Startproblemer med varm motor
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 25-07-06 11:47

Min Fiat Brava har for nylig fået en lidt irriterende fejl. Når motoren er
varm (efter 15+km) kan den ikke starte igen før den er kølet lidt af. Hvad
kan problemet være og hvad er løsningen? Kunne det være brændstof der når at
fordampe i benzinslangen?

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:35

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan problemet være og hvad er løsningen? Kunne det være brændstof der når

Se i en gammel kaburator kan det være et problem.
Noget man sjældent kan gøre ret meget ved.
Men en elektronisk dippedut skal sikkert bare
renses eller skiftes i din, så er du kørende igen.
Sådan groft sagt.

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 21:49

Lars Bjerregaard skrev:
> [...]
> kølet lidt af. Hvad kan problemet være og hvad er løsningen? Kunne
> det være brændstof der når at fordampe i benzinslangen?

Der har lige været en anden tråd med et lignende problem. Der blev
temperatursensoren foreslået - den sensor der måler temp. på kølevandet.

Det ville ikke være første gang, at den sensor skaber startproblemer på en
varm motor.

/Brian

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 26-07-06 17:04

> Der har lige været en anden tråd med et lignende problem. Der blev
> temperatursensoren foreslået - den sensor der måler temp. på kølevandet.

Har prøvet at søge efter tråden uden held, kan du linke til den?

Fra : Brian

Dato : 26-07-06 18:43

Lars Bjerregaard skrev:

> Har prøvet at søge efter tråden uden held, kan du linke til den?

Der står ikke andet, end det jeg lige har remset op - mener det var omkring
en Passat.

Den sidder skruet ind i øverste halvdel motoren, stikket har typisk en anden
farve end de øvrige stik i motorrummet. Du kan kende den på, at det vælter
ud med kølevand når du forsøger at skrue den ud - så gør det på kold motor

/Brian