/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Automatisk trafikkontrol....
Fra : JAS


Dato : 06-08-06 19:17

Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
trafikkontrol.
En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.

De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre
mig selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så
overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo komme
en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja så må
jeg jo hellere betale de kr. 500.....

God dag

Jan



 
 
Henrik Stidsen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-08-06 19:58

After serious thinking JAS wrote :
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har kørt
> 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.

> De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre mig
> selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så overvejer
> faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo komme en dag og
> ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja så må jeg jo
> hellere betale de kr. 500.....

Det skal jo siges: vær dog en mand og betal din bøde, du ved du har
fortjent den.

;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Lars Jensen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 06-08-06 19:58

JAS skrev:
> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
> trafikkontrol.
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.

Er du fuldstændig vanvittig mand!

Det er over 10% hurtigere end tilladt...

Håber fandemig at du bliver straffet... hårdt!

> Jan

Lars B

Ps... indeholder muligvis ironi!

Hafnia (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 06-08-06 20:11


"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:XmqBg.91$IY2.57@news.get2net.dk...
> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
> trafikkontrol.
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.
>
> De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre
> mig selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så
> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
>

nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for der
er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget mere,
hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...




Lars Jensen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 06-08-06 20:43

Hafnia skrev:
> "JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:XmqBg.91$IY2.57@news.get2net.dk...

>> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
>> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
>>
>
> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for der
> er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget mere,
> hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...

LOL... puds lige glorien engang...

Hvis du selv kører bil nægter jeg at tro på, at du aldrig har kørt 60
km/t i en 50 km/t zone...

Lars B

JAS (06-08-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 06-08-06 20:47


"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
news:44d63eb2$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for der
> er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget
> mere, hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...
>
Hop du bare op på cyklen igen..... tror vist ikke du har kørekort og bil og
hvis du har - så flyt lige den bløde hat i bagruden så du bedre kan se ud
*GGGGGG*

Jan



Hafnia (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 06-08-06 21:02


"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:NGrBg.102$kr4.22@news.get2net.dk...
>
> "Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
> news:44d63eb2$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>>
>> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for
>> der er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget
>> mere, hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...
>>
> Hop du bare op på cyklen igen..... tror vist ikke du har kørekort og bil
> og hvis du har - så flyt lige den bløde hat i bagruden så du bedre kan se
> ud *GGGGGG*
>
Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men derfor
mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor der er
andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.

blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et køretøj
under forskellige forhold.










JAS (06-08-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 06-08-06 21:09


>>
> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men
> derfor mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor
> der er andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
>
> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et
> køretøj under forskellige forhold.


Hold da op hvor jeg må grine - elsker når folk tager sig selv så seriøst som
dig og vil da ønske dig et stort tillykke med din store evner i en bil....
*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Jan


>
>
>
>
>
>
>
>
>



Hafnia (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 07-08-06 19:20


"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:w%rBg.104$xs4.98@news.get2net.dk...
>
>>>
>> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men
>> derfor mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor
>> der er andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
>>
>> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et
>> køretøj under forskellige forhold.
>
>
> Hold da op hvor jeg må grine - elsker når folk tager sig selv så seriøst
> som dig og vil da ønske dig et stort tillykke med din store evner i en
> bil....
> *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
>

det er vel ligeså godt som folk der seriøst mener at de ikke vil betale en
bøde, velvidende at de kørte for stærkt...det er sgu ligeså patetisk som at
høre på Floyd Landis...



Andersen [3650] (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 07-08-06 07:35

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
news:44d64aad$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men
> derfor mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor
> der er andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
>
> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et
> køretøj under forskellige forhold.
>

Wow. Må vi røre ved dig??
Iøvrigt er min far stærkere end din far, så bare kom an.
*ROFLMAOLOL* x10000000000000000000000



Hafnia (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 07-08-06 19:14


"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:O5BBg.8$qb7.2@news.get2net.dk...
> "Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
> news:44d64aad$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men
>> derfor mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor
>> der er andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
>>
>> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et
>> køretøj under forskellige forhold.
>>
>
> Wow. Må vi røre ved dig??
> Iøvrigt er min far stærkere end din far, så bare kom an.
> *ROFLMAOLOL* x10000000000000000000000
'I' kan sagtens få en autograf, siden du skriver 'vi' så gårjeg ud fra 'I'
er flere .





Andersen [3650] (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 07-08-06 20:16

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
news:44d782fd$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> 'I' kan sagtens få en autograf, siden du skriver 'vi' så gårjeg ud fra 'I'
> er flere .
>
Jeps. Mig og min bændelorm.
Da den læste al den mundLORT du lukkede
ud, blev den helt vild i varmen.



Hafnia (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Hafnia


Dato : 07-08-06 20:35


"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:ufMBg.12070$LA6.1989@news.get2net.dk...
> "Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
> news:44d782fd$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> 'I' kan sagtens få en autograf, siden du skriver 'vi' så gårjeg ud fra
>> 'I' er flere .
>>
> Jeps. Mig og min bændelorm.
> Da den læste al den mundLORT du lukkede
> ud, blev den helt vild i varmen.
korrektion....jeg har ikke sagt et ord endnu med min mund,-men kun skrevet,
det du har hørt er stemmen i dit hoved der læste mine ord...



Andersen [3650] (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 08-08-06 06:21

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse
news:44d79601$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> korrektion....jeg har ikke sagt et ord endnu med min mund,-men kun
> skrevet, det du har hørt er stemmen i dit hoved der læste mine ord...
Hold da kæft for en gang flueknepperi.
*PLOINK*



Finn Guldmann (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-08-06 21:00

Hafnia skrev:
>>> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men
>>> derfor mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor
>>> der er andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
>>> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et
>>> køretøj under forskellige forhold.
>> Wow. Må vi røre ved dig??
>> Iøvrigt er min far stærkere end din far, så bare kom an.
>> *ROFLMAOLOL* x10000000000000000000000
> 'I' kan sagtens få en autograf, siden du skriver 'vi' så gårjeg ud fra 'I'
> er flere .
>
Pas på med for mange tilbud. Det kan være at "vi" betyder at han har
lopper.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Finn Guldmann (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-08-06 20:30

Hafnia skrev:
>>> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for
>>> der er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget
>>> mere, hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...
>> Hop du bare op på cyklen igen..... tror vist ikke du har kørekort og bil
>> og hvis du har - så flyt lige den bløde hat i bagruden så du bedre kan se
>> ud *GGGGGG*
> Jeg har da i det mindste haft en klassisk bil der kørte Le Mans,-men derfor
> mener jeg stadigvæk man er en klovn når man kører for stærkt hvor der er
> andre mennesker, at køre stærkt skal foregå på bane.
> blød hat..well jeg er bare mere professionel end dig til at føre et køretøj
> under forskellige forhold.
>
Jeg tror du havde undgået en del af kommentarerne hvis du havde været
lige så professionel til at styre dit sprog over for andre skribenter,
som du hævder du er til at styre en bil.


--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

Finn Guldmann (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-08-06 20:12

Hafnia skrev:
>> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
>> trafikkontrol.
>> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
>> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.
>> De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre
>> mig selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så
>> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
>> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
>> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for der
> er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget mere,
> hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...
>
Det er måske netop det han har gjort. Altså forholdene lokalt og ikke
inde på "Borgen".

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at
betale dem en ordentlig løn. Med 300.000 reelt arbejdsløse er der da nok
der vil arbejde, blot de også får en ordentlig betaling for det.

alexbo (06-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-08-06 20:54


"JAS" skrev

> ja så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....

Ja for det bliver ikke billigere,
hvis hastigheden havde været så stor at bøden var stor eller kortet var i
fare, så var der ide i at nægte, så kan man med lidt held slippe med en bøde
på 500 for ikke at oplyse hvem føreren er.

mvh
Alex Christensen




Deaster (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-08-06 20:55

JAS skrev:
> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
> trafikkontrol.
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.
>
> De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre
> mig selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så
> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo komme
> en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja så må
> jeg jo hellere betale de kr. 500.....

Det tror jeg nok også jeg ville gøre, man skal vel have lidt for pengene



--
Mvh
Jesper

Peter Dalgaard (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-08-06 21:13

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
> trafikkontrol.
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.

Øh, *hvor* i Vanløse?

-pd, Vanløse

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

JAS (06-08-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 06-08-06 21:15


>
> Øh, *hvor* i Vanløse?
>
> -pd, Vanløse
På Jyllingevej...

Jan
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)
> 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45)
> 35327907



Peter Dalgaard (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-08-06 21:31

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> >
> > Øh, *hvor* i Vanløse?
> >
> > -pd, Vanløse
> På Jyllingevej...

