Min Polo er blevet en hård nød at knække
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 14:26

Det drejer sig om en VW Polo 1.3 Benziner fra 84"

Den har kørt upåklageligt altid indtil den anden dag hvor den så gik i
stå.
Siden da bliver den ved med at gå i stå kort efter den er startet.

Den kan forholsvis startes igen kort efter den har sat ud,
men går kort efter i stå igen på en blød måde, ca. efter 10 15
sekunder,
Jeg Når 2. 3. gear. Så dør den blødt hen og går så i stå. længere af
gangen vil den ikke.

jeg tænkte det var benzinpumpen der ikke gav benzin nok mere,
(En vens polo havde de samme symptomer og det var benzinpumpen det var
galt med)
så den har jeg skiftet, men det hjap ikke her.

Siden da har jeg skiftet luft og benzin filter og alle slanger fra
tank til karburator.
har senere også skiftet karburator og den hvide overløbs-dims der
sidder imellem benzinpumpe
og karburator.
Da det heller ikke ændrede noget skildte jeg karburatorene (Pierburg
2E) ad fulstændigt
og rensede dem og blæste alting igennem med trykluft og sådan.
Klik kontakten "klikker" Har tjekket. Men problemet er der stadigt.

Har senerehen sat ny tænding på (kondsat,roter,dæksel og kabler) + nye
tændrør.
Alting tænder fint. Har også renset tanken og skiftet benzinen for en
sikkerheds skyld.
Men alt dette ændrede intet.

1. kunne det være benzinpumperne der simpelthen ikke giver
benzin nok af en eller anden måske 3. grund.?

Mine giver ca. 2 spiseskefulde pr. pump. (både den nye og den gamle)
Det tager ca 2.minut at fylde en ølflaske på starteren,(uden at
starte).
Dog, kommer flasken for højt op har benzinen tendens til
at løbe lidt til bage imellem pumpe'ne. Måske er det galt???

På trods af at alting er skiftet ud er det stadigt helt galt..
Har I nogle ideer.?
hvad har jeg evt. glemt.?

Håber virkeligt på hjælp her..

vh Lass

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-07-06 15:35

Lars wrote:
> 1. kunne det være benzinpumperne der simpelthen ikke giver
> benzin nok af en eller anden måske 3. grund.?

Fylde benzin i beholder og holde den over motoren med slange imellem - så
det hele kører uden om pumpen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 17:40

On Sat, 22 Jul 2006 16:34:46 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Fylde benzin i beholder og holde den over motoren med slange imellem - så
>det hele kører uden om pumpen?

Tja,, hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det,,, ?
det vil jeg så fare ud og prøve af med det samme,,
tak for tippet..

Lass

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 19:10

<Lars> skrev i en meddelelse
> [...]
> at løbe lidt til bage imellem pumpe'ne. Måske er det galt???
>
> På trods af at alting er skiftet ud er det stadigt helt galt..

Jeg havde engang også sådan en fejl som virkelig var svær at knække
Efter timers test fandt jeg fejlen, det viste sig simpelthen at
benzinslangen var mørnet og at benzinpumpen sugede luft ind i mellem. Ny
slange på og det var som at få ny motor i bilen.
Det var næsten ikke til at se på slangen men den havde nogle hårfine revner
i gummiet

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-07-06 20:13

> [...]
> slange på og det var som at få ny motor i bilen.
> Det var næsten ikke til at se på slangen men den havde nogle hårfine

Min 2CV gjorde lige nøjagtig det samme for små 20 år siden, og nu er det
sgu galt igen. Det franske skrammel går i stykker hele tiden
Jeg finder lækken ved simpelthen at puste i tanken så der bliver overtryk i
slangen op til pumpen, så drypper der stille og roligt benzin ud. Denne gang
er det heldigvis ikke oppe over tanken, men derimod i motorrummet før
benzinpumpen. Prøv at puste i påfyldningen. Og lad være med at inhalere det
'pust' der kommer når du tager munden væk...

