Ryster rattet i Skoda Fabia????
Fra : Kent

Dato : 04-08-06 21:51

Hej

Jeg er meget tæt på at købe en Skoda Fabia 1,9 TDI, fabriskny.
Faktisk er alt klart - mangler bare underskriften.

Men nu er jeg blevet lidt skræmt. Prøv at læse dette:

http://www.bilbasen.dk/forum/forumListMessage.asp?ThreadID=34108&ForumID=2&parent=

Rattet ryster i en fyrs bil, og Skoda ser ikke ud til at kunne løse
problemet. En anden melder om samme problem.

Er der noget om snakken - eller er dette enkeltstående tilfælde????

Tænker i øvrigt meget på at bestille bilen i den "orange-metallic" farve
..
Den er ikke i kataloget - det er noget ret nyt for Fabia. Synes
den er meget flot - men speciel. Nogle der har den på bilen?

Kent.

Fra : alexbo

Dato : 04-08-06 22:22

"Kent" skrev

> Men nu er jeg blevet lidt skræmt. Prøv at læse dette:
> Rattet ryster i en fyrs bil, og Skoda ser ikke ud til at kunne løse
> problemet. En anden melder om samme problem.

Det skal du ikke lade dig skræmme af, det kunne også have været en Peugeot
eller Toyota.

Det er mere et dæk og fælgproblem end det er et bilmærkeproblem.
Det skriver han jo også han har fået at vide, det er så måske lidt mærkeligt
at Skoda ikke lige låner ham fire fornuftige hjul han kan prøve med.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-06 22:52

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:44d3bcdb$0$67261

> [...]
> Det skriver han jo også han har fået at vide, det er så måske lidt
> mærkeligt at Skoda ikke lige låner ham fire fornuftige hjul han kan prøve

Enig, forvent ikke nogen imødekommenhed fra den kant. Bilen, Skoda ødelægges
af generel howskisnowski_SMC_arrogant_VW_support. De er i stand til at
undskylde, bortforklare ALT, når du først har sluppet "slanterne" :(. Og
hvis de kan komme afsted med at give kunden selv skylden, helst få ham til
at fremstå som en komplet idiot, gør de det... ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-06 22:56

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> [...]
> hvis de kan komme afsted med at give kunden selv skylden, helst få ham til
> at fremstå som en komplet idiot, gør de det... ;).

Det afhænger af værkstedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 04-08-06 23:17

> Det afhænger af værkstedet.

Sådan burde det være, men der er påfaldende mange hvor det er sådan. Ved
ikke om der undervises i "dårlige undskyldninger" etc. på interne
SMC-kurser. De er trods alt importøren, og skal sørge for værkstederne er
uptodate med sidste nye viden ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-06 05:46

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Sådan burde det være,

Sådan _er_ det.

> men der er påfaldende mange hvor det er sådan.

Enig.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-06 09:48

> Sådan _er_ det.

Sjældent :(. Der haves altid en syg undskyldning parat.

> Enig.

Godtså ;).

Fra : Elise Møller

Dato : 04-08-06 22:35

> Er der noget om snakken - eller er dette enkeltstående tilfælde????

Ejer en 1.4 TDI Ambiente Combi (2004) og en 1.2 HTP Ambiente (2006).

Har ikke oplevet ovenstående problem eller andre problemer for den sags
skyld.

Per

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-08-06 22:43

On Fri, 4 Aug 2006 22:50:41 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

> [...]
>
>Rattet ryster i en fyrs bil, og Skoda ser ikke ud til at kunne løse
>problemet. En anden melder om samme problem.

Tjahh. SMAC reparerer også på Skoda'er nu...

>Er der noget om snakken - eller er dette enkeltstående tilfælde????

Enkeltstående vil jeg tro. De tre Fabia'er jeg er bekendt med, har
aldrg haft sådanne problemer. Der er tale om en 1,2 12V, en 1,4 16V og
en 1,9 TDI. Alle tre med eftermonterede alufælge.

