1.9TDI, 300.000km
Fra : Morten Snedker

Dato : 11-08-06 20:25

Octavia med små 300.000, alle service overholdt - hvis ellers den er
passet og plejet, hvor meget betyder det km-tal så for en 1.9tdi ?

Noget jeg skal være opmærksom på? Måske endda nogle her, med en bil
der minder om så har erfaringer?

mvh /Snedker

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-08-06 20:32

Morten Snedker <morten@dbconsult.dk> wrote in

> Octavia med små 300.000, alle service overholdt - hvis ellers den er
> passet og plejet, hvor meget betyder det km-tal så for en 1.9tdi ?

Nu skriver du ikke noget om årgang og antal HK - men jeg har en 90 hk der
pt. ligger på 315.000 km. SVJV har der ikke været lavet noget på den.

Motorer trækker stadig ok, og går 19-20 km på literen.

Generelt vil jeg mene det absolut er en af de bedre motorer fra
Wolfsburg. Jeg har hørt det kan være nødvendigt at skifte turbolader
omkring 200-250k km, men det behøver vist ikke være uhyggeligt dyrt.

> Noget jeg skal være opmærksom på? Måske endda nogle her, med en bil
> der minder om så har erfaringer?

Jeg har en Seat Toledo fra 96 med den motor i, og er overbevist om
motoren holder længere end resten af bilen.

mvh/lars

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-08-06 20:46

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passet og plejet, hvor meget betyder det km-tal så for en 1.9tdi ?
>
> Noget jeg skal være opmærksom på? Måske endda nogle her, med en bil

Jeg har en Golf IV 1.9 90hk som har rundet 325.000 uden de store problemer -
jeg har haft den siden 168.000. Den har et lille problem med at når jeg
tager farten af hen mod f.eks. et lyskryds, så kan den gå ujvænt i motoren,
indtil bilen holder helt stille, så går den fint i tomgang igen. Det er ikke
så ofte jeg oplever det mere, men en overgang var det ofte. VW i Skanderborg
mente at jeg bare skulle skifte motorstyringen i den, så ville den nok holde
op. Men jeg have ikke rigtig lyst til at betale 6.000 + moms og montering
for en løsning der "nok" virker.

Ellers har jeg ikke noget at udsætte på motoren, den kører fint og jeg er
glad og tilfreds.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-08-06 21:10

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in

> [...]
> skifte motorstyringen i den, så ville den nok holde op. Men jeg have
> ikke rigtig lyst til at betale 6.000 + moms og montering for en

Betryggende melding fra et autoriseret værksted. Havde de den inde og måle
på den, eller var det en sælger der forsøgte at profitmaksimere?

/lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-08-06 16:15

Morten Snedker wrote:

> Octavia med små 300.000, alle service overholdt - hvis ellers den er
> passet og plejet, hvor meget betyder det km-tal så for en 1.9tdi ?

Ingenting.

Hvor gammel er den?

--
Per, Esbjerg
248.000 km .... 1.9tdi still counting

Fra : Jens Hansen

Dato : 12-08-06 17:48

"Morten Snedker" <
> [...]
> passet og plejet, hvor meget betyder det km-tal så for en 1.9tdi ?
> Noget jeg skal være opmærksom på? Måske endda nogle her, med en bil

Taxa i København :-`|
*skærme mm er skiftet (nogle gange lidt for hurtigt/billigt)
*Mange gange fuld power/ max brems pr. dag.
*3-4 forskellige fører pr døgn.

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Morten Snedker

Dato : 14-08-06 19:24

On Fri, 11 Aug 2006 21:24:39 +0200, Morten Snedker
<morten@dbconsult.dk> wrote:

Tak for Jeres respons.

I øvrigt var det en 2000/2001 vi kiggede på. Men fruen føler sig ikke
hjemme i en Octavia, og så var det ligesom det (ligestilling og så'n).

Vi er nu i stedte blevet de glade ejere af en VW Passat 1.8 stcar fra
2000, med 178.000 km på bagen. Prisen blev 140.000, og det lader til
at være en go' pris, når jeg jeg kigger rundt på nettet.

Vi har ikke det vilde kørselsbehov, men jeg synes bare den 1.9tdi fra
VW-koncernen kører forrygende dejligt. Men skal der stå VW eller Audi
på så'n en diesel-sjover, bliver det jo lidt halv-pebret.

Alternativet kunne have været en Seat, men jeg synes deres st.cars er
faldet mindre heldigt ud, designmæssigt.

mvh /Snedker