?

- Lars

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-06 18:29

> Bør man køre mere end 90 i en polo?

Vel egnetlig ikke

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-06 18:31

> Ja, det lyder jo lidt mærkeligt at det skulle være ved 90km/t og ikke ved
> fx xxxxRPM...

Det er nok mere ved "godt med gas" det går galt. Jeg kører naturligvis pænt
i byen, så det er kun på motorvejen den får mere end ½ gas i længere tid.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-08-06 15:09

"Brian" <Suzuki@cool.dk> writes:

> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev...

> Ja, det lyder jo lidt mærkeligt at det skulle være ved 90km/t og
> ikke ved fx xxxxRPM...

Det at problemet dukker op ved en given hastighed, dvs. motoreffekt,
og ikke nødvendigvis et givet omdrejningstal synes jeg stemmer fint
overens med at problemet skal findes i brændstoftilførslen.

Jeg tror Ole har fat i noget med at det er trykket i tanken der gør
forskellen, hvadenten det drejer sig om slam eller en knækket slange.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-06 16:11

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> [...]

> nødsporet. Efter kort tid kan den starte igen, og kører som den
> plejer, bare man snegler sig afsted med 70 km/t. Når man tanker den

Når du får problemet, løsn benzindækslet og sæt det på igen.

Hjælper det?

Hvis ja, så tager vi den derfra :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 15-08-06 17:36

> [...]
> nødsporet. Efter kort tid kan den starte igen, og kører som den
> plejer, bare man snegler sig afsted med 70 km/t. Når man tanker den

Er det en tank fra en ophugger - og er den præcis magen til den anden ?
Skiftede du pumpen samtidig ?

/Brian

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-08-06 18:27

> Er det en tank fra en ophugger - og er den præcis magen til den anden ?
> Skiftede du pumpen samtidig ?

Hej Brian

Tanken er fra en ophugger, og er præcis magen til den gamle, bare uden hul i
bunden af påfylningsstudsen.
Jeg skiftede ikke benzinpumpe, da jeg ikke har haft problemer med
benzintilførsel til karburatoren før.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85