Hvorfor kan folk ikke p***e ind til højre ~
Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 13:41

Var lige en tur i Kolding her lørdag/søndag.

Og på vejen der op lørdag eftermiddag brugte jeg omkring ½ time mere end
jeg brugte på at køre hjem søndag eftermiddag.

Hvorfor?
Jo dels var det "Store sengebyttedag". dvs. overordentlig mange tyske
turister på vejene, dels var det regnvejr og dels var det åbenbart
blevet forbudt at køre i højre spor.

Den værste var dog ikke en tysker, men er herreløs dansk bil med to
personager i og så ellers fyldt op med indkøb fra den anden side af
grænsen. Den kunne åbenbart hverken køre i1. spor eller køre over 90
km/t. Efter en del blinkeri, og ulovlige højreoms overhalinger fik jeg
endelig bilen til at fortrække til 1. spor. (det tog 10-15 km at opnå
det resultat.) Men straks jeg var forbi var det ud i 2. spor igen,
stadig kun med max 90 km/t. Hvad er det der foregår i hovedet på folk?

Det skal lige med at vedkommende 'kvindemenneske' var aktiv deltager i
at bringe hastigheden ned under 60 km/t når det regnede.

Søndag eftermiddag, den anden vej, var en drøm i forhold. Der kunne jeg
holde det tilladte, næsten, hele vejen. Og ingen panik med at trække ud
tæt foran en der, faktisk, er påbegyndt en overhaling.

Der var lige en enkelt tysker jeg rystede på hovedet af. Han kørte efter
mig over et langt stræk. Og hver gang jeg trak ud i 2. spor gjorde han
det samtidig med mig. Det værste var dog at når jeg var kommet så langt
foran at jeg mente det var tid at trække ind i 1. spor igen gjorde han
det også, samtidig. Dvs. ind i den sikkerhedsafstand jeg havde levnet
den jeg lige havde overhalet.

Han sluttede af med at overhale mig, for umiddelbart efter at trække ind
på en rasteplads.

Det er åbenbart et andet trafikalt aspekt ikke mange er opmærksomme på,
nemlig at man, når man endelig har fået gennemført den overhaling man
har længtes efter, bliver alvorlig trængende.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-06 18:13

Finn Guldmann wrote:

> [...]
> spor igen gjorde han det også, samtidig. Dvs. ind i den
> sikkerhedsafstand jeg havde levnet den jeg lige havde overhalet.

Tyskerne er ikke en meter bedre til at køre på motorvej end
gennemsnitsdanskeren. Det er de derimod på landeveje. Det kan dansken slet
ikke finde ud af - f.eks. at give lidt plads når der er en der gerne vil ud
fra et sted med ubetinget vigepligt.

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : MK

Dato : 30-07-06 18:18

> Tyskerne er ikke en meter bedre til at køre på motorvej end
> gennemsnitsdanskeren.

Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
kørslen ikke som noget problem

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 18:34

MK skrev:
> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem

Nu kører jeg i en 20 år gammel 1,6 Ascona. Så...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-06 18:53

> Nu kører jeg i en 20 år gammel 1,6 Ascona. Så...

Hva' laver du i venstre spor, kan du kommer ind til højre. Bag ved alle
truck's ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:31

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Hva' laver du i venstre spor, kan du kommer ind til højre. Bag ved alle
> truck's ;).

Den kan altså godt holde 130 km/t hele vejen til Kolding, hvis der kunne
blive plads til det.

(Men hæver de den yderligere over de 130 skal jeg da nok til at overveje
det.)

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-06 19:28

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
> Nu kører jeg i en 20 år gammel 1,6 Ascona. Så...

Så bør du slet ikke køre på motorvejen, den bil er ikke bygget til at køre
mere end 70

/Rasmus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:32

Rasmus skrev:
> Så bør du slet ikke køre på motorvejen, den bil er ikke bygget til at køre
> mere end 70

Den kan da ellers godt klare det dobbelte.