Leo

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-07-06 12:22

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzinpumpen. Prøv at puste i påfyldningen. Og lad være med at inhalere
> det 'pust' der kommer når du tager munden væk...

Hvis i læser hans indlæg vil i opdage alle slanger er skiftet.

- Martin

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-07-06 14:28

> Hvis i læser hans indlæg vil i opdage alle slanger er skiftet.

Hårde betingelser sådan at skulle læse tråden før man svarer...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 16:17

On Sun, 23 Jul 2006 15:27:35 +0200, "Leo Jensen"
<maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote:

>Hårde betingelser sådan at skulle læse tråden før man svarer...
>
> Leo

Jeg skev som jeg skrev for at få mest mulige detaljer med fra starten.
(da jeg syntes at have prøvet alt) og ja,, det er lidt hård læsning,,
Men det er nu også ved at være et hårdt problem at løse. ;-/

Men godt set Martin.... Alt er skiftet ud med nyt/andet lige på nær
tanken.
Til gengæld har jeg haft den tank pillet af, og renset den.
(Rystet den med med 5 til 6 Liter benzin.. ca.2 Liter af gangen )
Men det var lige så rent benzin der kom ud, som da jeg puttede det i ,
Så ren er den.

Har dog tendense til at tro på Thomas' exempel da mit benzin filter
bruser som en sodavand der lige er skænket op, når bilen startes. Det
må dog være luft i systemet der kommer ind på en eller anden måde.
men sådan har det dog været hele tiden..

Anyway,,
Går nu ud og tjekker mit eget slange mesterværk for utætheder,,
For 117 gang ,,, For det må jo være det der er galt

og ikke for at dele det hele op i navnene,,
For jeg er sq mægtigt glad for alt den respons jeg har fået her,,
Tak til jer alle...

kommer med løningen når jeg (forhåbentligt) engang
vinder Polo krigen...

vh, Den nye Knallert ejer .<g>

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 16:23

<Lars> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tak til jer alle...
>
> kommer med løningen når jeg (forhåbentligt) engang

Hmm kommer til at tænke på fruens Kadett, den lavede det samme. Jeg skiftede
også sådan ca. alt det du omtaler og det halp NADA. Så kom løsningen ved at
kontakte en af de garvede opel mekanikere. Begge benzintrykregulatorer blev
skiftet og viola, så kom der liv i sv*net igen

(Trykregulatoren er den lille metaldåse med et par slanger på)

--
Tom

Fra : Mic

Dato : 24-07-06 22:19

> [...]
> må dog være luft i systemet der kommer ind på en eller anden måde.
> men sådan har det dog været hele tiden..
Alle sugeslanger skal skiftes....også dem ved tanken....
mvh Mic

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 23-07-06 12:48

Lars wrote:
<snip>

> [...]
> Dog, kommer flasken for højt op har benzinen tendens til
> at løbe lidt til bage imellem pumpe'ne. Måske er det galt???

Hvis du holder flasken på højde med karburatoren, burde den ikke have
problemer, har den det? Når du pumper ned i en flaske, er der her luft i
benzinen? Hvis ja, så er dit benzinsystem ikke tæt. Mener at det er et
kendt problem at selve suge-røret i tanken kan blive utæt og derfor
slippe lidt luft ind i systemet.

Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 25-07-06 08:42

<Lars> skrev i en meddelelse

> Har senerehen sat ny tænding på (kondsat,roter,dæksel og kabler) + nye
> tændrør.

> Har I nogle ideer.?
> hvad har jeg evt. glemt.?

Du skriver at du har skiftet kondensator, hvad med platiner? Hvis den har
sådan nogle? Hvis ikke så har den elektronisk tænding og så kan det være
tændingsmodulet.

Tændspolen kan også være defekt.

Der skulle også sidde en gummiklods i mellem manifold og kaburator som har
det med at revne.

Har du prøvet at puste forsigtigt med trykluft baglæns i sugeslangen fra
tanken?

