Nemmeste "alm" nummerplade
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-07-06 16:45

Hej

Hvilken nem nummerplade har i set`?

Jeg har lige set en XX20000 på en C5´er

det er da til at huske

Fra : Brian

Dato : 28-07-06 17:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:qiqyg.58$oc2.27@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Hvilken nem nummerplade har i set`?
>
> Jeg har lige set en XX20000 på en C5´er
>
> det er da til at huske
Jeg har set 44 444, men den var ikke så nem at jeg kan huske bogstaverne :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-07-06 20:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> [...]

Så en 5-serie BMW med MADS
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 28-07-06 20:35

Så en kørelære fra nibe idag, trillede rundt i en aventis med
nummerpladen NIBE, mindes også at have set BOSSEN køre rundt i aalborg
et par gange.

Fra : Brian

Dato : 28-07-06 21:01

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så en kørelære fra nibe idag, trillede rundt i en aventis med nummerpladen
> NIBE, mindes også at have set BOSSEN køre rundt i aalborg et par gange.

S.D.Kjærsgaard i Aalborg har SDK1 -> SDKxx.

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-07-06 21:09

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så en kørelære fra nibe idag, trillede rundt i en aventis med nummerpladen
> NIBE, mindes også at have set BOSSEN køre rundt i aalborg et par gange.

Hvad mon det der 'alm' i emnelinien betyder ?? At vi snakker plader i
formatet AB 12 345 ???

Er man autist, hvis man som 42-årig kan huske alle ens nummerplader ???
Ikke at jeg skifter bil hvert år, men alligevel...

BT 11 897 Suzuki GT550 1975. 1982-1984
JP 41 933 2CV 1975. 1984-
MS 56 220 BX 14E 1984. 1989-1993
OV 57 220 BX 16TRS 1984. 1993-1996
RY 38 628. Peugeot 405 1.9 GTX Stc. 1996-2002
UL 37 808. Honda Civic 1.6i ES. 2002-2005
VY 42 174. Jaguar XJ6 3.2. 2005-

Og de var da ikke svære at huske...

MVH Leo

Fra : Lars

Dato : 28-07-06 22:47

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad mon det der 'alm' i emnelinien betyder ?? At vi snakker plader i
> formatet AB 12 345 ???

Jeg troede jeg var den eneste der havde set det lille ord

- Lars

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-07-06 09:52

Den Fri, 28 Jul 2006 22:08:30 +0200 sendte "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>OV 57 220 BX 16TRS 1984. 1993-1996
>RY 38 628. Peugeot 405 1.9 GTX Stc. 1996-2002
>UL 37 808. Honda Civic 1.6i ES. 2002-2005

Jeg kan faktisk kun huske de biler, jeg brød mig om.

LL 30 019 BMW 316 '85-'93 (Mine forældres)
OZ 21 270 Ford Taunus 1,6 Savoy '93-'93 (Min første bil)
Og så min nuværende Getz 1,3 GL som jeg ikke ønsker at oplyse nr. på.

Jeg havde også en Audi 100 (noget værre lort) og selv om det kun er 3
år siden, kan jeg død og pine ikke huske den....

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Brian

Dato : 29-07-06 14:37

Hr. Jensen skrev:

> LL 30 019 BMW 316 '85-'93 (Mine forældres)
> OZ 21 270 Ford Taunus 1,6 Savoy '93-'93 (Min første bil)
> Og så min nuværende Getz 1,3 GL som jeg ikke ønsker at oplyse nr. på.

Imponerende...

> Jeg havde også en Audi 100 (noget værre lort) og selv om det kun er 3
> år siden, kan jeg død og pine ikke huske den....

Jeg kan ikke engang huske den på min nuværende bil!

Engang jeg kontaktede politiet for at få dem til at kontakte en
"snit-min-bil-og-stik-af" bilist, spurgte betjenten til min nummerplade. Jeg
fortalte ham at den kunne jeg sørme ikke huske i hovedet, hvortil han
udbrød: "Hva faen mand, hvad vil du gøre hvis din bil bliver stjålet?!" Der
var ikke så meget andet at svare til det, end at sige: "Det samme som jeg
gør nu, tjekker min registreringsattest"

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-06 14:41

In article <44cb647b$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Jeg kan ikke engang huske den på min nuværende bil!

For dårligt!!

Jeg kan endda mit stelnummer på SAAB'en udenad...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 29-07-06 14:44

Martin Johansen [6000] skrev:

> For dårligt!!

Ja for søren, det er virkelig også noget der nager mig i dagligdagen...

> Jeg kan endda mit stelnummer på SAAB'en udenad...

Hvorfor gemme den slags informationer i hovedet, når du har det på papir ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-06 01:14

In article <44cb660b$0$15790$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Hvorfor gemme den slags informationer i hovedet, når du har det på papir ?

Jeg har ikke "bedt" om at få det gemt... det er der bare.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : -= JF =- priv

Dato : 29-07-06 15:20

Martin Johansen [6000] (martinlj@tiscali.dk) kradsede følgende besked i
<martinlj-75CF2C.15411229072006@sunsite.dk>

> Jeg kan endda mit stelnummer på SAAB'en udenad...

Som om at det var noget... Næh, havde du kunnet stelnummeret på min Kia var
det en anden sag!

--
Mvh. John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-06 15:25

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg kan endda mit stelnummer på SAAB'en udenad...

Autist?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : TDN

Dato : 29-07-06 15:32

> Autist?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Mon ikke bare det er fordi reservedels manden beder om det så han får de
rigtige stumper til SAAB'en. Når man gentager det tit nok hænger det vel
fast til sidst..

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-06 15:38

TDN skrev:

> Mon ikke bare det er fordi reservedels manden beder om det så han får
> de rigtige stumper til SAAB'en. Når man gentager det tit nok hænger
> det vel fast til sidst..

Jeg hælder nu mere til *min* teori!

I øvrigt - da jeg 1. gang kørte ind til Toyota for en måned siden opgav jeg
indregistreringsnummeret, hvorefter de kunne se alle data på 'puteren
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-06 01:15

In article <44cb7158$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>,
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> Mon ikke bare det er fordi reservedels manden beder om det så han får de
> rigtige stumper til SAAB'en. Når man gentager det tit nok hænger det vel
> fast til sidst..

Du er tæt på... hehe. Det stammer fra alle de gange jeg skulle hente
prøveplader i forbindelse med importen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-07-06 01:14

In article <44cb6fd6$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Autist?

Næh...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-08-06 12:47

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]

Jeg har lige læst en bog hvor jeg kan siderne udenad.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ......

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 03-08-06 13:27

> Jeg har lige læst en bog hvor jeg kan siderne udenad.
>
> 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ......

Også meget nemt når der kun er 14 sider.
/ad

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-08-06 21:13

Awul Dasfilshabeda skrev:
> Også meget nemt når der kun er 14 sider.

"Læs og forstå" var vist ikke meget længere.

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : isfugl

Dato : 29-07-06 21:17

Hr. Jensen wrote:

> [...]
>
> Jeg havde også en Audi 100 (noget værre lort) og selv om det kun er 3
> år siden, kan jeg død og pine ikke huske den....

hmm, jeg kan da ikke huske nogen af "mine nummer plader" ikke en gang på den
bil der står nede i indkørselen lige nu..

men mødte en sjov nordmand på vej på arbejde.. AA12346

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-07-06 13:43

> [...]
> OV 57 220 BX 16TRS 1984. 1993-1996
> RY 38 628. Peugeot 405 1.9 GTX Stc. 1996-2002
> UL 37 808. Honda Civic 1.6i ES. 2002-2005

Jeg er først i gang med bil nr. 2, så der er ikke så mange at huske på, men
den første bil havde
TD 43 967, og den nuværende
** 43 667,
så den nye var nem at lære.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Peter Juul

Dato : 02-08-06 21:45

"Leo Jensen" skrev

> Er man autist, hvis man som 42-årig kan huske alle ens nummerplader ???
> Ikke at jeg skifter bil hvert år, men alligevel...

Hmm.... Så er vi to der kan huske bogstav/talkombinationer...

1992 - 1994 HT 38 204 Mazda 323
1994 - 1997 OY 22 779 VW Polo
1997 - 1998 SL 54 755 Opel Kadett
1998 - 2004 SY 37 592 Citroën Xantia
2004 - 2006 VT 42 184 Renault Megane
2006 - YC 30 xxx Renault Laguna

Derudover har jeg haft nøgle til et utal af hyrevogne, som jeg husker de
fleste af, men så bliver det her meget langt...

VenHils
Peter (der sågu' osse kan huske enkelte af mit fædrene ophavs
nummerplader... Ingen ved hvorfor....)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 28-07-06 22:50

> Så en 5-serie BMW med MADS

Så en Volvo med svenske plader med GO2SWE på

Fra : Finn Guldmann

Dato : 29-07-06 00:14

Emil Jensen [2100] skrev:
> Så en Volvo med svenske plader med GO2SWE på

Så for nogle år siden en tysk MB model 2+'etellerandet' med PI-MP 1.