Fra : Michael Pagh

Dato : 30-07-06 18:34

> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem

Så skubber man bare lidt bagpå eller hur?

MVH
Michael

Fra : Martin Andersen

Dato : 30-07-06 18:35

MK wrote:

> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem
Den forstår jeg ikke..

Fra : MK

Dato : 30-07-06 19:28

"Martin Andersen" <andersen.martin@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den forstår jeg ikke...

Fordi man styrer selv trafikken. Når jeg bevæger mig på en motorvej,
og køen i venstre spor er "km lang", udnytter jeg naturligvis stille og
roligt højre spor. Alt andet vil jo være tåbeligt. Når jeg stille og roligt
har nået "campingvognen", der skaber køen, vælter jeg ikke blot ud
i venstre spor som en anden truckdriver, men afpasser naturligvis et
ledigt øjeblik. Det er i dén situation, kræfterne er rare at ha'

Fra : Lars [6710]

Dato : 30-07-06 20:12

MK skrev:
> Fordi man styrer selv trafikken. Når jeg bevæger mig på en motorvej,
> og køen i venstre spor er "km lang", udnytter jeg naturligvis stille og
> roligt højre spor.

Det er muligt du synes det er smart, men jeg er overbevist om at du ikke
høster roser, hverken fra dem der ligger forrest i denne kø der venter
på at komme forbi, OG som på dette sted eller tidspunkt ikke kan
opholder sig andre steder end i venstre spor, eller fra politiet der nok
ikke vil karakterisere din manøvre som en forbikørsel, men derimod en
overhaling indenom = KLIP.

Iøvrigt må det da osse være svært at presse sig ind i køen uden at
snuppe den bagvedkørendes sikkerhedsafstand ??

Jeg er enig i at alle på nær de to - tre første i køen burde bruge højre
spor og så først trække ud når det er nødvendigt, men der er jo ikke så
meget man kan gøre ud over at gestikulere lidt når man er kommet
lovlydigt forbi

Lars

Fra : MK

Dato : 30-07-06 20:24

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt du synes det er smart

Overhovedet ikke - som jeg skriver foregår det hele ganske
ukompliceret og uden gener for andre. Du læste det sikkert
ikke, idet du sikkert er både forudfattet og pissed off over
teksten

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:47

MK skrev:
> Overhovedet ikke - som jeg skriver foregår det hele ganske
> ukompliceret og uden gener for andre. Du læste det sikkert
> ikke, idet du sikkert er både forudfattet og pissed off over
> teksten

Lars påpeger blot, ligesom jeg, at det ikke er lovlig at gøre det.

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:05

> Lars påpeger blot, ligesom jeg, at det ikke er lovlig at gøre det.

Det er der ret meget, der ikke er - f.eks. unødigt at ligge
konstant i venstre side af motorvejen, når højre er ledigt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 21:20

Mogens... skrev:
> Det er der ret meget, der ikke er - f.eks. unødigt at ligge
> konstant i venstre side af motorvejen, når højre er ledigt

Skriver også andet sted at den savner jeg blandt "klippegrundene".

Logisk set burde det jo være lige så ulovlig at "opfordre" til højreoms
overhaling (ved at køre unødig langsomt i 2. spor) som det er at
foretage den.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-08-06 16:05

In article <eaj49n$l24$4@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Logisk set burde det jo være lige så ulovlig at "opfordre" til højreoms
> overhaling (ved at køre unødig langsomt i 2. spor) som det er at
> foretage den.

Der burde slet ikke være noget problem i at overhale højre om, venstre
om, foran, bagved, opover eller under.... vi har vel alle sidespejle i
begge sider af bilen..

MVH en som savner det at kunne overhale inden om uden at bryde loven.
Det ville lette trafikken og fjerne det "problem" om at man partout skal
holde til højre.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-06 16:57

Martin Johansen [6000] skrev:
> Der burde slet ikke være noget problem i at overhale højre om, venstre
> om, foran, bagved, opover eller under.... vi har vel alle sidespejle i
> begge sider af bilen..

