Citroen C5
Fra : Christiansen

Dato : 01-08-06 13:13

Har lige fået en C5 stationcar fra udlandet, så ingen instruktionsbog på
dansk endnu.
Har dog fundet ud af det meste, men hvordan åbner man vinduet i bagklappen,
er der en der har en god løsning på det. Jeg kan høre det klikker i
kontakten når jeg prøver at åbne, men den sidder bare fast.

Christiansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-06 15:33

Christiansen skriver:

> Har dog fundet ud af det meste, men hvordan åbner man vinduet i bagklappen,
> er der en der har en god løsning på det. Jeg kan høre det klikker i
> kontakten når jeg prøver at åbne, men den sidder bare fast.

Typsik C5 fejl at vinduet er i stykker svjv.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christiansen

Dato : 01-08-06 16:21

> Typsik C5 fejl at vinduet er i stykker svjv.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Vil det sige at der er noget der skal repareres, og er det noget jeg selv
evt. kan lave.
Det er en årgang 2003 HDi 2.2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-06 16:53

Christiansen skriver:

> Vil det sige at der er noget der skal repareres, og er det noget jeg selv
> evt. kan lave.
> Det er en årgang 2003 HDi 2.2

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/4A06C6D0-3A8C-4A50-9869-14DF37073BC3/0/8689.pdf

"Fiks adgang gennem bagruden på Weekend-modellen. Men går der en
varmetråd, mister kontakten til åbningen sin elektriske forbindelse. Og

skal ruden skiftes og skiftes og skiftes ..."

Nok en træls pdf at få i hovedet, når nu man _har_ købt........

Fra : Brian

Dato : 01-08-06 19:26

> [...]
> så
> skal ruden skiftes og skiftes og skiftes ..."
>
> Nok en træls pdf at få i hovedet, når nu man _har_ købt........

Så kan man vel "bare" reparere varmetråden?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-06 19:25

Brian skriver:

> Så kan man vel "bare" reparere varmetråden?

Hvis man kan få det til at holde ?

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-08-06 16:01

Meget typisk fejl på C5. Jeg har vel skiftet en 50-60 stykker i mine 2½ år
Citroënværksted.

Normalt er Citroën så flove over det, at den bliver skiftet uden beregning
uanset alder og km-tal. Hvad de siger til at den er importeret ved jeg ikke.

Tag en snak med dem inden du selv bakser med det. Med lidt øvelse tager det
½ time at skife ruden, men det koster ofte en viskerarm da den sidder fast.
De 2 skuer der holder selve ruden kan også side uhjælpeligt fast i
locktight.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Christiansen

Dato : 02-08-06 17:50

"Ole Frederiksen" <ole@lene-brinch.dk(SLET DETTE)> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast. De 2 skuer der holder selve ruden kan også side uhjælpeligt fast i

Tak skal i have for svar, jeg har lige fået at vide at Citroen vil skifte
den uden beregning, selvom det er en jeg selv har importeret.

Den kører ellers fantastisk, har lige været i Kroatien og kørte 6.000 km. Og
der er ikke noget der ikke virker ud over bagruden.

Christiansen