/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
kigger på nissan primera - hvad skal
Fra : Thomas S


Dato : 04-08-06 00:12

Jeg kigger pt. på en Nissan Primera sedan 1,6 fra 2001. Den har kørt
omkring 50.000 som leased bil for et vagtfirma. Da jeg er
førstegangskøber har jeg brug for hjælp til nogle spørgsmål:

Er der nogle typiske problemer med netop den ovenstående model?

Hvor langt kan jeg forvente den kører på literen?

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved køb af en bil der har
været leased ud?

Jeg ved at der er meget forskel på dem, men hvilken ville i vælge;
Ovenstående eller en Aygo og evt. hvorfor?

Er der andet der vil være relevant at vide?

Jeg har tænkt mig at følge den tjekliste fdm har lavet til brug ved køb
af brugt bil.

På forhånd tak for svarene.

Mvh Thomas

 
 
Bo Velschow (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Bo Velschow


Dato : 04-08-06 10:11


"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d282c6$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kigger pt. på en Nissan Primera sedan 1,6 fra 2001. Den har kørt
> omkring 50.000 som leased bil for et vagtfirma. Da jeg er førstegangskøber
> har jeg brug for hjælp til nogle spørgsmål:
>
> Er der nogle typiske problemer med netop den ovenstående model?
>

Jeg har netop forsøgt at poste FDMs Brugtbiltest af Primera'en i
dk.binaer.motor (mit første forsøg gik vist galt :-/ ) - hvis
ikke den når frem, så send mig din mail-adresse, så sender jeg den direkte
til dig.

>
> Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved køb af en bil der har
> været leased ud?
>

De sædvanlige forhold omkring firmabiler: Da brugerne ikke selv ejer bilen,
behandles de måske lidt hårdere end "private" biler.
>
> Jeg har tænkt mig at følge den tjekliste fdm har lavet til brug ved køb af
> brugt bil.
>

Go' ide! Hvad med at få den, du finder FDM testet?


--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for
Danmark




Thomas S (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 04-08-06 10:32

> Go' ide! Hvad med at få den, du finder FDM testet?

det har jeg også overvejet, men er det ikke temmelig dyrt?

Mvh thomas

Thomas Rasmussen (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-08-06 11:15

Thomas S wrote:
> > Go' ide! Hvad med at få den, du finder FDM testet?
>
> det har jeg også overvejet, men er det ikke temmelig dyrt?

Afhænger af hvordan man ser på det... Hvis du kan få sælger til at
acceptere at de skal udbedre alle kritiske fejl fundet af FDM testen, så
kan det hurtigt blive en god forretning. En FDM brugtbilstest koster
vist omkring 2000kr for den bilstørrelse hvis du i forvejen er medlem af
FDM.



Thomas

Jørgen M. Rasmussen (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-06 10:36


"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
news:44d30f2a$0$15787

> De sædvanlige forhold omkring firmabiler: Da brugerne ikke selv ejer
> bilen,
> behandles de måske lidt hårdere end "private" biler.

Enig, det kan godt være den er serviceret regelmæssigt, det kan også være
den ikke er, af den grund. Men intet slår kærlig, nænsom, pleje ;). Få den
checket af FDM el. en uvildig mekaniker.



Martin Sørensen (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 04-08-06 10:47

Bo Velschow skrev:

> De sædvanlige forhold omkring firmabiler: Da brugerne ikke selv ejer bilen,
> behandles de måske lidt hårdere end "private" biler.

Måske er kodeordet. Jeg ville ikke røre en puljebil, men ville have
mindre skrupler over en firmabil som samme person havde kørt i 5 år.
Sådan en købte jeg, det er min bedste bil til dato (men jeg var
måske heldig)

/Martin


Finn Egmose (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Finn Egmose


Dato : 04-08-06 11:09


"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d282c6$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er der andet der vil være relevant at vide?
>
1.6 motoren er ganske økonomisk og velegnet til danske trafikforhold. Min
klarer ca.16 km /l.Men skulle jeg vælge i dag ville jeg helt klart gå efter
en 1.8 eller en 2.0. Hvis
du f.eks kommer til Tyskland at køre og kommer til at ligge bag ved en
langsomtkørende lastbil op ad Kasselbakkerne så er du prisgivet til at ligge
bag ham de næste mange kilometer indtil det går ned af bakke igen.
Når 1.6 motoren kommer for langt ned i hastighed er
der simpelthen ikke kraftoverskud til at accellerere og
helt tosset bliver det hvis man samtidig har aircondition
anlægget igang. Men som sagt under danske forhold
fungerer motoren udmærket. Bilen er pålideligheden selv
og klarer sig godt rustmæssigt.

Mvh Finn



Thomas Rasmussen (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 04-08-06 11:30

Thomas S wrote:
> Jeg kigger pt. på en Nissan Primera sedan 1,6 fra 2001. Den har kørt
> omkring 50.000 som leased bil for et vagtfirma. Da jeg er
> førstegangskøber har jeg brug for hjælp til nogle spørgsmål:

Øhmm... lige en ting der forvirre mig lidt hvis man kigger på bilbasen,
så er der nemlig slet ikke nogen 1.6'ere fra 2001, den finder kun 1.8
eller 2.0'ere.

Anyhow... hvis det er en P11 (faceliftet ganske vidst) så skal man lige
være obs på de forreste bærearme og lejerne hertil. De kan godt begynde
at give nogle bump hvis du kører over dels små skrappe kantsten (fx.
trekantet kantsten) samt lange lave fartbump. Hvis der kommer kraftige
dunk-lyde lige når man rammer ved lav hastighed, så er lejerne ved at
gå. Man kan skifte dem eller også er det hele den øverste bærearm der
skal skiftes, og den er dyr :-| Hvis du kan få den på lift så skal der
tages øverst og nederst på forhjulet og så ellers ruskes sideværs. Hvis
den kan give sig, så er lejerne færdige (en FDM test vil ganske givet
fange disse).

Desuden kan den også give nogle klonk-lyde hvis du kaster den fra side
til side mad lave hastighed, ligeledes (nogle andre) lejer i forbindelse
med de øverste bærearme.

Hvis det er en P12 du har fundet (den med alternativt-designede
forlygter), så ved jeg ikke om det er et issue.

Har selv en P11 fra før facelift (der kom i 98) med 2.0 motor, og det er
en dejlig motor med kraft til overhaling selv om der er læs på (omend
den skal have lidt omdrejninger). Den er dog ikke i nærheden af at være
så nøjsom med benzinen som 1.6'eren siges at være (jeg kører lige
omkring 12km/l med en del bykørsel samt lidt motorvejskørsel). En lille
god ting er også at Nissan kører med taktkæde istedet for tandrem (mener
også det gælder deres 1600 motor)

Thomas

Thomas S (04-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 04-08-06 22:32

Thomas Rasmussen wrote:
> Thomas S wrote:
>
>> Jeg kigger pt. på en Nissan Primera sedan 1,6 fra 2001. Den har kørt
>> omkring 50.000 som leased bil for et vagtfirma. Da jeg er
>> førstegangskøber har jeg brug for hjælp til nogle spørgsmål:
>
>
> Øhmm... lige en ting der forvirre mig lidt hvis man kigger på bilbasen,
> så er der nemlig slet ikke nogen 1.6'ere fra 2001, den finder kun 1.8
> eller 2.0'ere.
>
> Anyhow... hvis det er en P11 (faceliftet ganske vidst) så skal man lige
> være obs på de forreste bærearme og lejerne hertil. De kan godt begynde
> at give nogle bump hvis du kører over dels små skrappe kantsten (fx.
> trekantet kantsten) samt lange lave fartbump. Hvis der kommer kraftige
> dunk-lyde lige når man rammer ved lav hastighed, så er lejerne ved at
> gå. Man kan skifte dem eller også er det hele den øverste bærearm der
> skal skiftes, og den er dyr :-| Hvis du kan få den på lift så skal der
> tages øverst og nederst på forhjulet og så ellers ruskes sideværs. Hvis
> den kan give sig, så er lejerne færdige (en FDM test vil ganske givet
> fange disse).
>
> Desuden kan den også give nogle klonk-lyde hvis du kaster den fra side
> til side mad lave hastighed, ligeledes (nogle andre) lejer i forbindelse
> med de øverste bærearme.
>
> Hvis det er en P12 du har fundet (den med alternativt-designede
> forlygter), så ved jeg ikke om det er et issue.
>
> Har selv en P11 fra før facelift (der kom i 98) med 2.0 motor, og det er
> en dejlig motor med kraft til overhaling selv om der er læs på (omend
> den skal have lidt omdrejninger). Den er dog ikke i nærheden af at være
> så nøjsom med benzinen som 1.6'eren siges at være (jeg kører lige
> omkring 12km/l med en del bykørsel samt lidt motorvejskørsel). En lille
> god ting er også at Nissan kører med taktkæde istedet for tandrem (mener
> også det gælder deres 1600 motor)
>
> Thomas

ok - tak for de gode råd :) det skal afprøves imorgen! iøvrigt lader den
til at køre fint, men jeg har jo ikke meget at sammenligne med. Hvis
nogen skulle have en lift i nærheden af vestsjælland og synes det kunne
være sjovt at låne den ud ½ times tid ville det være meget værdsat

Mvh Thomas

Sorensen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Sorensen


Dato : 06-08-06 08:28

En 1,6 fra 2001. Den skulle vel ikke være hvid uden klima. Jeg mener at de
eneste 1,6 som blev solgt i DK blev leveret til Falck fra denne årgang. Men
er det den gamle model fra før faceliftet i 9/1999 så er det en overgemt
bil. Men bilen kan være udmærket alligevel. Men en 1,8 med klima, giver mest
bil for pengene og kører fremragende.


"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d282c6$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg kigger pt. på en Nissan Primera sedan 1,6 fra 2001. Den har kørt
> omkring 50.000 som leased bil for et vagtfirma. Da jeg er førstegangskøber
> har jeg brug for hjælp til nogle spørgsmål:
>
> Er der nogle typiske problemer med netop den ovenstående model?
>
> Hvor langt kan jeg forvente den kører på literen?
>
> Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på ved køb af en bil der har
> været leased ud?
>
> Jeg ved at der er meget forskel på dem, men hvilken ville i vælge;
> Ovenstående eller en Aygo og evt. hvorfor?
>
> Er der andet der vil være relevant at vide?
>
> Jeg har tænkt mig at følge den tjekliste fdm har lavet til brug ved køb af
> brugt bil.
>
> På forhånd tak for svarene.
>
> Mvh Thomas



Thomas S (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 06-08-06 09:28

Sorensen wrote:
> En 1,6 fra 2001. Den skulle vel ikke være hvid uden klima.
jo :) godt gættet

>Jeg mener at de eneste 1,6 som blev solgt i DK blev leveret til Falck fra denne årgang.
Det kunne godt passe også :) ret imponerende!

>Men er det den gamle model fra før faceliftet i 9/1999 så er det en overgemt
> bil. Men bilen kan være udmærket alligevel.
Hvordan ser jeg om den er faceliftet? Jeg har tjekket med nummerpladen,
og bilen er registreret 1. gang maj 2001.

Mvh Thomas

Sorensen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Sorensen


Dato : 06-08-06 11:10

Hvis det er en "Falck" bil, så er det den nye model og også med den nye
motor, ikke at forveksle med den gamle 1,6, som kørte til faceliftet. Du kan
kende den nye motor på den sorte ventildæksel og den nye motor yder 109 hk
mod den gamles 100 hk. Bilen er et godt køb, dog skal den være væsentlig
billigere end de tilsvarende biler i andre farver og især med klimaanlæg.
Det eneste man skal være opmærksom på er som før nævnt forhjulsophænget, men
jeg mener nu ikke at det hører til i den dyre afdeling. Ellers en meget
pålidelig bil med fremragende køreegenskaber.



"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44d5a810$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Sorensen wrote:
>> En 1,6 fra 2001. Den skulle vel ikke være hvid uden klima.
> jo :) godt gættet
>
>>Jeg mener at de eneste 1,6 som blev solgt i DK blev leveret til Falck fra
>>denne årgang.
> Det kunne godt passe også :) ret imponerende!
>
>>Men er det den gamle model fra før faceliftet i 9/1999 så er det en
>>overgemt bil. Men bilen kan være udmærket alligevel.
> Hvordan ser jeg om den er faceliftet? Jeg har tjekket med nummerpladen, og
> bilen er registreret 1. gang maj 2001.
>
> Mvh Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste