klip
Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 10:48

http://ekstrabladet.dk/112/article215873.ece

Dette må være en kandidat til 3 klip, ville gerne hører hans undskyldning..

Mv. Henrik Mortensen

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-08-06 11:41

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/112/article215873.ece
>
> Dette må være en kandidat til 3 klip, ville gerne hører hans
> undskyldning..

Han havde vel bare travlt? Eller: "Vejen var jo helt lige, og der var ikke
andre biler i nærheden" :-/

Overtrædelsen giver en ubetinget frakendelse samt en ganske betydelig bøde
(så vidt jeg kan læse mig til 4500,-). Ganske absurd, at bøden "kun" er
4500,-, når det på motorvej ville være blevet takseret til 7000,- (det må
alt andet lige være en hel del farligere at køre 212 km/t på landevej end på
motorvej - men begge dele hører i øvrigt til i kategorien "sindsygt").

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : blue

Dato : 02-08-06 16:01

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Overtrædelsen giver en ubetinget frakendelse

Den giver "kun" er betinget frakendelse.

> samt en ganske betydelig bøde (så vidt jeg kan læse mig til 4500,-)

5.000,-

> Ganske absurd, at bøden "kun" er 4500,-, når det på motorvej ville være
> blevet takseret til 7000,-

Det afhænger af hastighedsgrænsen, hvad bøden ville være blevet:

110 km/t: 10.000,-
120 km/t: 8.000,-
130 km/t: 7.000,-

Men det gør det jo ikke mindre absurd.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 02-08-06 12:18

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/112/article215873.ece
>
> Dette må være en kandidat til 3 klip, ville gerne hører hans
> undskyldning..
>
> Mv. Henrik Mortensen

Hvis man kører over 160km/t så er der 3 klip på stedet om så det er 110
eller 130km/t zone... Det måtte en af mine kammerater desværre sande med
160,5 km/t.... No mercy der... Det jo også fint nok, men ærgeligt at skulle
til en prøve for betinget frakendelse af kortet...

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 14:45

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kører over 160km/t så er der 3 klip på stedet om så det er 110
> eller 130km/t zone... Det måtte en af mine kammerater desværre sande med
> 160,5 km/t.... No mercy der... Det jo også fint nok,

Synes du det er en rimelig straf at miste kørekortet betinget og få en
kæmpebøde, for at køre 30Km/t for stærkt et sted hvor man må køre 130 Km/t?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 02-08-06 14:54

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
>
> Synes du det er en rimelig straf at miste kørekortet betinget og få en
> kæmpebøde, for at køre 30Km/t for stærkt et sted hvor man må køre 130

Jeg synes det er rimeligt at få sit kort frataget og en kæmpe bøde når man
kører 212 km/t i en 80 Km/t zone hvilket var det manden gjorde...

/J

Fra : Bjarne Haug

Dato : 02-08-06 15:03

> [...]
>
> Synes du det er en rimelig straf at miste kørekortet betinget og få en
> kæmpebøde, for at køre 30Km/t for stærkt et sted hvor man må køre 130

Nej ikke i den forstand, jeg mener mere at det er rimligt at når der er
fastsat et regelsæt og at det så bliver overholdt...
Det kan man forstå...

Men altså, straffen er jo ikke så hård 2500dkk og lidt til en prøve...

Bjarne

Fra : Brian

Dato : 02-08-06 15:20

> [...]
> 160,5 km/t.... No mercy der... Det jo også fint nok, men ærgeligt at
> skulle til en prøve for betinget frakendelse af kortet...

Det lyder ikke helt rigtigt. Så vidt jeg ved får/fik han ikke 3 klip, men
frakendt kørekortet betinget - der er vel forskel...
http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
130 km/t:
Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med
hastighedsbegrænsning på 130 km/t,
har du overskredet frakendelsesgrænsen på 160 km/t, og får frakendt
kørekortet betinget.

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-08-06 16:23

Desværre venner
Har lige set i lokalavisen (www.venstrebladet.dk) at politiets videoudstyr
desværre er så dårligt, at man ikke kan aflæse nummerpladen når man kører så
stærkt.

Så han slap billigt. De aner ikke hvem han er

hilsen
Kim

Fra : BJ

Dato : 02-08-06 16:49

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så han slap billigt. De aner ikke hvem han er

...og dog.

Rygtet vil vide, det er en stort sprit ny Lamborghini (fra København) som i
øvrigt også er set kørende som en vanvittig her i byen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bo Velschow

Dato : 02-08-06 19:11

> [...]
>
> Rygtet vil vide, det er en stort sprit ny Lamborghini (fra København) som
> i øvrigt også er set kørende som en vanvittig her i byen.

Vel ikke tilfældigvis den, Thomas har omtalt 13.6??
- så mange af den slags kører der vel ikke rundt, eller...?

Anyway, så må man da håbe, at føreren (altså ham med de 212 km/t) får et
ordentlig hug - sådan en kæmpe klaphat!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : BJ

Dato : 02-08-06 19:16

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vel ikke tilfældigvis den, Thomas har omtalt 13.6??

Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke bor på Strandvejen.

> - så mange af den slags kører der vel ikke rundt, eller...?

Det har du nok ret i, med en snitpris på mellem 6 og 7 mill kr. på danske
plader.

> Anyway, så må man da håbe, at føreren (altså ham med de 212 km/t) får et
> ordentlig hug - sådan en kæmpe klaphat!

Det er i hvert fald ikke den bedste reklame, man kunne ønske sig for mærket.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 03-08-06 11:30

> Det er i hvert fald ikke den bedste reklame, man kunne ønske sig for
> mærket.

Hvorfor ikke det? Hvordan kan det være dårlig reklame for et mærke, at deres
sportsvogne kører hurtigt?

Tænker du på, at det kunne give ejerne et dårligt image, og på den måde være
"dårlig reklame" for mærket? For lige præcis i tilfældet med Lamborghini
tror jeg ikke, at det vil gøre nogen forskel...

Fra : BJ

Dato : 03-08-06 11:36

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor ikke det? Hvordan kan det være dårlig reklame for et mærke, at
> deres sportsvogne kører hurtigt?

Jeg ved at første regel ved bl.a. Ferrari og Porsche er, overhold
færdselloven og væk ikke unødig opmærksomhed.

Dette gælder specielt i jantelovens hjemland Danmark.

> Tænker du på, at det kunne give ejerne et dårligt image, og på den måde
> være "dårlig reklame" for mærket? For lige præcis i tilfældet med
> Lamborghini tror jeg ikke, at det vil gøre nogen forskel...

Jeg ville da som evt. ejer af en eks. Lamborghini traktor blive grove
fornærmet over at blive slået i hartkorn med et skvadderhoved.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bo Velschow

Dato : 03-08-06 20:58

> [...]
> være "dårlig reklame" for mærket? For lige præcis i tilfældet med
> Lamborghini tror jeg ikke, at det vil gøre nogen forskel...

Well, jeg vil end ikke overveje at køre BMW 3-serie herhjemme (nye såvel som
ældre modeller) (selvom det da er ganske OK biler, efter hvad jeg har
oplevet i udlejningsbiler i udlandet). Jeg har ingen som helst intentioner
om at identificere mig med de typiske (NB! Jeg skriver udtrykkeligt
_typiske_ - ingen regel uden undtagelser!) førere af den slags biler, og
deres måde at føre deres køretøj på.

Noget lignende gør sig gældende for f.eks. Audi A3 og i et vist omfang A4,
samt nogle af Alfa'erne.

Så jo, folks måde at gebærde sig på ude i trafikken kan give negativt
"bagslag" for det pågældende mærke - ihvertfald for mit vedkommende.

PS! Før nogen af jer derude, som kører bemeldte biler farer i blækhuset, så
bemærk venligst sætningen "ingen regel uden undtagelser!"

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-06 00:41

BJ skrev:
> Det er i hvert fald ikke den bedste reklame, man kunne ønske sig for mærket.

Er fart ikke netop hvad det handler om med de biler?

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-08-06 08:01

> [...]
> hastighedsbegrænsning på 130 km/t,
> har du overskredet frakendelsesgrænsen på 160 km/t, og får frakendt

Det har du nok ret i, det nok et formulerings spørgsmål, 3. klip udløser jo
netop det samme som frakendelsesgrænsen...
Såe, tjae... Du har nok ret i det ikke er helt korrekt...

Bjarne

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-06 00:37

Henrik Mortensen skrev:
> http://ekstrabladet.dk/112/article215873.ece
> Dette må være en kandidat til 3 klip, ville gerne hører hans undskyldning..

Og her ovre i hovedlandet kom der en melding om at 11 ud af ca 3.000
målte havde kørt for stærkt ved en kontrol i en 130 km/t zone.

Var lidt utilfreds med at betjenten havde mere travlt med at pointere at
11 havde kørt for stærkt (der blev ikke sagt noget om klip) end han
havde med at fortælle at der var under ½% af de målte.