Valg af firmabil
Fra : Kris

Dato : 13-08-06 10:05

Skal til at vælge firmabil og har nærmest frit valg (ingen SUV eller
convertible). Ønsker rummeligt baggagerum (plads til golfkøllerne),
god plads foran (er 1.90m) og gerne en del udstyr. Jeg er ikke
religiøs mht. mærke og model, men ønsker naturligvis at få så
meget som muligt for så lav beskatning som muligt.

Overvejer på nuværende tidspunkt stationcars:

Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vecta, Skoda Octavia

Hvilke modeller er bedste køb?

Fra : TDN

Dato : 13-08-06 10:19

"Kris" <laksko@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Her er lidt lekture fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/46FDD524-C2CE-4B0D-A56D-0BEF08D9341A/0/2845.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/439E6B15-326A-4F4F-A9E6-83A8869323C0/0/6263.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/46C5EAF6-2914-47C5-BEB8-7CDBA5773FAB/0/5459.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EE6B2EFE-B469-4DD3-8B4A-B6F5933C7D17/0/24.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0A41576D-B69A-4E5E-AE25-E5B069F06B80/0/3031.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/1F978368-E2FA-4094-BF6A-328503993B76/0/18.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/02193565-272A-452D-91B0-5A24BB45E063/0/4243.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A4CF9AAF-E550-46A5-92C9-33CCCE8BEFB1/0/1421.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/40BC25AB-1467-4B5D-90F9-1CD4E4DA630B/0/3033.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/2C7F926C-3EAE-4DFA-8AE6-DEDD95DB66C5/0/38.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7C732124-77FC-48DB-86EC-67E379EE7933/0/1420.pdf

Så er der vist til ½ times læsning.

Mvh
Thomas

Fra : Benny R. Jakobsen

Dato : 13-08-06 10:27

> Så er der vist til ½ times læsning.

Gode links.
Ekstra oplysning: Vectra fra 2006 fik foretaget en række ændringer i
undervognen, der gør den mere sportslig. Styretøj blev ændret.
Krægningsstabilisatorer blev flyttet. etc.

Hilsen Benny R. Jakobsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-08-06 22:45

"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> undervognen, der gør den mere sportslig. Styretøj blev ændret.
> Krægningsstabilisatorer blev flyttet. etc.

Mon ikke det er ret generelt at flere af bilerne er opdateret på nogle
punkter siden da, måske også på pris. Mazda 6 er så vidt jeg ved blandt
andet blevet støjdæmpet bedre, og Accord kan nu slet ikke fås uden det
savnede ESP og varme i forsæderne selv om prisen stadig er den samme.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-08-06 10:16

Kris wrote:
> [...]
> meget som muligt for så lav beskatning som muligt.
> Overvejer på nuværende tidspunkt stationcars:
> Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vecta, Skoda Octavia

Har du brug for bagsæderne?

Hvis lav beskatning er et ønske kan det blive nogle meget dyre bagsæder.
Tager man fx en Seat Altea som jeg selv kører i er prisen ca. 200.000
hhv. ca. 380.000 på gule hhv. hvide plader. Og det afspejles jo direkte
i beskatningen - dvs. næsten halv pris på gule plader.

Jeg er ikke 1.90m, men jeg synes der er rigtig god plads foran - både i
højden og længden.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Lars Ehbling

Dato : 13-08-06 10:19

Mondeo: God komfort. Gode køreegenskaber. Rimelige motorer. (Rust alle vegne
om 5 år kan du være ligeglad med når firmabil)

Mazda 6. Støjere mere i kabinen end Vectra og Mondeo. Fine køreegenskaber
efter min menig. Motorerne er ikke særligt inspirerende. Designet viser at
bilen er billigere end de andre.

Opel Vecta. Formentlig den mest støjsvage. Rigtig god 2,2-motor. Som med
Mondeo er der enormt afslag i prisen fra Opel når det er firmabil. Vectra
Wagon er vildt stor som stationcar. Større end Volvo V70. Langt den største
i det her selskab.

Skoda Octavia. Støjer som Mazda 6 - måske en smule mindre. Stort dybt
bagagerum, men mangler "en halv meter" i længden og noget i bredden i
forhold til Vectra. På alle måder også en mindre bil.

> Hvilke modeller er bedste køb?

Vectra eller Mondeo. Vectra størst og med 2,2' eren det bedste køb alt i
alt.

--
Lars Ehbling

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 10:42

Lars Ehbling skrev:

> Mazda 6. Støjere mere i kabinen end Vectra og Mondeo. Fine køreegenskaber
> efter min menig. Motorerne er ikke særligt inspirerende. Designet viser at
> bilen er billigere end de andre.

Hvilken motor har du prøvet den med?

Jeg synes ikke min 2.3L er "uinspirerende", tvært om...

Og at designet skulle være kedeligt, det er jo et spørgsmål om smag -
jeg synes Mazda 6 er noget af det fedeste der er lavet de sidste par år,
i den prisklasse...

Lars B
Som ikke er farvet af at have en Mazda 6 :)

Fra : Brian

Dato : 13-08-06 11:02

Lars Jensen skrev:

> Og at designet skulle være kedeligt, det er jo et spørgsmål om smag -
> jeg synes Mazda 6 er noget af det fedeste der er lavet de sidste par
> år, i den prisklasse...

Hmm... hvis designet er så godt, kan man jo undre sig over at "nogen" har
behov for ekstra styling

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 11:19

Brian skrev:

> Hmm... hvis designet er så godt, kan man jo undre sig over at "nogen" har
> behov for ekstra styling

Hehehe - der er ALTID plads til forbedringer :)

> /Brian

Lars B

Fra : Peter Frost

Dato : 13-08-06 11:49

Var der ikke en Mazda 6 st.car ejer der for et par uger siden brokkede sig
meget over sin Mazda 6 ?

Nej, jeg må indrømme skulle jeg vælge firmabil så havde jeg nok valgt Volvo
endten den nye S80 eller V70'eren, og så med en T5'er ;)

Hvis ikke Volvo, så nok den nye Passat St. car med noget FSI og DSG gear.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-08-06 11:54

Peter Frost skrev:
> Var der ikke en Mazda 6 st.car ejer der for et par uger siden brokkede sig
> meget over sin Mazda 6 ?

Øv, den kan jeg ikke finde :(

Lars B

Fra : Benny R. Jakobsen

Dato : 13-08-06 15:10

> Hvilken motor har du prøvet den med?

2,3.

> Og at designet skulle være kedeligt, det er jo et spørgsmål om smag

Det har du ret i. Jeg synes i øvrigt også det er en rigtig fin bil til
pengene. Men den er jo også meget billiger end en Vectra med samme udstyr.
Mon ikke sådan en ville være 100.000 dyrere..?

Hilsen Benny R. Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 20:07

"Lars Ehbling" <LE1972@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter min menig. Motorerne er ikke særligt inspirerende. Designet viser at

Det trak ned på Mondeo den var uden ESP hvilket
var vigtig for bladet.
Den gode garanti på Mazda vejede tungt i dens vægtskål
men bilen havde ingen egentlige virkelig stærke punkter.

Fra : Klaus G.

Dato : 13-08-06 11:34

> [...]
> meget som muligt for så lav beskatning som muligt.
>
> Overvejer på nuværende tidspunkt stationcars:
>
>Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vecta, Skoda Octavia
Har du overvejet en Toyota Sports Van?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kris

Dato : 13-08-06 20:18

> Så er der vist til ½ times læsning.
>
> Mvh
> Thomas

Kanon - tak skal du ha'!. Af en eller anden årsag er mit oprindelige
indlæg blevet væk...

Fra : Kris

Dato : 13-08-06 20:20

> Har du overvejet en Toyota Sports Van?

Ikke rigtig... Men har overvejet Peugeot 407 og egentlig også de
ovennævnte modeller men som hatchback eller sedan. Har måske ikke
rigtig brug for al pladsen en stationcar giver..

Giver Peugeot og Skoda ikke store forhandlerrabatter til
leasingselskaberne på samme måde som Opel og Ford?

Fra : Benny R. Jakobsen

Dato : 13-08-06 21:36

> Giver Peugeot og Skoda ikke store forhandlerrabatter til
> leasingselskaberne på samme måde som Opel og Ford?

Nej slet ikke.

Benny R. Jakobsen

Fra : Broegger

Dato : 13-08-06 22:25

"Benny R. Jakobsen" <BRJfjern@gmail.com> skrev news:44df8c6a$0$138$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Nej slet ikke.

Skoda gør. Man skal bare presse dem lidt. Jeg fik min octavia 40K ned i
pris ved at nævne den skatteværdi jeg skulle give hvis jeg valgte den som
firmadyt.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-08-06 12:32

Broegger wrote:
> [...]

> Skoda gør. Man skal bare presse dem lidt. Jeg fik min octavia 40K ned
> i pris ved at nævne den skatteværdi jeg skulle give hvis jeg valgte

20% af salgsprisen - eller hvad?

Eller er det 25% i dag?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-08-06 21:16

> 20% af salgsprisen - eller hvad?
>
> Eller er det 25% i dag?
>
> --
> Per, Esbjerg

Det er 25% de første 3 år, derefter 20%.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 20:21

"Kris" <laksko@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vecta, Skoda Octavia
> Hvilke modeller er bedste køb?

Har du set på Peugeot og Seat !

Fra : Kris

Dato : 13-08-06 20:25

> Har du set på Peugeot og Seat !

Ikke endnu, men jeg tror jeg skal tage et kig på 407. Måske Seat Leon
også?

Fra : Mogens...

Dato : 13-08-06 20:29

> Ikke endnu, men jeg tror jeg skal tage et kig på 407.

Lars har faktisk skrevet en del om hans overvejelser vedr. et nykøb
i den prisklasse - han valgte en Skoda Octavia TDi istedet for sin 530d

> Måske Seat Leon også?

Min kammerat har netop investeret i 2 stk - en TDi og en benzin.
Han er vildt begejstret for bilerne - kører helst TDi'eren grundet Nm...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-06 21:56

On Sun, 13 Aug 2006 19:29:25 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Lars har faktisk skrevet en del om hans overvejelser vedr. et nykøb
>i den prisklasse - han valgte en Skoda Octavia TDi istedet for sin 530d

Mmm.. Som stationcar betragtet er 407SW ikke helt på højde syntes jeg,
Peugeot foreslog selv en 307 stc/SW hvis vi ville have
baggagerumsplads.

Hvis vi havde cash=unlimited så havde vi ganske givet skiftet vores
2002'er 530d touring ud med en 535d touring. Men med ønsket om en helt
ny bil, stationcar med plads til et par vovser og det budget på ikke
over sek 300.000 var den lige i overkanten... Desværre...

Så nu glæder vi også til vores nye Octavia 2.0 TDI DSG Elegance. Jeg
håber - og tror på - at den bliver en fornøjelse de næste par år hvor
vi stadig har omkring 60.000 km/år at pendle.

** Lars

Fra : Neser

Dato : 17-08-06 23:43

> Mmm.. Som stationcar betragtet er 407SW ikke helt på højde syntes jeg,
Snakkede med en taxi-chauffør som var træt af pladsen i sin 407SW
sammenlignet med den 406 st.car. de havde før. (Det var vist en væsentlig
forringelse i forhold til)

Har dog ingen erfaringer med den. Arbejder mest i MB.

- Neser