Jernbanebroen, indadgående, ved stationen?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

JAS (06-08-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 06-08-06 21:42

>
> Jernbanebroen, indadgående, ved stationen? ´

Nej lige efter krydset ved jernbane alle indadgående
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)
> 35327918
> ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45)
> 35327907



Peter Dalgaard (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 06-08-06 22:05

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> writes:

> >
> > Jernbanebroen, indadgående, ved stationen? ´
>
> Nej lige efter krydset ved jernbane alle indadgående

Aha, det begrænser unægtelig medlidenheden (det andet sted er mere
lumsk, selv om begræsningen er OK).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

MikLarsen@gmail.com (07-08-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 07-08-06 08:59


Hafnia skrev:


> nej...du har bevist været en klovn og tilsidesat andres sikkerhed, for der
> er trukket ca 3 km fra de 56, og så har dit speedometer jo vist meget mere,
> hvad med at bruge hjernen og køre efter forholdene?...

Kunne det tænkes der netop var blevet kørt efter forholdene og ikke
den politisk fastsatte grænse?

Jeg ved det ikke for jeg var der ikke.

Mikael


Martin (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 07-08-06 09:58

"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:XmqBg.91$IY2.57@news.get2net.dk...
> Nåååå så lykkedes det sørme også mig at blive taget i en automatisk
> trafikkontrol.
> En søndag aften kl. 17.14 i Vanløse og jeg er nu dypt kriminel - jeg har
> kørt 56 km/t hvor jeg kun måtte køre 50 km/t.
>
> De skriver at jeg ikke har pligt til at oplyse om noget hvis det kan gøre
> mig selv skyldig osv... og det billede der er med er MEGET utydelige så
> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....

Det der er interessant er, hvilke regler der gælder for politiets
fotoarbejde. Ud fra en almindelig logisk tankegang må man formode, at
politiet skal tage et foto, som er godt nok til at genkende en person, da de
formentlig ikke tager billederne for sjov.

Jeg er iøvrigt i samme situation med et komplet ubrugeligt billede og et
forslag om at at betale 500 kr. Det er min holdning, at det er muligt at jeg
har kørt for stærkt, men at det ikke friholder politiet fra at følge
reglerne. Iøvrigt kunne man jo mene, at deres fartmålings troværdighed
skæmmes en smule af at deres udstyr ikke er i stand til at tage et bare
nogenlunde genkendeligt billede.

/Martin



Anders Majland (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-08-06 11:49

> Det der er interessant er, hvilke regler der gælder for politiets
> fotoarbejde. Ud fra en almindelig logisk tankegang må man formode, at
> politiet skal tage et foto, som er godt nok til at genkende en person, da
> de formentlig ikke tager billederne for sjov.

De fotograferer jo også stadig motorcyklister iført fullface hjelm og
solbriller ...Godt nok har maskeforbudet udvidet deres beføjelser men det er
trods alt stadig lovplitigt at anvende hjelm på mc ....

Der er så heller ikke nogen nummerplade på billeder af mc'er. Der er de
henvist til enten at aflæse det manuelt i farten eller at finde det
efterfølgende på optagelsen af det fremadvendte kamera ...

Det er altså politisk virkelighed at fotoet af føreren mest er for synes
skyld men ikke i praksis er nok til ikke at blive dømt ... Et vellignende
foto af en anden end registreret bruger eller ejer er derimod en nem måde at
slippe for tiltale på .. Hvor var det nu der var tilbud på rollespils-masker
.....



Stig Sørensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 07-08-06 11:45

> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
>
> God dag
>
> Jan

Det kan du roligt gøre. de par gange jeg har fået en sådan hilsen, har jeg
syltet betalingen i det uendelige. Der kan gå op mod et halvt år og 4-5
rykkere før der sker noget.
Først når jeg bliver indkaldt i retten, betaler jeg bøden.
Politiet er aldrig dukket hjemme hos mig.
Omkostningerne ved alle disse rykkere og indkaldelse til retsmøde koster
ikke en krone, så bøden stiger ikke.

Hilsen Stig



Ukendt (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-06 11:50

On Mon, 7 Aug 2006 12:44:33 +0200, "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk>
wrote:

>> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
>> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
>> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
>>
>> God dag
>>
>> Jan
>
>Det kan du roligt gøre. de par gange jeg har fået en sådan hilsen, har jeg
>syltet betalingen i det uendelige. Der kan gå op mod et halvt år og 4-5
>rykkere før der sker noget.
>Først når jeg bliver indkaldt i retten, betaler jeg bøden.
>Politiet er aldrig dukket hjemme hos mig.
>Omkostningerne ved alle disse rykkere og indkaldelse til retsmøde koster
>ikke en krone, så bøden stiger ikke.
>

Du skal ikke holde vejret, mens du venter på at jeg skal klappe af
dig.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet

Stig Sørensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 07-08-06 14:40


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke holde vejret, mens du venter på at jeg skal klappe af
> dig.
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Week-end HDI
> Men hunden er chippet

Hej Ivan

Jan spurgte her i gruppen.
Jeg gav ham et svar på hans spørgsmål.
Din accept kan jeg godt leve videre uden.

