Volvo v40 eller bedre alternativ?
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 25-07-06 10:51

Hej gruppe

Vi har fået tilbudt en Volvo v40 2.0 fra 10-1996 med 190 kkm på bagen
til 70 kkr i helt fin stand (min søs skal have ny bil og vil sælge den
gamle for det som forhandleren ville give i bytte). Lidt hurtig søgning
på bilbasen.dk og dba.dk synes at vise at det er en ok pris.

Vi har ikke den store erfaring i bilkøb, så vi ville lige høre om det
også er et godt køb (eller sagt på en anden måde: Kan man mon få en
"bedre" bil til samme penge?). Vi har ikke det store behov; der skal
være plads til barnevogn og baby-sæde og må den naturligvis gerne være
billig i drift (benzin og reservedele). Vores kørselsbehov er ikke
specielt stort; max. 200 km/uge.

Med venlig hilsen den bil-søgende famile...

Fra : TDN

Dato : 25-07-06 16:22

"Preben Mikael Bohn" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 200 km/uge.
>
> Med venlig hilsen den bil-søgende famile...

Hold dig langt væk fra Volvo'en, læs denne brugtbilstest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/64F7A05D-73DA-416E-927B-9A75C1B52126/0/096098.pdf

Køb hellere en Skoda Octavia, god kvalitet, galvaniseret og kæmpe bagagerum,
se brugtbilstest her:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EF6BBA02-DCB1-4A4E-83E8-8C285B7389A9/0/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-06 20:01

> [...]
> specielt stort; max. 200 km/uge.
>
> Med venlig hilsen den bil-søgende famile...

Hvis du kigger lidt længere frem og tager en 98-model af V40 skulle
børnesygdommene være kureret.
Min bror har en 97'er S40 2,0, den har han kørt i lidt over et år uden
problemer af nogen art.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-07-06 20:31

> [...]
> 200 km/uge.
>
> Med venlig hilsen den bil-søgende famile...

Bilen har haft børnesygdomme, som kan være ordnet af de tidligere ejere.
Hvis din søster har haft den i et stykke tid og siger god for den, så er der
vel ingen problemer med det tekniske. Reservedelspriser og generel økonomi
kan din søster vel forklare dig.
Er du selv glad for udseendet, måden den kører på, motoreffekt, udstyr osv.
så er det vel den bil du skal have.

Niels