/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan man klage over mangelfuld synstjek?
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-07-06 10:50

Hej gruppe

En lidt sørgelig historie herfra:

Vores Fiat Tipo skulle til syn for et par uger siden. Vi tænkte at det
var en god ide at få en mekaniker til at kigge bilen efter i sømmene
inden syn, så vi kunne få afhjulpet evt. problemer inden synet. Det
pågældende værksted havde en sådan synstjek-service, og efter en
gennemgang af bilen ringede han og sagde at bremserne skulle ordnes,
plus noget rust på kølerhjælmen.

Det ville blive 1500 kr, og det var jo ok for at få den synsklar.

Men ak! Bilen dumpede med et brag. I småtingsafdelingen var der en
defekt bremseslange, men det helt slemme var at undervognen var
gennemtæret.

Jeg har nu haft den til en pladesmed for at få et tilbud, men han
dødsdømte den. Faktisk er den decideret farlig at køre i. Jeg har selv
kigget op under liften, og man skal være både døv og blind for at overse
rustangrebet. Det er ikke noget med at man skal banke for at erkende det
- den er bare FULDSTÆNDIG færdig!!! Desuden var udstødningen ved at
falde af.

Pladesmeden syntes direkte at det var noget svineri at det forrige
værksted havde lavet for 1500 kr bremser på et bil som helt tydelig var
færdig. Der var bare ikke nogen undskyldning for at overse gennemtæringen.

Så nu mener jeg at jeg bør kunne få mine penge tilbage, eller i det
mindste et tilgodebevis på service for 1500 kr når de i den grad har
svigtet dette synstjek.

Jeg har ikke kontaktet værkstedet endnu, da jeg lige vil høre om jeg er
helt galt på den. Eller om mit krav lyder rimeligt. Hvad mener I her i
gruppen???

Hilsen og tak på forhånd for jeres svar

Martin

 
 
Claus & Lene, Ålborg (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 24-07-06 10:51


"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:ea2544$1l91$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej gruppe
>
> En lidt sørgelig historie herfra:
>
> Vores Fiat Tipo skulle til syn for et par uger siden. Vi tænkte at det var
> en god ide at få en mekaniker til at kigge bilen efter i sømmene inden
> syn, så vi kunne få afhjulpet evt. problemer inden synet. Det pågældende
> værksted havde en sådan synstjek-service, og efter en gennemgang af bilen
> ringede han og sagde at bremserne skulle ordnes, plus noget rust på
> kølerhjælmen.
>
> Det ville blive 1500 kr, og det var jo ok for at få den synsklar.
>
> Men ak! Bilen dumpede med et brag. I småtingsafdelingen var der en defekt
> bremseslange, men det helt slemme var at undervognen var gennemtæret.
>
> Jeg har nu haft den til en pladesmed for at få et tilbud, men han
> dødsdømte den. Faktisk er den decideret farlig at køre i. Jeg har selv
> kigget op under liften, og man skal være både døv og blind for at overse
> rustangrebet. Det er ikke noget med at man skal banke for at erkende det -
> den er bare FULDSTÆNDIG færdig!!! Desuden var udstødningen ved at falde
> af.
>
> Pladesmeden syntes direkte at det var noget svineri at det forrige
> værksted havde lavet for 1500 kr bremser på et bil som helt tydelig var
> færdig. Der var bare ikke nogen undskyldning for at overse gennemtæringen.
>
> Så nu mener jeg at jeg bør kunne få mine penge tilbage, eller i det
> mindste et tilgodebevis på service for 1500 kr når de i den grad har
> svigtet dette synstjek.
>
> Jeg har ikke kontaktet værkstedet endnu, da jeg lige vil høre om jeg er
> helt galt på den. Eller om mit krav lyder rimeligt. Hvad mener I her i
> gruppen???
>
> Hilsen og tak på forhånd for jeres svar
>
> Martin

Forlang dine penge retur, alt andet vil være urimeligt. Eller endnu bedre,
hvis det er et værksted som garanterer at bilen kan synes, så be dem om at
syne den

/claus



Ukendt (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 11:03

> Eller endnu bedre, hvis det er et værksted som garanterer at bilen kan
> synes, så be dem om at syne den

Ja, den ville jeg også prøve.. hvorfor skulle du ellers betale for et
synscheck ?

