Forbandede Citroën C5
Fra : Mø||er

Dato : 09-08-06 20:31

Jeg har en mandagsbil - har du også det?

Se link:
http://www.s-b.dk/C5/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 20:38

> Jeg har en mandagsbil

Okay okay!

> - har du også det?

Nopez!

> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

- og lidt af en mandags-side

Men folk der køber franskt står vel ikke helt uforberedte overfor sligt!?

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-08-06 20:37

Den Wed, 09 Aug 2006 21:30:33 +0200 sendte Mø||er <mail@s-b.dk>
følgende røgsignaler:

>Jeg har en mandagsbil - har du også det?

Næh, jeg fik min en tirsdag....men det er jo også en rigtig bil.

Næh du, man kalder det "fransk charme"...

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Lars G

Dato : 09-08-06 21:23

"Mø||er" <mail@s-b.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en mandagsbil - har du også det?

Nej ingen problemer (i nu?)

Jeg kan se du har købt bilen som en flåde bil. Er alle de andre biler også
mandagsbiler ?

Fra : TDN

Dato : 09-08-06 21:46

"Mø||er" <mail@s-b.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
>
> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

For en C5 er det vel alle mandagsbiler, FDM havde ihvertilfælde aldrig
oplevet så lang en liste med fejl på en bilmodel da de lavede brugtbilstest
på C5.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4A06C6D0-3A8C-4A50-9869-14DF37073BC3/0/8689.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Basil

Dato : 09-08-06 21:49

> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
>
> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

Din bil er ikke en mandagsbil, det er standard for en PSA bil, og
Citroën Danmark holdning til kunder.
Du startede selv, du købte Citroën.
Hold dig til noget Asiatisk, så virker det.
Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 21:58

Basil skrev:

> Din bil er ikke en mandagsbil, det er standard for en PSA bil, og
> Citroën Danmark holdning til kunder.
> Du startede selv, du købte Citroën.
> Hold dig til noget Asiatisk, så virker det.

LOL

Er nu ikke helt sikker på at det er Møllers egen bil
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 22:23

Hans Paulin (6310) skrev:

> Er nu ikke helt sikker på at det er Møllers egen bil

Kan se at vi nu har *2* Møllere i gruppen :-|
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-08-06 22:00

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev :

>Hold dig til noget Asiatisk, så virker det.

Gider du fortælle det til vor Previa ?

112% garanti for drillerier ;(
--
Jan_stevns

Fra : Basil

Dato : 09-08-06 22:02

jan@stevns.net kom med følgende:

> Gider du fortælle det til vor Previa ?
>
> 112% garanti for drillerier ;(

Kom forbi med den, så vil jeg lege Toyota-hviskeren, og iføre mig et
Robert Redford kostume lol
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-08-06 23:10

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev :

>Kom forbi med den, så vil jeg lege Toyota-hviskeren, og iføre mig et
>Robert Redford kostume lol

Naehhh - den skal bare ha' nogen bank , så den kan makke ret -

(Men deres 112%, kan de anbringe et vist sted ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 13:19

On Thu, 10 Aug 2006 00:10:01 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Naehhh - den skal bare ha' nogen bank , så den kan makke ret -
>
>(Men deres 112%, kan de anbringe et vist sted ;)

Du har nok været heldig og fået den med 88%
Nogle steder skal de jo finde de +12%
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-06 17:00

Ivan Madsen <> skrev :

>Du har nok været heldig og fået den med 88%
>Nogle steder skal de jo finde de +12%

Hej Ivan - Hyggsomt at snakke med dig, på Bernermarkedet

Det er nok det - desværre fik rødderne på Bernermarkedet sig jo et
billigt grin, da vi måtte have Scorpio'en på banen til at hive
Previa'en igang....

Sikke en galop tværs over stepperne ;)

(Dan går sgu' nok og griner i skægget stadigvæk)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 17:23

On Thu, 10 Aug 2006 17:59:48 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hej Ivan - Hyggsomt at snakke med dig, på Bernermarkedet

I lige måde, da. Jeg dukker nok op igen, skal du se (det er bare et
løfte, ikke nogen trussel

> [...]
>Previa'en igang....
>
>Sikke en galop tværs over stepperne ;)
>
>(Dan går sgu' nok og griner i skægget stadigvæk)

Hvorfor så drastisk - er der ikke noget med, at Bernere kan trække
vogne? Men jeg kan levende forestille mig showet, for
der var da et par hundrede meter til asfalt, så Previaen ikke
blokerede, når koblingen blev sluppet
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-06 18:40

(Skifter lige subjekt!)

Ivan Madsen <> skrev :

>I lige måde, da. Jeg dukker nok op igen, skal du se (det er bare et
>løfte, ikke nogen trussel

Jamen der er jo snart taffel i Balladerup ... Der skal ekvipagen nok
også arrivere.

Jeg er ved at ombygge lidt elsystem i kassen, da vi nok skal have
installeret noget ventilationssjov, så køterne ikke får hedeslag

> [...]
>vogne? Men jeg kan levende forestille mig showet, for
>der var da et par hundrede meter til asfalt, så Previaen ikke

Ser du - den der sk*de 112% - er begyndt at fedte lidt i koblingen, og
da jeg på ingen måde orker at kravle derind under, må den lide lidt
endnu - så jo - det var et ? om at komme godt op i fart, og så prøve
om den kunne gribe fat i 3 gear.

Vi fandt jo ud af at man skal op i lidt over tomgangsfart, før den
gider at springe i gang - og den kan åbenbart sagtens drukne sig selv

btw - er den næste Previa fundet, nu skal jeg bar have gjort
sælgeren tilstrækkeligt mør - hehe....

(Og Fruen aner intet ... Fnis!)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 19:20

On Thu, 10 Aug 2006 19:40:24 +0200, jan@stevns.net wrote:

>(Skifter lige subjekt!)

>Jamen der er jo snart taffel i Balladerup ... Der skal ekvipagen nok
>også arrivere.

Jow - jow. Bernerklubben har et arrangement lørdag, men vores hund
skal i DKK-ring lørdag, samtidig med jeg sidder i Vallø slotspark og
kigger på tyske jagtterriere. (Bernerklubben ringede for sent)

<...>

> [...]
>da jeg på ingen måde orker at kravle derind under, må den lide lidt
>endnu - så jo - det var et ? om at komme godt op i fart, og så prøve

Begynder jeg at ane en smule Toyota-fobi? Jeg ville da ellers godt
have overværet festen - kunne man virkelig slippe koblingen i 2. uden
den tog ved?
Sådan en Previa skal helst bare køre og køre, for al mekanikken er jo
gemt allerh... godt. Kan Fruen ikke skælde den ud, så den ikke tør
drille mere?

> [...]
>gider at springe i gang - og den kan åbenbart sagtens drukne sig selv
>
> btw - er den næste Previa fundet, nu skal jeg bar have gjort

Naaah, åbenbart ingen fobier. Det er ikke den hvide, du kørte fra på
Amager, vel?

>(Og Fruen aner intet ... Fnis!)

Du bytter dem måske mens hun vender ryggen til? Og så passer den sk*de
nøgle ikke?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-08-06 22:26

Ivan Madsen <> skrev :

>Begynder jeg at ane en smule Toyota-fobi?

Nøehhhh - den bekræfter mig blot i at folk's ævl om at Toyota altid er
112% iorden, er noget .... well .... ævl ;)

På en 112% iorden bil, burde bagtøjet da holde lidt mere end 250.000 -
jeg har sågu da aldrig skiftet bagtøj på nogle af mine Ford/Opler

(Og de har da ellers trillet så det gør noget)

>Jeg ville da ellers godt have overværet festen - kunne man virkelig slippe koblingen i 2. uden
>den tog ved?

Jep ;(

>Sådan en Previa skal helst bare køre og køre, for al mekanikken er jo
>gemt allerh... godt. Kan Fruen ikke skælde den ud, så den ikke tør
>drille mere?

Jeg tror hendes ordvalg, hørte i kategorien "Tåler ikke gentagelse"

>Naaah, åbenbart ingen fobier. Det er ikke den hvide, du kørte fra på
>Amager, vel?

Nej for pokker - det var jo en veritabel møgbunke

Den "i kikkerten" er bordeaux farvet, og holder nede i Tappernøje -
men er lidt anløben i kanterne, noget jeg har tænkt mig at bruge.

>Du bytter dem måske mens hun vender ryggen til? Og så passer den sk*de
>nøgle ikke?

Nejda - den bliver min, og kun min, altså med andre ord min ;) - sagt
på en anden måde .... min ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 07:21

On Thu, 10 Aug 2006 23:25:42 +0200, jan@stevns.net wrote:

<...>

> [...]
>jeg har sågu da aldrig skiftet bagtøj på nogle af mine Ford/Opler
>
>(Og de har da ellers trillet så det gør noget)

Previaen skulle jo egentlig være ganske stabil, bortset fra
transmissionen, og det har du jo opdaget! Bortset fra at nogen
påstår, de drikker som et hul i jorden.

>Jep ;(

Yrff....lyder som om du ikke skal vente ret længe med den kobling.

>Jeg tror hendes ordvalg, hørte i kategorien "Tåler ikke gentagelse"

Kan jeg levende forestille mig. Sikkert i samme kategori, som min
bedre halvdel øste ud over sin knallert45, da den ikke lige ville -
lakken skallede af

<... en bordeauxfarvet Previa>

>Nejda - den bliver min, og kun min, altså med andre ord min ;) - sagt
>på en anden måde .... min ;)

Og så skal hun have lov at være misundelig. Der skal måske også
forbydes hundehår i den
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-08-06 01:54

Ivan Madsen <> skrev :

>Og så skal hun have lov at være misundelig. Der skal måske også
>forbydes hundehår i den

Neida .. der er jo også BorderColli'erne og en enkelt kæmpeLabrador i
forsamlingen...
--
Jan_stevns

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-08-06 12:09

Ivan Madsen skrev:

> Du har nok været heldig og fået den med 88%
> Nogle steder skal de jo finde de +12%

Dert findes 3 slags mennesker - dem der kan regne, og dem der ikke kan? :)

Lars B

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-08-06 13:09

On Sat, 12 Aug 2006 13:08:44 +0200, Lars Jensen <lars_@_zulfo.dk>
wrote:

>Dert findes 3 slags mennesker - dem der kan regne, og dem der ikke kan? :)

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan regne binært, og dem der
ikke kan

/Kent Glerup

Fra : Bo Velschow

Dato : 13-08-06 19:02

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan regne binært, og dem der
> ikke kan

Nah... det må da så være 11 slags mennesker...?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 10-08-06 08:01

> Din bil er ikke en mandagsbil, det er standard for en PSA bil, og
> Citroën Danmark holdning til kunder.
> Du startede selv, du købte Citroën.
> Hold dig til noget Asiatisk, så virker det.

Han er måske endda heldig at der ikke er sket mere?

Jeg står da selv ca 3-5 timer hver uge og roder med min bil. Og det er ikke
bilvask mv. Men det er altså tit nemmere at lave tingene selv end at skulle
på værksted. Bare den tid der går med at aflevere og hente kan jeg nå at
lave meget på. Og så lærer man jo lidt hver gang. Personlig
tilfredsstillelse og konen kan man måske imponere lidt.

SÅ frem med værktøjet venner.

FOCs
RR 84' , Escort 81' og Honda MTX 86'

Fra : Jens Hansen

Dato : 09-08-06 21:53

"Mø||er"
> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
> http://www.s-b.dk/C5/

Nej jeg har ikke (Volvo laver ikke biler om mandagen
Men har du nu en til ?
(Den viste C5 har du da ikke i dag)

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-08-06 21:54

> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

Hvis du endelig vil lave sådan et website, bør du formulere dig mere
objektivt.
Det er muligt at du selv får afløb for noget vrede ved at kalde folk
"Inkompetente fjolser", men det gavner ikke sidens troværdighed.
Ydermere synes jeg at dine fejlbeskrivelser tyder mere på et inkompetent
værksted end en decideret dårlig bil.
Jeg giver dig ret i at der har været for mange fejl på bilen - men det sker
for selv de bedste (f.eks. den hedengangne www.lortevolvo.dk - brug f.eks.
www.archive.org til at gense den.).

Jeg har ikke selv den store erfaring med reparationer hos Chr. Østergaard,
men de få gange jeg har været derude har jeg stødt på overordentligt god og
kompetent service. Så vidt jeg husker er de dog relativt nye inden for
Citroën.

Beklager, jeg giver ikke meget for den slags hadesider. En hvilken som helst
forhandler, bilmærke osv. har haft deres andel af utilfredse kunder. Nogle
gange selvforskyldt, andre gange pga. urimeligt høje forventninger eller
misforståelser.

/Kasper Hansen

Fra : Mø||er

Dato : 09-08-06 22:16

Hej Kasper,

Jeg forstår din pointe - Men Inkompetent er en meget rammende ord.

Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 22:24

> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

Der sker ikke en dyt når man klikker på Læs Mere. Dårlig side. En
"mandags-hjemmeside"?

Fra : Broegger

Dato : 10-08-06 07:15

$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
>
> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

Ja! http://broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Men leasing selskabet tog den heldigvis tilbage. Siden har jeg kørt i V40
(3 år) og nu Skoda Octavia, og det er noget der duer!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Broegger

Dato : 10-08-06 07:19

Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev

> Ja! http://broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Lige en ting til, hvordan kan du acceptere alle de fejl der ikke er
udbedret? Har du prøvet at skrive til importøren, alternativt et andet
værksted?

Hvis du syntes de er så inkompetente forstår jeg simpelthen ikke hvorfor du
bliver ved med at bruge dem. Der er altså andre værksteder!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 10-08-06 08:04

> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
>
> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

I DK betaler vi mere end det dobbelte af hvad andre sammenlignelige
lande betaler for biler. Populært sagt betaler vi for BMW og Mercedes,
men får Ford, Fiat, Hyundai og Citroen for pengene.

Meget ofte stiller vi derfor forventning om at kvaliteten skal følge
prisen INKL. AFGIFTER. Sådan forholder tingene sig desværre ikke. Jeg
har selv haft en Xantia som firmabil. Den havde også en række fejl,
som Citroen aldrig fik ordnet i den tid jeg havde bilen. Jeg tror
simpelthen ofte de parkerede bilen på værkstedet og udleverede den
til mig ved afhentning, uden overhovedet at have haft kigget på den,
på trods af forsikringer om, at nu var fejlen udbedret.

Det var også i den forbindelse jeg stiftede bekendtskab med de
"Teflon" belagte modtage folk hos Citroen i Horsens - alt prellede
simpelthen af! Jeg tror simpelthen de havde været på kursus i at
håndtere, hvad de sikkert har opfattet som vanskelige kunder.

Ford er iøvrigt ikke meget bedre. De har nu haft 5 serviceeftersyn til
at få regnsensoren på Mondeo'en til at fungere. Det er endnu ikke
lykkedes. Men pyt, til April udløber laesingkontrakten og så er jeg
ligeglad.

Mvh
Hornsved

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 10-08-06 10:37

"Mø||er" <mail@s-b.dk> wrote in message
> Jeg har en mandagsbil - har du også det?
>
> Se link:
> http://www.s-b.dk/C5/

Har haft... En Mitsubishi Carisma.

Fik først nok af Mitsu i Skanderborg og flyttede service til Chr.
Østergaard. Det var bedre (men ikke ok) indtil "Anders" overtog
kundemodtagelsen. Da kom Chr. Østergaard også på min liste af ink...
fj...... - øh "værksteder med stort indlæringspotentiale"...

Utrolig dårlig behandling skulle jeg hilse at sige!!!

Mvh
Michael (der kører Mazdarati igen ))