Personligt tror jeg mest på et defekt tændingsmodul. Det er en typisk fejl
på Opel Kadet/Ascona. Disse tændingsanlæg ligner svjv. meget dem der bruges
på Vw Polo og Golf.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:27

On Tue, 25 Jul 2006 09:42:04 +0200, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

> [...]
>på Opel Kadet/Ascona. Disse tændingsanlæg ligner svjv. meget dem der bruges

Kab. flangsen er ok,, den er tæt. og jeg har også pustet det hele
igennem fra ene til anden.. for til sidst at skifte det hele ud.
Men selv det gav ingen ændringer.

Og Yeps.. En mekaniker snakkede også om tændingsmudulet..
Desværre fik jeg sagt ja til at der var et modul og elektronisk
tænding på , ( jeg hviste squtte bedre på det tidspunkt.)
men den har nu platiner,, har fået kikket, og købt nye,, men ak ak.
Det er det samme..

Dog køre den stadigt fantastisk godt,, når den endelig køre.
Især i starten. det bliver værre når den bliver varm.
Og det er først efter de første 2 til 3 km at 100 meter ræset
begynder.

Jeg når dog også lidt længere hvis jeg pumper lidt på gas pedalen til
sidst. Så jeg har dog stadigt den tro det er noget med bezintilførslen
den er gal med, og ikke tændingen.

På tros af alt det jeg har skiftet har det ikke ændret noget ved
problemet overhovdet.
Til gengæld kan jeg dog mærke at den går meget meget bedre med de nye
dele,,
når den altså endelig vil køre lidt.
Så det må jo være en lille bagatel der er galt.. hvad ved jeg ???

vh lass

Forresten
Det nemmeste ville dog nok være at lade en mekaniker kikke på det.
Men jeg tilstår,, har skutte råd til det lige nu, derfor har jeg ikke
gjort det.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-07-06 21:41

Lars <> skrev :

>Så det må jo være en lille bagatel der er galt.. hvad ved jeg ???

Det er da vel ikke noget så simpelt som svømmerhøjden i karburatoren ?

--
Jan_stevns

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-07-06 21:47

Lars wrote:

> [...]
> dele,,
> når den altså endelig vil køre lidt.
> Så det må jo være en lille bagatel der er galt.. hvad ved jeg ???

Jeg ved godt at du skrev du har skiftet karburatoren... men men, en
lille oplevelse jeg havde med min gamle golf2 med Pierburg 2E2
karburator (og platiner).
Chokeren magtede ikke at koble fra da den ikke troede motoren var varm.
Det var slangeførelsen fra manifold op gennem chokerhus og vokstermostat
der var blokeret... Motoren druknede simpelthen når den blev varm (og
kørte meget kort på literen.
Har også haft problemer med at den hev varm luft ind i indsuget, det fik
simpelthen benzinen til at fordampe således at det aldrig nåede frem til
motoren, og den kørte også ad h til... og kunne være rigtig træls at køre.

Har du fået stillet tænding og CO efter al din pillen med diverse ting?
Tændingen har MEGET at sige. Platinerne skal også være stillet helt
perfekt før motoren vil kører fornuftigt. Mener også at værksteder kan
måle det tryk benzinpumpen kan give, det kan være der er noget galt her?

Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-07-06 09:18

<Lars> skrev i en meddelelse

Har du målt tændspolen. Prøv evt. med en anden.

Svømmerhøjden som Jan skrev ville også være værd at sikre sig er ok.

Platiner og tændingstidspunkt skal også være korrekt justeret, som Thomas
skriver. Prøv også det han skriver mht. luftindtag og choker.

Kontroller alle vakumdåser også.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 09:19

Hej,

Jeg har med spænding fulgt med i tråden om din stakkels polo og håber at du
får løst problemet (har selv haft en polo for et par år siden). Jeg savner
dog lige en opsumering på hvad du har prøvet af de forslag der er kommet.

Som andre har foreslået fik du så prøvet det med at gå uden om benzinpumpen
og trykregulatoren. Altså føde den manuelt med en dunk og en slange?

Du skrev at du har renset tanken og den var fin, men også at det boblede i
benzinfilteret. Har du fundet ud af hvad det skyldes? Lyder somom der kommer
luft ind i systemet et sted. Som en anden skrev, så kunne det skyldes
føderøret i tanken var tæret. Tanken er jo næsten det eneste du _ikke_ har
skiftet. Måske fejlen skal findes der.

Nu vil jeg jo nødig drage konklusioner uden at vide hvad du efterfølgende
har prøvet, men tror at fejlen ligger i benzintilførslen efter hvad du har
skrevet. Også på den måde den går i stå. Hvis det var chokeren det var galt
med så burde den sprutte og hakke og lyde somom den går på 3 cylindre inden
den dør men det gør den ikke så vidt jeg kan forstå.

Nå bare lige lidt herfra - jeg venter spændt på løsningen.

Mvh. Ulrich

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-07-06 10:34

"Ulrich Sørensen" <ulrich dot sorensen at mailme dot dk> skrev i en
meddelelse news:44c72586$0$13960$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Du skrev at du har renset tanken og den var fin, men også at det boblede i
> benzinfilteret. Har du fundet ud af hvad det skyldes?

Det er meget normalt at sådan et filter ikke fyldes helt og man derved kan
se pumpeslagene boble i det.

> [...]
> galt med så burde den sprutte og hakke og lyde somom den går på 3 cylindre
> inden den dør men det gør den ikke så vidt jeg kan forstå.

Det har du egentlig ret i. Derfor tror jeg mest på en defekt tændspole der
går hen og bliver for varm. Så forsvinder gnisten og motoren dør bare ud.
Når den så køler lidt af kan den et øjeblik igen.

MVH Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 16:21

On Wed, 26 Jul 2006 10:19:16 +0200, "Ulrich Sørensen" <ulrich dot
sorensen at mailme dot dk> wrote:

> [...]
>den dør men det gør den ikke så vidt jeg kan forstå.
>
>Nå bare lige lidt herfra - jeg venter spændt på løsningen.

Og du / I skal nok få alt + løsningen at vide. >>> jeg mener >>>
jeg regner da stærkt med at vinde over den bil i løbet af livet. <g>

men med hovdet dybt begravet i motorummet fra tid til anden
igennem 8 dage trænger jeg dog lige til en Polo-fri fridag..

plus..
jeg nupper lige 3 dage på Langeland..

men kommer stækt igen.. forhåbenligt med 140 kmt.
I bi )l

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 11:03

On Wed, 26 Jul 2006 17:20:59 +0200, Lars <> wrote:

> [...]
>
>plus..
>jeg nupper lige 3 dage på Langeland..
>
>men kommer stækt igen.. forhåbenligt med 140 kmt.

OK. Her er den så.. løsningen.
Det var nu ikke helt uden grund at jeg som det første spurte til hvor
meget sådan en benzinpumpe egentligt skulle pumpe.
For det VAR sq der den var gal..

Og ja, jeg føler mig ærligt talt både lidt dum og / men også tæmmelig
utilfreds med mine køb af dele hos T.Hansen.

Meget usansynligt men alligevel fik jeg købt en deffect pumpe.
Ja.. En helt ny pumpe fra T.Hansen, der viste sig at være deffect er
roden til alt det pis jeg måtte igennem.

Min nabo (som også køre Polo) har været på ferie hele ugen, men er nu
kommet hjem.
Endeligt kunne jeg komme til a tjekke hvor meget han's benzinpumpe
leverede.
Og den pumpede meget meget mere benzin ud end min helt nye benzin
pumpe gjorde, og ud fra det kunne jeg jo se at det ikke virkede
rigtigt på min motor.
Så prøvede jeg det med droppet (En flaske med benzin sat directigt på
karburatoren.. Det virkede med det samme.
Ud fra det kunne jeg så regne ud hvor det var galt.