Hilsen Stig



Ukendt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-06 09:20

On Mon, 7 Aug 2006 15:40:15 +0200, "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk>
wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>> Du skal ikke holde vejret, mens du venter på at jeg skal klappe af
>> dig.
>> --
>> Ivan Madsen,
>> Xsara Week-end HDI
>> Men hunden er chippet
>
>Hej Ivan
>
>Jan spurgte her i gruppen.
>Jeg gav ham et svar på hans spørgsmål.
>Din accept kan jeg godt leve videre uden.
>
Det regnede jeg også med, egoister er jo bedøvende ligeglade med
andre.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet

Stig Sørensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 08-08-06 09:52


>><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Det regnede jeg også med, egoister er jo bedøvende ligeglade med
> andre.
Hej Ivan Jeg interesserer mig meget for andres mening.
Du har åbenbart ingen mening i henhold til denne tråd.

hilsen Stig



Jesper Mehlsen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 07-08-06 13:11

Stig Sørensen skrev:
>> overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
>> komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
>> så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
>>
>> God dag
>>
>> Jan
>
> Det kan du roligt gøre. de par gange jeg har fået en sådan hilsen, har jeg
> syltet betalingen i det uendelige. Der kan gå op mod et halvt år og 4-5
> rykkere før der sker noget.
> Først når jeg bliver indkaldt i retten, betaler jeg bøden.
> Politiet er aldrig dukket hjemme hos mig.
> Omkostningerne ved alle disse rykkere og indkaldelse til retsmøde koster
> ikke en krone, så bøden stiger ikke.
>
> Hilsen Stig
>
>
Hej Stig

Hvad er det du får ud af at vente? Du skaber en masse bureaukratisk
papirarbejde for nogle mennesker der bare administrerer loven, som den
nu engang er. Resultatet er jo at du betaler bøden alligevel. Den tid
som papirarbejdet kræver, kan jo bruges mere fornuftigt for det
personale der sidder med det. Og som altid er det jo bare en eller anden
stakkels HK-lønnet medarbejder der sidder med det *S*

Just my two words. Jeg har også fået sådan en 500 kr bøde for 56 km/t.
Selvom jeg ærgrede mig gul og grøn betalte jeg den nu.

Hilsen Jesper

Stig Sørensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 07-08-06 14:38


"Jesper Mehlsen" <jespermehlsen@gmail.com> skrev
>
> Hvad er det du får ud af at vente? Du skaber en masse bureaukratisk
> papirarbejde for nogle mennesker der bare administrerer loven, som den nu
> engang er. Resultatet er jo at du betaler bøden alligevel. Den tid som
> papirarbejdet kræver, kan jo bruges mere fornuftigt for det personale der
> sidder med det. Og som altid er det jo bare en eller anden stakkels
> HK-lønnet medarbejder der sidder med det *S*
>
> Just my two words. Jeg har også fået sådan en 500 kr bøde for 56 km/t.
> Selvom jeg ærgrede mig gul og grøn betalte jeg den nu.
>
> Hilsen Jesper

Hej Jesper

De to gange jeg er blevet fotograferet, har begge gange været i firmabil.
Altså en bil jeg ikke var ejer af.
Som Jan skriver i starten så er billederne af en så ringe kvalitet, at jeg
dårlig kunne kende mig selv. Jeg ville så, ligesom Jan, prøve at se hvad
polititet ville stille op i sagen.
Om jeg derved overbebyrder politiet med skrive arbejde, er mig uden
betydning. *S*

Hilsen Stig



claus b. p. (07-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 07-08-06 23:45


"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote in message
news:44d74418$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> De to gange jeg er blevet fotograferet, har begge gange været i firmabil.
> Altså en bil jeg ikke var ejer af.
> Som Jan skriver i starten så er billederne af en så ringe kvalitet, at jeg
> dårlig kunne kende mig selv. Jeg ville så, ligesom Jan, prøve at se hvad
> polititet ville stille op i sagen.
> Om jeg derved overbebyrder politiet med skrive arbejde, er mig uden
> betydning. *S*
>
Jeg kender et eksempel på at fotoet er blevet underkendt i byretten, og en
historie fra de varme lande fik ligeledes en evt. dom for ikke at oplyse
førerens identitet til at falde. Men den går ikke hver gang. (Selv om
fotokvaliteten egentlig burde retfærdiggøre det.) Jeg kender til flere
tilfælde af fotos hvor der aldrig er blevet fremsendt bødeforlæg, fordi
førerens position eller fx. en hånd foran ansigtet har umuliggjort en sikker
identifikation. Jeg har slet ikke ondt af systemet, de kan bare fjerne
"pengemaskinen" og indføre almindelig fartkontrol med et stophold. Så får
man også alle dem der taler i håndholdt telefon (må ikke dømmes fra foto),
spirituspåvirkede, folk uden kørekort osv. og der er ikke problemer med
identifikationen bagefter. Men så koster det jo pludselig 3-4 politifolk i
stedet for den ene....

