Brugbarheden af bilpriser.dk
Fra : Hmmm

Dato : 20-07-06 16:18

Hej Alle

Jeg er på jagt efter en bil med ekstra sæder, og det er øjensynligt en
populær vare iøjeblikket, priserne er ihvertfald horible.
Og det ser ikke ud til at det er gået op for bilpriser.dk
Når jeg kikker på bilerne på bilbasen med ekstra sæder såsom:
Mazda Premacy
Toyota Pinic
Peugeot 307 SW
o.s.v. i prislejet <200k hvor jeg har råd til at kikke.
Så koster de generelt 20-30k mere, end hvad bilpriser.dk mener de bør koste.
Har de ikke fulgt med?
Eller er det bilforhandlerne der spinner guld på at vi generelt får
flere børn ?
Er der andre steder hvor alm. dødelige kan finde prisestimater

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 16:33

On Thu, 20 Jul 2006 17:17:57 +0200, Hmmm <Who@cares.dk> wrote:

> [...]
>flere børn ?
>Er der andre steder hvor alm. dødelige kan finde prisestimater

Der er nok to ting galt. Dels er efterspørgslen efter de biler du
nævner, tårnhøj - dels er bilpriser så vidt jeg ved baseret på reelle
salgspriser (gennemsnit) og hvis auktionspriser også indgår i
gennemsnittet er der ikke noget at sige til, at bilpriser.dk skyder
lidt lavt. Auktionspriser er jo typisk en-gros priser for bilen uden
garanti osv. Samtidig er der jo ofte en pæn forskel på, hvad bilen
koster og hvad der står på prisskiltet
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Rene LArsen

Dato : 20-07-06 16:29

> [...]
> børn ?
> Er der andre steder hvor alm. dødelige kan finde prisestimater

Uden at vide det alt for meget men vil tror at mange familier skal til at
anskaffe sig en størrer bil på grund af den nye sele lov som er trådt i
kræft... Så de type biler hvor der er flere sæder end 5 med sele til vil jo
nok få en nøk op af pga lovens lange arm.... Sikker på at bilforhandlerne
eller private som har disse biler godt ved at de skal sætte prisen lidt
ekstra højt.... pga reglerne.....

Blot min tanke....

Fra : Rene LArsen

Dato : 20-07-06 16:31

> [...]
> bilforhandlerne eller private som har disse biler godt ved at de skal
> sætte prisen lidt ekstra højt.... pga reglerne.....

skal sætte priserne lidt ekstra højt... menes de kan sætte priserne lidt
ekstra højt...

Fra : MK

Dato : 20-07-06 18:57

"Hmmm" <Who@cares.dk> skrev i en meddelelse

> Og det ser ikke ud til at det er gået op for bilpriser.dk
> Har de ikke fulgt med?

Det er ikke en skid værd - og henvendelser til firmaet er spildt arbejde.

> Er der andre steder hvor alm. dødelige kan finde prisestimater

Gør dit eget estimat ved at spotte priserne i landets bilbaser...