Hvordan ved man om koblingen er ved at vær~
Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-08-06 20:35

Jeg mener, hvordan føles det? Accorden er udstyret med hydraulisk
(aktiveret) kobling, så den justerer sig selv. På det seneste føles
det som om den ikke er helt så glad for at komme ind/ud af 3die som
den plejede, men jeg er ikke sikker på om det bare er noget jeg bilder
mig ind.

På den anden side, jeg kan starte blødt og behageligt, og den slipper
ikke. Måske er gearkassen bare blevet midaldrende?

mvh

Martin

Honda Accord 2.0 1994, 331000km

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 06:42

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>På det seneste føles
det som om den ikke er helt så glad for at komme ind/ud af 3die som
den plejede, men jeg er ikke sikker på om det bare er noget jeg bilder
mig ind.

Det kunne være tegn på du ikke kobler helt ud, hvis den er "stram" at få I
gear. Den anden vej plejer at gå let.

>På den anden side, jeg kan starte blødt og behageligt, og den slipper
ikke. Måske er gearkassen bare blevet midaldrende?

Typ. vil slid vise sig ved at den "fedter", ikke tager ved, slipper.

>Honda Accord 2.0 1994, 331000km

Men den har vist aftjent sin værnepligt ;).

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-06 08:21

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det kunne være tegn på du ikke kobler helt ud, hvis den er "stram" at få I
> gear. Den anden vej plejer at gå let.

Nåja, det er heller ikke så meget. Det er ikke noget jeg ville have
tænkt over i en anden bil.

> ikke. Måske er gearkassen bare blevet midaldrende?
>
> Typ. vil slid vise sig ved at den "fedter", ikke tager ved, slipper.

Det gør den ikke, jeg kærte endda med trailer her i weekenden.

> Men den har vist aftjent sin værnepligt ;).

Pjat! Den burde sagtens kunne klare et par år mere. Det er trodst alt
en Honda

/Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 07-08-06 08:42

[...]

Der _kan_ jo mangle væske til koblingen. Det vil give de nævnte symptomer og
det vil blive gradvist værre.

Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-06 09:45

Martin Bak skrev:

> Der _kan_ jo mangle væske til koblingen. Det vil give de nævnte symptomer og
> det vil blive gradvist værre.
>
> Martin

OK - den skal til service næste uge, så kan de checke.

/også Martin