/Kent Glerup

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-08-06 23:24

On Fri, 04 Aug 2006 23:42:35 +0200, Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote:

>Tjahh. SMAC reparerer også på Skoda'er nu...

ARGH! SMC selvfølgelig...

/Kent Glerup
(Der har været på en uges tastaturafvænning)

Fra : Klaus G.

Dato : 04-08-06 23:23

> Rattet ryster i en fyrs bil, og Skoda ser ikke ud til at kunne løse
> problemet. En anden melder om samme problem.
>
> Er der noget om snakken - eller er dette enkeltstående tilfælde????
Jeg købte sidste år i september en Fabia, og der blev her til sommer
monteret 215/35-18 hjul på, og der er ingen rystelser. Den har trillet
13500km ca..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henning

Dato : 05-08-06 06:30

> [...]
>Den er ikke i kataloget - det er noget ret nyt for Fabia. Synes
>den er meget flot - men speciel. Nogle der har den på bilen?

Puha, den bliver svær at sælge om 4 år. Det vil koste dig ~10.000,-
ekstra i værditab!

Fra : Kent

Dato : 05-08-06 08:54

> Puha, den bliver svær at sælge om 4 år. Det vil koste dig ~10.000,-
> ekstra i værditab!

Tror du det? Forhandleren siger, at han ikke vil tro, den farve kan
betyde ekstra værditab - men at han er lidt i tvivl om det. Det er jo
en ny farve. Skulle han selv tage en bil i bytte nu med den farve,
ville han ikke give mindre for den, siger han. Jeg tror, han taler sandt,
og at det ikke bare er et salgstrick .

Det er imidlertid kun en ny farve for Skoda. Fiat har haft den længe,
ved jeg - og det samme med Peugeot. Har for flere år siden set en
Punto og en 206'er i netop dén farve.

Vil uhyggeligt gerne høre tilbagemeldinger fra folk, der kender noget
til den specielle orange farve - eller måske selv har den på bilen.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 05-08-06 09:01

> Puha, den bliver svær at sælge om 4 år. Det vil koste dig ~10.000,-
> ekstra i værditab!

Det er denne farve, jeg snakker om:

http://www.aero-service-auto.fr/photos/472bre381.jpg

Jeg synes, den er flot - men altså på en Fabia .

Vil gerne høre meninger fra folk . Især om det kan betyde værditab.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 05-08-06 09:11

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg synes, den er flot - men altså på en Fabia .
>
> Vil gerne høre meninger fra folk . Især om det kan betyde værditab.

Er nødt til at tilføje, at jeg TROR, det er den farve.
Men måske virker den lidt for orange.

Kent.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-06 10:03

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Er nødt til at tilføje, at jeg TROR, det er den farve.
> Men måske virker den lidt for orange.

Så er det svært, dender er for orange, mørk. Jeg vil foretrække den var
lysere, pastel-aktig, mod det gule, men nu kan jeg lide gule biler :). Hvis
man skal købe bil efter hvad andre synes, køre vil alle i sølv-grå Tojodaer,
så er der helt sikkert ingen som bliver stødt ;).

Fra : Kent

Dato : 05-08-06 10:25

> [...]
Tojodaer,
> så er der helt sikkert ingen som bliver stødt ;).

Det er rigtigt nok .

Vores nuværende er netop i den vildt praktiske men pisse-kedelige
sølvgrå farve. Denne gang har jeg altså sagt, at vi køber bilen i lige netop
den
farve, vi bedst kan li' - med en enkelt undtagelse - sort. Jeg synes den
flotteste farve til en bil er sort, men den er lige en tand FOR upraktisk
.

Kent.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-06 10:51

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse Denne gang har jeg
> [...]
> flotteste farve til en bil er sort, men den er lige en tand FOR upraktisk

Da jeg købt Skodaen, var der ingen valgmuligheder; du tager den grønne,
raceinggreen, el. ingen ;). Det var den 1. i DK, og laaaang ventetid på
næste leverance, + ingen garanti for hvilke farver den indeholdt. Den er
kønnere end sort, men lige så upraktisk..

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-06 18:06

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]

> ventetid på næste leverance, + ingen garanti for hvilke farver den
> indeholdt. Den er kønnere end sort, men lige så upraktisk..

Vi har lige shoppet lidt rundt, men der var nu godt nok mange vi gik lige
forbi pga. farven.

Den grønne er en af dem. Så kan de forsøge at sælge den ved at kalde den
racinggreen - den hopper vi _ikke_ på :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 19:47

> Den grønne er en af dem. Så kan de forsøge at sælge den ved at kalde den
> racinggreen - den hopper vi _ikke_ på :)

Det gjorde de så heller ikke, smagrad-grøn, men den har samme farve som en
org. Jack.D... . Så den er racing-green :).

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-08-06 09:24

On Sat, 5 Aug 2006 10:00:44 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Det er denne farve, jeg snakker om:
>
>http://www.aero-service-auto.fr/photos/472bre381.jpg
>
>Jeg synes, den er flot - men altså på en Fabia .

Pæn synes jeg nu personligt ikke den er...

>Vil gerne høre meninger fra folk . Især om det kan betyde værditab.

Jeg synes ikke den er speciel nok til at det burde gå ud over
gensalgsværdien. Det er jo ikke køkkenblå, mintgrøn, gul, hvid der er
tale om!

/Kent Glerup

Fra : Anders Majland

Dato : 05-08-06 11:32

> Det er denne farve, jeg snakker om:
>
> http://www.aero-service-auto.fr/photos/472bre381.jpg

Jeg kan også godt lide den så den ville ikke tælle ned for mig.

Vores er en mærk metallic grøn - fordi det var hvad der var til at få sin
udgående model til en ekstra god pris... Men der er så mange sorte/sølvgrå
biler at det da ikke gør noget at den skiller sig lidt ud...

/A

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 10:46

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44d47423$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> udgående model til en ekstra god pris... Men der er så mange sorte/sølvgrå
> biler at det da ikke gør noget at den skiller sig lidt ud...

Det kunne nu også let blive den. Vi skal give besked om farven senest
tirsdag .

Der er jo også nogle valgmuligheder vedr. indendørs design i bilen.

Har du - eller andre - evt. designet med sort foroven på instrumentbrættet
og den grålige nuance forneden og i dørene + en del af sæderne?
Kombinationen
der kaldes Onyx/Achat instrumentbræt med Achat-indtræk. Ses fx til højre
på side 29 her i brochuren: http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/fabia.pdf .
Vi er lidt fristet af det, men vi er i tvivl om, om det er sart. Sælgeren
kunne
desværre ikke hjælpe os med det.

Kent.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 12:04

On Sun, 6 Aug 2006 11:45:32 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Har du - eller andre - evt. designet med sort foroven på instrumentbrættet
>og den grålige nuance forneden og i dørene + en del af sæderne?
>Kombinationen

Det minder jo lidt om de første årgange. De havde sort øverst, og en
meget "Skoda klassisk" grå nederst.
Jeg vil foretrække sort/sort til hver en tid :)

> [...]
>Vi er lidt fristet af det, men vi er i tvivl om, om det er sart. Sælgeren

Tror ikke det er mere sart end sort. Det er hård plast, og dermed nemt
at gøre rent.

/Kent Glerup

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 13:22

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/fabia.pdf .

> Tror ikke det er mere sart end sort. Det er hård plast, og dermed nemt

Der er jo også stof på dørene og sæderne i den lyse grå farve.

Kent

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 11:34

> [...]
> udgående model til en ekstra god pris... Men der er så mange sorte/sølvgrå
> biler at det da ikke gør noget at den skiller sig lidt ud...

Nu har jeg efter en del søgning på nettet faktisk fundet nogle
billeder af Fabiaen i netop dén farve.

Se her:
http://www.autoscout24.nl/dut/allimages.asp?ts=4475686&id=65695751&numberOfImages=2&model=SKODA+Fabia+1%2E4+++++50KW+COMBI+ELEGANCE

Jeg kan ret godt li' den .

