/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil til 20-50.000 kr.?
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-08-06 10:59

Hejsa

Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje mig
lidt i den rigtige retning, villle det være fedt

Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr. at
gøre godt med, men den må gerne være billigere

Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
ikke noget.

Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
ikke lave rust o.l.

Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
de 100.000, men det ville også kunne gå.

Alle input modtages

mvh Frank



 
 
Martin Sørensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-08-06 11:25


Frank K. Jensen skrev:

> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
Jeg tror du skal glemme diesel. De er for dyre brugt til dit brug,
alternativt for udbollede.

Hvad med en Xantia? Der er i hvert fald plads i den, og priserne er
lave. Og kvaliteten skulle ikke være helt skidt, specielt hvis den er
fra 95 eller senere.

Ellers er det sjældent helt galt hvis du kan finde en Corolla eller en
Carina uden for megen rust.

> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
Sig efter mig: En bil er en dårlig investering! Regn selv efter, du
får lavere udgifter til brændsel, men højere til afskrivning og
forrentning af merprisen.

Derudover ved jeg ikke om du kan få pladt til dit brædt.

/Martin


Frank K. Jensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-08-06 23:45

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1155119088.508778.193700@m73g2000cwd.googlegroups.com...
>
> Frank K. Jensen skrev:
>
> > Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> > løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må
> > gerne
> > kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store
> > tasker og
> > et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> > ikke noget.
> >
> Jeg tror du skal glemme diesel. De er for dyre brugt til dit brug,
> alternativt for udbollede.

Ja, det har du nok ret i.

> Hvad med en Xantia? Der er i hvert fald plads i den, og priserne er
> lave. Og kvaliteten skulle ikke være helt skidt, specielt hvis den er
> fra 95 eller senere.

Ja, det var en mulighed. Jeg ser også at man kan få en Xsara, var det noget?

> Ellers er det sjældent helt galt hvis du kan finde en Corolla eller en
> Carina uden for megen rust.

Ekskæresten har en Corolla fra 91. Den kører super, men den er glad for
rust, især ved bagskærmene. Er det et gelerelt problem?

mvh Frank



TDN (09-08-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 09-08-06 11:50


"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44d9b1e0$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje
> mig lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr.
> at gøre godt med, men den må gerne være billigere
>
> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må
> gerne kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store
> tasker og et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det,
> gør det ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle
> låne de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank
>

For 50.000 kan du få den nyere Fiat Punto. Du kan få en 1999-2000 for de
penge. En 60 hk går snildt 16 km/l (min søster har en hun bruger til at
pendle i og den går over 17 km/l på landevej). De er ikke problemfri, der
kan være lidt med el'en, men motoren er stabil og de ruster heller ikke
særligt meget. Reservedele er billige. De har City servo der gør den nem at
køre i bytrafik med.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DD066C30-516C-4CCA-86B4-4C905148CB92/0/gruppetest.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/7B476A65-AD4C-468D-A985-1EAB2A0C429E/0/034039.pdf

Efter min mening er det det bedste, hvis kriteriet er så ny en bil som
muligt for 50.000.

Det kunne f.eks være:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44726446

Motor har været ude at se på brugte til 50.000 kr (obs. denne punto er en
generation ældre):

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BF250381-58E3-453B-8875-381310D6F7CF/0/6465.pdf

Mvh
Thomas




Frank K. Jensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-08-06 23:48

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44d9bde4$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>
> For 50.000 kan du få den nyere Fiat Punto. Du kan få en 1999-2000 for de
> penge. En 60 hk går snildt 16 km/l (min søster har en hun bruger til at
> pendle i og den går over 17 km/l på landevej). De er ikke problemfri, der
> kan være lidt med el'en, men motoren er stabil og de ruster heller ikke
> særligt meget. Reservedele er billige. De har City servo der gør den nem
> at køre i bytrafik med.

