Pletter
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 20:51

Min kære røde Ford-vogn har fået hvide pletter..
går ud fra, det ikke er alderdomspletter...som man
ser på gamle mennesker..

Blev poleret for 14 dage siden, alt i skønneste orden.
Så efter 3 dage med regn ser jeg idag, at på venstre
forskærm er der hvide pletter hele vejen ned - på toppen
af skærmen, ikke 'nedom'.

Hvad kan det skyldes ?
Min terori er vandperler som i den kraftige sol
er blevet til forstørrelsesglas og som har brændt
i lakken..kan det ha noget på sig ??

Vil prøve med Slipol i morgen, så må vi se.
Elles må jeg jo få den omlakeret..hvad koster
en skærm at få lakeret ??

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-06 21:25

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det skyldes ?
> Min terori er vandperler som i den kraftige sol
> er blevet til forstørrelsesglas og som har brændt
> i lakken..kan det ha noget på sig ??

Det er nok rigtigt.

> Vil prøve med Slipol i morgen, så må vi se.
> Elles må jeg jo få den omlakeret..hvad koster
> en skærm at få lakeret ??
Vær forsigtig, brug helst noget finere el. poler skærmen igen. Kør den i
havnen, det andet kan ikke svare sig ;).

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 21:33

> Det er nok rigtigt.

Men igen sært det kun er på den ene skærm og kun dêr.

> Vær forsigtig, brug helst noget finere el. poler skærmen igen. Kør den i
> havnen, det andet kan ikke svare sig ;).

hehe..Slipoline er for tøsedrenge...
Det med havnen må vente lidt endnu.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-06 22:09

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Men igen sært det kun er på den ene skærm og kun dêr.

TADAA, det er den side som har vendt mod solen? ;).

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 22:11

> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> TADAA, det er den side som har vendt mod solen? ;).

Hehe....solen står eller lige op over her i Jylland...
Hælder mere til nedenstående teori, selvom det er sært,
problemet først er kommet nu og så på 3 dage.:

http://www.sonax.dk/default.asp?staticpage=1&content=faqshow&id=91

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-06 23:20

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hælder mere til nedenstående teori, selvom det er sært,
> problemet først er kommet nu og så på 3 dage.:

Så der kun en vej; havnen. Goodbyruth.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 08:53

> Så der kun en vej; havnen. Goodbyruth.
...men som der står, så kan det poleres op til farve igen,
og det er min mission. Så må jeg bare findet det produkt
som kan beskytte lakken mest optimal og langtrækkende
fremover.
Min 2. terori går på, at jeg anvendte Sonax '2' istedet
for '1' som jeg plejer at afslutte med, og denne har krattet
mere op i lakken end fyldt porene med voks..

Vi får se.
Havnen venter. Vi snakker kun et par prikker.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 03-08-06 13:14

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hælder mere til nedenstående teori, selvom det er sært,
> problemet først er kommet nu og så på 3 dage.:

Måske der har været malet på skærmen på et tidspunkt med et tyndt lag lak,
som nu er gennemslidt?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 08:07

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske der har været malet på skærmen på et tidspunkt med et tyndt lag lak,
> som nu er gennemslidt?

Nej.
Pletterne er nu væk vha. meget knofedt.
Der er desv. nu kommet nogle ridser,