/Juel



Ukendt (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 11:04

> Ja, den ville jeg også prøve.. hvorfor skulle du ellers betale for et
> synscheck ?

Og så får man faktisk det bedste synscheck for 400 i synshallen

Mvh
Morten



Morten Fruergaard (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-07-06 12:06

Juel wrote:
>> Ja, den ville jeg også prøve.. hvorfor skulle du ellers betale for et
>> synscheck ?
>
> Og så får man faktisk det bedste synscheck for 400 i synshallen

200 kr.
De 400 kr. skal man altid af med, så det er "Kun" omsynet til 200 kr. man
har "spildt":..

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Jørgen M. Rasmussen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-07-06 11:38


"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:ea2544$1l91

> Jeg har ikke kontaktet værkstedet endnu, da jeg lige vil høre om jeg er
> helt galt på den. Eller om mit krav lyder rimeligt. Hvad mener I her i
> gruppen???
>
At du på den hårde måde har lært at de "synscheck" som regel er plat&svindel
;). Nu er du parat til næste lektion, hvad forestiller du dig, resultatet
bliver? ;).



Flemming Lynggaard (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 24-07-06 12:57


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:44c4a2bc$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:ea2544$1l91
>
>> Jeg har ikke kontaktet værkstedet endnu, da jeg lige vil høre om jeg er
>> helt galt på den. Eller om mit krav lyder rimeligt. Hvad mener I her i
>> gruppen???
>>
> At du på den hårde måde har lært at de "synscheck" som regel er
> plat&svindel ;). Nu er du parat til næste lektion, hvad forestiller du
> dig, resultatet bliver? ;).

Når du har lært at skrive noget hjælpsomt hvad forventer du så vi tænker om
dig?...

F



Jørgen M. Rasmussen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 24-07-06 15:30


"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

>
> Når du har lært at skrive noget hjælpsomt hvad forventer du så vi tænker
> om dig?...
>
PLONK. Det var hjælp_til_selv_hjælp. Har du måske selv gode råd mod sådan
en plathøvl??. Sorry, realistisk tror jeg pengene er tabt. Når de laver det
stunt ifbm. Martins bil, er min erfaring at det ikke er besværet værd at få
noget retur - civil retssag undalles :(. Det kan kun svare sig >20 kKr. .



Ukendt (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 12:21


"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:ea2544$1l91$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej gruppe
>
> En lidt sørgelig historie herfra:
>
> Vores Fiat Tipo skulle til syn for et par uger siden. Vi tænkte at det var
> en god ide at få en mekaniker til at kigge bilen efter i sømmene inden
> syn, så vi kunne få afhjulpet evt. problemer inden synet. Det pågældende
> værksted havde en sådan synstjek-service, og efter en gennemgang af bilen
> ringede han og sagde at bremserne skulle ordnes, plus noget rust på
> kølerhjælmen.
>
> Det ville blive 1500 kr, og det var jo ok for at få den synsklar.
>
> Men ak! Bilen dumpede med et brag. I småtingsafdelingen var der en defekt
> bremseslange, men det helt slemme var at undervognen var gennemtæret.
>
> Jeg har nu haft den til en pladesmed for at få et tilbud, men han
> dødsdømte den. Faktisk er den decideret farlig at køre i. Jeg har selv
> kigget op under liften, og man skal være både døv og blind for at overse
> rustangrebet. Det er ikke noget med at man skal banke for at erkende det -
> den er bare FULDSTÆNDIG færdig!!! Desuden var udstødningen ved at falde
> af.
>
> Pladesmeden syntes direkte at det var noget svineri at det forrige
> værksted havde lavet for 1500 kr bremser på et bil som helt tydelig var
> færdig. Der var bare ikke nogen undskyldning for at overse gennemtæringen.
>
> Så nu mener jeg at jeg bør kunne få mine penge tilbage, eller i det
> mindste et tilgodebevis på service for 1500 kr når de i den grad har
> svigtet dette synstjek.
>
> Jeg har ikke kontaktet værkstedet endnu, da jeg lige vil høre om jeg er
> helt galt på den. Eller om mit krav lyder rimeligt. Hvad mener I her i
> gruppen???

Jeg vil sige at anstændigvis burde værkstedet give både de 1500,- tilbage og
også betale de 400,- for synet. Nu er det ikke fordi det lyder at så mange
penge at man bliver fattig af det, men jeg kunne gladeligt forestille mig at
værkstedet ikke vil give dig noget som helst

--
Tom



Ukendt (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 12:22

> Jeg vil sige at anstændigvis burde værkstedet give både de 1500,- tilbage
> og også betale de 400,- for synet. Nu er det ikke fordi det lyder at så
> mange penge at man bliver fattig af det,

Kommer da bestemt an på ens indtægt/udgifter..

Mvh
Morten



Martin Larsen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-07-06 13:45

Hej alle

Tak for de mange svar. Det ser ud til at der er bred enighed om at
værkstedet bør refundere beløbet. En mener endda at værkstedet bør
betale synet, hvilket jeg ikke er uenig i - den burde nemlig slet ikke
være sendt til syn. Men i tilfælde af en klagesag tror jeg nu ikke at
jeg får medhold i de 400 kr.

I øvrigt har min onkel, som er medlem af FDM, i mellemtiden ringet til
FDM's juridiske afdeling. Her er de helt i tråd med denne tråd (haha),
og mener at jeg klart vil vinde en klagesag.

Men som sagt han jeg ikke kontaktet værkstedet endnu (de holder
ferielukket til på mandag), og måske bliver der slet ingen problemer.
Man har da lov at håbe

Jeg skal nok vende tilbage med resultatet, men er der andre kommentarer
i mellemtiden, hører jeg dem gerne.

Hilsen
Martin

Ukendt (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-06 14:08


"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:ea2fcl$1rki$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej alle
>
> Tak for de mange svar. Det ser ud til at der er bred enighed om at
> værkstedet bør refundere beløbet. En mener endda at værkstedet bør betale
> synet, hvilket jeg ikke er uenig i - den burde nemlig slet ikke være sendt
> til syn. Men i tilfælde af en klagesag tror jeg nu ikke at jeg får medhold
> i de 400 kr.
>
> I øvrigt har min onkel, som er medlem af FDM, i mellemtiden ringet til
> FDM's juridiske afdeling. Her er de helt i tråd med denne tråd (haha), og
> mener at jeg klart vil vinde en klagesag.
>
> Men som sagt han jeg ikke kontaktet værkstedet endnu (de holder
> ferielukket til på mandag), og måske bliver der slet ingen problemer. Man
> har da lov at håbe
>
> Jeg skal nok vende tilbage med resultatet, men er der andre kommentarer i
> mellemtiden, hører jeg dem gerne.

Jeg ville meget venligt bare troppe op hos værkstedet og fortælle om den
dårlige oplevelse som må skyldes en fejl. Jeg ville ikke fare ud med bål og
brand i starten.

--
Tom



Martin Larsen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 24-07-06 15:07

Tom wrote:

> Jeg ville meget venligt bare troppe op hos værkstedet og fortælle om den
> dårlige oplevelse som må skyldes en fejl. Jeg ville ikke fare ud med bål og
> brand i starten.

Det er jeg 100% enig i. Det er bare godt at have skytset parat hvis de
nægter pure!

Martin

Rune Larsen (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 24-07-06 15:38

Martin Larsen wrote:
> Det er jeg 100% enig i. Det er bare godt at have skytset parat hvis de
> nægter pure!

Enig, men hvis du er lidt strategisk så møder du op i stedet for at
ringe til dem - det er som regel nemmere at blive enige, når man kan se
hinanden i øjnene.

Mvh Rune

Brian (24-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 24-07-06 17:24

Rune Larsen skrev:
> Martin Larsen wrote:
>> Det er jeg 100% enig i. Det er bare godt at have skytset parat hvis
>> de nægter pure!
>
> Enig, men hvis du er lidt strategisk så møder du op i stedet for at
> ringe til dem - det er som regel nemmere at blive enige, når man kan
> se hinanden i øjnene.

Hvis du har en kammerat der ser lidt ond ud og/eller er 2meter over
skuldrene, ville jeg tage ham med

/Brian



Ukendt (25-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-06 22:42

Hej
Dårligt værksted må jeg sige men en anden tind er for mig underligt, og det er at
uanset værksted eller ej, så mener jeg med min erfaring at det er total utopi og
tro at en TIPO kan synes for 1500, det kan lige dække bremserne og
lygtejusteringen.
Og tro ikke at jeg er af negativ holdning, men du har fået hvad du har betalt for
og hvad rustangrebet angår og udstødningen så er ved at falde af fatter jeg ikke
at du selv har fundet ud af hvis det er så grelt som du skriver.
Dette skriver jeg fordi at der er vel ingen der forventer at en TIPO kan holde
rusten fra dørene, slet ikke for det er dødsensfarlige rustbunker mener jeg.
Jeg har selv lavet mange tipoer og unoer osv. og de er alle rustet fra hinanden i
vognbunden hele vejen langs prnelerne, ligeledes i bagskærme osv. det er bare
uheldigt for dig at du har valgt en diskount værksted, og at du så samtidigt selv
køre bilen til syn for det syntes jeg er utroligt dumt glort for hvis det
pågældende værksted havde lavet et synscheck for dig og du havde betalt en ekstra
time for at få en lærling eller lignende til at køre bilen op så havde du nok
været mere heldigt med dit syn for jeg skriver HELDIGT for hvis han havde fået den
synet for 1500 + en time for dig så havde du jo været i god tro men så havde du jo
kørt i en livsfarlig bil.
Så mit råd til dig er Anmeld værkstedet og få skrotpengene for bilen og start på
en frisk og lad være med at købe en fiat så brug hellere dine penge på en lidt
ældre bil som har klaret sig godt rustmæssigt, for det er det eneste ud over
motoren du skal kikke på for LYS, LYGTER, BREMSER, UDSTØDNING er og bliver dit
ansvar som bilejer.
Mvh. Dan

Hvis det kniber med penge til en ny bil og du bor på jylland, så skal jeg lave din
bil rustfri og syne den for små 5000,-kr. inkl. synsbebyr.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.197.113.188)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Martin Larsen (26-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 26-07-06 11:30

Hej Dan

> Dårligt værksted må jeg sige men en anden tind er for mig underligt, og det er at
> uanset værksted eller ej, så mener jeg med min erfaring at det er total utopi og
> tro at en TIPO kan synes for 1500, det kan lige dække bremserne og
> lygtejusteringen.

Det kan så godt være, men det har jeg jo ingen ide om når jeg går til
værkstedet for at få lavet et synscheck!

> Og tro ikke at jeg er af negativ holdning, men du har fået hvad du har betalt for
> og hvad rustangrebet angår og udstødningen så er ved at falde af fatter jeg ikke
> at du selv har fundet ud af hvis det er så grelt som du skriver.

Nu har man jo ikke selv lige mulighed for at smække den op på en lift


> vognbunden hele vejen langs prnelerne, ligeledes i bagskærme osv. det er bare
> uheldigt for dig at du har valgt en diskount værksted

Det er det såmænd ikke. Selv om man skulle tro det.

, og at du så samtidigt selv
> køre bilen til syn for det syntes jeg er utroligt dumt glort for hvis det
> pågældende værksted havde lavet et synscheck for dig og du havde betalt en ekstra
> time for at få en lærling eller lignende til at køre bilen op så havde du nok
> været mere heldigt med dit syn


Det VAR skam dem der kørte bilen til syn!

> Hvis det kniber med penge til en ny bil og du bor på jylland, så skal jeg lave din
> bil rustfri og syne den for små 5000,-kr. inkl. synsbebyr.

Mener du det? Send mig lige en mail (husk at fjerne +spamfree+ fra adressen)

Hilsen
Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste