Delvist OT: nogen med dba adgang?
Fra : Dak

Dato : 25-07-06 14:22

Skal nemlig have fat i dennes info samt hvad der måske står under bud & chat

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45475246

eller dennes email og tlf

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45475220

På forhånd tak.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 15:01

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Skal nemlig have fat i dennes info samt hvad der måske står under bud &
> chat
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45475246

Det skal du ikke bekymre dig om - jeg har lige købt den...

> eller dennes email og tlf
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45475220

Samme her...

;)

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 18:02

> Det skal du ikke bekymre dig om - jeg har lige købt den...

Så sig da til manden han skal fjerne annoncen.

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 18:06

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message

> Det skal du ikke bekymre dig om - jeg har lige købt den...

Er du nu også sikker på de passer til din model? der er forskel på
dem... hvis ikke så aftager jeg dem måske.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 16:13

Dak skrev:
> [...]
>

> På forhånd tak.
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Nu er det jo ikke ligefrem rocket science at oprette et bruger
medlemskab på dba.dk.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 18:01

> Nu er det jo ikke ligefrem rocket science at oprette et bruger medlemskab
> på dba.dk.

nej men det koster klejner at se numre?

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 18:20

Dak skrev:

> nej men det koster klejner at se numre?

Ja og?

Troede du at dba kunne leve af almisser og hjælp fra
nødhjælpsorganisationer?

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 18:45

> Ja og?
>
> Troede du at dba kunne leve af almisser og hjælp fra
> nødhjælpsorganisationer?

nææ.. men det er sidst på måneden og har ikke så mange penge at rufle med da
jeg er under uddannelse. Men det kender du åbenbart ikke til. Betaler
normalt selv men tror du ikke lige de kan undvære de 15kr de ville havde
tjent på mig i dag uden de går nedenom og hjem? Så er det ikke okay at jeg
lige spørger for første gang, så vidt jeg husker, om der nogen som allerede
måske har betalt penge og ikke bruger den alligevel om de ikke kunne rent
faktisk bruge det de har betalt for? Men du synes måske jeg er en
samfundsnasser siden jeg spørger om der er nogen der kan undvære lidt tid?
Ja jeg må jo næsten være på niveau med ham som spørger efter 2kr på
hovedbanegården. Så nu vil jeg gå ned i den lokale container og rode efter
noget spiseligt. Det er jo hvis alle de andre som gerne lige vil spare lidt
ikke allerede har taget alt inkl. sållæderet. Det plejer nemlig at være
højdepunktet på min dag.

Rent faktisk ville jeg havde haft råd til at betale selv hvis det ikke var
fordi at de krævede 6.25kr i gebyr for at overføre via. netbank. Minimum er
30kr+gebyret. Så om de lever af almisser osv.? nej det tror jeg da ikke men
de tjener mere nu end de gjorde før. Samt det er blevet lettere da de ikke
skal røre en finger når en bruger opretter en annonce på nettet modsat når
den kommer ud i avisen hvor der skal laves layout osv. Så vi betaler nu mere
end før for noget som giver dem mindre arbejde...

Fra : A Andersen

Dato : 25-07-06 19:21

> [...]
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

FATTIGRØV, og nasser.

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 20:11

> FATTIGRØV, og nasser.

Snakkede ikke til dig, så din mening tæller ikke. Og er kun fattigrøv i
slutningen er måneden.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 19:45

Dak skrev:

> nææ.. men det er sidst på måneden og har ikke så mange penge at rufle med da
> jeg er under uddannelse. Men det kender du åbenbart ikke til.

Jo da. Men held dårligt kan det jo ikke være at være under uddannelse
når man b.la har bil.

>Betaler
> normalt selv men tror du ikke lige de kan undvære de 15kr de ville havde
> tjent på mig i dag uden de går nedenom og hjem?

Don't know

> [...]
> ikke allerede har taget alt inkl. sållæderet. Det plejer nemlig at være

Jeg synes helt ærligt at det er noget fis man ikke vil ligge de 15 kr.
det koster hvis man har brug for oplysningerne. Hvis man ikke vil betale
må man jo gå et andet sted hen.

> Rent faktisk ville jeg havde haft råd til at betale selv hvis det ikke var
> fordi at de krævede 6.25kr i gebyr for at overføre via. netbank. Minimum er
> 30kr+gebyret.

Nu er Dankortet jo opfundet.

> [...]
> den kommer ud i avisen hvor der skal laves layout osv. Så vi betaler nu mere
> end før for noget som giver dem mindre arbejde...

Jep, jeg kan godt se at du ikke bryder dig om at virksomheder rent
faktisk skal tjene nogle penge på det de laver.

Fra : Dak

Dato : 25-07-06 20:10

> Jo da. Men held dårligt kan det jo ikke være at være under uddannelse
> når man b.la har bil.

Har det samme som alle andre, jeg hverken drikker spiritus eller ryger og
arbejder ej "orange" ved siden af.

> Jeg synes helt ærligt at det er noget fis man ikke vil ligge de 15 kr. det
> koster hvis man har brug for oplysningerne. Hvis man ikke vil betale må
> man jo gå et andet sted hen.

Okay, så når du parkere ulovligt et sted, betaler du så de 510kr i bøde hver
gang også selvom de ikke opdager det? Nej vel og der kan du jo også bare
gå/køre et andet sted.

> Nu er Dankortet jo opfundet.

Ja og?

> Jep, jeg kan godt se at du ikke bryder dig om at virksomheder rent faktisk
> skal tjene nogle penge på det de laver.

Nej har ikke noget imod at de tjener noget. Siger jo bare de nok godt kan
undvære de 15kr i dag.

Fra : Søren Blom

Dato : 25-07-06 20:50

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev

> Nej har ikke noget imod at de tjener noget. Siger jo bare de nok godt kan
> undvære de 15kr i dag.

Du kan jo bare køre på dit lokale bibliotek (det er sådan et sted med en
masse bøger og ikke at forveksle med en boghandler) og kik i den Blå Avis
der, så kan du finde nummeret og endda ganske gratis.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henning

Dato : 25-07-06 21:45

>Du kan jo bare køre på dit lokale bibliotek (det er sådan et sted med en
>masse bøger og ikke at forveksle med en boghandler) og kik i den Blå Avis
>der, så kan du finde nummeret og endda ganske gratis.

Sådan fungerer det bare ikke. Den Blå Avis findes i to udgaver - den
trykte og den elektroniske. Det er gratis at få en annonce på den
elektroniske, skal den samme annonce i den trykte skal der betales for
dette. Vil du have en annonce i den trykte skal du stadig ringe svjv.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 22:18

Henning skrev:

> [...]
> elektroniske, skal den samme annonce i den trykte skal der betales for
> dette. Vil du have en annonce i den trykte skal du stadig ringe svjv.

Svjv. kan man fra dba.dk også indrykke annoncer i den trykte udgave, men
det er rigtigt som du skriver at det koster penge.

Fra : Henning

Dato : 25-07-06 21:47

>Nej har ikke noget imod at de tjener noget. Siger jo bare de nok godt kan
>undvære de 15kr i dag.

For 49,- får du adgang en hel måned...

Fra : Dak

Dato : 26-07-06 17:52

> For 49,- får du adgang en hel måned...

ja og det hjælper jo ikke så meget når jeg ikke engang har råd til de 30kr
man minimum skal overføre...

Fra : Brian

Dato : 26-07-06 19:18

Dak skrev:

> ja og det hjælper jo ikke så meget når jeg ikke engang har råd til de
> 30kr man minimum skal overføre...

Hvis du ikke har 30,- i overskud, forstår jeg ikke du kan holde bil.

/Brian

Fra : Dak

Dato : 27-07-06 12:27

> Hvis du ikke har 30,- i overskud, forstår jeg ikke du kan holde bil.

Fordi statoil kontokortet er opfundet. desuden så har jeg lige købt
fjedrer i denne måned samt været på ferie i starten af måneden til london
hvor jeg skulle betale for kæresten og det kom lige op omkring de 8-9000kr.
og var også på en uventet tur til knuthenborg safaripark.

Fra : Deaster

Dato : 25-07-06 21:57

Dak skrev:

> Okay, så når du parkere ulovligt et sted, betaler du så de 510kr i bøde hver
> gang også selvom de ikke opdager det? Nej vel og der kan du jo også bare
> gå/køre et andet sted.

Det er rimeligt simpelt, jeg parkerer ikke ulovligt, og hvis jeg en dag
kommer til det, skal jeg nok betale bøden uden at høre nogen i en
newsgroup om de ikke lige gider spæde til.

> Ja og?

Så er der næppe noget bankoverførselsbeløb.

> Nej har ikke noget imod at de tjener noget. Siger jo bare de nok godt kan
> undvære de 15kr i dag.

Jeg har fundet ud af at du har rigtigt godt styr på dba's
forretningsmodel, overskud og lign.

Fra : Dak

Dato : 26-07-06 18:07

> Det er rimeligt simpelt, jeg parkerer ikke ulovligt, og hvis jeg en dag
> kommer til det, skal jeg nok betale bøden uden at høre nogen i en
> newsgroup om de ikke lige gider spæde til.

Okay, så du sørger for at parkere højst 20 cm fra kanten hver gang, altid 10
meter fra et hjørne, huske at dreje hjulet ind så det ikke stritter ud eller
når du standser i parkering-forbudt område så blir du altid ved bilen og
ikke forlader den i de 3 minutter. Så må jeg da sige at du er den perfekte
billist. Siger jo ikke de skal spæde til, har jeg bedt om penge? nej jeg
bedte om at låne en ting som de har købt. Ikke om at få penge sat ind på min
konto vel? Du har måske ikke lånt en ting fra en anden person før? en kop
sukker? en kuglepen? penge i banken?

Fra : Deaster

Dato : 26-07-06 19:30

Dak skrev:

> Okay, så du sørger for at parkere højst 20 cm fra kanten hver gang, altid 10
> meter fra et hjørne, huske at dreje hjulet ind så det ikke stritter ud

Kan man da få en bøde for det?

>eller
> når du standser i parkering-forbudt område så blir du altid ved bilen og
> ikke forlader den i de 3 minutter.

Næ, det er skam heller ikke nødvendigt.

> [...]
> konto vel? Du har måske ikke lånt en ting fra en anden person før? en kop

Jo da, du kunne også overveje at låne de 45 kr. i banken?

Fra : Deaster

Dato : 26-07-06 19:56

Deaster skrev:

> Kan man da få en bøde for det?

Btw. så er jeg godt klar over man kan få bøde for at parkere tættere end
10 meter fra et hjørne og det gør jeg heller ikke, men har aldrig hørt
at man SKAL parkere 20 cm fra kanten og man skal dreje hjulene i en
bestemt retning, så det vil jeg gerne høre lidt mere om?

Fra : pkc

Dato : 27-07-06 06:05

> [...]

> at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
> som normalt begavede mennesker ville gøre

Kender I den der selskabsleg hvor man skal fortælle en historie videre - den
ide er vist opstået af en af de der bruger NG. K

Per

Fra : Deaster

Dato : 27-07-06 09:14

pkc skrev:

> Kender I den der selskabsleg hvor man skal fortælle en historie videre - den
> ide er vist opstået af en af de der bruger NG. K

Jada, men hvis man ikke har brugt usenet så lang tid, kan det være man
ikke er klar over at en tråd kan gå i flere forskellige retninger.

Fra : Dak

Dato : 27-07-06 12:40

> [...]
> man SKAL parkere 20 cm fra kanten og man skal dreje hjulene i en bestemt
> retning, så det vil jeg gerne høre lidt mere om?

Ja jeg siger jo højst og ikke præcis 20 cm. Du vil parkere til gene for dine
medtrafikanter hvis du bryder denne regel. Så kunne du jo også parkere i
2.-, 3.-,4.-position eller midt ude på vejen da det jo bare er mere end de
20 cm fra kantstenen. Det samme gælder det for hjulet, kan bare huske at de
sagde noget om det til teoriundervisningen. Tvivler også på at du får et
kørekort hvis du parkere 1 meter fra kantstenen til køreprøven.

Fra : Deaster

Dato : 27-07-06 12:58

Dak skrev:

> Ja jeg siger jo højst og ikke præcis 20 cm. Du vil parkere til gene for dine
> medtrafikanter hvis du bryder denne regel.

Ahh ja, så er der ingen problemer, men har du noget fra færdselsloven om
at det max. må være 20 cm fra kantstenen?

> [...]
> sagde noget om det til teoriundervisningen. Tvivler også på at du får et
> kørekort hvis du parkere 1 meter fra kantstenen til køreprøven.

Det tror jeg du har helt ret i, men derfor betyder det jo ikke at man
får en bøde for det?

Fra : Dak

Dato : 27-07-06 13:11

, men har du noget fra færdselsloven om
> at det max. må være 20 cm fra kantstenen?

Det ved jeg ikke om står der. læser jo ikke færdselsloven men min
køresagkyndig samt min kørelærer har sagt det, så der må være noget til
snakken.

> Det tror jeg du har helt ret i, men derfor betyder det jo ikke at man får
> en bøde for det?

Jo men politiet giver måske ikke så tit bøder men det kan de, da du jo
henstiller køretøjet til gene for dine medtafikanter.

Fra : Deaster

Dato : 27-07-06 13:41

Dak skrev:
> , men har du noget fra færdselsloven om
>>

> Det ved jeg ikke om står der. læser jo ikke færdselsloven men min
> køresagkyndig samt min kørelærer har sagt det, så der må være noget til
> snakken.

Sikkert, men derfor behøver det ikke give nogen bøde.

> Jo men politiet giver måske ikke så tit bøder men det kan de, da du jo
> henstiller køretøjet til gene for dine medtafikanter.

Det kommer søreme an på omstændighederne.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-06 07:31

Dak skrev:

> Snakkede ikke til dig, så din mening tæller ikke. Og er kun fattigrøv i
> slutningen er måneden.

I en ng snakker du til alle

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-06 07:34

Dak skrev:

> ja og det hjælper jo ikke så meget når jeg ikke engang har råd til de 30kr
> man minimum skal overføre...

Hvis ikke du har de 30 kr kan du jo heller ikke køber støddæmperne,
vel?

/Martin

Fra : Dak

Dato : 27-07-06 12:29

Hvis ikke du har de 30 kr kan du jo heller ikke køber støddæmperne,
vel?

Nej men får jo løn på mandag og så kunne jeg vel købe dem der? Det er jo op
til sælger om han vil det og jeg kan jo ikke spørge ham før jeg får tlf
nummeret.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-06 07:39

Dak skrev:

> nææ.. men det er sidst på måneden og har ikke så mange penge at rufle med da
> jeg er under uddannelse. Men det kender du åbenbart ikke til.

Joda. Men dengang cyklede jeg.

SNIP

> Ja jeg må jo næsten være på niveau med ham som spørger efter 2kr på
> hovedbanegården.

Ja, egentlig.

> Rent faktisk ville jeg havde haft råd til at betale selv hvis det ikke var
> fordi at de krævede 6.25kr i gebyr for at overføre via. netbank. Minimum er

Måske skulle du skifte bank?

/Martin

Fra : Dak

Dato : 27-07-06 12:44

>Joda. Men dengang cyklede jeg.

Ja og DSB var måske lidt mere pålidelig. Skal pendle mellem amager og
hedehusene og der er der store forsinkelser.

>Ja, egentlig.

Men dem skal der jo også være plads til... så jeg må være ligeså aktiv som
ham og spamme gruppen nu med requests om at låne noget. Har du hækkeklipper
jeg kan låne?

>Måske skulle du skifte bank?

Umiddelbart så kunne den vistnok kun tage Danske bank og Nordea, og de tager
måske gebyr for begge, hvad ved jeg.