Fartbøde i Frankrig?
Fra : Kristian

Dato : 07-08-06 15:29

Er blevet blitzet på en fransk vej.

Er der nogen chance/risiko for at jeg hører mere til det?

Kristian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 17:40

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse

> Er blevet blitzet på en fransk vej.
>
> Er der nogen chance/risiko for at jeg hører mere til det?

Ved det ikke, men de plejer at være emsige de frøædere, så skriv hvis du gør
:).

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 17:51

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:44d74e47$0$12608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Er blevet blitzet på en fransk vej.
>
> Er der nogen chance/risiko for at jeg hører mere til det?

Kan de overhovedet skrive noget på et andet sprog end det franske som man
ikke forstår
Hvis jeg fik et bødeforlæg på fransk så røg det i brændeovnen

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-06 18:00

Tom wrote:
> "Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk>
> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg fik et bødeforlæg på fransk så røg det i brændeovnen

Er der plads til flere? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 07-08-06 18:51

> Er blevet blitzet på en fransk vej.
>
> Er der nogen chance/risiko for at jeg hører mere til det?

Vi blev blitzet i vinters på vej til Val'd'Isére - det er ikke
kommet.

Jeg hörte fra nogen kolleger i den franske bilindustri at de fleste
kameraer ikke er skarpladte og det i mange tilfälde som i Danmark ikke
giver noget brugbart billede.

Så jeg synes du skal väre rolig til det modsatte er bevist.

Hvis du derimod får en böde er det tvivlsomt ikke at betale. De
seneste år har Frankrig (af gode grunde) skruet bödetaksterne og
straffen gevaldigt i vejret (og trafikdrabene kraftigt reduceret). Så
det er meget muligt at man får vredet armen rundt hvis man bliver
taget og ikke har betalt en gammel böde.

Held og lykke
VH Esben, Sverige
- vi gasar till det rasar

Fra : spamsen

Dato : 08-08-06 15:38

<esben.sorensen@comhem.se> wrote in message
> [...]
> trafikdrabene kraftigt reduceret). Så det er meget muligt
> at man får vredet armen rundt hvis man bliver taget og
De skyder hverken dig eller bilen hvis ikke du er over 180km/t på deres
motorveje(130km/t) hvor imod herhjemme mister du bil/kørekort/chancen for at
arbejde din bøde af) hvis "blot" du kører 160km/t :)
de skulle bare have ?70 så kørte vi pænt videre mod lemans igen :)
dette var dog med deres kikkerter, og han (tror jeg) prøvede at forklare mig
at hvis jeg havde kørt 3km/t hurtigere måtte min passager køre resten af
tiden vi var i frankrig.. men de er nu ikke skide gode til andre sprog end
deres "eget"

> Held og lykke
> VH Esben, Sverige
> - vi gasar till det rasar
heh
vh.
Flemming

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 08-08-06 18:24

> [...]
> tiden vi var i frankrig.. men de er nu ikke skide gode til andre sprog end

haha - ok... Jeg kan selvfølgelig ikke huske detaljerne. Men som i Tyskland
er der visse trafikforbrydelser der giver enorme bøder og lange
fængselsstraffe. Det er selvfølgelig de grovere tilfælde men effekten har
som sagt været enorm efter Chirac indførte de nye strafferammer.

VH Esben

Fra : Jim Bob

Dato : 08-08-06 22:42

> [...]
> af tiden vi var i frankrig.. men de er nu ikke skide gode til andre sprog

Så jeg skal regne med at få et dyrt pasfoto fra Frankrig. Blev blitzet
klokken 4 om natten med omkring 200 i timen lige nord for Cahors

Det var cirka 5 måneder siden.

/B

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-08-06 19:13

> [...]
> Er blevet blitzet på en fransk vej.
>
> Er der nogen chance/risiko for at jeg hører mere til det?

Tjah, jeg var med en kollega i Holland for et par måneder siden, og havde
lejet en bil hos Avis - og hér forleden dumpede der minsandten et bødeforlæg
ind af døren (alstå til firmaet)! Tilsyneladende var vi (dvs. det var min
kollega, der kørte ) blevet blitzet af et automatisk kamera på
motorvejen (kørte 120 km/t hvor grænsen var 100 km/t).

Hvis det var mig, der havde modtaget sådan et forlæg, ville jeg have betalt
de sure penge - det er lidt dumt at ville leje en bil en anden gang hos
Avis, og de så fortæller én, at der desværre er et lille udestående, man
først skal have klaret med politiet...!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kristian

Dato : 07-08-06 19:39

Jeg takker for alle jeres indput...............men............ingen ved
altså reelt om der er en aftale mellem Frankrig og Danmark om
færdselsbøder....

Kristian

Fra : Lars

Dato : 07-08-06 21:17

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:44d788dd$0$12705$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg takker for alle jeres indput...............men............ingen ved
> altså reelt om der er en aftale mellem Frankrig og Danmark om
> færdselsbøder....
>
> Kristian

Nej men jeg ved (af erfaring) at hvis man får en fotobøde i US, eg. overser
et betalingsanlæg, i en lejet bil bliver udlejnings firmaet opkrævet
bøden, - og de fordobler den, og trækker den på dit Visa kort... måske
derfor man ikke kan leje en bil i US uden et kreditkort?

Frankrig er jeg ikke blevet blitzet i, men Tyskland (tror jeg da nok), og i
Belgien, har aldrig set eller hørt noget fra dem, ej heller for den p-bøde
jeg ikke har betalt i Hannover, - så jeg ville da også tage det helt roligt
hvis jeg var dig.

Mvh.

Lars

Fra : claus b. p.

Dato : 07-08-06 23:58

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote in
message news:44d788dd$0$12705$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg takker for alle jeres indput...............men............ingen ved
> altså reelt om der er en aftale mellem Frankrig og Danmark om
> færdselsbøder....

Der er ingen aftaler mellem Frankrig og DK. I de skandinaviske lande er der
aftaler som omfatter incassobureauer, men altså ikke F. (Tror heller ikke
Tyskland) Så selv om du får tilsendt et bødeforlæg, kan de altså ikke følge
op på det, så smid det roligt i affaldsspanden. Det er straks værre hvis man
kører udlejningsbil. For der får man udlejningsselskabet efter sig. Man har
jo skrevet under på hvem der kører bilen.

/Claus

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 08-08-06 09:03

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> [...]
har
> jo skrevet under på hvem der kører bilen.

Jeg har da hørt i medierne at tyskland og danmark har lavet en aftale der
gælder fra d. 1/1-07, om der er andre lande i aftalen ved jeg ikke. Det er
nok noget at EU er blandet ind i.

Benny