citroen zx ????
Fra : R. Andersen

Dato : 19-07-06 14:34

Hej

Jeg har en citroen zx årg. 91, pludselig er den begyndt at gnide dækket op
af skærmen indvendigt, når der er flere personer i den. Det er ikke
støddæmperene, som der er noget galt med da de er helt nye. Er der nogen som
har en ide om hvad det kan være ?

Mvh
Rasmus

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-07-06 17:15

R. Andersen wrote:
> [...]
> af skærmen indvendigt, når der er flere personer i den. Det er ikke
> støddæmperene, som der er noget galt med da de er helt nye. Er der nogen som

For eller bag?

Gæt: Knækket fjeder, eventuelt trætte fjedre. Den slags bliver vist
blødere med årene.

mvh

Martin

Fra : R. Andersen

Dato : 19-07-06 18:54

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message

R. Andersen wrote:
> [...]
> har en ide om hvad det kan være ?

For eller bag?

Gæt: Knækket fjeder, eventuelt trætte fjedre. Den slags bliver vist

Undskyld jeg glemte at skrive at det var bag, og der er jo ingen fjedere.

Mvh
Rasmus

Fra : Troels Hansen

Dato : 19-07-06 20:44

R. Andersen skrev:

> Undskyld jeg glemte at skrive at det var bag, og der er jo ingen fjedere.

Kender det (desværre). Det skyldes at der kommer vand ind i de nålelejer
der sidder i det rør hvor de arme som hjulet sidder på går ind (kan squ
ikke huske hvad de hedder), så baghjulene kommer til at vippe indaf i
toppen, og rammer skærmen. Det skulle efter signede være en MEGET
almindelig fejl på zx og visse peugeot'er.

Det kan sikkert ikke laves, da det sikkert er slidt og rustet helt i
stykker, når den begynder at skrabe på. Det kostede et helt nyt (brugt)
komplet bagtøj da vi fik skiftet, og i omegnen af 15000 på den lokale
servicestation, med værksted.

Fra : R. Andersen

Dato : 19-07-06 21:42

> [...]
> stykker, når den begynder at skrabe på. Det kostede et helt nyt (brugt)
> komplet bagtøj da vi fik skiftet, og i omegnen af 15000 på den lokale

Puha det lyder ikke rat.

Mange tak for svaret.

Fra : Michael Pagh

Dato : 19-07-06 20:48

> Martin
>
> Undskyld jeg glemte at skrive at det var bag, og der er jo ingen fjedere.
>
> Mvh
> Rasmus

Hvad har den så?

Den skulle gerne have fjedre, ellers er det der dit problem ligger.
Den har jo ikke hydraulisk affjedring som de store citroen modeller.

Men til emnet:
Som de andre siger; måske knækket fjeder.

Eller hvad med "bumpstoppene"? Det er gummiklodser der forhindre at hjul
skraber på ved maks sammentryk, samt for at afbløde.

MVH
Michael

Fra : R. Andersen

Dato : 19-07-06 21:47

> Hvad har den så?
Den har sådan nogle vippe-arme.

> [...]
>
> Eller hvad med "bumpstoppene"? Det er gummiklodser der forhindre at hjul
> skraber på ved maks sammentryk, samt for at afbløde.

bumpstoppene de er der.

Men det er nok som Troels Hansen skriver fordi at baghjulene hælder ind af,
selv om det ikke umidelbart er meget at se.

Mvh
Rasmus