Renault uden overarm ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 21:34

Læste i seneste 'CAMPING' at Renault ikke opgir
hvad deres biler må trække.
Noget med, at de blir' for varme i gearkassen
og derfor helst ser, man ikke 'trækker noget som helst'.

Har i hørt noget lign. ?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-08-06 09:04

Olsen wrote:
> [...]
> hvad deres biler må trække.
> Noget med, at de blir' for varme i gearkassen
> og derfor helst ser, man ikke 'trækker noget som helst'.

Det lyder som en and. Min Renault Gran Scenic er opgivet til at kunne
trække 1300 kilo.

http://www.channel4.com/4car/road-tests/full-specification.jsp?version_id=4982

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-08-06 20:48

Olsen wrote:
> [...]
>
> Har i hørt noget lign. ?

Det lyder som en and. Min Renault Gran Scenic er opgivet til at kunne

Og iht Renault dk hjemmeside må den trække 1000 kg.

Der er stor forskel på hvad de må i dk og i resten af EU

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-08-06 21:01

Jørgen L. wrote:

Hvor finder du specifikationerne for Gran Scenic 1.9 dci 130 hk på den
side? Jeg kan kun finde den almindelige scenic 1.9 dci med 120 heste

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-08-06 22:39

Hvor finder du specifikationerne for Gran Scenic 1.9 dci 130 hk på den
side? Jeg kan kun finde den almindelige scenic 1.9 dci med 120 heste

---

Ja det har du ret i, så søgte jeg lige lidt mere, det blev det godt nok ikke
bedre af.

http://www.biltorvet.dk/nyebiler/detail.asp?DAFID=190039&modID=1222&fabID=46

875 kg m. bremser

Hilsen Jørgen
ps. 1300 kg m. bremser er nu heller ikke meget for så stor en bil, eks.
Toyota sportsvan 2,2 td. m. 90 hk må trække 1500 kg men kan vejes op til
1700 kg.