Medmindre du vil acceptere et øget antal døde på højre side af
lastbilerne er det ikke det bedste forslag at komme med.

Gjort "rigtig" kan du sagtens skjule en personbil på højre side af en
lastbil så chaufføreren ikke kan få øje på den.

Kører du så du har din forende 1-2 meter foran lastbilens, og i 1½-2
meters afstand til siden befinder du dig i det område hvor chaufføreren
ikke har mange chancer for at se dig. Og hvis din bil har næsten samme
farve som asfalten har du gode muligheder for at blive jordet.

Det skal så lige med at du kun kan komme i den position ved en ulovlig
overhaling højre om hvor du får dig kørt inden om i det splitsekundt
chaufføreren bruger til at holde øje med den øvrige trafik. Befinder du
dig der fordi du bliver overhalet af lastbilen ved chaufføreren jo at du
er der.

> MVH en som savner det at kunne overhale inden om uden at bryde loven.
> Det ville lette trafikken og fjerne det "problem" om at man partout skal
> holde til højre.

I mod det kunne jeg godt tænke mig at højre-oms overhalinger blev sat op
til 3 klip, at det at sætte farten op når man overhales blev sat til 2
klip og at det ikke at trække ind til højre når det er trafikalt muligt
blev sat til 1 klip.

Det er jeg sikker på ville lette trafikken lige så meget. Og så skal man
ikke til at lave radikale ændringer i hele den europæiske trafik. For
det ville jo kun blive værrere hvis vi gjorde det i DK uden at de øvrige
lande var med.

Fra : Leonard

Dato : 11-08-06 17:37

> [...]

>ikke har mange chancer for at se dig. Og hvis din bil har næsten samme
>farve som asfalten har du gode muligheder for at blive jordet.

Min bil er grøn, men den kan åbenbart blive væk på venstre side af en
lastbil, lige der hvor de forreste kofangere er på linie med hinanden

Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-08-06 20:49

Leonard skrev:
> Min bil er grøn, men den kan åbenbart blive væk på venstre side af en
> lastbil, lige der hvor de forreste kofangere er på linie med hinanden

Har du været ude og få buler?

Nå, det har ikke været på siden af min bil.

Fra : Lars [6710]

Dato : 31-07-06 07:15

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ukompliceret og uden gener for andre. Du læste det sikkert
> ikke, idet du sikkert er både forudfattet og pissed off over

Nææææh... hverken pissed eller forudfattet (hvad det så end betyder)

Som andre også har bemærket, påpegede jeg blot at det ikke er lovligt, og at
andre gør noget der er ulovligt, som f.eks. at ligge "parkeret" i ventre
spor, gør jo ikke indenoms kørsel mere lovligt..
Vel ??

mvh

Lars

Fra : Mogens...

Dato : 31-07-06 19:31

"Lars [6710]" <lars@FJERNDETTEhoerlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Vel ??

Du har læst mine andre svar? - godt så, fordi så vil du
ikke være i tvivl. Det er iøvrigt også ulovligt at køre
mere end 130 km/t på motorvejen - dét gør jeg også :)

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-07-06 20:57

Lars [6710] wrote:
> [...]
> opholder sig andre steder end i venstre spor, eller fra politiet der nok
> ikke vil karakterisere din manøvre som en forbikørsel, men derimod en

Bær over med mig, men det her må jeg lige have på plads.

Forestil følgende scenarie;

- jeg kører i højre spor på motorvejen med 110 km/t bag en række biler
(fx 20 stk.) med samme hastighed

- adskillige 100 meter længere fremme begiver en camping-trækker sig ud
for at snegleoverhale en lastbil med 91 km/t

- de 20 biler foran mig skynder sig at trække ud bag camping-trækkeren,
hvilket i sagens natur bevirker at de alle må sænke farten og efter kort
tid også kører 91 km/t

- undlader jeg at sænke farten og trække ud i "køen" vil jeg jo glide
forbi en del af bilerne i venstre spor

Vil dette - i samme øjeblik jeg glider forbi første bil (dvs bilen der
før kørte umiddelbart foran mig) - være at betragte som en overhaling
højre om? Jeg tvivler?!