Jeps, den er også på min liste Jeg ser er man også kan få en Brava dog
nok 1-2 år ældre end puntoen til samme pris. Var det noget?

mvh Frank



Kim Persson (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 09-08-06 12:13

> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje
> mig lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr.
> at gøre godt med, men den må gerne være billigere
> Alle input modtages
>
> mvh Frank

Hvad med en alfa 145? - kender tilfældigvis en som har en sådan til salg fra
1999.
Den blev vistnok nysynet i februar og fik i den anledning nye bremser.
Prisen er 50tkr, men de fås både ældre og bílligere i dba.

De har oplevet modellen som pålidelig

//Kim



Frank K. Jensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-08-06 23:51

"Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> skrev i en meddelelse
news:44d9c32d$0$14012$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Hvad med en alfa 145? - kender tilfældigvis en som har en sådan til salg
> fra 1999.
> Den blev vistnok nysynet i februar og fik i den anledning nye bremser.
> Prisen er 50tkr, men de fås både ældre og bílligere i dba.

Jeg synes ikke at jeg kan finde mange 145'ere til de penge. Der er dog en
lille flok 146'ere til salg rundt omkring. Ser ellers også ud som en dejlig
bil, men et eller andet sted virker de lidt for billige, og jeg har ikke
forstand på selv at tjekke dem, men det er måske prisen?

mvh Frank



Kim Persson (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 10-08-06 12:16

> Jeg synes ikke at jeg kan finde mange 145'ere til de penge. Der er dog en
> lille flok 146'ere til salg rundt omkring. Ser ellers også ud som en
> dejlig bil, men et eller andet sted virker de lidt for billige, og jeg har
> ikke forstand på selv at tjekke dem, men det er måske prisen?
>
> mvh Frank

På den blå er der da en 10stykker af 145'ere. Ellers skal du være velkommen
til at få nummeret på ham jeg jeg kender (her i kbh)

Anyway for at tjekke en bil for fejl er der flere metoder. Det hele drejer
sig blot om at vide hvad man kigger efter hehe.
Først kan du google lidt i denne gruppe, for at se om der er mange
reperationsspørgsmål på den.
Dernæst kan du nok finde en brugttest på bilbasen, som du bør læse- dette
kræver dog et lille abonnement, men personligt synes jeg det er pengene værd
da du får adgang til alle.
Alternativt kan du også læse en masse synstest på modellen, både fra danmark
og tyskland. Jeg har desværre kun linket til den svenske
http://begbilguiden.bilprovningen.se/

Og til sidst grunden til at den er billig, var som forhandleren sagde
dengang til dem. At der var nye modeller på trapperne fra alfa.

//Kim



Kåre (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 09-08-06 12:30

> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må
gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker
og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle
låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank
>

En brugt bil er et spil i lotteriet. Jeg har prøvet det flere gange, helt
præcist fire, og har desværre tabt de tre gange...
Senest har jeg købt en 626'er til 30.000 og jeg har, her fire måneder
senere, brugt 30.000 mere på den...

Min eneste vinder var en Corolla 1,6 GSi fra '91. DEN var god. Kostede
nærmest intet i de 8 år jeg havde den.
Så jeg vil da gerne anbefale en Corolla. Til dine penge kan du så få
modellen nyere end min.
Husk bare at se efter rust i skærmkanter og bagerste tårnlejer. Se også godt
efter om den har fået malet skærmene. En nymalet/lakeret skærm skal nok
ruste snart igen...

En ny bil er måske nok billigere i reservedele og mekanikerregninger. Til
gengæld er der så afskrivning, lån/renter, og en kaskoforsikring er
nødvendig.

Kåre



B_Bodega@hotmail.com (09-08-2006)
Kommentar
Fra : B_Bodega@hotmail.com


Dato : 09-08-06 12:38

find en corolla stationcar evt. på gule plader. Der er en meget
driftsikker bil.

Frank K. Jensen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje mig
> lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr. at
> gøre godt med, men den må gerne være billigere
>
> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank


B_Bodega@hotmail.com (09-08-2006)
Kommentar
Fra : B_Bodega@hotmail.com


Dato : 09-08-06 12:38

find en corolla stationcar evt. på gule plader. Der er en meget
driftsikker bil.

