Beregning afgift fra gul til hvide plader?
Fra : Jonas R.

Dato : 10-08-06 09:36

Nogen som kan kaste lidt lys over hvordan afgiften bliver beregnet hvis man
vil have en gulplade bil på hvideplader?

Kommentarer omkring at det ikke kan svare sig frabedes.
Er kun interesseret i at høre hvordan de beregner afgiften, for kan ikke
helt hitte rede i det.

MVH

/Jonas R.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-08-06 17:17

Jonas R. wrote:
> Nogen som kan kaste lidt lys over hvordan afgiften bliver beregnet
> hvis man vil have en gulplade bil på hvideplader?

Som var den uden afgift.
Men bliver ikke belønnet fordi der er betalt afgift for gule plader.

Fra : Jonas R.

Dato : 10-08-06 17:43

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Som var den uden afgift.
> Men bliver ikke belønnet fordi der er betalt afgift for gule plader.

Oki modsat det steffen siger, men godt nok klamt hvis det passer hvad du
siger og man skal betale hele afgiften igen.

Typisk Skat.

Når men jeg må jo høre Skat ad og se hvad de kommer frem til at beløb og så
regne lidt på det.

/Jonas R.

Fra : Verner Johnsen

Dato : 10-08-06 18:25

On Thu, 10 Aug 2006 18:17:23 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Som var den uden afgift.
>Men bliver ikke belønnet fordi der er betalt afgift for gule plader.

Øhh - man bliver ikke rigtigt belønnet, men afgiften nedsættes:

Uddrag af : "Bekendtgørelse af lov om registreringsafgift af
motorkøretøjer m.v."

"§5. Stk. 11. En bil, som er berigtiget med afgift efter stk. 1-10,
afgiftsberigtiges efter § 4, når betingelserne for den foretagne
afgiftsberigtigelse ikke længere er opfyldt. For de i stk. 1 og stk.
5, nr. 1, omhandlede køretøjer nedsættes afgiften med 95 pct. af den
del af køretøjets afgiftspligtige værdi, der overstiger 12.100 kr., og
for de i stk. 3 og stk. 5, nr. 2, omhandlede køretøjer nedsættes
afgiften med 30 pct. af den del af køretøjets afgiftspligtige værdi,
der overstiger 30.000 kr. For biler over 3 t kan nedsættelsen dog
højst udgøre 50.000 kr. For køretøjer, som er berigtiget med halv
afgift efter bestemmelser i tidligere lovgivning, nedsættes afgiften
med 40 pct. "

§5 handler om varebiler og §4 handler om personbiler (og MC)

Se hele bekendtgørelsen:
<http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020097729-regl>

Og jeg har ikke i de senere ændringer kunnet finde noget, som ændrer
på ovenstående.

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-08-06 19:26

Verner Johnsen wrote:

> Øhh - man bliver ikke rigtigt belønnet, men afgiften nedsættes:

OK.

Ikke det jeg tidligere har fået oplyst hos Told&Skat...
Mon reglerne er blevet ændret i forbindelse med, at man kan få afgift
tilbage ved export...?

Det bliver spændende at se hvad Jonas får at vide...

Fra : Jonas R.

Dato : 10-08-06 19:34

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
SNIP
> [...]
> tilbage ved export...?
>
> Det bliver spændende at se hvad Jonas får at vide...

Ja det gør det ;)
Skal nok skrive svaret når jeg får det afvide

/Jonas R.

Fra : isfugl

Dato : 10-08-06 17:24

Jonas R. wrote:

> [...]
>
> Kommentarer omkring at det ikke kan svare sig frabedes.
> Er kun interesseret i at høre hvordan de beregner afgiften, for kan ikke

Først skal man se på hvilken af de 3 gulplade afgifter det er betalt 60% 80%
eller 120%. det efter kigger man på hvad SKAT sætter prisen til, og der
efter regner man forskælden fra den betalte gulplade afgift til den 180%

det nemmeste er at skrive til SKAT, med stelnummer, og spørge ad..

--
Steffen

Fra : Jonas R.

Dato : 10-08-06 17:42

"isfugl" <news@kva-ek.dk-ælavesudenbindestreg> wrote in message
> Jonas R. wrote:
SNIP
> [...]
> efter regner man forskælden fra den betalte gulplade afgift til den 180%
>

> det nemmeste er at skrive til SKAT, med stelnummer, og spørge ad..

Interessant, men lidt pudsigt at dig og Morten skriver det modsatte af
hinanden.
Men det du reelt siger er at, man kun skal betale forskellen fra den afgift
man har betalt op til de 180% og altså ikke helt ny afgift.

Bilen er forresten en Seat Altea 2.0 TDI DSG som har kørt 15.000 km, men må
snakke med Told og Skat

/Jonas R.