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:07

"Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> glider forbi første bil (dvs bilen der før kørte umiddelbart foran mig) -
> være at betragte som en overhaling højre om? Jeg tvivler?!

Men det er ulovligt.
Jeg har ikke set nogen, blive stoppet for det endnu,
men man må ikke glide indenom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 21:14

Mogens... skrev:

> Jeg har ikke set nogen, blive stoppet for det endnu,
> men man må ikke glide indenom

Der var for måske et år siden en tråd i news:dk.fritid.motorcykel om en gut
der lå på indersiden af en æggeskal der bremsede ned ved et fartskilt
hvilket vor ven ikke gjorde, hvorefter han fik et klip.

Prøver at se om jeg kan Google mig frem til den.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Leif Neland

Dato : 01-08-06 12:41

Hans Paulin (6310) wrote:

> Der var for måske et år siden en tråd i news:dk.fritid.motorcykel om
> en gut der lå på indersiden af en æggeskal der bremsede ned ved et
> fartskilt hvilket vor ven ikke gjorde, hvorefter han fik et klip.

Det minder om en off-side fælde

Leif

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-06 12:56

Leif Neland skrev:

> Det minder om en off-side fælde

Ja - ærlig talt - han var osse noget muggen!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-06 06:22

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> fartskilt hvilket vor ven ikke gjorde, hvorefter han fik et klip.
>
> Prøver at se om jeg kan Google mig frem til den.

Nå, det var i *dennehér* gruppe:

http://kortlink.dk/2vsu
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-07-06 21:26

Mogens... wrote:
> "Kim Jensen" <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er ulovligt.

Sikker??? jeg mener at så længe man ikke decideret kører efter det (dvs.
zigzagger i trafikken) så må du godt glide forbi trafik der kører
langsommere i venstre spor. Specielt i tæt trafik i 2 spor vil det ofte
kunne ske at folk ikke kan vente med at trække ud, og derfor falder
hastigheden i venstre spor drastisk. Det kan godt være man får et
forklaringsproblem hvis man 'glider' forbi med 130 og derefter trækker
ud for at overhale lastbilen.

> Jeg har ikke set nogen, blive stoppet for det endnu,
> men man må ikke glide indenom

Dvs. at hvis jeg kommer kørende med 130 i højre spor i relativ tæt
trafik i begge spor, en lastbil (fx 2km længere fremme) trækker ud i
venstre for at overhale, trafikken i højre spor fortsætter med uændret
hastighed mens alle i venstre vognspor bremser fordi hastigheden
pludselig falder drastisk pga. lastbilen. Så SKAL jeg også hoppe på
bremsen fordi jeg for guds skyld ikke må køre forbi ham i højre spor der
kører 93km/t? Så tror jeg fanden hvorfor danskerne ikke kan finde ud af
at trække ind til højre...

Jeg har ikke lige referencen men jeg mener det først bliver et problem
hvis du først trækker ud i venstre, derefter overhaler, så trækker til
højre, og underhaler... så vanker der et klip... Men hvis du ikke har
ændret vognbane, så er jeg rimelig sikker på at det ikke kan straffes.

Her i Århus sker det tit (dagligt) på Randersvej at man skiftevis
underhaler og bliver overhalet i køkørsel da de to vognbaner ikke bliver
fremført med samme hastighed, specielt da højre vognbane ofte er den
hurtigste

Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:29

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> Her i Århus sker det tit (dagligt) på Randersvej

Vi taler ikke om motorveje indenfor bymæssig bebyggelse
Vi taler om motorvej udenfor byen...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 21:18

Kim Jensen skrev:
> [...]
> Vil dette - i samme øjeblik jeg glider forbi første bil (dvs bilen der
> før kørte umiddelbart foran mig) - være at betragte som en overhaling

Jo, det vil det. Den vigtige del i det med at køre højre om er at din
hastighed er bestemt af en forankørende.

