|
| Sådan kan det gøres - Ordentligt! Fra : John Sahl |
Dato : 30-07-06 21:33 |
|
En af mine kammerater er ramt af samme bacille som jeg, nemlig "Fiat Uno
Turbo"-sygen.. Dog har han lidt flere muligheder for at udleve sine ideer
end jeg har for tiden, så her kan i se lidt om hvordan han har lavet de
seneste ændringer på sin bil:
http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=13056
P.S. Den er gennemført, dyr og temmelig hurtig. Motoren er på 1.4 liter og
den smider 255Hk ved 1,5 bars ladetryk
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Morten Fruergaard (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 30-07-06 21:50 |
|
John Sahl wrote:
> P.S. Den er gennemført, dyr og temmelig hurtig. Motoren er på 1.4
> liter og den smider 255Hk ved 1,5 bars ladetryk
Ikke mere?
Jeg synes du sagde, at den var hurtig...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Kim H. (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Kim H. |
Dato : 30-07-06 22:20 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cd17ff$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> En af mine kammerater er ramt af samme bacille som jeg, nemlig "Fiat Uno
> Turbo"-sygen.. Dog har han lidt flere muligheder for at udleve sine ideer
> end jeg har for tiden, så her kan i se lidt om hvordan han har lavet de
> seneste ændringer på sin bil:
> http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=13056
>
> P.S. Den er gennemført, dyr og temmelig hurtig. Motoren er på 1.4 liter og
> den smider 255Hk ved 1,5 bars ladetryk
Hvordan får med sådan en sag gennem et periodisk syn?
Kim
| |
JBH (30-07-2006)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 30-07-06 22:34 |
|
"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:44cd2249$0$20275$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:44cd17ff$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > En af mine kammerater er ramt af samme bacille som jeg, nemlig "Fiat Uno
> > Turbo"-sygen.. Dog har han lidt flere muligheder for at udleve sine
ideer
> > end jeg har for tiden, så her kan i se lidt om hvordan han har lavet de
> > seneste ændringer på sin bil:
> > http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=13056
> >
> > P.S. Den er gennemført, dyr og temmelig hurtig. Motoren er på 1.4 liter
og
> > den smider 255Hk ved 1,5 bars ladetryk
>
> Hvordan får med sådan en sag gennem et periodisk syn?
Lidt "smørelse" de rigtige steder gør underværker. Men bliver han involveret
i en ulykke og især hvis ulykken kan tilskrives bilens ombygning, falder der
sikkert brænde ned.....
/JBH
| |
John Sahl (30-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 30-07-06 22:34 |
|
JBH wrote:
> Lidt "smørelse" de rigtige steder gør underværker. Men bliver han
> involveret i en ulykke og især hvis ulykken kan tilskrives bilens
> ombygning, falder der sikkert brænde ned.....
Hvad ævler du om? Der er intet til hinder for at syne bilen som den står,
det er jo en turbo-bil som standard.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
JBH (30-07-2006)
| Kommentar Fra : JBH |
Dato : 30-07-06 23:28 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cd262b$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> JBH wrote:
> > Lidt "smørelse" de rigtige steder gør underværker. Men bliver han
> > involveret i en ulykke og især hvis ulykken kan tilskrives bilens
> > ombygning, falder der sikkert brænde ned.....
>
> Hvad ævler du om? Der er intet til hinder for at syne bilen som den står,
> det er jo en turbo-bil som standard.
Ja. så meget fik jeg fat i, Jeg fik også det indtryk at den er
indregistreret, men har sådan et hundehus ikke kun omkring 110hk standard.
Hvor mange procent's overskridelse (ud over 20%) er 255hk.. Men der findes
måske noget dokumentation som siger god for effektforøgelsen. Hvis der
findes en Dansk typegodkendelse kunne jeg forestille mig at TS. gerne lige
vil snakke lidt med manden omkring noget afgiftshalløj.
http://www.fstyr.dk/sw23095.asp
a.. Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der
kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større
effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor.
Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens
egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af
hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være
sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV
godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er
teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
/JBH
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 04:38 |
|
JBH wrote:
> Ja. så meget fik jeg fat i, Jeg fik også det indtryk at den er
> indregistreret, men har sådan et hundehus ikke kun omkring 110hk
> standard. Hvor mange procent's overskridelse (ud over 20%) er 255hk..
Det er jo kun hvis der køres med 1,5 bar. For at tilfredsstille navlepillere
som dig, så kører han jo selvfølgelig kun med 0,1 bar
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Jacob Rungwald (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 31-07-06 10:47 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cd7b79$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> JBH wrote:
> > Ja. så meget fik jeg fat i, Jeg fik også det indtryk at den er
> > indregistreret, men har sådan et hundehus ikke kun omkring 110hk
> > standard. Hvor mange procent's overskridelse (ud over 20%) er 255hk..
>
> Det er jo kun hvis der køres med 1,5 bar. For at tilfredsstille
navlepillere
> som dig, så kører han jo selvfølgelig kun med 0,1 bar
Jeg tror nu mere der tænkes på at når man ændrer i bilens karroseri, så
bliver det nok svært at få den synet, mon den stadig har samme sikkerhed som
den originale model, nu hvor den er ændret i fronten ?
Jeg skulle ikke nyde noget af at være indblandet i et færdselsuheld med den
bil (som ejer), sådan rent forsikringsmæssigt, men det er helt klart flot
lavet.
Mvh
Jacob
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 10:53 |
|
Jacob Rungwald wrote:
> Jeg tror nu mere der tænkes på at når man ændrer i bilens karroseri,
> så bliver det nok svært at få den synet, mon den stadig har samme
> sikkerhed som den originale model, nu hvor den er ændret i fronten ?
Der er ikke skåret i de bærende dele, så det er ikke et issue.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
BJ (31-07-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 31-07-06 11:10 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cdd386$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>> Jeg tror nu mere der tænkes på at når man ændrer i bilens karroseri,
>> så bliver det nok svært at få den synet, mon den stadig har samme
>> sikkerhed som den originale model, nu hvor den er ændret i fronten ?
>
> Der er ikke skåret i de bærende dele, så det er ikke et issue.
O.k., men nu er sikkerheden i pottens front også minimal.
Se evt. billede i dk.binaer.motor.
Uheldet skete med under 20 km/t. og en stållygtepæl lavede "bulen".
"Renault 5 - Bule".
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 11:19 |
|
BJ wrote:
> O.k., men nu er sikkerheden i pottens front også minimal.
Nu har jeg jo faktisk prøvet at køre galt i sådan en bette potte, og
deformationszonerne virker faktisk ikke helt tosset. Men vi er da enige om
at den ikke er lige så stor og stiv som en Volvo 240
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
BJ (31-07-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 31-07-06 11:32 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cdd9ad$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
>> O.k., men nu er sikkerheden i pottens front også minimal.
>
> Nu har jeg jo faktisk prøvet at køre galt i sådan en bette potte, og
> deformationszonerne virker faktisk ikke helt tosset. Men vi er da enige om
> at den ikke er lige så stor og stiv som en Volvo 240
O.k., men den store forskel er vel også, hvis du ikke rammer direkte på
fronten, så er der intet til at tage imod.
Se blot på billederne, her er har pælen "ramt ved siden af" stødzonen.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 31-07-06 19:52 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44cddc0d$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nu har jeg jo faktisk prøvet at køre galt i sådan en bette potte
> O.k., men den store forskel er vel også, hvis du ikke rammer direkte på
> fronten, så er der intet til at tage imod.
Uno'en har fået en seleadvarselslampe omnteret således,
at den liiige kunne "trække" een stjerne i NCAP
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 20:14 |
|
Mogens... wrote:
> Uno'en har fået en seleadvarselslampe omnteret således,
> at den liiige kunne "trække" een stjerne i NCAP
Det har jeg lige godt aldrig set i nogen af mine Uno'er
NCAP er ikke til racerbiler, det vejer jo
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
John Sahl (30-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 30-07-06 22:33 |
|
Kim H. wrote:
> Hvordan får med sådan en sag gennem et periodisk syn?
Den er skam nysynet som den står. Dog med lavere tryk. Det er jo ikke
eftermontering af turbo, så det er ikke noget stort problem når tingene
laves ordentligt.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Kim H. (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Kim H. |
Dato : 31-07-06 00:00 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cd25e5$0$60780$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Kim H. wrote:
>> Hvordan får med sådan en sag gennem et periodisk syn?
>
> Den er skam nysynet som den står. Dog med lavere tryk. Det er jo ikke
> eftermontering af turbo, så det er ikke noget stort problem når tingene
> laves ordentligt.
Jeg tænkte bare på at en person med forstand på biler, med det samme ville
se at den meget større turbo og IC ikke var sat i for kun at gi' de 20%
ekstra effekt, og samtidig er der jo skåret en del i selve bilens
frontkonstruktion for at få plads til tingene, hvilket jeg kunne forestille
mig de ikke var glade for når bilen skal synes?
Anyway det er en ok dyt han har fået banket sammen hvis man skal ha' en Fiat
, hatten af for det.
Kim
| |
Ukendt (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-07-06 11:06 |
|
> P.S. Den er gennemført, dyr og temmelig hurtig. Motoren er på 1.4 liter og
> den smider 255Hk ved 1,5 bars ladetryk
kan karossen i sådan en pap bil holde til 250hk uden at bliver vredet helt
sævt??
Mvh
Morten
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 11:17 |
|
Juel wrote:
> kan karossen i sådan en pap bil holde til 250hk uden at bliver vredet
> helt sævt??
Det ser ud til at virke ganske fint indtil videre, den er jo dog også
forstærket på flere punkter.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Ukendt (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-07-06 12:15 |
|
> Det ser ud til at virke ganske fint indtil videre, den er jo dog også
> forstærket på flere punkter.
ok, imponerende... fedt projekt
Mvh
Morten
| |
Brian Fisker [8900] (31-07-2006)
| Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] |
Dato : 31-07-06 19:04 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cd17ff$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> En af mine kammerater er ramt af samme bacille som jeg, nemlig "Fiat Uno
> Turbo"-sygen.. Dog har han lidt flere muligheder for at udleve sine ideer
> end jeg har for tiden, så her kan i se lidt om hvordan han har lavet de
> seneste ændringer på sin bil:
> http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=13056
Gennemført! Virkelig lækker vogn! Må simpelthen sparke grusomt røv
\Mandal, der stadig søger efter 35k for at blive Q4-ejer :D
| |
John Sahl (31-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-07-06 19:43 |
|
Brian Fisker [8900] wrote:
> \Mandal, der stadig søger efter 35k for at blive Q4-ejer :D
Du er ikke alene!
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Martin Johansen [600~ (11-08-2006)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 11-08-06 16:22 |
|
In article <44cd17ff$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> wrote:
> En af mine kammerater er ramt af samme bacille som jeg, nemlig "Fiat Uno
> Turbo"-sygen.. Dog har han lidt flere muligheder for at udleve sine ideer
> end jeg har for tiden, så her kan i se lidt om hvordan han har lavet de
> seneste ændringer på sin bil:
> http://www.fiatklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=13056
Det må jeg nok sige... flot og gennemført.. !!
--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
| |
|
|