Hej.... Stoppet og alligevel ikke?
Fra : Lars

Dato : 04-08-06 21:12

Hej i Gruppen.
Forleden kørte jeg fra hørsholm mod gammel holte, hvor på jeg så en betjent
med laserudstyret fremme på en bro nær sandbjerg, men til min store
overraskelse blev jeg ikke stoppet - jeg går ud fra at alle mc'erne var
optaget da jeg overhalede 3 stk som alle var igang med at uddele visitkort
til deres nye venner. Skal jeg regne med at modtage et bøde forlæg med
posten eller er jeg sluppe for notits.
vh Lars

Fra : Per O.

Dato : 04-08-06 21:21

"Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> visitkort til deres nye venner. Skal jeg regne med at modtage et bøde
> forlæg med posten eller er jeg sluppe for notits.
Hvis du ikke blev stoppet der, så hører du ikke mere fra den sag. Når du
ikke blev filmet og ingen har konstateret hvem du er, så kan det jo i
princippet være hvem som helst som har kørt bilen (i lovens forstand altså)
og sagen bliver ikke forfulgt.
Jeg har personligt erfaret, at 116 ægte km (gps) ikke blev 'straffet' ved en
laserkontrol på en 110km strækning.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : -= JF =- priv

Dato : 05-08-06 00:00

Per O. (digital@NEJTAKosterbo-net.dk) kradsede følgende besked i
<a7425$44d3acbf$3e3d9995$11704@news.arrownet.dk>

> Jeg har personligt erfaret, at 116 ægte km (gps) ikke blev 'straffet'
> ved en laserkontrol på en 110km strækning.

Den stikker jeg

På vej til mit arbejde i lufthavnen kører jeg hver dag over Kalvebroen.
Der er hastighedsbegrænsning på 90 kmt, men i 90% af tiden ligger farten på
110.
Jeg opdagede først for sent at den bil jeg var ved at overhale var en
patruljevogn... Jeg tænkte at det jo alligevel var for sent at bremse ned
og 'spille uskyldig', så jeg fortsatte min overhaling - og blev ikke stoppet
))

--
Mvh. John

Fra : Martin Kiefer

Dato : 05-08-06 10:08

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> På vej til mit arbejde i lufthavnen kører jeg hver dag over Kalvebroen.
> Der er hastighedsbegrænsning på 90 kmt, men i 90% af tiden ligger farten
> på 110.

Jeg blev for ca. 3 år siden stoppet mellem Viborg og Århus med ca. 110 km i
timen på vej hjem fra et arbejde som vagtfunktionær (man må på denne
strækning køre 80km/t). Betjenten ville bare lige fortælle mig at min
venstre baglygte var gået ud. Og på spørgsmålet om han syntes jeg kørte for
hurtigt: "Nej det var ikke så slemt" og jeg fik derefter lov til at køre
videre

Skal måske lige siges at klokken var omkring de 2 om natten.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Per O.

Dato : 05-08-06 16:54

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre videre
>
> Skal måske lige siges at klokken var omkring de 2 om natten.

Det er jo ikke alle politibetjente som er paragrafryttere. Det findes
faktisk ganske flinke fyre imellem dem.

Tumberne er det også nogen af .. en af dem mødte jeg i djævleøen:

Jeg "kom til" at køre forbi en æggekskal på vej ind mod København, og kørte
130 i 110km zonen. Der var meget lidt trafik, og jeg satte farten ned og
kørte ind i inderste spor umiddelbart efter at have passeret 'skallen' og
satte farten ned til 110. Pludselig var idioten mindre en en halv meter til
venste for mit vindue med 110 km i timen og gestikulerede vildt og
inderligt. Man stopper, og da idioten kommer hen til mig, stikker han sin
hjælm ind gennem det åbne vindue, og fortæller mig at jeg jo kan overtage
hans mc, så skal han nok køre stærkt i min bil til gengæld. Jeg gad ikke
diskutere med ham, og afventede om han ville give mig en bøde eller ej ..
det ville han ikke, men jeg fik en længere moralprædiken, og løfte om at få
en bøde hvis jeg kørte for stækt igen.
Jeg kunne ikke lade være med at gasse lidt hårdt op da jeg startede, og selv
om jeg kun kom op på de 110 var det en meget hurtig tur op til de 110. Han
troede åbenbart at jeg var igang med endnu en viiild kørsel, men i praksis
kørte jeg bare omkring det næste sving på motorvejen, og smuttede ind på en
rasteplads og ventede. Han kom så brølende forbi for fuld skrue, for at
fange den formastelige som allerede var uden for synsvidde, og som derfor
måtte køre endog meget hurtigt. Jeg håber han nåede at køre til Helsingør!!
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Leonard

Dato : 04-08-06 21:31

"Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com> wrote:

>Skal jeg regne med at modtage et bøde forlæg med
>posten eller er jeg sluppe for notits.

For at gøre det nemt kan du jo bare køre forbi den lokale
politistation og aflevere kortet samt en passende pose penge

Nej, når du ikke er blevet standset på stedet får du ikke en bøde, det
er kun varevogne med hvide nummerplader, der kan tage billeder og
derefter sende regninger ud, ikke levende mennesker med en laser på en
trefod.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-08-06 22:38

Leonard wrote:

> [...]
> er kun varevogne med hvide nummerplader, der kan tage billeder og
> derefter sende regninger ud, ikke levende mennesker med en laser på en

Tilgængæld er det set at ATK folkene har taget radaren og kameraet med ud af
bilen i godt vejr og har fotograferet i det fri.

Omend vi jo også er klar over at ATK kun opererer på motorvejene, når det er
i forbindelse med vejarbejde.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-06 13:52

Uffe Ravn wrote:

> Tilgængæld er det set at ATK folkene har taget radaren og kameraet
> med ud af bilen i godt vejr og har fotograferet i det fri.

Hmmm ... er det egentlig ifølge lovens bogstav og intentioner?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 04-08-06 22:14

On Fri, 4 Aug 2006 22:12:25 +0200, "Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com>
wrote:

>Hej i Gruppen.
>Forleden kørte jeg fra hørsholm mod gammel holte, hvor på jeg så en betjent
>med laserudstyret fremme på en bro nær sandbjerg, men til min store
>overraskelse blev jeg ikke stoppet

Hm, måske kørte du ikke for hurtigt, eller er den tanke utopisk

Fra : Lars

Dato : 05-08-06 05:24

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Hm, måske kørte du ikke for hurtigt, eller er den tanke utopisk
Nja... 130 i en 110 zone.
og tak for jeres svar
vh Lars.