Hvordan får man hjulkapslerne rene?
Fra : Lars Hansen

Dato : 09-08-06 11:13

Hej i Gruppen

Jeg skal til aflevere min leasede bil og skal så selvfølgelig rengøre den
men har et problem som jeg er sikker på at nogen her i gruppen kan hjælpe
med.

De forreste hjulkapsler er helt brune af 2½ års bremsestøv og lader sig ikke
bare rengøre. Og ja! jeg kunne have vasket bilen mere end den ene gang på 2½
år jeg skal i gang med.........

Jeg har prøvet vaskehal (Guldvask), fælgrens og diverse andre produkter uden
held.

Hvad er det bedste at rengøre dem med??

Lars Hansen
(Erstat danmark med dk i mail-adressen)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 09-08-06 11:43

Lars Hansen wrote:
> [...]
> år jeg skal i gang med.........
>
> Jeg har prøvet vaskehal (Guldvask), fælgrens og diverse andre produkter uden

Jeg ved min far bruger ovnrens til sine, det skulle virke fremragende.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-08-06 11:49

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> wrote in

> Jeg har prøvet vaskehal (Guldvask), fælgrens og diverse andre
> produkter uden held.
>
> Hvad er det bedste at rengøre dem med??

Højtryksrenser virker på mine - og hvis det ikke er nok så smut forbi den
lokale mekaniker der sikkert har en damprenser.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Hauge

Dato : 09-08-06 11:59

Hejsa
Lars Hansen wrote:
> Hvad er det bedste at rengøre dem med??

Opvaskemaskinen, den er også fremragende til alu-fælge.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060809105854@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Leif Neland

Dato : 09-08-06 12:15

Lars Hansen wrote:
> Hej i Gruppen
>
> Jeg skal til aflevere min leasede bil og skal så selvfølgelig rengøre
> den men har et problem som jeg er sikker på at nogen her i gruppen
> kan hjælpe med.

Er det så selvfølgeligt? *Skal* du det iflg. kontrakten?

Man kan selvfølgelig fjerne chokoladepapir og brugte kondomer fra kabinen;
så ser man samtidig om man har glemt noget, men den store hovedrengøring?

Har leasingfirmaet ikke folk til den slags?

Leif

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-08-06 12:57

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så ser man samtidig om man har glemt noget, men den store hovedrengøring?
>
> Har leasingfirmaet ikke folk til den slags?

Hej Leif

Hvis ikke bilen er ORDENTLIGT rengjort ved aflevering bliver vi trukket
2500,- i førstkommende løn!! Det skulle angiveligt gå til en rengøring hos
TidyCar...
Men nu har jeg opgivet. Jeg tror bare jeg "overså" dem. Når ikke vi må ordne
vores firmabiler i arbejdstiden er det jo altså svært at tage sig sammen til
at gøre det......
Det er en gulpladebil så altså bliver den kun snavset i arbejdstiden, så
hvorfor skulle jeg dog bruge min fritid på at ordne den...????

Mvh
Lars hansen

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-08-06 15:25

heh - det havde jeg også engang en arbejdsgiver der troede...
At jeg ville gøre bilen rent uden for arbejdstiden - og desuden
måtte jeg ikke bruge bilen uden for arbejdstiden. Så jeg skulle
cykle ned til chefen, vaske bilen og så cykle hjem igen :D

Der gik lige nøjagtig en uge og så kunne de se sig om efter en
anden sjafut :) (der var dog også andre ting i vejen...)

/hilsner

Fra : B_Bodega@hotmail.com

Dato : 09-08-06 12:34

Lars Hansen skrev:

> [...]
>

> Oland er du ikke sikker på at de ikke bare tager det som alm. slitage på bilen. Jeg var med inde og aflevere nogle firmabiler hos alm. brand leasing og der gennemgik de dem men det var kun for riser buler osv. bilerne der blev afleveret var ingen gang særlig rene efter min standart.

Der var en tråd for et stykketid siden på HKD omkring rengøring af
alu fælge og der var nogle der brugte Silit bang (aner ikke hvordan
man staver det) til at rengøre deres fælge med og de påstod at det
var noget der virkede.

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-08-06 12:54

<B_Bodega@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lars Hansen skrev:

> [...]

alu fælge og der var nogle der brugte Silit bang (aner ikke hvordan
man staver det) til at rengøre deres fælge med og de påstod at det

Hej Krølle

Nope!!! Vi bliver trukket 2500,- i førstkommende løn hvis ikke bilen er
rengjort når den bliver afleveret............
Men nu har jeg valgt at "overse" det....... De bliver alligevel aldrig rene
igen... HA, så kan de lære at lade os vaske bil i arbejdstiden!!!!

Lars Hansen

Fra : Brian

Dato : 09-08-06 14:28

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> Nope!!! Vi bliver trukket 2500,- i førstkommende løn hvis ikke bilen er
> rengjort når den bliver afleveret............

Er det nogle specielle hjulkapsler? Hvis ikke køber du da bare 4 ny til 99,-
i biltema

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-08-06 14:36

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
>

> Er det nogle specielle hjulkapsler? Hvis ikke køber du da bare 4 ny til
> 99,- i biltema

Hej Brian

Idéen fejler ikke noget, men det er originale Opel hjulkapsler og mon ikke
ALD/AXUS opdager det???

Lars hansen