Anden bil... BMW?
Fra : J W Nielsen

Dato : 23-07-06 19:58

Hej...
Går og overvejer at udskifte min C5 med en BMW 320d:
Overvejelserne går på ønsker om mere trækkraft og moment.
Samtidig er vores C5 en ganske tørstig fætter (1,8 / 120 HK) - det burde
være anderledes med en dieselmotor.
Tidligere har vi ofte været 5 i vognen, men da den ældste er "fløjet af
reden" kan vi godt ha' en lidt mindre bil...
Efter egenimport af en ret ny BMW-motorcykel her i foråret, har jeg absolut
fået "smag" for BMW, som bestemt har givet mig indtryk af høj kvalitet.
I dag var vi så ude at prøve en 320d - og det var en rigtig positiv
oplevelse.
Jeg skal dog understrege, at vi _ikke_, som så mange andre, har haft
problemer med C5'reren - den har nu kørt i 3,5 år uden problemer af nogen
art.
Nu er prisen for BMW-en i absolut standardudgave (skrabet) ikke de rene
pebernødder - får jeg kvalitet for pengene?
Jeg er iøvrigt ikke i tvivl om at vi skal ha' udskiftet fælgene - man kører
vel ikke rundt i en BMW til den pris med stålfælge!!!!

Kører nogen af jer i en 320d og kan smide lidt erfaringer og gode råd ville
jeg blive meget glad...

Forsøgte at kigge lidt på mobile.de, men jeg synes ikke der er noget at
hente økonomisk på de nyere BMW'er.

Mvh Jørgen

Fra : Tage Gejl Pedersen

Dato : 23-07-06 21:48

J W Nielsen <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>Nu er prisen for BMW-en i absolut
>standardudgave (skrabet) ikke de rene
>pebernødder - får jeg kvalitet for pengene?

Har nu kørt BMW i mere end 20 år. Og jeg kan kun berette om god
og billig kørsel. Kører ca 35 t km årligt.
En ny BMW har lange serviceintervaller, ca. 30.000 km.
Serviceintervallet udregnes på grund af kørselsmønster og
hastighed, og kan nemt være længere.
I min BMW 330d kører jeg ca. 35.000 km mellem eftersyn.
Prisen for 330 d ligger på knap 2.800 kr, incl. diversee filtre
til olie, brændstof og microfiltre til klimaautomatikken og
kvalitetsolie (330 d rummer ca. 7,5 l).
I 320d anvendes der mindre mængder olie, så prisen vil nok være
4-500 kr. billigere.
Min tidligere BMW 318i (143 hk, 2,0 l) kostede knap 2.000 for
det "lille" eftersyn og ca. 2.200 for det store, reservedele.
Jeg har kørt ca. 100.000 km inden de blev skiftet, og eneste
udgift har været nye viskerblade og et par spungne pærer (efter
ca. 40 t km). Desuden kører jeg mere end 80 t km på et sæt dæk
(har både sommer og vinter).
Udgifter til bremser, udstødning o.lign. behøver du ikke tænke
på foreløbig. Jeg har aldrig fået dem skiftet.
Al service får jeg lavet hos den lokale BMW service i Herning.
Og den næste bil bliver sikkert også en BMW.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 23-07-06 22:06

"Tage Gejl Pedersen (slet QT21O)" <tage@QT21Ogejl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Al service får jeg lavet hos den lokale BMW service i Herning.
> Og den næste bil bliver sikkert også en BMW.

Kan kun være enig med dig (får også lavet service hos Arne P. selvom jeg bor
i Ålborg)

/Claus

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 23-07-06 23:32

Hej Jørgen

Jeg har en 320d E46 Touring fra 2002 og vil da gerne fortælle lidt:

> Nu er prisen for BMW-en i absolut standardudgave (skrabet) ikke de rene
> pebernødder - får jeg kvalitet for pengene?

Ja det synes jeg helt bestemt. Man kan jo altid vurdere om værditabet på en
fabriksny er til at leve med - men det kan man jo selv om.

> [...]
> ville jeg blive meget glad...
>
> Forsøgte at kigge lidt på mobile.de, men jeg synes ikke der er noget at

Jeg har haft min i 18 mrd, og jeg er rigtig glad og tilfreds med den. Jeg
kan mærke at jeg har fået meget, meget mere bil med en (på det tidspunkt) 3
år gammel E46 frem for en fabriksny Mondeo/Avensis etc som var ca. samme
pris. Jeg kører i alverdens lejebiler ifbm mit job, og bimmeren har altså et
eller anden ubestemmeligt lækkert over sig. Den passer bare, velbygget, flot
finish etc. E46'eren er dog noget mere sporty end mange synes om...den er
mere hård i undervognen, noget tungere i styringen, hårdere kobling osv.
osv. Men hvis du har prøvet én, er du jo med på ideen.

Hvis min økonomiske situation tillader det, har jeg i hvert fald fundet
"mit" mærke for de næste mange år. De er dejlige synes jeg.

Det eneste ankepunkt jeg har på min, er knirkende gummilister ved ruderne.

Der er et par ting jeg klar vil anbefale dig at få som ekstraudstyr:

Fuldautomatisk klima
Sportssæder (gerne læder)
El-memory til sæder/spejle (så bilen tilpasser sig efter den nøgle der låser
bilen op - konen, dig selv, elskerinden etc.)

Derudover er der sådan set kun to ting jeg har fortrudt med min: at det ikke
er en 330d'er, og at den ikke har automatgear. Jeg kan ikke se for mig, at
du fortyder det hvis du køber en - men vær ikke for fedtet med
ekstraudstyret..det fortryder du senere.

Sidste ting: Hvis du bor på sjælland og vil handle brugt BMW, kan jeg på det
allervarmeste anbefale NJ automobiler på Englandsvej på Amager. Han gør kun
i BMW som han henter fra Tyskland.

God fornøjelse!

Flemming Kanstrup