Arve bil
Fra : Hauge

Dato : 08-08-06 17:18

Hejsa

Jeg arver snart en nyere bil:
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Diesel aut. VSC m/luksusp. 2

Den er 2 år gammel og har kørt omkring 4.000 km, ja fire tusinde.

Hvor pokker går man hen for at sælge sådan en øse, uden at blive tilbudt
en slik for den?

Nyprisen er 540.000 kr. på gule plader, og den er lige netop så gammel,
at man ikke kan trække momsen ud af den igen så den kan sælges til en
erhvervsdrivende.

Jeg har intet imod at købe en ny bil for pengene, men vil selvfølgelig
helst have så meget ud af det som muligt. Har bare intet at bruge den
store kasse til, selvom den er sej

Jeg bor ved Århus, hvis der er nogen der har en ide om hvor jeg skal
prøve, har aldrig selv haft Toyota, så jeg kender ikke selv nogle
forhandlere jeg kan have tillid til.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060808161747@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-08-06 20:21

> Hvor pokker går man hen for at sælge sådan en øse, uden at blive tilbudt
> en slik for den?

Først, kan du tjekke salgsværdien af øsen på www.bilpriser.dk, så du har en
idé om hvad den nogenlunde er værd.
Kig herefter på f.eks. www.bilbasen.dk hvad tilsvarende modeller er sat til
salg for. (bemærk at der er forskel på forhandler-prisen og
privatsalg-prisen)
Dernæst kunne du prøve at sælge den på www.autocom.dk , med en mindstepris
lidt over hvad www.bilpriser.dk siger eller i en prisleje som ligger
rimeligt i forhold til lignende øser på www.bilbasen.dk
Eller også kan du prøve at finde den bil du vil købe, og spørge om de vil
tage den du har arvet i bytte. Kør til flere forskellige forhandlere af den
bil du vil købe, de kan godt byde lidt forskelligt for den bil du har
arvet...

Mvh

Emil

Fra : Hafnia

Dato : 08-08-06 20:37

> [...]
>
> Den er 2 år gammel og har kørt omkring 4.000 km, ja fire tusinde.
>
> Hvor pokker går man hen for at sælge sådan en øse, uden at blive tilbudt

plus arveafgift oveni...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-06 21:23

Den Tue, 8 Aug 2006 21:37:04 +0200 sendte "Hafnia"
<secolo@bysantin.ik> følgende røgsignaler:

>"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

>plus arveafgift oveni...

Minus restgæld...

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Hauge

Dato : 08-08-06 22:08

Hr. Jensen wrote:
> Minus restgæld...

Det er der heldigvis intet af.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060808210741@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Mogens...

Dato : 08-08-06 21:29

> [...]
> Jeg har intet imod at købe en ny bil for pengene, men vil selvfølgelig
> helst have så meget ud af det som muligt.

Ja, den er ikke nem. Du finder først ud af, hvad du kunne tænke dig
at købe istedet. Efterfølgende kører du rundt og hører, hvad prisen
vil være ifm. et bytte. Derefter sætte bilen til salg i bilbasen til en
pris,
der er højere end den tilbudte hos forhandlerne. Når bilen er solgt,
køber du den nye bil i ren handel og derfor til lav pris :).

--
/Mogens
Alt om import -> http://bilimport.tkrath.dk