Frank K. Jensen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje mig
> lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr. at
> gøre godt med, men den må gerne være billigere
>
> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank


B_Bodega@hotmail.com (09-08-2006)
Kommentar
Fra : B_Bodega@hotmail.com


Dato : 09-08-06 12:38

find en corolla stationcar evt. på gule plader. Der er en meget
driftsikker bil.

Frank K. Jensen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje mig
> lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr. at
> gøre godt med, men den må gerne være billigere
>
> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank


B_Bodega@hotmail.com (09-08-2006)
Kommentar
Fra : B_Bodega@hotmail.com


Dato : 09-08-06 12:40

find en corolla stationcar evt. på gule plader. Der er en meget
driftsikker og lækker bil.

Frank K. Jensen skrev:

> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje mig
> lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr. at
> gøre godt med, men den må gerne være billigere
>
> Jeg skal bruge den dagligt til arbejde 2x8 km i bytrafik, og så alt det
> løse. Den må gerne have en rimeligt benzinøkonomi evt. diesel. Der må gerne
> kunne proppes lidt ting ind bagi (skal have plads til et par store tasker og
> et brædt på 150x45cm), men hvis sæderne skal lægges ned for det, gør det
> ikke noget.
>
> Jeg kan godt selv skrue lidt i den (eller i hvert fald lære det), men kan
> ikke lave rust o.l.
>
> Alternativt har jeg også tænkt på en af de små nye biler som f.eks. en
> Peugeot 107. Ville det være en bedre invistering? Her ville jeg skulle låne
> de 100.000, men det ville også kunne gå.
>
> Alle input modtages
>
> mvh Frank


Frank K. Jensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Frank K. Jensen


Dato : 09-08-06 23:55

"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44d9b1e0$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Jeg skal have mig en bil, og jeg er helt rundt på gulvet efter at have
> kigget mange timer på div. bilbaser. Det er en jungel, når man ikke har
> vildt meget forstand på biler, så hvis der er nogen, der måske kan peje
> mig lidt i den rigtige retning, villle det være fedt
>
> Jeg er lidt ude efter "best bang for the buck", og har op til 50.000 kr.
> at gøre godt med, men den må gerne være billigere

Først tak for svarene

Efter en god dag på nettet har jeg samlet en lille liste med muligeheder. Er
der nogen af dem man skal holde sig fra?

(Alfa 146 '96)
Citroen Xantia '97
Citroen Xsara '98
Fiat Brava '97-'98
Fiat Punto '99
(Mazda 323C '96)
Opel Astra '97
(Opel Vectra)
Peugoet 306 '97
Renault Megane '98
Toyota Carina '96
Toyota Corolla '96
VW Polo '97

mvh Frank



Martin Bak (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 10-08-06 04:13


"Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44da67dd$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44d9b1e0$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Hejsa
>>
> Efter en god dag på nettet har jeg samlet en lille liste med muligeheder.
> Er der nogen af dem man skal holde sig fra?
>
> (Alfa 146 '96)
> Citroen Xantia '97
> Citroen Xsara '98
> Fiat Brava '97-'98
> Fiat Punto '99
> (Mazda 323C '96)
> Opel Astra '97
> (Opel Vectra)
> Peugoet 306 '97
> Renault Megane '98
> Toyota Carina '96
> Toyota Corolla '96
> VW Polo '97
>
>
Hvis du spørger mig, -og det gør du jo også- så ville jeg starte med at
fjerne alle italienske og franske biler fra listen. (nu bliver jeg sikkert
slagtet)

Fordi: I deres iver efter at være innovative har de lavet så mange underlige
løsninger, der ofte betyder meget dyre reservedele og så komplicerede
konstruktioner at det for en selvskruer er ret uoverskueligt at få hoved og
hale på det. Især, når man som du har ambitioner om at lære at skrue selv og
derfor må formodes, at have en begrænset mekanisk indsigt som udgangspunkt.
Mazda, Opel, Toyota og WV lyder som sikre bud.

Der er størrelsesmæssigt stor forskel på de biler du nævner. Hvis ikke du
selv er meget stor, så vælg ikke for stor en bil når det primært er til
bytrafik. Især ikke hvis du er "ny" bilist. Parkering kan være et helvede i
byerne.