Så mig ud til en hugger og finde en anden gammel pumpe.
På med den og vupti,,, så kørte det for mig......

Men det var squtte pga. T.hansen denne gang..
Og jeg er færdig med at handle der.. Ikke minst efter at de ville ikke
tage alle de dele tilbage som de har prakket mig på i løbet af ugen.
HVis ikke der er det,, så kan du prøve det her, og det her og det her.
Men de ved ikke bedre end mig, og kan ikke hjælpe,men bare sælge ting.

Da han endeligt ville bytte pumpen bad jeg bare om at få mine penge
tilbage. Færdig..

Nu har jeg for 1500,-kr liggende i pakninger, smånips og tændings dele
som de ikke vil tage tilbage fordi jeg nu havde prøvet det. og en
Karburator som jeg ikke skal bruge. og en uge med hovdet i
motorrummet.

Jeg finder mine thing ved en hugger frem over.
Eller også køber jeg org. dele..
jeg handler Ikke bildele ved T.Hansen mere.. det er helt sikkert.

Sikke en omgang,,,,
Men sådan kan det vel gå når man i virkeligheden ikke er
mekaniker.....!!

Mange tak for hjælp og respons fra jer alle. Det har dog hjulpet mig
godt på vej igennem projectet.alle foreslag blev eftertjekket og
afprøvet,
ikke minst den med beholderen (Per). Jeg turde ikke right i starten.
men fik det prøvet. Det var sq en god ide..

Undskyld hvis mine inlæg er for lange..

vh lars

PS. Faktisk er jeg våbenmager. på hobbyplan..
mit speciale er nok våben fra 1600 - 1700 tallet
http://www.geocities.com/lassdk/FWTW.html
( Kan ikke købes )

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 14:10

SNIP

> OK. Her er den så.. løsningen.
> Det var nu ikke helt uden grund at jeg som det første spurte til hvor
> meget sådan en benzinpumpe egentligt skulle pumpe.
> For det VAR sq der den var gal..

Nå så var det jo i benzintilførslen den var gal. Så var vi ikke helt ved
siden af.

> [...]
> Ja.. En helt ny pumpe fra T.Hansen, der viste sig at være deffect er
> roden til alt det pis jeg måtte igennem.

Havde du sagt det var T-Hansen dele du havde købt, så var det faktisk ikke
usandsynligt. Den biks sælger ikke andet en skrammel. Jeg køber ALDRIG mere
noget der. Ikke engang noget så simpelt som en sikring kan de lave. Har 2
gange prøvet en sikring som ikke vil springe med det resultat at der er
noget andet som brænder samme. Har i øvrigt talrige eksempler på andre
defekte dele derfra.

SNIP

> Men det var squtte pga. T.hansen denne gang..
> Og jeg er færdig med at handle der.. Ikke minst efter at de ville ikke
> tage alle de dele tilbage som de har prakket mig på i løbet af ugen.

Har delene været monteret er det vil i og for sig ok.

> HVis ikke der er det,, så kan du prøve det her, og det her og det her.
> Men de ved ikke bedre end mig, og kan ikke hjælpe,men bare sælge ting.

Ja de ved ikke noget dem der står derinde.

> [...]

> som de ikke vil tage tilbage fordi jeg nu havde prøvet det. og en
> Karburator som jeg ikke skal bruge. og en uge med hovdet i

Ja gem dem til engang du får brug for dem hvis de altså virker. Ja man kan
hurtigt bruge en masse tid på sådan noget. Hvem regner også med at en ny del
er defekt?

> Jeg finder mine thing ved en hugger frem over.
> Eller også køber jeg org. dele..
> jeg handler Ikke bildele ved T.Hansen mere.. det er helt sikkert.

Jeg har gode erfaringer med Krogslund eller Hovwdiaudi. Det er heller ikke
noget problem at komme af med det som ikke skal bruge alligevel.

Godt du fik det løst.

Mvh. Ulrich