bare luk motorvejen
Fra : Snuden

Dato : 05-08-06 04:11

Jeg er helt enig. Bare luk motorvejen så falckfolkene kan få ro til deres
arbejde. Folk er simpelthen så snotdumme og egoististiske idag, så den
eneste måde de kan føle det på er, at motorvejen lukkes Sådan!!!!

http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa0EFRgs=&id=19329

Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for kvinderne...

Snuden

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 07:20

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa0EFRgs=&id=19329
>
> Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for

Det løser reelt set ikke ret meget at lukke motorvejen, så bliver sidste bil
i køen jo bare offer for bl.a. sovende chaufører der hamrer op bag i.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 07:48

Tom wrote:
> Det løser reelt set ikke ret meget at lukke motorvejen, så bliver
> sidste bil i køen jo bare offer for bl.a. sovende chaufører der
> hamrer op bag i.

Der vil være kø uanset hvad...

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-06 07:56

> Det løser reelt set ikke ret meget at lukke motorvejen, så bliver sidste
bil
> i køen jo bare offer for bl.a. sovende chaufører der hamrer op bag i.

Med den dumme holdning, så forstår jeg slet ikke du tør køre bil...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 08:01

> bil
>>
> Med den dumme holdning, så forstår jeg slet ikke du tør køre bil...

Det er ikke en holdning, men en læsning af diverse aviser gennem årene. Med
chaufører er ALLE medtaget både til personbiler og lastbiler. Den "dumme" er
den som ikke regner med det kan ske. Derfor holder JEG altid et vågent øje
hvis jeg er sidste mand i køen, så jeg lynhurtigt kan smutte ind i rabatten
hvis jeg kan se at den bagvedkørende ikke stanser.

Virker unægteligt som om du har en uendelig kort lunte

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-06 09:46

> [...]
rabatten
> hvis jeg kan se at den bagvedkørende ikke stanser.
Bevares gør jeg da også, specielt da jeg kørte gennem tyskland på
sommerferie. Nakkestøtterne blev også indstillet korrekt til passagerne som
nu skulle side i bilen.

> Virker unægteligt som om du har en uendelig kort lunte
Næh, jeg fatter bare ikke at du overhovedet køre bil, hvis du tror alle folk
omkring dig sover. Specielt folk som skal standse op til 48ton med højre
fod. Det er netop det du siger når du skriver "Så bliver den sidste bil i
køen jo bare offer for bla, sovende chaufører der hamre op bag i".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 09:49

Klaus G. wrote:
> Næh, jeg fatter bare ikke at du overhovedet køre bil, hvis du tror
> alle folk omkring dig sover.

Men skal altid regne med at de andre på vejen er idioter...
Man skal IKKE tage det som en forudsætning, at de bremser, holder tilbage o.
lign - blot fordi de skal jf. loven.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-06 09:16

> Med den dumme holdning, så forstår jeg slet ikke du tør køre bil...

Tværtimod, det gør ikke noget man overvejer risici, ved det man har gang i.
Det er godt for helbredet ;). Det er farligt når nogen ikke gør, det er her
prob. opstår :(.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-08-06 09:48

> [...]
i.
> Det er godt for helbredet ;). Det er farligt når nogen ikke gør, det er
At overveje risici, og direkte forvente at folk køre op bagi en. Der er lidt
forskel synes jeg. Og Tom går ud fra folk køre op bagi ham når han kommer
til en kø. Og med sådan en udregning af risici, så er det mig en gåde han
tør føre en bil...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 09:52

Klaus G. wrote:
> [...]
> er lidt forskel synes jeg. Og Tom går ud fra folk køre op bagi ham
> når han kommer til en kø. Og med sådan en udregning af risici, så er

Ikke her.
Hvis jeg er bagerst i en kø på motorvejen er jeg ikke færdig med at holde
veje med bilerne bagved før jeg kan se at de bremser - og det gælder ikke
kun ham lige bagved.

Jeg vil hellere køre min bil i grøften, nødsporet e. lign end at en lastbil
køre op bag i mig...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-06 10:15

meddelelse

> Jeg vil hellere køre min bil i grøften, nødsporet e. lign end at en
> lastbil køre op bag i mig...

Enig, det er SKRÆKscenariet :(. Ikke uden grund at sammen med de 130- blev
en mulighed, blev det påbudt at tænde advarsels-blinket, når du holdt
bagerst. Det hjælper så ikke meget, når chaufutten i den 46 ton truck bag
dig snosk-sover el. taler i mobilos med, sender fax til, vognmanden :(.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 16:08

> [...]
> til en kø. Og med sådan en udregning af risici, så er det mig en gåde han

Når man personligt har oplevet en chaufør der sov, så bliver man (eller jeg)
så klog af det at man passer ekstra på.
En dag jeg kom kørende i en række af biler og en modkørende lastbil
pludselig kom ud af kurs.....ja han kom faktisk SÅ meget ud af kurs at han
var HELT ovre i min vejbare...shyt, det eneste jeg nåede at gøre var bare at
smide bilen ind på cykelstien......aldrig har jeg været så tæt på at
dø.....og så pga. en chauføres helt vanvittige opførsel på et stykke lige
vej. Jeg havde vel 1-2 sek. til at betænke mig, da den anden chaufør må være
faldet i søvn.
De andre biler bagved nåede også at køre ind på cykelstien.

JEG regner altid med det værste selv om jeg måske ikke altid vil kunne nå at
reagere.

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 05-08-06 16:56

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det løser reelt set ikke ret meget at lukke motorvejen, så bliver sidste
> bil i køen jo bare offer for bl.a. sovende chaufører der hamrer op bag i.
Netop derfor holder jeg altid et stykke fra bilen foran, og kigger meget
grundigt i mit bakspejl, indtil jeg er sikker på at der er to eller tre
biler mellem mig og de nye biler i køen.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 07:52

Snuden wrote:
> [...]
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa0EFRgs=&id=19329
>
> Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for

Jeg synes egentligt også at det er i orden i nogen tilfælde at lukke vejen
helt.
Man ser tit på fx Fyn, hvordan eet uheld bliver til flere...

Men jeg synes (bestemt) ikke, at vejen skal lukkes blot fordi en bil skal
have lidt benzin...
Så må man hellere sende flere falckbiler, således at den første holder over
fx 100 m væk, evt. inderste bane afspæret.

Fra : Lars

Dato : 05-08-06 09:04

Nu betvivler jeg at Niels Nordskov mente (og talte om) en bil der "bare"
skal have noget benzin..

Han mener om de gange hvor man skal arbejde på selve motorvejen, og det ER
sgu farligt at være derude, jeg ved ikke helt hvad det er for mekanismer der
gør at der bliver kørt stærkt og tæt forbi vejarbejde,.. uanset hvad så er
det min mening at hvis der skal arbejdes på et skadested der er på selve
motorvejen, - så bør motorvejen spærres af, også med de generer det medfører
for den øvrige færdsel. Og det bliver motorvejen i vid udstrækning i dag,
når der er uheld på selve motorvejen.

Og nu for at imødegår eventuelle bemærkninger om at uheld på motorvejen
altid er på motorvejen, så vil jeg tillade mig at påpege at uheldene
muligvis startede på motorvejen, men ikke så sjældent ender udenfor
motorvejen, af og til ganske langt fra den faktisk, og i sådanne tilfælde er
der ofte ingen grund for at spærre motorvejen af, da redningskørekøretøjerne
så ofte holder i nødsporet, og der i øvrigt ikke arbejdes omkring dem, så
der spærres kun det inderste spor.

Mvh.

Lars

meddelelse news:44d43ff4$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 09:08

Lars wrote:
> Nu betvivler jeg at Niels Nordskov mente (og talte om) en bil der
> "bare" skal have noget benzin..

Det er vel sådan set underordnet, hvad der skal ske.
Hvis en chauffør sover og påkører en falckmand er det ligegyldigt, om hvad
var der for at hælde bensin på, skifte dæk, ventilator rem - han blev
påkørt.

Fra : Lars

Dato : 05-08-06 09:19

Du sætter tingene på spidsen..

