/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo hylelyd
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-08-06 19:19

Min kollega har en Ford Mondeo fra 2002.
Han har et problem med, at der begynder at komme en hylelyd fra højre
forhjul efter nogen tids kørsel. Til tider kan han fjerne den enten ved at
dreje eller trykke på bremsepedalen nogle gange.
Da han formodede det var noget med bremserne tjekkede han kalibrene og de
gik ikke så godt tilbage, så de er skiftet, sammen med skiver og klodser,
alligevel er lyden der.

Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Niels



 
 
Brian (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 10-08-06 19:44

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44db787f$0$902$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Min kollega har en Ford Mondeo fra 2002.
> Han har et problem med, at der begynder at komme en hylelyd fra højre
> forhjul efter nogen tids kørsel. Til tider kan han fjerne den enten ved at
> dreje eller trykke på bremsepedalen nogle gange.
> Da han formodede det var noget med bremserne tjekkede han kalibrene og de
> gik ikke så godt tilbage, så de er skiftet, sammen med skiver og klodser,
> alligevel er lyden der.
>
> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Hvorfor hulen skiftede han så ikke også lejet når han var igang? Det er
måske ikke en GDS opgave?



Niels Bengaard (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-08-06 20:26

>> Min kollega har en Ford Mondeo fra 2002.
>> Han har et problem med, at der begynder at komme en hylelyd fra højre
>> forhjul efter nogen tids kørsel. Til tider kan han fjerne den enten ved
>> at dreje eller trykke på bremsepedalen nogle gange.
>> Da han formodede det var noget med bremserne tjekkede han kalibrene og de
>> gik ikke så godt tilbage, så de er skiftet, sammen med skiver og klodser,
>> alligevel er lyden der.
>>
>> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?
>
> Hvorfor hulen skiftede han så ikke også lejet når han var igang? Det er
> måske ikke en GDS opgave?

Det er jeg ikke klar over, men nu er det ikke noget han selv lavede, for han
er ikke GDS typen.
Men jeg kan selv tjekke det leje for ham.

Niels



Fam. Olsen (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 10-08-06 20:21


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44db787f$0$902$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?

Er klodsernes bagside smurt med kobberfedt eller alufedt? Det gør man for at
de ikke skal hyle.

Går ankerpladerne fri af skiverne?

Jeg tror ikke på et hjulleje når lyden forsvinder ved aktivering af bremsen.


MVH Niels



Niels Bengaard (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 10-08-06 21:17

>> Nogen fif? Tænkte selv på det måske kunne være et hjulleje?
>
> Er klodsernes bagside smurt med kobberfedt eller alufedt? Det gør man for
> at de ikke skal hyle.

Jeg kan se der er smurt kobberfedt på visse steder på ved kalibrererne, men
jeg kan naturligvis ikke se bagsiden af klodsen.
Bremserne hyler ikke når de bruges, det er vel der kobberfedt på bagsiden
kan gavne, vel ikke når bremsen netop ikke er i brug?

> Går ankerpladerne fri af skiverne?

Det må jeg lige tjekke.

> Jeg tror ikke på et hjulleje når lyden forsvinder ved aktivering af
> bremsen.

Ok.

Niels



Fam. Olsen (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 11-08-06 16:44


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44db9441$0$895$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg kan se der er smurt kobberfedt på visse steder på ved kalibrererne,
> men jeg kan naturligvis ikke se bagsiden af klodsen.

Man smører lidt der hvor klodsen glider i kaliberen og der hvor stemplet og
kaliperens modhold trykker på klodsen.

> Bremserne hyler ikke når de bruges, det er vel der kobberfedt på bagsiden
> kan gavne, vel ikke når bremsen netop ikke er i brug?

Ja det er primært til når man bremser, men det vil også gavne når man ikke
gør. Når man drejer hjulet vil man jo kunne høre klodsen ligge an mod
skiven.


MVH Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste