6-12 års garanti
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 21:46

Hvad dækker det konkret over, 6 og 12 års garanti
mod gennemtæring ?

Det kan vel aldrig bevises, om det kommer ude eller indefra ?

Men en 12 års er vel bedre i det hele taget ???
Hvis man kikker inden for samme mærke eks ?
Og vel også iøvrigt ??

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 07:07

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> Hvad dækker det konkret over, 6 og 12 års garanti
> mod gennemtæring ?

RTFM, readthefuckingmanual, det bestemmer fabrikanten selv. Typ. skal der
være rustet hul indefra, og ting uden for karroseriet er ikke dækket,
hjulophæng, vinduessprosser etc. .

> Det kan vel aldrig bevises, om det kommer ude eller indefra ?

Det er da let, er der fx. hul midt på en skærm el. ved en pynteliste, er det
da tydeligt at det er startet med en skade, som ikke er repareret.

> Men en 12 års er vel bedre i det hele taget ???
> Hvis man kikker inden for samme mærke eks ?
> Og vel også iøvrigt ??
Bedre end hvad?, det viser kun at fabrikanten har formået at lave
reservedele så billige, at han ikke taber ifht til de kalkulerede udgifter.
Dette hjælpes af, at den tit er bundet sammen med der udføres autoriseret
service :(. Jeg har droppet begge dele på Skodaen, men på en Fård-vogn kan
det nok ikke betale sig, de ruster som bekendt som en gl. Fiat ;).

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 08:27

> RTFM, readthefuckingmanual, det bestemmer fabrikanten selv. Typ. skal der
> være rustet hul indefra, og ting uden for karroseriet er ikke dækket,
> hjulophæng, vinduessprosser etc. .

OK.
Men Ka har 6 år og Fiesta 12 års.
Det var dêt jeg syntes var weird.

> Det er da let, er der fx. hul midt på en skærm el. ved en pynteliste, er
> det da tydeligt at det er startet med en skade, som ikke er repareret.

Hmkay..

> Bedre end hvad?, det viser kun at fabrikanten har formået at lave
> reservedele så billige, at han ikke taber ifht til de kalkulerede
> udgifter.

Tænkte blot, at een med 12 år må være skruet bedre sammen end een
med kun 6 år (KA og Hyundai Getz eks.) Men hvis det som du skriver,
nærmest kun er politik, så er det nok ligemeget.

> Dette hjælpes af, at den tit er bundet sammen med der udføres autoriseret
> service :(. Jeg har droppet begge dele på Skodaen, men på en Fård-vogn kan
> det nok ikke betale sig, de ruster som bekendt som en gl. Fiat ;).

Ikke hvis vi snakker Fiesta..

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-08-06 08:43

On Mon, 7 Aug 2006 09:27:19 +0200, "Olsen" <-> wrote:

>Men Ka har 6 år og Fiesta 12 års.
>Det var dêt jeg syntes var weird.

Det hænger nok sammen med Ka'ens ry for at ruste..
Den nye Fiesta kan kun være bedre beskyttet, andet vil stort set være
umuligt! Dette gør nok at Ford tør gi' en bedre garanti.
12 års gennemtærringsgaranti på en Ka ville være rent selvmord.

>Tænkte blot, at een med 12 år må være skruet bedre sammen end een
>med kun 6 år (KA og Hyundai Getz eks.) Men hvis det som du skriver,
>nærmest kun er politik, så er det nok ligemeget.

Jeg tror det er en kombination. Ældre Hyundai'er har f.eks. heller
ikke noget godt ry mht rust.

Det vil tiden vise.. :)

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 08:58

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Tænkte blot, at een med 12 år må være skruet bedre sammen end een
> med kun 6 år (KA og Hyundai Getz eks.) Men hvis det som du skriver,
> nærmest kun er politik, så er det nok ligemeget.

De har vel overvejet cost-benefit. Så enten ruster Ka for meget, eller de
tjener for meget på Fiesta ;).
BTW. Er det egentlig ikke en Mazda 121?.

, men på en Fård-vogn kan

> Ikke hvis vi snakker Fiesta..
Hvad jeg ved af, ruster selv sprit-nye Mondeo'er :((. Men det kan da godt
være Fiezda'en er bedre?.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 09:03

> Hvad jeg ved af, ruster selv sprit-nye Mondeo'er :((. Men det kan da godt
> være Fiezda'en er bedre?.

Det er den tilsyneladende.
Selv FDM er nærmest begejsterede, så det er jo heldigt,
det er vogn i den størrelse man vil se nærmere på (engang).,o)