Computerfejl
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-06 15:03

Jeg har lige fået computeren forbundet i min bil med resten af
ledningsnettet og har endnu ikke testet ...

men hvor meget viser jeres computer forkert hvad angår brændstofforbruget?

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 14-08-06 16:31

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har lige fået computeren forbundet i min bil med resten af
> ledningsnettet og har endnu ikke testet ...
>
> men hvor meget viser jeres computer forkert hvad angår
> brændstofforbruget?

Min er 0,1 - 0,2 l/100Km for positiv, så du burde få nogenlunde samme
afvigelse.

/Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 14-08-06 21:25

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Jeg har lige fået computeren forbundet i min bil med resten af
> ledningsnettet og har endnu ikke testet ...
>
> men hvor meget viser jeres computer forkert hvad angår brændstofforbruget?

Computeren i min Octavia er ca 4 % for optimistisk

Lars

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-08-06 22:21

> Computeren i min Octavia er ca 4 % for optimistisk

Det samme er min Octavia's computer.

Andreas M. Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-06 06:43

Andreas M. Hansen wrote:

> Det samme er min Octavia's computer.

Jeg har lavet lidt regneark i anledning af indvielsen af min computer,
_præcisionen_ (eller mangel på samme :)) ligger - har jeg beregnet -
omkring 2,5 - 3,25% afhængig af kørte antal km, hvis man ser på tallet l/100
alene.

Min beregner kørte km med 1 decimal.

Hvordan regner I fejlvisningen ud?

--
Per, Esbjerg

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-08-06 10:30

> Hvordan regner I fejlvisningen ud?

På den årlige sommerferie til Finland (2 * 2000 km) har jeg på begge ture
målt henholdsvis antal kørte km og antal tankede liter benzin - turen blev
startet med en tank der var fyldt helt op til studsen, og sidste tankning
blev ligeledes udført så tanken var lige så fuld. På det grundlag kan man
udregne hvor mange liter den bruger på 100 km. Dette tal sammenlignes med
det forbrug som computeren har udregnet. Afvigelsen beregnes så som forskel
/ beregnet forbrug *100
På begge ture gav det så en afvigelse på 3,9xxxx %

Andreas M. Hansen

Fra : Henning

Dato : 14-08-06 21:37

On Mon, 14 Aug 2006 16:02:59 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Jeg har lige fået computeren forbundet i min bil med resten af
>ledningsnettet og har endnu ikke testet ...
>
>men hvor meget viser jeres computer forkert hvad angår brændstofforbruget?

Tja, jeg er kørt tør to gange i min Mazda 6, fordi computeren sagde
der var ~100km igen, men ikke tog højde for bakker...

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-08-06 22:25

Henning skrev:

> Tja, jeg er kørt tør to gange i min Mazda 6, fordi computeren sagde
> der var ~100km igen, men ikke tog højde for bakker...

Det lyder da lidt vildt, jeg synes ikke min er så upræcis, men jeg har
aldrig checket efter hvor meget den er galt på den.

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-08-06 06:40

Henning wrote:

> Tja, jeg er kørt tør to gange i min Mazda 6, fordi computeren sagde
> der var ~100km igen, men ikke tog højde for bakker...

Bakker eller bjerge?

Jeg har været på vej op ad Kassel bakker med campingvogn bagefter ... så
begyndte bilen at hakke i den af benzinmangel (Mondeo), jeg kørte fra
motorvejen i stedet for at fortsætte til Kassel Nord, som er mit sædvanlige
tankningssted der, og dér gik det nedad. 10 km med slukket motor. Vel
ankommet i byen for foden af denne "nedtur" lå en benzintank, da det var
midt om natten lagde vi os til at sove i campingvognen indtil det behagede
tanken at åbne.

Men jeg fik aldrig testet om det var fordi det gik så meget opad ... jeg
tror det! Har også prøvet det på vej op ad "bakken" til Samnaun. Begge
steder er 7+%.

Fra : Anders

Dato : 15-08-06 09:43

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> ledningsnettet og har endnu ikke testet ...
>
> men hvor meget viser jeres computer forkert hvad angår brændstofforbruget?

8-10% for pesimistisk
2.0 HDI

Anders