/Claus



Christian B. Andrese~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-08-06 08:31


Stig Sørensen wrote:
> > overvejer faktisk at lade være med at gøre noget og så må politiet jo
> > komme en dag og ringe på og se om det er mig og bliver de enige om det, ja
> > så må jeg jo hellere betale de kr. 500.....
> >
> > God dag
> >
> > Jan
>
> Det kan du roligt gøre. de par gange jeg har fået en sådan hilsen, har jeg
> syltet betalingen i det uendelige. Der kan gå op mod et halvt år og 4-5
> rykkere før der sker noget.
> Først når jeg bliver indkaldt i retten, betaler jeg bøden.
> Politiet er aldrig dukket hjemme hos mig.
> Omkostningerne ved alle disse rykkere og indkaldelse til retsmøde koster
> ikke en krone, så bøden stiger ikke.

Hvordan er din holdning generelt til hvis det offentlige spilder penge
?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Stig Sørensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 08-08-06 09:16

Christian spurgte:

Hvordan er din holdning generelt til hvis det offentlige spilder penge
?

Min holding til hvad det offentlige vælger at lægge deres ressurcer i, hører
næppe hjemme i denne nyhedsgruppe.

Hilsen Stig



Christian B. Andrese~ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-08-06 09:28


Stig Sørensen wrote:
> Christian spurgte:
>
> Hvordan er din holdning generelt til hvis det offentlige spilder penge
> ?
>
> Min holding til hvad det offentlige vælger at lægge deres ressurcer i, hører
> næppe hjemme i denne nyhedsgruppe.

Du skrev:
"Det kan du roligt gøre. de par gange jeg har fået en sådan hilsen,
har jeg
syltet betalingen i det uendelige. Der kan gå op mod et halvt år og
4-5
rykkere før der sker noget.
Først når jeg bliver indkaldt i retten, betaler jeg bøden.
Politiet er aldrig dukket hjemme hos mig.
Omkostningerne ved alle disse rykkere og indkaldelse til retsmøde
koster
ikke en krone, så bøden stiger ikke. "

Hvis det ikke er spild af offentlige ressourcer så ved jeg ikke hvad
det er.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


Stig Sørensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 08-08-06 10:03


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det ikke er spild af offentlige ressourcer så ved jeg ikke hvad
det er.

Hvis Politiet vælger at sende en fotovogn fra Næstved til København
(Motorringvej). Tage et dårligt billede af mig og dernæst sende sagen frem
og tilbage mellem 3 politikredse før den lander hos mit lokale politi. Ja så
er det deres valg og ikke min skyld.
Hvis jeg ikke var blevet fotograferet i en firmabil og dermed "angivet" af
min arbejdsgiver. Ja, så tror jeg nok at jeg var mødt op til retsmødet også.

hilsen Stig



JAS (08-08-2006)
Kommentar
Fra : JAS


Dato : 08-08-06 11:41

Skulle vi ikke stoppe denne diskussion - jeg er ked af jeg satte alt det her
igang.

Kan i nu alle køre fornuftigt og ikke for stærkt hahahahaha

Jan

"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> skrev i en meddelelse
news:44d8535d$0$3489$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det ikke er spild af offentlige ressourcer så ved jeg ikke hvad
> det er.
>
> Hvis Politiet vælger at sende en fotovogn fra Næstved til København
> (Motorringvej). Tage et dårligt billede af mig og dernæst sende sagen frem
> og tilbage mellem 3 politikredse før den lander hos mit lokale politi. Ja
> så er det deres valg og ikke min skyld.
> Hvis jeg ikke var blevet fotograferet i en firmabil og dermed "angivet" af
> min arbejdsgiver. Ja, så tror jeg nok at jeg var mødt op til retsmødet
> også.
>
> hilsen Stig
>



Stig Sørensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 08-08-06 12:18


"JAS" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d86a22$0$14039$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Skulle vi ikke stoppe denne diskussion - jeg er ked af jeg satte alt det
> her igang.
>
> Kan i nu alle køre fornuftigt og ikke for stærkt hahahahaha
>
> Jan
>
Hej Jan

Jeg holder med dig.
Held og lykke med projektet.

Hilsen Stig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste