Hvad betyder High Power hos Mazda
Fra : Mikael Ø. Jensen

Dato : 31-07-06 15:16

Hej

Jeg står for at købe en Mazda 626 2,0i GLX AirCon 136 hk 4 døre High Power.
Forhandleren var dog ikke lige klar over hvad High Power betød, så er der en
her der ved noget om det?

Mikael Ø. Jensen
mj38@mail.danmark

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-06 15:25

> Jeg står for at købe en Mazda 626 2,0i GLX AirCon 136 hk 4 døre High
> Power. Forhandleren var dog ikke lige klar over hvad High Power betød, så
> er der en her der ved noget om det?

Det er fordi at 2,0 lavet i 2 versioner, en med 136 hk = high power og en
med færre hk som så ikke hedder noget.

Tjek om du sidder ordentligt, om der er meget støj fra baghjulene.
Samtidig syntes jeg at fjernlyset er totalt elendigt

Hilsen Jørgen
Mazda 626 2,0 HP Touring forhåbentlig snart til salg.

Fra : Mikael Ø. Jensen

Dato : 31-07-06 16:17

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Samtidig syntes jeg at fjernlyset er totalt elendigt
>
> Hilsen Jørgen
> Mazda 626 2,0 HP Touring forhåbentlig snart til salg.

Sidder ordentlig? Er der noget galt med sæderne i 626?

Støj fra baghjulene? Hvorfor?

Mikael Ø. Jensen
mj38@mail.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-06 21:15

> Sidder ordentlig? Er der noget galt med sæderne i 626?
>
> Støj fra baghjulene? Hvorfor?

I vores er de allerede sidet i flade/i stykker, dog uden at være i stykker
efter kun 160.000 km, så jeg sider i altfald ikke godt i dem,
det var sådan da vi købte bilen for 30.000 km siden, var ikke opmærksom på
det.
Alle de toyotaer og en enkelt datsun vi ellers har haft har der ikke været
dette problem og de har kørt omkring det dobbelte.

Støj fra baghjulene, selv om vores er topmodellen (Touring) så de efter
larmen at dømme ikke lyd isoleret bagtil, så man skal have dæk der ikke
larmer og eller lydisolere den kraftigt.

Tjek også at den indvendige blæsermotor ikke vibrerer, også et problem i
vores 626

Jeg er sikker aldrig mere Mazda

Hilsen Jørgen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-07-06 21:34

">
> [...]
> larmer og eller lydisolere den kraftigt.
>
> Tjek også at den indvendige blæsermotor ikke vibrerer, også et problem i

I min 626'er fra ´99 fejler sæderne intet, har nu kørt 249,000 km.
Der er ikke nævneværdig støj fra hjulene og i det hele taget er jeg godt
tilfreds.

Jeg køber Mazda igen......eller Audi A6......nå ja, Mazda

Michael

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-06 22:23

> [...]
> tilfreds.
>
> Jeg køber Mazda igen......eller Audi A6......nå ja, Mazda

Det er jo fint nok, jeg troede at Mazda var billigere end toyota fordi den
ikke var så populær, men har fundet ud af den desvære ikke når toyota til
knæhaserne.

Vores har fået skiftet baghjuls leje 2 gange i højre side (begge gange hos
Mazda) Begge gange heldigvis på garantien.
den sætter sig også en gang i mellem i gaspedalen så den ikke kan trykkes
ned uden et stort tryk, mazda siger at dette er desvære normat på den
model.
som sagt blæsermotoren vibrere også et kendt problem.
Håndbremsen bremser næsten ikke, samt kablerne sætter sig, dette på trods af
at den bliver brugt hvergang den er parkeret.
Fjernlyset er næsten ikke til stede, dette på trods af den har fået ny
parabol efter nærkontakt med et dådyr, simpelt hen for dårligt design.

Og så siger Mazda at det er den bil og årgang de har færest problemmer med,
puhh jeg ville da nødigt have en af de andre modeller så.

Jeg troede ikke at jeg kunne blive så utilfreds med en bil men jeg er blevet
klogere.

Jeg havde færre problemmer med min gamle Carina da den var 13 år gammel og
havde kørt 270 kkm.

Hilsen Jørgen

Fra : Frank

Dato : 01-08-06 07:49

> [...]
> blevet klogere.
>
> Jeg havde færre problemmer med min gamle Carina da den var 13 år gammel og

Jeg kører også 626 Touring og er meget tilfreds med den. De småproblemer
med håndbremse & gasspjæld som nævnes kan jo fikses på no time.
Indsugningen ved gasspjældet skal bare renses = 10 min. Håndbremse skal
justeres op med jævne mellemrum = 30min. Desuden er der også masser af
andre bilmærker med elendige håndbremser.
Mazda 626 er en af de få biler jeg sidder ordentligt i med mine 192cm.
Det med fjernlyset forstår jeg intet af! Min lyser rigeligt.

Et sted vil jeg dog give dig ret. Hjulkasserne burde være bedre isoleret.

Mvh
Frank

www.mazda-style.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-08-06 19:05

> [...]
> Det med fjernlyset forstår jeg intet af! Min lyser rigeligt.
>
> Et sted vil jeg dog give dig ret. Hjulkasserne burde være bedre isoleret.

At du kan rense og ordne de ting på ca 40 min, er jo flot men jeg er ikke
sådan lige i stand til det, måske hvis jeg fik vist, men jeg gider ikke have
en bil der sådan noget bøvl, den skal bare køre.

Prøv at kører den op mod en mur, hvis lyset er som på min 06.2000
(faceliftet) så vil du se en lys kegle næsten som et V med en smule runding
i bunden, og det er kun lyset i bunden der rammer vejen rest får fuglene
glæde af .

Ang sædet, det kan da godt være at den forige ejer (som kørte 131.000 km)
ahr sidet det i stykker, men det er for hurtigt efter min mening.

Men nu må vi efter nytår der kommer lidt penge til verden så må jeg få den
skiftet ud med noget jeg kan holde ud, livet er for kort til en bil man er
træt af.
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-08-06 07:54

> [...]
> blevet klogere.
>
> Jeg havde færre problemmer med min gamle Carina da den var 13 år gammel og

Jeg har haft tre Mazda'er, GC '86 2.0, GE '92 1,8 og GF '99 2.0 DiTD.
Fælles for alle er rustproblemer og håndbremsekablerne.
GC'eren der er ustyrligt grim knækkede sammen i tårnet bagerst til venstre.
Udover det "lille problem" og andre sliddele der svigtede dannede den
grundlag for at Mazda var bilen vi skulle have. Og Audi er sgu for dyr..
Der er ikke mere bil i en Mazda end der er i andre japanere, men dog langt
mere bil end tyskere til samme pris, men Mazda er bare billigere og de
klarer sig meget fint i div. test sammen med f-eks Toyota. Kvaliteten af
bilen afspejler fint prisen, hvor f.eks Toyota helt har mistet
jordforbindelsen og prissætter vildt højt.
Jeg har haft Toyota'er, Ford'er, Fiat, VW Passat og Mazda, der har været de
bedste køb overhovedet.
Mht. lygter er det så ikke et almindeligt problem nu om dage, hvor alt går
op i design. Vectra B har også en virkeligt dårlig fjernlys. Og så er det
ikke længere fedt at sætte en række Rallye2000 højfjeldssole foran på bilen.

Jeg synes egentlig ikke at din problemliste er så alvorlig igen, prøv at
købe en Fiat Tipo. Så ryger de sidste hårtotter....

Michael

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-08-06 18:58

> Jeg har haft tre Mazda'er, GC '86 2.0, GE '92 1,8 og GF '99 2.0 DiTD.
> Fælles for alle er rustproblemer og håndbremsekablerne.

Vores blev med det samme undervogsbehandlet af samme grund.

> [...]
> bilen afspejler fint prisen, hvor f.eks Toyota helt har mistet
> jordforbindelsen og prissætter vildt højt.

Ja det kan godt være men alle de Toyotaer jeg har haft har bare fungeret
uden problemmer, på nær lige Carinaens håndremse kabel, samme fejl som i
Mazdaen.
og jeg må indrømme at jeg hellere vil give mere for bilen og slippe for
irerterende problemmer, store som små.

> Jeg synes egentlig ikke at din problemliste er så alvorlig igen, prøv at
> købe en Fiat Tipo. Så ryger de sidste hårtotter....

Ja helt enig, jeg har en kollega, hans Fiat kører 35-40.000 pr visker
motor

Hilsen Jørgen

Fra : Steen Andersen

Dato : 31-07-06 19:35

> Tjek om du sidder ordentligt, om der er meget støj fra baghjulene.
> Samtidig syntes jeg at fjernlyset er totalt elendigt

Hva årgang snakker vi her?

Da jeg fik min 626 ´99 var jeg meget overrasket over hvor godt jeg syntes
såvel nær- som fjernlys var. Jeg havde aldrig (og har endnu ikke) kørt i
biler med bedre lys , med mindre de har "moderne" xenon ell. lign. og det
var vel ikke opfundet i mellemklassefamiliebiler i 99.

Mine referencer er forskellige opel, ford, vw, tojoda mm.

Bemærk, at ligesom mad, musik mm opfatter vi mennesker nok lys forskelligt,
men dette var min dybt subjektive mening!
-Steen

Fra : Jørgen L.

Dato : 01-08-06 18:53

"Steen Andersen" <duebjerg@removedettemail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:44ce4d52$0$3482$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hva årgang snakker vi her?

Det er en 06.2000 dvs. faceliftet, nærlyset er ekstremt godt.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det dårlige lange lys men det
lige lyser i et V hvor bunden af V´et ramme vejen mens resten af lyset er
oppe i træerne eller højere.

Hilsen Jørgen