Kent.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 12:06

On Sun, 6 Aug 2006 12:33:57 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Nu har jeg efter en del søgning på nettet faktisk fundet nogle
> [...]

Den skræmmer da ikke...

Synes personligt at den er umådeligt kedelig!
Gensalgsmæssigt tror jeg ikke den bliver noget problem. Der må være et
stort (ældre) publikum til den farve

/Kent Glerup

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 13:23

> [...]
>
> Synes personligt at den er umådeligt kedelig!
> Gensalgsmæssigt tror jeg ikke den bliver noget problem. Der må være et

Kedelig? Det var jo netop dét, den ikke skulle være .
Synes den er alt andet end kedelig. Ja - det er jo
smag og behag igen :D

Kent.

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 14:44

> [...]
>
> Kedelig? Det var jo netop dét, den ikke skulle være .
> Synes den er alt andet end kedelig. Ja - det er jo

Eller hvad med denne farve:

http://www.autoscout24.nl/dut/allimages.asp?ts=5529853&id=64861509&numberOfImages=2&model=SKODA+Fabia+Combi%2D+Airco%2DABS%2D+1e+EIGENAAR

http://www.fish4.co.uk/iad/cars/advert?adId=11311596&sid=8065B968F2DE716887&pos=4&src=search

Den er krafigere i farven end Sahara Beige. Må vel nærmest kalde den
"Bronze". Vi synes, den er vildt flot - og det er nok vores nr. 1 indtil
videre.

Kent.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 16:38

On Sun, 6 Aug 2006 15:43:56 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>http://www.autoscout24.nl/dut/allimages.asp?ts=5529853&id=64861509&numberOfImages=2&model=SKODA+Fabia+Combi%2D+Airco%2DABS%2D+1e+EIGENAAR

Er du over 60?!? :)
Det er den mest klassiske bedstefar farve over dem alle!
Så hellere den anden!

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 19:55

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Er du over 60?!? :)
> Det er den mest klassiske bedstefar farve over dem alle!
> Så hellere den anden!

Hvad vil du ellers foreslå, sort?. Det er for ordinært, Fård T. blev kun
leveret i sort, og for upraktisk-.jeg vil ikke eje en sort bil. Jeg kan godt
lide den, den ser bedre ud in real, en på min arb. plads har sån' en..

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 20:31

On Sun, 6 Aug 2006 20:55:24 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>lide den, den ser bedre ud in real, en på min arb. plads har sån' en..

Jeg ville selv droppe det praktiske og vælge sort.
Blåmetal, koksmetal, grønmetal, ville også blive overvejet.

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 08:48

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville selv droppe det praktiske og vælge sort.

Jeg forstår dig ikke, sort er ikke en farve, det er mangel på farve. Og man
kan fodre svin med sorte biler, de er alle vejne- folk må ha' for meget tid,
for den skal være 110% holdt, for at være pæn.

> Blåmetal, koksmetal, grønmetal, ville også blive overvejet.

Jeg har en grønmetal, racing-green, men ville godt have haft en rødmetal,
guld, måske "petroleum-blå"-metal. Så en Octi. med den farve i Tjekkiet, den
klædte bilen.

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-08-06 08:55

On Mon, 7 Aug 2006 09:47:55 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
> [...]

>kan fodre svin med sorte biler, de er alle vejne- folk må ha' for meget tid,
>for den skal være 110% holdt, for at være pæn.

Men der er ikke så mange Fabia'er i sort
(aircon ville dog være påkrævet)

>Jeg har en grønmetal, racing-green, men ville godt have haft en rødmetal,
>guld, måske "petroleum-blå"-metal. Så en Octi. med den farve i Tjekkiet, den
>klædte bilen.

Petroleum-blå metal kunne jeg også finde på at vælge!

/Kent Glerup

Fra : Kent

Dato : 06-08-06 22:06

> [...]
>
> Er du over 60?!? :)
> Det er den mest klassiske bedstefar farve over dem alle!

Nu må du da lige holde . Der kører m_e_g_e_t få biler rundt
i den farve, så der kan ikke være mange bedstefædre på vejene.

Jeg er i øvrigt 30 .

Kent.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 16:36

On Sun, 6 Aug 2006 14:23:01 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Kedelig? Det var jo netop dét, den ikke skulle være .
>Synes den er alt andet end kedelig. Ja - det er jo
>smag og behag igen :D

Præcis

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 07-08-06 18:35

Kent skrev:

> Nu har jeg efter en del søgning på nettet faktisk fundet nogle
> [...]

Jep, den er ikke så slem. Jeg har trillet lidt rundt på kryds og tværs af
Jylland idag, og har set hele 3 i samme farve, så jeg tror ikke du skal
fravælge den, pga. gensalgsværdien. Desuden er den vel mere kastanjefarvet,
end orange - men hvad ved jeg om den slags

/Brian

Fra : Kent

Dato : 07-08-06 19:46

> [...]
> fravælge den, pga. gensalgsværdien. Desuden er den vel mere
kastanjefarvet,
> end orange - men hvad ved jeg om den slags

Nu har vi været henne hos forhandleren igen, og nu er vi blevet
endnu mere forvirrede.

Den røde farve, som jeg gav et link til her ovenfor, kan desværre
ikke fåes mere. Den kaldes Cayenne-rød. Derimod kan man nu
få Flamenco Rød, men den er noget mere tam i det, synes jeg.
Man kan kende forskel på de to ved, at Cayenne-rød har et ret
tydeligt orange skær, og det har Flamenco Rød ikke - og så er
den mørkere.

Og bronze-farven kan HELLER ikke fåes mere. Altså denne:
http://www.fish4.co.uk/iad/cars/advert?adId=11311596&sid=8065B968F2DE716887&pos=4&src=search

Så tænkte jeg, at Sahara Beige da kan fåes (er i kataloget), men nej -
som noget meget nyt er denne farve OGSÅ udgået .

Efter megen snak frem og tilbage, står vi nok ved et valg mellem disse
to farver:

Graphite Grey Metallic
http://www.vagcars.dk/gallery/show_gal.asp?mode=showprivate&carid=1244
http://www.skodaejby.dk/brugtebiler/?vk=27000449&fha=438

Cappuccino Beige Metallic
http://www.skoda.nl/home/modellen/fabia/fabia/kleuren/0,4891,_D1812Lnl,00.html

Kunne ikke finde et rigtigt billede af en bil med Cappucino Beige Metallic,
men man kan se selve farven på en tegnet bil via linket her ovenover.
Det skal straks siges, at farven i virkeligheden ikke er NÆR(!!) så Beige
som billedet antyder! Det er faktisk meget misvisende.

Cappucino Beige Metallic er en meget ny farve. Den erstatter Sahara Beige.

Det er svært...... og vil gerne høre nogle meninger. Men lige nu hælder
vi nok mest til Graphite Grey Metallic. Krom'en og bilens blanke lygter
+ alufælge står knaldgodt til den grå farve.

Kent.

Fra : KMH

Dato : 07-08-06 20:05

[KLIP en masse]
> [...]
> vi nok mest til Graphite Grey Metallic. Krom'en og bilens blanke lygter
> + alufælge står knaldgodt til den grå farve.

Jeg har da helt klart en mening om de farver!
Cappucino Beige Metallic er klart pænest og derfor fik jeg en 1.9 tdi'er i
den farve for ca. en uge siden
Den er lige en tone lysere end Sahara Beige som ses på flere Fabia'er og
Oktiavia'er
Til stationcar er den pæn, men jeg ville nok ikke have valgt den til andet.

Graphite Grey Metallic er klart den pæneste farve (af dem der kan vælges
lige for tiden) til hatchbacken. Desværre så ikke den mest praktiske farve -
støv ses ca. lige så tydeligt på den som på en sort (erfaring jeg har draget
ved at kikke på svigerfars).

link til en farvelade tingest på skoda.de
http://www.skoda.de/index.php?e=1-16-10-8
Hvis det kan hlælpe dig lidt på vej.

Kim

Fra : Kent

Dato : 07-08-06 21:24

"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Oktiavia'er
> Til stationcar er den pæn, men jeg ville nok ikke have valgt den til

Jamen den er IKKE ringe, men synes den måske er en anelse kedelig.
Ligger den ikke for tæt på alm. sølvgrå (Diamant Silber)?

> [...]
farve -
> støv ses ca. lige så tydeligt på den som på en sort (erfaring jeg har

I udstillingslokalet så den grå nu ud til at være noget mere praktisk
end den sorte, men det er nu det.

Tak for farvelade-tingesten . Men også dér er Cappuccino-Beige
MEGET mere Beige end i virkeligheden.

Har du fået nogle bemærkninger om farven på din bil?

Kent.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 20:10

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Efter megen snak frem og tilbage, står vi nok ved et valg mellem disse
> to farver:

Så kan du lære det, på usenet går tiden fordetmeste med ævl&kævl. Hvis du
nu havde truffet en "føre-beslutning" havde du haft bilen i en, efter min
mening, pænere farve ;).

> Cappuccino Beige Metallic
> http://www.skoda.nl/home/modellen/fabia/fabia/kleuren/0,4891,_D1812Lnl,00.html

Uanset er jeg til "kaffe" fremfor kul, hader mørke farver. Og forstår ikke
hvad folk ser i dem, forsøger de at ligne en autoritet?, come on, folk
pi...er da på fx. politiet.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 08:04

> Rattet ryster i en fyrs bil, og Skoda ser ikke ud til at kunne løse
> problemet. En anden melder om samme problem.
>
> Er der noget om snakken - eller er dette enkeltstående tilfælde????

Har ikke hørt om det i Fabia før - men FDM brugt testede forrige
generation af Polo i sidste motor nummer og skrev, at det var et kendt
problem og noget man skulle være på vagt overfor - det er samme platform.

Kører selv Octavia 2 med 1.9 TDI motoren og er glad for den. Har flere
venner der har kørt langt og længe i Fabiaer, ingen har oplevet
nævneværdige problemer og de er alle glade for bilen.

Jesper

Fra : Kent

Dato : 08-08-06 16:34

Ja, tråden blev jo lidt offtopic i forhold til emneoverskriften,
men nu har vi altså lige bestilt en Fabia Combi 1,9 TDI .

Det blev i farven "Graphite Grey". Det var svært at vælge,
men den er flot .

Vi har også bestilt den med 4 højtalere i bag og meget andet.
Vi er begge vilde med musik .

Bilen skulle gerne være her om 6-10 uger.

Nu følger der en laaaaaaang ventetid .

Tak for hjælpen til alle!

Kent.

Fra : Brian

Dato : 08-08-06 18:23

Kent skrev:

> Det blev i farven "Graphite Grey". Det var svært at vælge,
> men den er flot .

Jeg synes ellers helt klart, at den anden farvemulighed var meeeget pænere

Tillykke med potten.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:44

> [...]
>
> Vi har også bestilt den med 4 højtalere i bag og meget andet.
> Vi er begge vilde med musik .
>
> Bilen skulle gerne være her om 6-10 uger.

Åh ja...lang tid.:,o)
Blir' det så en 2007 årgang ?

Fra : Kent

Dato : 09-08-06 15:19

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Åh ja...lang tid.:,o)
> Blir' det så en 2007 årgang ?

Ja, de kalder den allerede nu for 2007-model.

Kent.

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-08-06 07:01

On Tue, 8 Aug 2006 17:33:40 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Ja, tråden blev jo lidt offtopic i forhold til emneoverskriften,
>men nu har vi altså lige bestilt en Fabia Combi 1,9 TDI .

Tillykke! Den bliver du glad for

>Det blev i farven "Graphite Grey". Det var svært at vælge,
>men den er flot .

Super! Lige den farve vores næste Octavia skal være :)

>Vi har også bestilt den med 4 højtalere i bag og meget andet.
>Vi er begge vilde med musik .

10-4

>Bilen skulle gerne være her om 6-10 uger.
>
>Nu følger der en laaaaaaang ventetid .

Forståeligt...

>Tak for hjælpen til alle!

No prob.

/Kent Glerup

Fra : Kent

Dato : 09-08-06 15:23

> Tillykke! Den bliver du glad for

> Super! Lige den farve vores næste Octavia skal være :)

<klip>

Det er en ret flot farve - og den er ikke "bare" grå. Der er helt
klart noget blåt i den også. Den står helt fantastisk til bilens
blanke lygter, krom'en og et sæt flotte alufælge .

Farven skulle faktisk også være let at holde har jeg hørt fra´
én, der har den. Meget vej-snavs er jo nemlig gråt.

Jeg er glad for vi kunne modstå fristelsen til at få den i den
meget praktiske men vildt kedelige sølvgrå .

Kent.

Fra : mohr

Dato : 09-08-06 22:29

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:

> Ja, tråden blev jo lidt offtopic i forhold til emneoverskriften,
> men nu har vi altså lige bestilt en Fabia Combi 1,9 TDI .

Tillykke - en dejlig bil, med god økonomi

> Det blev i farven "Graphite Grey". Det var svært at vælge,
> men den er flot .

Enig!

> Vi har også bestilt den med 4 højtalere i bag og meget andet.

God idé.

\Morten - der har sin 2. Fabia Combi 1.9 TDI.

Fra : Kent

Dato : 10-08-06 10:08

"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke - en dejlig bil, med god økonomi

Ja, det skulle jeg da mene. Hvor langt kan du få den til at
gå på literen ved by/blandet/landevejskørsel?

> Enig!

Du har den måske også i den farve?

> God idé.
>
> \Morten - der har sin 2. Fabia Combi 1.9 TDI.

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor din 2. Fabia? .

Kent.

Fra : Brian

Dato : 10-08-06 20:15

Kent skrev:

> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor din 2. Fabia? .

Den første man køber, er altid en mandagsmodel

/Brian

Fra : mohr

Dato : 11-08-06 01:47

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev:

> Ja, det skulle jeg da mene. Hvor langt kan du få den til at
> gå på literen ved by/blandet/landevejskørsel?

Afhænger af kørestil. Her er et par eks., som er målt efter kørecomputer.
Kørecomputeren har jeg tjekket, og er ca. 3 % pessimistisk i dens målinger.
A/C bliver aldig slukket.

Sommerens tur fra Horsens til Schweiz blev kørt med 18,7 km/l i gennemsnit,
med en gennemsnitshastighed på 109 km/t. A/C arbejdede heftigt da der var
30-35 grader den dag, og der var en del kø kørsel.

En tur i vinters fra München til Horsens blev kørt med 14,7 km/l i
gennemsnit, med en gennemsnitshastighed på 139 km/t. Det siger selv selv at
der blev kørt ganske tæt på tophastigheden en del af tiden.

En tur fra Oslo til Göteborg kørt efter gældende fartgrænser = 27,2 km/l.

Fra Vejle til Horsens (landevej - ca. 25 km), hvor fartgrænserne bliver
overholdt går den ca. 30 km/l (ja - ved det måske lyder lidt vildt).

Kæresten tager den hver dag fra Horsens til Esbjerg. 125 km, hvor de 118 er
på motorvej (ca. 115/ 135 km/t). Den går da mellem 17 og 20 km/l afhængig af
årstid, dæk, trafik og om hun vågnede tidligt nok = læs kørestil

Generelt handler det om også om at køre den korrekt. Erfaringen er at skifte
gear tidligt og acc. ganske kraftigt, således at højt gear kan vælges asap.
Regn med et øget forbrug de første 5.000 km.

Den kører og yder efter min overbevisning mindre på UNO-X diesel, end på fx
Shell, Metax og Jet, men jeg har ikke lavet tilstrækkelig med målinger til
at statistikken har validitet.

> Du har den måske også i den farve?

Den første blev bestilt i Graphite Grey, men farven var da så ny, at den
ikke kunne leveres. Så den blev sort.

> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvor din 2. Fabia? .

Den første blev ved en fejl leveret med tromlebremser i bag, og ikke
skivebremser som der jf. typegodkendelsen skal være på en 1.9 TDI i Danmark,
men ikke nødvendigvis i andre lande. Det blev først opdaget da jeg skiftede
til vinterdæk efter 40.000 km. Jeg var godt nok skuffet over bremsefølelsen,
men tænkte at det nok var som det skulle være, og da den første Fabia ikke
havde alufælge, var det ikke umiddelbart noget man kunne se uden at studere
det nærmere.

Efter en del korrespondance tilbød importøren en fair byttehandel til en ny
Fabia Combi, som dog skulle være sølvgrå, og ja, det er en kedelig farve,
men nem at holde . Det skal siges at at bilen intet fejlede, 'andet' end
de forkerte monterede bremser. Der er heller ingen problemer med den
nuværende Fabia, og der er ingen tvivl om, at bremsefølelsen er markant
bedre med skivebremser i bag, end den er med tromle.

Tror du bliver rigtig glad for bilen!

\Morten

Fra : Kent

Dato : 11-08-06 09:57

> [...]
> nuværende Fabia, og der er ingen tvivl om, at bremsefølelsen er markant
> bedre med skivebremser i bag, end den er med tromle.

Tak for oplysningerne! . Det lyder meget fornuftigt med
brændstof-forbruget,
og falder også fint i tråd med hvad jeg havde hørt, før vi bestilte bilen.

Da jeg prøvekørte bilen, havde jeg den lige kortvarrigt oppe på 170 km/t, og
jeg var for det første imponeret over, hvor hurtigt den nåede op på den
hastighed. Det er virkelig en kvik motor. Men især syntes jeg, at der var
meget
lidt motorstøj at høre (grundet den høje gearing jo nok), men dog var der
en del vindstøj - men praktisk talt ingen vejstøj. Men fra tidligere
erfaringer
ved jeg, at man ikke kan regne ret meget med de indtryk man får af en bil
ved bare at køre en kort tur, sååeee.......

Hvad synes du om den generelle støj i kabinen?

Jeg ved godt, at vi allerede har bestilt bilen, men jeg vil nu gerne vide
det alligevel .

Bilen lå også utroligt roligt på vejen ved den høje hastighed. Den
føltes som en meget større bil at køre.

Kent.

Fra : KMH

Dato : 11-08-06 19:55

> [...]
> det alligevel .
>
> Bilen lå også utroligt roligt på vejen ved den høje hastighed. Den

Jeg kan også kun sige at med de 2000 km jeg foreløbigt har kørt så holder
den et snit på 20km/l - hvilket jeg syntes er rimeligt da der mest bliver
kørt mortorvej.

Maskinen er da kvik nok som du skriver, og støjen til at leve med. Så er der
lige det med vindstøj, som jeg oplevede mest fra A stolpen. Jeg satsede og
bestilte de org. vindafvisere - de hjælper i rimelig grad på problemet. Så
det tør jeg godt anbefale.

Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-08-06 22:41

On Fri, 11 Aug 2006 20:55:02 +0200, "KMH" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>bestilte de org. vindafvisere - de hjælper i rimelig grad på problemet. Så

Sært.. Jeg synes ikke vi oplever støj fra A stolpen i særlig grad!
Mest fremtrædende i vores er nok dækstøj, dog overhovedet ikke i
generende grad.

/Kent Glerup (1,4 16V)

Fra : Kent

Dato : 12-08-06 09:31

> Sært.. Jeg synes ikke vi oplever støj fra A stolpen i særlig grad!
> Mest fremtrædende i vores er nok dækstøj, dog overhovedet ikke i
> generende grad.
>
> /Kent Glerup (1,4 16V)

Lyder godt - det med "...overhovedet ikke i generende grad" .

Kent.