Når man skal fylde benzin på eller de fleste af de andre ting du nævner, -
så er man almindeligvis i nødsporet, - og selv om jeg udmærket er klar over
at der ikke for så mange år siden var en lastbil der jævnede en ambulance
lige inden Farø, og den ambulance var placeret i nødsporet, så ændre det
ikke ved at når biler holder i nødsporet er det almindeligvis ikke
nødvendigt at spærre noget, ud over at det kan være ganske smart (og
nødvendigt) f.eks. at få en anden kranvogn til at holde i inderste vejbane
50-100 meter inden der hvor der arbejdes.

Mvh.

Lars
meddelelse news:44d451e8$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 09:37

Lars wrote:

Gider du ikke kommentere UNDER det du citere?

> Du sætter tingene på spidsen..

Næ.

> [...]
> over at det kan være ganske smart (og nødvendigt) f.eks. at få en
> anden kranvogn til at holde i inderste vejbane 50-100 meter inden der

Den ulykke forleden, hvor på vognbanen var det?
Som jeg har forstået det holdt det hele i nødsporet (eller skal jeg høre
bedre efter?)

Fra : Lars

Dato : 05-08-06 10:03

Nej

Den ulykke forleden, - ja, - men når du tænker på hvor mange gange dagligt
der holder en kranvogn (gul eller rød, sågar grøn er set) og hjælper på
motorvejen, så er det en meget lille promille hvor det går galt.

For nogle år siden blev en Falckmand "rullet" af en HT-bus (det hed de
dengang) på Østerbro, dvs. han kom i mellem ladvognen (kanten) og
HT-bussen, - der så var lidt rigelig tæt på. Han døde ikke af det men slap
med nogle bøjede ribben, - heldigt nok. Men i følge din logik, bør man jo så
spærre en hver sidevej, - og det var en sidevej, hver gang der arbejdes på
den. For der KUNNE jo komme en bil med en chauffør, - der måske ikke sov, -
men ikke havde fået helt fat i hvor bredt hans køretøj er.

Jeg fornemmer at du tror jeg IKKE går ind for at spærre motorvejen,, - det
gør jeg, men der skal være måde med galskaben, og at spærre den af for
småting er skudt vildt over målet, - og vil i øvrigt være enormt
tidskrævende, - jeg kan oplyse dig om, - at fra en lad/grillvogn lander ved
en haverist, - til den ruller fra igen, - med haveristen, går der
almindeligvis 5-6 minutter, især nu hvor der bruges skub lad i stedet for
knæklad. Og er den en der kan nøjes med at komme op i grillen, - kan det
gøres på mindre end 2 minutter.

Når det er sagt, så når man har fundet et nødvendigt at sende
skilteanhængeren med ud, - så er det fordi der er brug for den, - i hvert
fald hvis den er blevet taget i brug. Så når den bliver taget i brug er det
nok ikke så ringe en ide at overveje at spærre motorvejen helt af. Men det
nåede de så altså ikke.

Mvh.

Lars

meddelelse news:44d458b3$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 12:39

Lars wrote:
> Nej

OK.
EOD.

Fra : Yamamoto

Dato : 05-08-06 09:04

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa0EFRgs=&id=19329
>
> Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for

Få dog politiet til at hjælpe med at de laver en kampagne og laver
fartmåling sådanne steder....NÅHHH nej det kan politet jo ikke selv finde ud
af, de skal have det at vide af en politiker for de har jo Sååååååå travlt
med at checke pas, køreprøver og meget andet 'politi arbejde'

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 05-08-06 10:39

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er helt enig. Bare luk motorvejen så falckfolkene kan få ro til deres
> arbejde.

Som udgangspunkt er jeg fuldstændig enig, hvis der overhovedet er tvivl om
at redningsarbejde/oprydning i forindelse med ulykke på motorvej, kan foregå
sikkert for redningsfolkene, er det ingen tvivl om at vejen skal lukkes for
derved at sikre ulykkesstedet og dem der foretager redning og
rydningsopgaver.

Men derfra og så til at sige alle situationer kræver lukning er der i min
verden stor forskel.

> Folk er simpelthen så snotdumme og egoististiske idag, så den eneste måde
> de kan føle det på er, at motorvejen lukkes Sådan!!!!

"Snotdumme" - nej, egoistiske - ja. Først mig og så de andre, hvis der da er
plads til dem.

> Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for
> kvinderne...

Ikke generelt, men - dem der gør fylder meget i trafikbilledet.

Her hvor jeg bor (ved Ejer Bavnehøj) er det sådan at redningsmandskabet i
Skanderborg, både Falck og det lokale redningsmandskab i hver situation
selektivt vurderer risikoen i forbindelse med en ulykke. Er der den mindste
risiko for mandskab ved rednings/oprydning, lukkes motorvejen. Vi ser dog
ofte ved mindre uheld at kun et spor lukkes.

Noget der undrer mig er at afmærkningen lader meget tilbage at ønske,
hvorfor sætter man ikke ved ulykkesafmærkning markering/skiltetrailer op
1-1½ km før ulykkesstedet.

I dag bruger Skanderborg politi politihjemmeværnet ved spæring af motorvej,
hvor de forestår trafikregulering i forbindelse med alternativ
ruteomlægning, og det fungerer rigtig godt.

MVH Hans

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 12:41

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> foretager redning og rydningsopgaver.
>
> Men derfra og så til at sige alle situationer kræver lukning er der i

Enig.

> [...]
> forbindelse med en ulykke. Er der den mindste risiko for mandskab ved
> rednings/oprydning, lukkes motorvejen. Vi ser dog ofte ved mindre

Fornuftigt.

> Noget der undrer mig er at afmærkningen lader meget tilbage at ønske,
> hvorfor sætter man ikke ved ulykkesafmærkning markering/skiltetrailer
> op 1-1½ km før ulykkesstedet.

Ja. Så har man da mulighed for at blive advaret i god tid...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-08-06 13:09

Snuden brought next idea :
> [...]
> arbejde. Folk er simpelthen så snotdumme og egoististiske idag, så den eneste
> måde de kan føle det på er, at motorvejen lukkes Sådan!!!!

Hvad straf er der egentlig for at påkøre sådan en skiltevogn ?
Vedkommende har jo med al ønskelig tydelighed bevist at han/hun ikke er
i stand til at føre et motorkøretøj på betryggende vis.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Per O.

Dato : 05-08-06 16:54

> [...]
>
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa0EFRgs=&id=19329
>
> Folk kører generelt råddent, hensynsløst og det gælder osse for

jeg synes også det er helt ok at lukke motorvejen, men så skal de også se at
lære at blive lige så effektive som tyskerne, så den hurtig bliver fri igen.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-06 11:41

Snuden wrote:
> [...]
> arbejde. Folk er simpelthen så snotdumme og egoististiske idag, så den
> eneste måde de kan føle det på er, at motorvejen lukkes Sådan!!!!

Mobile vejbumb er løsningen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-08-06 12:44

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> Mobile vejbumb er løsningen.

"Falckmand ramt af flyvende Ford Sierra....."

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-08-06 18:01

Peter Dalgaard presented the following explanation :

> "Falckmand ramt af flyvende Ford Sierra....."

Endnu værre:
"Lastbilen landede ovenpå en havareret 2CV..."

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-08-06 07:55

Henrik Stidsen wrote:
> Peter Dalgaard presented the following explanation :

> Endnu værre:
> "Lastbilen landede ovenpå en havareret 2CV..."

Skal jeg forstå jeres kommentarer som at I synes de mobile vejbump er
en meget dårlig idé ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 08-08-06 08:07

> Skal jeg forstå jeres kommentarer som at I synes de mobile vejbump er
> en meget dårlig idé ?

Mnæh... Men man skal tænke over hvad der sker hvis (når!) de bliver
ramt med 100+ km/t. Det skal være rigtig ubehageligt for føreren, men
uden at bringe bilen ud af kontrol.

Sømmåtter, måske?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-08-06 08:37

Peter Dalgaard wrote:

> Mnæh... Men man skal tænke over hvad der sker hvis (når!) de bliver
> ramt med 100+ km/t. Det skal være rigtig ubehageligt for føreren, men
> uden at bringe bilen ud af kontrol.

De dukker jo ikke op uden advarsel, der er jo skiltet og hvis folk ikke
kan overholde det så er det deres eget problem.

> Sømmåtter, måske?

I nogle tilfælde ja

--
Christian