Martin



Basil (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 10-08-06 05:36

Martin Bak:
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44da67dd$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> "Frank K. Jensen" <mia-frank@detteskalslettes.stofanet.dk> skrev i en
>> meddelelse news:44d9b1e0$0$3467$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hejsa
>>>
>> Efter en god dag på nettet har jeg samlet en lille liste med muligeheder.
>> Er der nogen af dem man skal holde sig fra?
>>
>> (Alfa 146 '96)
>> Citroen Xantia '97
>> Citroen Xsara '98
>> Fiat Brava '97-'98
>> Fiat Punto '99
>> (Mazda 323C '96)
>> Opel Astra '97
>> (Opel Vectra)
>> Peugoet 306 '97
>> Renault Megane '98
>> Toyota Carina '96
>> Toyota Corolla '96
>> VW Polo '97
>>
>>
> Hvis du spørger mig, -og det gør du jo også- så ville jeg starte med at
> fjerne alle italienske og franske biler fra listen. (nu bliver jeg sikkert
> slagtet)
>
> Fordi: I deres iver efter at være innovative har de lavet så mange underlige
> løsninger, der ofte betyder meget dyre reservedele og så komplicerede
> konstruktioner at det for en selvskruer er ret uoverskueligt at få hoved og
> hale på det. Især, når man som du har ambitioner om at lære at skrue selv og
> derfor må formodes, at have en begrænset mekanisk indsigt som udgangspunkt.
> Mazda, Opel, Toyota og WV lyder som sikre bud.
>
> Der er størrelsesmæssigt stor forskel på de biler du nævner. Hvis ikke du
> selv er meget stor, så vælg ikke for stor en bil når det primært er til
> bytrafik. Især ikke hvis du er "ny" bilist. Parkering kan være et helvede i
> byerne.
>
> Martin

Nej, ikke slagtet af mig, har haft Fransk, venner har haft Italiensk.
God ide at fjerne dem.
Kig evt. også på Starlet, hvis ikke den bliver for lille.
Kai



Martin Sørensen (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-08-06 09:00


Martin Bak skrev:

> Hvis du spørger mig, -og det gør du jo også- så ville jeg starte med at
> fjerne alle italienske og franske biler fra listen. (nu bliver jeg sikkert
> slagtet)
>
Naeh - IMHO er Xantiaen en undtagelse fra den regel, skulle være den
bedste bil Citroen har lavet. Autobild.de anbefaler den, skulle være
på højde med Passat af samme årg.

> Fordi: I deres iver efter at være innovative har de lavet så mange underlige
> løsninger, der ofte betyder meget dyre reservedele og så komplicerede
> konstruktioner at det for en selvskruer er ret uoverskueligt at få hoved og
> hale på det. Især, når man som du har ambitioner om at lære at skrue selv og
> derfor må formodes, at have en begrænset mekanisk indsigt som udgangspunkt.

Køb en Haynes!

> Mazda, Opel, Toyota og WV lyder som sikre bud.
>
Jeg kan personligt ikke snuppe Opel (bare en aversion, sorry), og de
ruster og er sjældent pålidelige. VW er OK-ish, men brugtpriserne er
efter min mening for høje ift hvad man får.

> Der er størrelsesmæssigt stor forskel på de biler du nævner. Hvis ikke du
> selv er meget stor, så vælg ikke for stor en bil når det primært er til
> bytrafik. Især ikke hvis du er "ny" bilist. Parkering kan være et helvede i
> byerne.
>
Sandt. Men der skal stadig være plads til det der brædt. Måske var
det en ide at tage enten brædtet eller en papmodel af samme når der
ses på karet.

Jeg har en tendens til at overse mindre biler da jeg er 190 med
tilsvarende ben, og bagsædet skal ikke bare være til pynt.

/Martin


Ukendt (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-06 09:30


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1155196804.591134.254850@p79g2000cwp.googlegroups.com...

> Jeg kan personligt ikke snuppe Opel (bare en aversion, sorry), og de
> ruster og er sjældent pålidelige. VW er OK-ish, men brugtpriserne er
> efter min mening for høje ift hvad man får.

Opel ruster mig bekendt ikke mere.
Det var mest et Astrafænomen erindrer jeg.

