skal købe navigations anlæg
Fra : Allan

Dato : 08-08-06 13:50

men hvilke
har set et hos t.hansen (garmin c310 til 2.700 kr)

har følgende krav til anlæget:
mulighed for at oplade hjemme (via 220V)
mulighed for at gemme favorit adresser
gerne europa kort (ikke et must)

er garmin så det rette og er prisen ok ?
Er der nogle af jer der har erfaring med garmin

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 13:57

Allan skrev:
> [...]
> gerne europa kort (ikke et must)
>
> er garmin så det rette og er prisen ok ?
> Er der nogle af jer der har erfaring med garmin

de fleste nav anlæg opfylder dine krav.
både tomtom one / go og garmin.
vær dog opmærksom på at der ikke altid følger 220v lader med.. så du
skal lægge 150 kr oven i prisen på enheden for at få denne med.

Den væsentligste forskel på tomtom og garmin er at tomtom har teleatlas
som kortleverandør og garmin har navteq..

ellers, er de omtrent ens - det er kun mindre forskelle der adskiller
dem (+ selvf. design)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-08-06 14:12

Den Tue, 08 Aug 2006 14:49:30 +0200 sendte Allan
<Allan.korsgaardMINUSDETTE@mail.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>gerne europa kort (ikke et must)
>
>er garmin så det rette og er prisen ok ?
>Er der nogle af jer der har erfaring med garmin

Prøv evt. at spørge i news:dk.teknik.satellit.navigation
der sidder "eksperterne", men du skal nok indstille dig på at du får
startet en "religionskrig" mellen Garmin'erne og TomTom'erne.

(Personligt holder jeg mig udenfor og bruger Mio 168)

--
"Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
et problem med....med....med....Altså hvad skal

Fra : Allan

Dato : 08-08-06 14:20

> Prøv evt. at spørge i news:dk.teknik.satellit.navigation
> der sidder "eksperterne", men du skal nok indstille dig på at du får
> startet en "religionskrig" mellen Garmin'erne og TomTom'erne.

hehe det prøver jeg så, takker

Fra : tb

Dato : 08-08-06 14:20

Jeg købte en C310 til 2199 i elgiganten. Opgraderede den til 512mb for 103
kr (midt-data) og uploadede mit europa kort fra min gamle Streetpilot III

Jeg er MEGET tilfreds med den. Den er hurtig, den er god til at vise vej, og
den kender alle veje jeg har mødt (bruger version 8 fra januar i år)

Fra : Mogens...

Dato : 08-08-06 19:08

"Allan" <Allan.korsgaardMINUSDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> har set et hos t.hansen (garmin c310 til 2.700 kr)

I øjeblikket kan du købe et komplet navigationsanlæg for 2.895 SEK
hos Biltema - 2.316 danske kroner !

Fra : Deaster

Dato : 09-08-06 18:32

Mogens... skrev:

> I øjeblikket kan du købe et komplet navigationsanlæg for 2.895 SEK
> hos Biltema - 2.316 danske kroner !

Den er for dyr i forhold til faciliteter, den mangler b.la TMC og kort
over vesteuropa, desuden er det noget ukendt navigationssofware. Kig
istedet på en PNA 6000T hos Harald Nyborg til 2400 kr.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker