Nissan Primera 1.6 GX erfaring
Fra : Stefan Jensen

Dato : 13-08-06 20:11

Nogle som har erfaring med Nissan Primera 1.6 GX årg 97

Nogle svage punkter ved sådanne bil?? / Hvad skal man se efter ?

Alt brugbart info er velkommen da jeg nok køber sådan en

påforhånd tak

-S

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 20:47

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogle som har erfaring med Nissan Primera 1.6 GX årg 97
>
> Nogle svage punkter ved sådanne bil?? / Hvad skal man se efter ?
>
> Alt brugbart info er velkommen da jeg nok køber sådan en

Jeg tror såmænd den er stabil nok men kik gerne på
selve skærmkanten bagi inden køb.
Bør ikke ha antydning til 'gult'...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-08-06 08:51

Stefan Jensen wrote:
> Nogle som har erfaring med Nissan Primera 1.6 GX årg 97
>
> Nogle svage punkter ved sådanne bil?? / Hvad skal man se efter ?
>
> Alt brugbart info er velkommen da jeg nok køber sådan en

Bærearme foran er et kendt problem.... lejer og bøsninger bliver trætte
efter ca. 200kkm og skal skiftes... kan godt være en dyr fornøjelse da
en ny bærearm koster ca. 2kkr+moms og ikke alle værksteder vil/gider/ved
at man kan skifte lejer separat. Har selv en Primera 2.0SLX fra 96
(samme modelserie, P11-143) og lejerne er skiftet, bøsningerne skal
skiftes snart.

Rust er selvfølgelig et generelt problem, så det skal selvfølgelig
kigges godt efter... har den fået behandling, så bør det ikke være et
problem.

Viskermotoren til forruden er også kendt for at gå istykker, så stopper
viskerne typisk midt på ruden... der skal en 'ny' motor til, de koster
ca. 450-550 hos huggeren, men hos Nissan kan det blive en pebret
historie. Hvis der er varme i spejlene så kan der også være lidt
problemer her... Varmetrådene kan blive defekte efter noget tid, men nyt
spejl-glas koster ca. 300kr hos Nissan og tager 15 minutter at skifte.

Men når det er sagt, så er jeg rigtig glad for den... Jeg er dog glad
for at jeg valgte en 2.0'er da de ekstra kræfter er yderst velkomne når
man har noget på krogen... den er så desværre noget mere tørstig (mellem
11 og 12km/l).

Thomas

Fra : jan nissen

Dato : 14-08-06 21:41

On Sun, 13 Aug 2006 21:11:29 +0200, "Stefan Jensen"
<beowulfdk@hotmail.com> wrote:

>Nogle som har erfaring med Nissan Primera 1.6 GX årg 97
>
>Nogle svage punkter ved sådanne bil?? / Hvad skal man se efter ?
>
>Alt brugbart info er velkommen da jeg nok køber sådan en
>
>påforhånd tak

Har ikke selv erfaring med nævnte model (p11) men prøv at søge i
forumet på www.nissanklubben.dk mener emnet har været oppe der
tidligere.

Kører selv (p10) modellen før hvilket jeg er godt tilfreds med, har
skiftet lejer i bærearme efter ca. 175000 km en udgift på 700 kr. til
lejer og pakdåser.

Mvh jan
Nissan når 112 % ikke er nok