Samme år så jeg en rødlig Golf, ældre model og ikke i bedste stand, igen
tysk og med ER-DU 18.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-07-06 13:38

> Så for nogle år siden en tysk MB model 2+'etellerandet' med PI-MP 1.
>
> Samme år så jeg en rødlig Golf, ældre model og ikke i bedste stand, igen
> tysk og med ER-DU 18.

Jeg har mødt en tysker med HEI-NZ!
Numrene husker jeg ikke. De har åbenbart ikke været morsomme nok.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : -= JF =- priv

Dato : 28-07-06 21:23

Bjarke Hansen (bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk) kradsede følgende
besked i <qiqyg.58$oc2.27@news.get2net.dk>

> Jeg har lige set en XX20000 på en C5´er

Det er eddermame pudsigt !!!!!!!!!!!
For lidt mere end en uge siden holdt jeg næse-til-næse med præcis den
nummerplade på en parkeringsplads i Garda, Italien... Min kone og jeg talte
om at det nok var en af de letteste nummerplader vi havde set...

Kan nu ikke huske at den sad på en C5 - men nummerpladen husker jeg da

Det er sgu en lille verden

--
Mvh. John

Fra : Keld Henrik Mikkelse~

Dato : 29-07-06 00:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken nem nummerplade har i set`?
>
> Jeg har lige set en XX20000 på en C5´er
>
> det er da til at huske

Rutebilvognmand Bent Thykjær i Horsens har en Scania bus med reg.nr.
UM88888.

--
mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk

Fra : Rohde

Dato : 29-07-06 15:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige set en XX20000 på en C5´er
>
> det er da til at huske

Hmmm det er da ikke længe siden de i noget trafikradio sagde at man ikke
kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end Carl Buus kan
jo tage fejl

/Rohde

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-06 15:46

Rohde skrev:

> Hmmm det er da ikke længe siden de i noget trafikradio sagde at man
> ikke kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end
> Carl Buus kan jo tage fejl

Hér er min hustrus:

http://kortlink.dk/2vkh

- og det er ikke fake
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-07-06 14:34

> Hér er min hustrus:
>
> http://kortlink.dk/2vkh
>
> - og det er ikke fake
> --
Det var s.. da noget af en konebil :)

Per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-06 16:03

Per Thomsen skrev:

> Det var s.. da noget af en konebil :)

Ja, den er sprød - mangler bare et sænkningssæt, nogle brede slapper og en
fjernbetjening til centrallåsen!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Deaster

Dato : 29-07-06 16:02

Rohde skrev:
> [...]
> kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end Carl Buus kan

Hmm, synes da ellers man ser eks. UU nummerplader?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-07-06 16:08

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hmmm det er da ikke længe siden de i noget trafikradio sagde at man ikke
> kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end Carl Buus

Min kæreste har også en XX plade.

Jacob (BMW E46 med TV plade)

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 29-07-06 16:48

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm det er da ikke længe siden de i noget trafikradio sagde at man ikke
> kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end Carl Buus
> kan jo tage fejl

Ja ! http://nrpl.dk/comb-1966.php

/ad

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-06 10:17

Rohde used his keyboard to write :
> Hmmm det er da ikke længe siden de i noget trafikradio sagde at man ikke
> kunne have en nummerplade med to ens bogstaver. Men andre end Carl Buus kan
> jo tage fejl

Det må ha været hedeslag eller en dårlig joke :) Jeg har en XX plade på
min karet og den skulle gerne være ægte :)

Fra : John N. H.

Dato : 29-07-06 20:56

"Bjarke Hansen" skrev:

> Hvilken nem nummerplade har i set`?

Hm, har lige set 1 RR
- og det var det faktisk også, der er ikke mange Rolls Royce på de
danske veje

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-06 23:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så her forleden en Ferrari 430 med "nummerpladen" CB,
den kører rundt i Fåborg området.
<http://www.fyens.dk/modules/xphoto/cache/84/198284_510_430.jpg>

/Bent

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 13:51

> Hvilken nem nummerplade har i set`?

Kawasaki Ninja CU 00 300 = See you 300km/t

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-08-06 21:11

Bongo skrev:
> Kawasaki Ninja CU 00 300 = See you 300km/t

TT 33 333 (Naturligvis på en Audi TT)