Ford Escort ALB
Fra : Joachim Schmidt

Dato : 29-07-06 19:36

Hej,

Den ene alb-rem på min escort er gået!

Er der nogen der kan fortælle hvorledes man nemmest skifter den?

Tvivler godt nok på der er en nem løsning...

Alternativt kan man så frakoble systemet ved at cutte begge tandremme og
aktivere de to kontakter der sidder ind mod remmene?? Eller er det ikke
disse kontakter der får min kontrol-lampe til at lyse?

Mvh Joachim

Fra : Joachim.schmidt

Dato : 30-07-06 14:26

Ingen der har pillet ved alb på sådan en gammel spand?

Den er iøvrigt fra '88.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-06 14:42

Hej!

Joachim.schmidt wrote:

> Ingen der har pillet ved alb på sådan en gammel spand?
>
> Den er iøvrigt fra '88.

Jeg mener bestemt et Ford værksted engang har fortalt mig, at systemet bare er
inaktivt når lampen lyser f.eks. pga. knækket rem.

Du kan da selv undersøge det hvis du klodser bremsen og mærker efter :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-07-06 18:25

Joachim.schmidt skrev:
> Ingen der har pillet ved alb på sådan en gammel spand?

Jow. Op på et par bukke, og af med forhjulene. Løsn den store møtrik i
midten af navet. Skil den af ved nederste bærekugle. Og skub akslen ud
af navet. Af med blikdækslerne, som dækker over remmerne. Resten er lige
ud af landevejen. Er du bare nogenlunde ferme med et stykke værktøj er
det klaret på et par timer. Remmerne koster en hund tilsammen hos
mekonomen.dk, cirka.

> Den er iøvrigt fra '88.

Det kan den jo ikke gøre for.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hans Jensen

Dato : 30-07-06 16:29

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidtSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktivere de to kontakter der sidder ind mod remmene?? Eller er det ikke
> disse kontakter der får min kontrol-lampe til at lyse?

Du skal have trækakslen af og det er ingen hurtig opgave - det laves bedst
på en lift.

Ja du kan sætte strips på kontakterne så lampen slukker .

Bilen kan ikke godkendes ved syn når alb er defekt.

Hans