Og i det du selv beskriver er en evt. forankørende jo trukket i 2. spor.

Så, jo, det er "klippegrund".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:40

MK skrev:
> [...]
> i venstre spor som en anden truckdriver, men afpasser naturligvis et
> ledigt øjeblik. Det er i dén situation, kræfterne er rare at ha'

Og du får et klip i kortet hvis en p-vogn ser dig gøre det.

Hastighedsforskellen er nemlig ligegyldig, det er handlingen der er
afgørende. Desværre glemte de at tage det at blive unødigt i venstre
spor med i klippene.

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 20:50

> Og du får et klip i kortet hvis en p-vogn ser dig gøre det.

Sikkert...

> Hastighedsforskellen er nemlig ligegyldig, det er handlingen der er
> afgørende. Desværre glemte de at tage det at blive unødigt i venstre spor
> med i klippene.

Jeg har kun oplevet det een gang - at de har stoppet en bilist,
som blev for længe i venstre side. Det sker aldrig - politiet er
ligeglade...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 21:15

Mogens... skrev:
> Sikkert...
> Jeg har kun oplevet det een gang - at de har stoppet en bilist,
> som blev for længe i venstre side. Det sker aldrig - politiet er
> ligeglade...

Med mange ting i trafikken, ja desværre. Har bl.a. set dem overhale to
lastbiler med mindre end 10 meter mellem sig. Uden at de gjorde noget.

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 19:34

> [...]
> i venstre spor som en anden truckdriver, men afpasser naturligvis et
> ledigt øjeblik. Det er i dén situation, kræfterne er rare at ha'

Det er jo så ulovligt, men hva fa'en...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-07-06 19:11

"MK" <no@reply.dk> wrote in news:jR5zg.11182$E02.3715@newsb.telia.net:

> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem

Jo - ihvertfald indtil pointsystemet og højhastighedstillægget blev
indført.

Som ejer af en 4-hjulet der er i stand til marchhastigheder på 160+ kan jeg
skrive under på at en betydelig del af danske biler tilsyneladende lider af
defekter ved bakspejle eller en ting 40 cm bag r....^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h

/lars

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-06 19:39

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> wrote in message

> [...]
> af
> defekter ved bakspejle eller en ting 40 cm bag r....^h^h^h^h^h^h^h^h^h^h

Problemet er vel ofte at motorveje i DK kun er 2 sporede, og hastigheden i
højre spor typisk er under 100 km/t.
Ham som køre 110 eller 130 gider jo heller ikke ligge bag en lastbil med 90.

Jeg er dog helt enig i at der er mange som ikke kan finde ud af trække til
højre når der er plads til det.

/Rasmus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-06 20:19

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er dog helt enig i at der er mange som ikke kan finde ud af trække til
> højre når der er plads til det.

Det er lige så generende når folk køre +½ kmt. i venstre spor, passivt, uden
at give plads til overhaling. Det får folk til at blive i spor 2. når de
først er kommet der ud.. Man kunne mistænke det var folk der slår
fartpiloten til, lige så snart de kommer på motorvej, og så får den lov at
bestemme deres, og andres fart, til de køre fra igen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:44

Rasmus skrev:
> Problemet er vel ofte at motorveje i DK kun er 2 sporede, og hastigheden i
> højre spor typisk er under 100 km/t.
> Ham som køre 110 eller 130 gider jo heller ikke ligge bag en lastbil med 90.

Nu var der hverken lastbiler eller anden trafik der kunne give kællingen
grund til at køre i 2.spor.

Hun var selv det mest sinkende element på den strækning.

> Jeg er dog helt enig i at der er mange som ikke kan finde ud af trække til
> højre når der er plads til det.

På et tidspunkt fil jeg "lært" en tysker, der havde haft lidt svært ved
det, at det ikke var spor farlig at trække ind i højre spor.

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 20:54

Finn Guldmann skrev:

> På et tidspunkt fil jeg "lært" en tysker, der havde haft lidt svært
> ved det, at det ikke var spor farlig at trække ind i højre spor.

Sga du rart at vi har dig kørende rundt på vejene, til at lære andre at køre
bil.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 21:16

Brian skrev:
> Sga du rart at vi har dig kørende rundt på vejene, til at lære andre at køre
> bil.

Nogen er jo nødt til det.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-06 15:31

MK wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44cce87f$0$3511$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem

Så prøv at holde dig i højre spor omkring de 90 og betragt de
venstresporskørendes tilbøjeligheder. F.eks. kommer der meget sjældent een
med 200+, de er som regel 2 til 4 stykker, der kører med mindre end 10
meters afstand imellem. Bemærk hvor sjældent der egentlig bliver overhalet
der - det er bare motorvejen der bliver omdannet til et styk overhalingsbane
for 200+HK biler.

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-07-06 19:23

MK skrev:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Når man har en kraftig bil, opleves medtrafikanternes venstrespors-
> kørslen ikke som noget problem

Jeg vil da mene at det så netop blev et stort problem...

Lars B

Fra : Mogens...

Dato : 01-08-06 17:28

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil da mene at det så netop blev et stort problem...

Nej, for du kan jo styre in accelerqtion ret præcis

Fra : Hauge

Dato : 30-07-06 18:44

Hej
Per Henneberg Kristensen wrote:
> .. Det kan dansken slet
> ikke finde ud af - f.eks. at give lidt plads når der er en der gerne vil ud
> fra et sted med ubetinget vigepligt.

Og en del danske kan slet ikke finde ud af hvis man giver dem plads så
de kan komme ud, for de sidder og glor til højre, og opdager ikke en skid.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060730174439@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:30

Hauge skrev:
> Og en del danske kan slet ikke finde ud af hvis man giver dem plads så
> de kan komme ud, for de sidder og glor til højre, og opdager ikke en skid.

Og de kan heller ikke finde ud af at få farten sat op så de kan overhale
den de gerne ville forbi lige før. Men det er nu ikke kun danskerne der
ikke kan finde ud af det.

Fra : Rasmus

Dato : 30-07-06 19:41

> [...]
> resultat.) Men straks jeg var forbi var det ud i 2. spor igen, stadig kun
> med max 90 km/t. Hvad er det der foregår i hovedet på folk?

Var det virkeligt nødvendigt at overhale højre om?, det er nok noget af det
dummeste og farligste man kan gøre på motorvejen.

/Rasmus

Fra : Deaster

Dato : 30-07-06 19:57

Rasmus skrev:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message

> Var det virkeligt nødvendigt at overhale højre om?, det er nok noget af det
> dummeste og farligste man kan gøre på motorvejen.

Hvem siger Mogens overhaler, det kan være det bare er ren forbikørsel i
højre spor?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:45

Deaster skrev:
> Hvem siger Mogens overhaler, det kan være det bare er ren forbikørsel i
> højre spor?

En eller anden skal jo være den første til det, og dermed udsætte sit
kørekort for et klip.

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 20:51

> En eller anden skal jo være den første til det, og dermed udsætte sit
> kørekort for et klip.

Ja, det danske lovgivning er ejendommelig. Kunne vi da
for fan blot få amerikanske forhold vedr. passage på mo-
torvej. Så va alle problemer løst !