Derimod har man tilsvarende hørt om rust på VW
og at de ikke er så gode som folk husker fra tidligere.

Men sådan er der jo så meget.

Læste i nyeste Motor, at selv den gode
gamle trofaste Polo er fyldt med fejl.

Glædeligt samtidigt, at Fiesta'en nærmest
var fejlfri - hehe...

Men hvem køber VW idag når der er Seat og Skoda ??



Deaster (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 10-08-06 09:56

Olsen skrev:
> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:1155196804.591134.254850@p79g2000cwp.googlegroups.com...
>
>> Jeg kan personligt ikke snuppe Opel (bare en aversion, sorry), og de
>> ruster og er sjældent pålidelige. VW er OK-ish, men brugtpriserne er
>> efter min mening for høje ift hvad man får.
>
> Opel ruster mig bekendt ikke mere.
> Det var mest et Astrafænomen erindrer jeg.

Og Vectra.

>
> Derimod har man tilsvarende hørt om rust på VW
> og at de ikke er så gode som folk husker fra tidligere.
>

Ok, hvor har du hørt det henne?




--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

Ukendt (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-06 10:13


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44daf4b0$0$4006$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Olsen skrev:
>> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1155196804.591134.254850@p79g2000cwp.googlegroups.com...
>>
>>> Jeg kan personligt ikke snuppe Opel (bare en aversion, sorry), og de
>>> ruster og er sjældent pålidelige. VW er OK-ish, men brugtpriserne er
>>> efter min mening for høje ift hvad man får.
>>
>> Opel ruster mig bekendt ikke mere.
>> Det var mest et Astrafænomen erindrer jeg.
>
> Og Vectra.

Selvfølgelig.


>> Derimod har man tilsvarende hørt om rust på VW
>> og at de ikke er så gode som folk husker fra tidligere.
>>
>
> Ok, hvor har du hørt det henne?

Overalt.
Småproblemer og bagklapper som ruster.
Alment kendt.
VW ruster også, måske ikke i undervogn mv.,
men klapper osv.
Så der florerede på samme vis historier om VW, desværre.
Men det kan jo OGSÅ være løst nu.



Deaster (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 10-08-06 11:49

Olsen skrev:

>
>>> Derimod har man tilsvarende hørt om rust på VW
>>> og at de ikke er så gode som folk husker fra tidligere.
>>>
>> Ok, hvor har du hørt det henne?
>
> Overalt.
> Småproblemer og bagklapper som ruster.
> Alment kendt.
> VW ruster også, måske ikke i undervogn mv.,
> men klapper osv.
> Så der florerede på samme vis historier om VW, desværre.
> Men det kan jo OGSÅ være løst nu.

Synes ikke jeg har læst om generelle rustproblemer på VW, kun den med
bagklappen på Golf III og så håndtaget på Golf IV på bagklappen. Golf
III's modstand overfor rust mener jeg ligger noget over gennemsnittet
selv om man da efterhånden ser en del af dem med rust i døre og paneler,
men de ældste er også ved at være en 14-15 år gamle.



--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

Ukendt (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-06 21:10


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44db0f13$0$24808$c3e8da3@news.astraweb.com...


> Synes ikke jeg har læst om generelle rustproblemer på VW, kun den med
> bagklappen på Golf III og så håndtaget på Golf IV på bagklappen.

Præcis.
Hvor ærgerligt ikke ?
En VW...

> Golf III's modstand overfor rust mener jeg ligger noget over gennemsnittet
> selv om man da efterhånden ser en del af dem med rust i døre og paneler,
> men de ældste er også ved at være en 14-15 år gamle.

Golf 2 var vidst den Golf som skabte VW's dengang så ægte og gode ry.
Fortjent, men så oplevede man det du selv nævner og sidenhen har man
ligeså godt ku' købe en Skoda eller Seat.
Skoda har iflg. VW selv en bedre kvalitetstjek i produktionen.
Og Fabia er idag noget af det bedst rustbeskyttede man kan købe
iflg. FDM.
(dvs. den er godt behandlet fra fabrikken, men BØR alligevel
ha' suppleret op. Måske ikke med det samme, men alligevel...)



Deaster (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 11-08-06 07:39

Olsen skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44db0f13$0$24808$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>
>> Synes ikke jeg har læst om generelle rustproblemer på VW, kun den med
>> bagklappen på Golf III og så håndtaget på Golf IV på bagklappen.
>
> Præcis.
> Hvor ærgerligt ikke ?
> En VW...
>

Øhh?

>> Golf III's modstand overfor rust mener jeg ligger noget over gennemsnittet
>> selv om man da efterhånden ser en del af dem med rust i døre og paneler,
>> men de ældste er også ved at være en 14-15 år gamle.
>
> Golf 2 var vidst den Golf som skabte VW's dengang så ægte og gode ry.

Og vist i lige så høj grad 1'eren.

> Fortjent, men så oplevede man det du selv nævner og sidenhen har man
> ligeså godt ku' købe en Skoda eller Seat.

Helt enig.

> Skoda har iflg. VW selv en bedre kvalitetstjek i produktionen.

Jep, men der skal nu heller ikke så meget til.

> Og Fabia er idag noget af det bedst rustbeskyttede man kan købe
> iflg. FDM.
> (dvs. den er godt behandlet fra fabrikken, men BØR alligevel
> ha' suppleret op. Måske ikke med det samme, men alligevel...)

Ja, jeg kender faktisk ikke nogen biler som man ikke bør efterbehandle
hvis man vil beholde dem i længere tid.


--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

Ukendt (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-06 09:17


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44dc25db$0$17399$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Øhh?

Ja, ærgerligt, at VW også ruster.
De er ellers så højt besjungne mht. manglen på rust.
Men som sagt, så kan det være rettet nu.


>>> Golf III's modstand overfor rust mener jeg ligger noget over
>>> gennemsnittet selv om man da efterhånden ser en del af dem med rust i
>>> døre og paneler, men de ældste er også ved at være en 14-15 år gamle.
>>
>> Golf 2 var vidst den Golf som skabte VW's dengang så ægte og gode ry.
>
> Og vist i lige så høj grad 1'eren.

Muligvis. Men det sluttede med 2'eren, for da
blev Golf så dyr, den gled lidt ud i folks bevidsthed
på dên måde, samtidig med folkeligheden forsvandt en
smule pga. samme.
At der så kom nævnte problemer gjorde blot Golf
til en god, men måske lidt fyr dyr bil, uagtet om man
ser på brugtpriser, som var et argument i lang tid.


>> Og Fabia er idag noget af det bedst rustbeskyttede man kan købe
>> iflg. FDM.
>> (dvs. den er godt behandlet fra fabrikken, men BØR alligevel
>> ha' suppleret op. Måske ikke med det samme, men alligevel...)
>
> Ja, jeg kender faktisk ikke nogen biler som man ikke bør efterbehandle
> hvis man vil beholde dem i længere tid.

Det handler også om hvor heldig man kan være.
De fleste anbefaler, måske pånær BMW, men de
ruster skam også. Er ikke klar over, hvorlænge de
har haft dên politik, med alle de grimme 320'ere som
efterhånden kører rundt.




Brian (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-08-06 10:45

Olsen skrev:

> At der så kom nævnte problemer gjorde blot Golf
> til en god, men måske lidt fyr dyr bil, uagtet om man
> ser på brugtpriser, som var et argument i lang tid.

At priserne holder sig oppe, er da stadig et godt argument. Se på bilbasen
hvad sådan en gammel spand koster, i forhold til konkurrenterne.

Desuden synes jeg at det er helt urimeligt at holde moderne biler op mod en
gammel Sierra som din, som du har for vane at gøre. Mængden af elektronik i
en ny bil, er jo mangedoblet i forhold til din Sierra slavemodel. Dermed
ikke sagt at den øgede mængde elektronik kan retfærdiggøre noget, men det er
da værd at have med i betragtningerne da det ofte er her, problemerne ligger
i nyere biler.

/Brian



Jørgen M. Rasmussen (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-08-06 18:43


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44dc3cea$0$20298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>

>> Øhh?
>
> Ja, ærgerligt, at VW også ruster.
> De er ellers så højt besjungne mht. manglen på rust.
> Men som sagt, så kan det være rettet nu.
>
Du skal sammenligne med tilsv., samtidige fx. Fård. Jeg vil tro at en gl.
Golf holder samme standart som en spritny fx. Mondeo, Focus. Så kan man selv
udlægge det som Gålfen er god el. Fård er noget crap. Jeg vælger det sidste,
jeg syntes det er for dårligt at lade sig nøje med det, når konkurrenterne
vil bedre.

Er ikke klar over, hvorlænge de
> har haft dên politik, med alle de grimme 320'ere som
> efterhånden kører rundt.
>
Igen skal du sammenligne med tidssvarende, du kan ikke sammenligne en ny
Fård med en +15 år, fortærsket, træt, gl. 3-tyrker med Ali-fælge



Jørgen M. Rasmussen (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-08-06 13:41


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

>> Og Vectra.
>
Og Omega

> Selvfølgelig.
>
Selvfølgelig, hvorfor skulle den være bedre?
>
>> Ok, hvor har du hørt det henne?
>
> Overalt.
Vrøvl, fra denne NG hvor undertegnede flere gange sætter?? ved deres priser,
service, men det gør ikke bilen dårlig, vel?.

> Småproblemer og bagklapper som ruster.
> Alment kendt.

Bare det er i det små vs. andre, Fård fx, som sender en bil på markede som
ruster som en 20 gl. model :(. Det er sgu' en falliterklæring de ikke kan
bedre, tidl. sagde man de ikke kun lave motorer, nu har de fået fod på det
el. køber sig til dem, og så begynder de at lave biler som ruster som ind i
H... :(.




Ukendt (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-08-06 21:15


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44db28f2$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Selvfølgelig, hvorfor skulle den være bedre?

Glemte blot, der også var noget som hed Vectra
som også ruster slemt. Det gælder sågar også
den 'nye' med sidespejlene som går over i motorhjelmens design.



>>> Ok, hvor har du hørt det henne?
>>
>> Overalt.
> Vrøvl, fra denne NG hvor undertegnede flere gange sætter?? ved deres
> priser, service, men det gør ikke bilen dårlig, vel?.

Dårligere ?


>> Småproblemer og bagklapper som ruster.
>> Alment kendt.
>
> Bare det er i det små vs. andre, Fård fx, som sender en bil på markede som
> ruster som en 20 gl. model :(.

Fiesta du tænker på ?
Eller et nu udbedre sealer (3M) problem ??
Bevares, har da hørt om Escorternes 'under vinduet problem'
samt noget ved en stolpe.

> Det er sgu' en falliterklæring de ikke kan bedre, tidl. sagde man de ikke
> kun lave motorer, nu har de fået fod på det el. køber sig til dem, og så
> begynder de at lave biler som ruster som ind i H... :(.

Vrøvl.



Jørgen M. Rasmussen (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-08-06 08:29


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Fiesta du tænker på ?
> Eller et nu udbedre sealer (3M) problem ??
> Bevares, har da hørt om Escorternes 'under vinduet problem'
> samt noget ved en stolpe.
>
Hvor mange gl. VW vs. Fård ser du på gaden?. Og det er et generelt Ford
problem, Fiesta tæller ikke med, det er jo en Mazda 121, filt-inderskærme,
sealer, dårlig lakkering, nye biler der ruster etc. etc.. Fård og Mercdes
kæmper om at skrabe bunden :(.



Ukendt (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-08-06 09:24


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44dc314d$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor mange gl. VW vs. Fård ser du på gaden?.

Tror såmænd jeg ser lige meget af hver.
Utallige gamle Fiesta og Escorter tuller stadig rundt.
Men de gamle Passater er så godt som væk, dem
med den skrå bagrude. Selv Golf 1 er efterhånden
et mere og mere sjældent syn.


> Og det er et generelt Ford problem, Fiesta tæller ikke med, det er jo en
> Mazda 121, filt-inderskærme, sealer, dårlig lakkering, nye biler der
> ruster etc. etc.. Fård og Mercdes kæmper om at skrabe bunden :(.

