On Tue, 25 Jul 2006 20:56:42 +0200, "Kenneth" <info@REMOVEegesby.dk>
wrote:
>Undskyld men hvad er en pressostat ?
>
Som Niels skriver, er det en kontakt, der slutter eller bryder
forbindelsen ved et bestemt tryk.
Jeg har ikke sat mig ind i, hvad den nøjagtige funktion er i
forbindelse med AC, men der skal komme signal fra pressostaten for at
kompressoren vil køre.
Min sitution var, at ferien nærmede sig, og der kom intet kold luft ud
af dyserne. Havde ikke tid / var for doven til selv at kigge på det,
så bilen blev sat ind til mekanikeren: "Fix it"
"Der skal ny pressostat på"
Jeg vil tro, at det er foregået nogenlunde sådan her:
AC virker ikke.
Check vædske. OK.
Kontroller magnetkobling. Trækker ikke.
Kontrollere signal fra pressostat. Intet signal.
Påtrykke signal ved magnetkobling. Magnet kobling virker
Konklution: Pressostat deffekt.
Lukke motorhjælm.
Bestille pressostat
På grund af smøl fra postvæsen/fragtmand gik der et par dage inden
pressostaten ankom, men det viste sig, at anlægget var kommet til at
virke uden at skifte pressostaten.
Så bare det at han havde rodet med det til at virke igen.
Det opdagede han bare ikke før jeg fortalte ham det
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V