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 30-07-06 20:04

Rasmus wrote:

> Var det virkeligt nødvendigt at overhale højre om?, det er nok noget af det
> dummeste og farligste man kan gøre på motorvejen.

kun fordi man her i landet ikke har lavet det lovligt... kommer man fx.
til USA bliver der over og underhalet til alle sider, sjovt nok virker
det slet ikke farligt eller lign... man skal som dansker bare lige lære
at orientere sig i både højre og venstre spejl for over/underhalende.
Det er faktisk ligesom at det ikke nødvendigvis er dødbringende at køre
150 på en dansk motorvej (omend duracell kaninen gerne vil fremfører
dette synspunkt) men det farlige opstår fordi mange bilister ikke
_forventer_ at der kan komme en bil med 150.

Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 30-07-06 20:28

Rasmus skrev:
> Var det virkeligt nødvendigt at overhale højre om?, det er nok noget af det
> dummeste og farligste man kan gøre på motorvejen.

Det var der åbenbart en del der syntes.

Men jeg blev jo bagved og forsøgte at fæ kællingen til at trække til højre.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 16:22

> Men jeg blev jo bagved og forsøgte at fæ kællingen til at trække til
> højre.

Var det alt du oplevede dên dag ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-07-06 19:35

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Var det alt du oplevede dên dag ?
Der skal ikke meget til, før folks p.. koger over, nu om dage. Gad vide om
de har for meget tid ;).

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-08-06 21:18

Olsen skrev:
> Var det alt du oplevede dên dag ?

Nej uha da.

Men det var topmålet af ligegyldighed overfor andre trafikanter.

Fra : Mogens...

Dato : 01-08-06 17:45

> Var lige en tur i Kolding her lørdag/søndag.

Kører dagligt på motorvejen ved Lufthavnen i Kastrup. I det område
mellem byen og lufthavnen terroriserer taxa'erne alt og alle. Tér sig
fuldstændigt, som om de var herrer over motorvejen.

Idag gik det så igen ud over mig og en anden medtrafikant - jeg måtte
"klodse", fordi 320 CDI'eren absolut skulle foran mig, selvom hans
kræfter ikke rakte (på tværs af 3 spor). Den anden trafikant måtte
skælvende i bakspejlet se på, hvorledes stjernen udfyldte synsfeltet
(meget tæt på).

Da "manden" så var kommet foran (150 km/t), blev speederen øje-
blikkeligt sluppet, og farten droslet til 120 km/t. Desuden veg han
ikke en tomme fra venstrespor trods et tomt højrespor således, at
kun inderhaling var en mulighed.

Da jeg lagde mig i højrespor, sørgede han for at lukke hele motor-
vejen ved at placerer sig over 2 spor. Lidt længere fremme skulle
han selvfølgelig af, ogdet skete med et dundrende kæmpesmil over
hele fjæset - han var stolt.

Ovenstående betyder, at der nu er erklæret krig for mit vedkom-
mende ift. de kbh'ske taxa'er der ude. Jeg har ellers altid været
meget polite over for dem - de lever af at køre - men efter talrige
terroriserende oplevelser er det slut. De kan over een kam rende
mig i røven, og jeg skal gøre mit til, at de ikke levnes een tomme
plads mere !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-06 06:35

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

___SNIP__

> [...]
> terroriserende oplevelser er det slut. De kan over een kam rende
> mig i røven, og jeg skal gøre mit til, at de ikke levnes een tomme

Er der mangel på capdrivers i Kbh.?. Tænkte på om hans vognmand var
ligeglad, hvis optagelser med kamera-mobilen dukkede op de
rigtige-forkerte-steder?. Evt. kunne man gøre vor formiddags-presse
opmærksom på problemerne.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-08-06 08:53

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev :

>Ovenstående betyder, at der nu er erklæret krig for mit vedkom-
>mende ift. de kbh'ske taxa'er der ude.

Skal vi så til at sende dem over til båtnakken for at vende - sådan
for alvor ??

(Jeg har vist sendt et par stykker derover - hehe..... de bliver
sjældent glade)
--
Jan_stevns

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-06 08:44

Mogens... wrote:
> [...]
> vejen ved at placerer sig over 2 spor. Lidt længere fremme skulle
> han selvfølgelig af, ogdet skete med et dundrende kæmpesmil over

tsk tsk, kommer det som en overraskelse.
Sådan kører taxachauffører da overalt.

> [...]
> terroriserende oplevelser er det slut. De kan over een kam rende
> mig i røven, og jeg skal gøre mit til, at de ikke levnes een tomme

Det er ikke vejen frem, lad dem om at køre sådan.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-08-06 08:57

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>Det er ikke vejen frem, lad dem om at køre sådan.

Det ved jeg nu ikke ...

Du lader dem da bare "blive" i magnetbanen - så lærer de det på et
tidspunkt.

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 11:31

"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Re: Hvorfor kan folk ikke p***e ind til højre på motorvejen?"

> Du lader dem da bare "blive" i magnetbanen - så lærer de det på et
> tidspunkt.

Tidspunktet er sidste afkørsel inden tunnelen.
Der blokerer du så højre vognbane for taxa'en
Så ka' de sgu lære det !

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-08-06 12:38

<Mogens> skrev :

>Tidspunktet er sidste afkørsel inden tunnelen.
>Der blokerer du så højre vognbane for taxa'en
>Så ka' de sgu lære det !

Netop ! Og hold op man kan se det kommer til at ulme under hatten,
når det går op for chafutten at lokummet brænder ;)

--
Jan_stevns

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-06 14:05

> Netop ! Og hold op man kan se det kommer til at ulme under hatten,
> når det går op for chafutten at lokummet brænder ;)

Jeg gad godt se det, to gange så han lært det, smartass ;).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-06 09:18

jan@stevns.net wrote:

> Skal vi så til at sende dem over til båtnakken for at vende - sådan
> for alvor ??
>

> (Jeg har vist sendt et par stykker derover - hehe..... de bliver
> sjældent glade)

Forstået som at de kører forbi sidste afkørsel i DK og ender i S ?
Nogle af dem er sikkert så skruppelløse at de kan finde på at vende
om.
Det er jo ikke just den motorvejsstrækning i DK som bliver slidt mest.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-08-06 11:21

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>Forstået som at de kører forbi sidste afkørsel i DK og ender i S ?

Yes !!

>Nogle af dem er sikkert så skruppelløse at de kan finde på at vende
>om.
>Det er jo ikke just den motorvejsstrækning i DK som bliver slidt mest.

Der kan ikke vendes, for man er i svea's rige ;)

Jeg har da selv glemt den frakørsel, og måttet indkassere en dummebøde
for det :)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 11:34

"Christian B. Andresen" <mailto:trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Hvorfor kan folk ikke p***e ind til højre på motorvejen?"

> Det er jo ikke just den motorvejsstrækning i DK som bliver slidt mest.

Det er du så lidt forkert på. Trafikken er steget markant
jvf. statistikken - 23.000 for nogel uger siden. En lørdag...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-06 11:50

Mogens... wrote:
> [...]
>
> Det er du så lidt forkert på. Trafikken er steget markant
> jvf. statistikken - 23.000 for nogel uger siden. En lørdag...

Vi kørte til Ystad lørdag d. d. 3. juli 2006, og det var om
eftermiddagen og vi var eneste bil i tunnelen. Det virkede som om at
forbindelsen slet ikke var åben.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 15:43

> [...]

> Vi kørte til Ystad lørdag d. d. 3. juli 2006, og det var om
> eftermiddagen og vi var eneste bil i tunnelen. Det virkede som om at

Jeg kan kører på broen dagligt, ligesom jeg se hele broen
fra min bolig. Der er masser af biler på strækningen - slet
ikke så tom som motorvejen til Esbjerg eller Ålborg...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-06 07:24

Mogens wrote:
> [...]
> fra min bolig. Der er masser af biler på strækningen - slet
> ikke så tom som motorvejen til Esbjerg eller Ålborg...

Så må vi have ramt et hul

--
Christian
http://www.yee-haw.dk