Den nye Fiesta er ingen Mazda 121.
De seneste modeller af samtlige Ford-vogne
er væsentlig bedre beskyttet (fra fabrikken)
end tidligere. Især Fiesta klarer sig ekstremt
godt iflg. FDM brugtbil-test.
Får flere roser med på vejen, end
Polo'en i en nyelig tilsvarende brugt-test.



TDN (11-08-2006)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 11-08-06 10:28


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44dc3eb4$0$20271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
> news:44dc314d$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Hvor mange gl. VW vs. Fård ser du på gaden?.
>
> Tror såmænd jeg ser lige meget af hver.
> Utallige gamle Fiesta og Escorter tuller stadig rundt.
> Men de gamle Passater er så godt som væk, dem
> med den skrå bagrude. Selv Golf 1 er efterhånden
> et mere og mere sjældent syn.
>
>
>> Og det er et generelt Ford problem, Fiesta tæller ikke med, det er jo en
>> Mazda 121, filt-inderskærme, sealer, dårlig lakkering, nye biler der
>> ruster etc. etc.. Fård og Mercdes kæmper om at skrabe bunden :(.
>
> Den nye Fiesta er ingen Mazda 121.
> De seneste modeller af samtlige Ford-vogne
> er væsentlig bedre beskyttet (fra fabrikken)
> end tidligere. Især Fiesta klarer sig ekstremt
> godt iflg. FDM brugtbil-test.
> Får flere roser med på vejen, end
> Polo'en i en nyelig tilsvarende brugt-test.
>

Citat fra FDM test af fiesta 2002 og frem:

"Ford har ikke modtaget klager over Fiestaer med rust. Og det til trods for
at der ikke er rustbeskyttende produkt i hulrum, og at den har filtskærme
ved baghjulene. Ejerne har set rust, hvor deres bil har været dårligt
lakeret fra fabrikken - især ved dørene - og på motorhjelmen, hvor stenslag
har slået lakken af. På testbilen fandt vi svær overfladerust på
afstivningen mellem de forreste hovedvanger samt på forbroen. Men det er
kraftige materialer, og det tager tid, før den er gennemtæret. FDM anbefaler
at man giver bilen en komplet rustbeskyttelse, inden den er 3 år gammel."

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F46809FA-FF6A-4260-BDA5-D8125EBC12F6/0/8085.pdf

Brugtrevyen 2006:

"Rustbeskyttelsen er ikke fremragende, men indtil videre holder rusten sig
på afstand."

Hvor er det du læser den er godt rustbeskyttet og bedre en VW, som ikke
bruger filtskærme og putter masser af voks i hulrum og anden rustbeskyttende
på bilen. En bil med svære overflade rustangreb på vanger som kun er 3-4 år
gammel plus rust rundt omkring hvor lakken er dårlig.

Jeg tror du selv tolker denne test til det du ønsker at høre

Mvh
Thomas



Jørgen M. Rasmussen (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-08-06 10:56


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Tror såmænd jeg ser lige meget af hver.

NÅ, for hver Æskelort jeg ser, ser jeg 5-10 Golf.II,III og så godt som ingen
Fiesta.

> Men de gamle Passater er så godt som væk, dem
> med den skrå bagrude. Selv Golf 1 er efterhånden
> et mere og mere sjældent syn.
>
Hvor gl. er de?, +20 år, du ser ingen tilsv. Fård, Taunus Æskelort mk. I,II,
uden den bliver kørt som vetranbil.. Selv Sierra, som nok er ders bedste i
den henseende, er der langt i mellem. Jeg vil slet ikke nævne Mondeo mk. I
:(.

> De seneste modeller af samtlige Ford-vogne
> er væsentlig bedre beskyttet (fra fabrikken)
> end tidligere.

Alligevel er det ikke godt, får de ikke roser for det :(.

Især Fiesta klarer sig ekstremt
> godt iflg. FDM brugtbil-test.
> Får flere roser med på vejen, end
> Polo'en i en nyelig tilsvarende brugt-test.
Ikke dem jeg har læst, hvor kan jeg finde dem?.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste