|
| Ford Ka Fra : LL |
Dato : 18-07-06 19:40 |
|
Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
pft
LL
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-07-06 19:56 |
|
LL skrev:
> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en
> spritny til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er
> og -'er...
Anglia-motor og et hæsligt design!?
Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
udseendesmæssigt!
Hvad med en Toyota Yago?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
LL (18-07-2006)
| Kommentar Fra : LL |
Dato : 18-07-06 20:34 |
|
> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?
> --
Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr. og
hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
ikke nemt... Ellers nogle forslag..?
LL
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-07-06 20:42 |
|
LL skrev:
>> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
>> udseendesmæssigt!
>>
>> Hvad med en Toyota Yago?
>> --
> Jeg foreslog også en AYGO
UNDSKYLD!
> - men der starter priserne ved ca. 122.000
> kr. og hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel
> - så det er ikke nemt...
Ingen Fiesta!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
LL (18-07-2006)
| Kommentar Fra : LL |
Dato : 18-07-06 20:47 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44bd397f$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> LL skrev:
>
>>> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
>>> udseendesmæssigt!
>>>
>>> Hvad med en Toyota Yago?
>>> --
>> Jeg foreslog også en AYGO
>
> UNDSKYLD!
Nej - jeg mener, jeg foreslog det til min mor...
>> - men der starter priserne ved ca. 122.000
>> kr. og hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel
>> - så det er ikke nemt...
>
> Ingen Fiesta!
Nej desværre... den er ellers blevet en fiks lille "frisørvogn"...
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd
>
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-07-06 20:53 |
|
LL skrev:
>> UNDSKYLD!
>
> Nej - jeg mener, jeg foreslog det til min mor...
Okay!
> Nej desværre... den er ellers blevet en fiks lille "frisørvogn"...
Jepz - min kammy har lige købt en spritny én - den er i hvert fald pakket
pænt ind
Den billigste på Bilbasen som er ét år gammel koster 114K - men dét har du
vel set
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Lars Knudsen (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 18-07-06 20:42 |
|
On Tue, 18 Jul 2006 21:34:27 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:
>> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
>> udseendesmæssigt!
>>
>> Hvad med en Toyota Yago?
>> --
>Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr. og
>hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
>ikke nemt... Ellers nogle forslag..?
Har hun kigge på en Kia Picanto? http://www.kiamotors.dk/
Den har endda 3 års garanti uden km begrænsning... Næsten
køb-og-smid-væk...
** Lars
| |
Ukendt (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-06 20:58 |
|
"LL" <lenn@xxx.dk> skrev i en meddelelse
news:44bd37c7$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
> ikke nemt... Ellers nogle forslag..?
Ford KA med gennemprøvet mekanik som vil holde længe
hvis bilen plejes.
Een som vil smide FDM .pdf'fen med KA'en ?
| |
Hans Paulin \(6310\) (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 18-07-06 21:04 |
| | |
Anders Majland (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 19-07-06 21:52 |
|
> Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr.
> og hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det
> er ikke nemt... Ellers nogle forslag..?
Renault Clio af den gamle model - den passive sikkerhed er høj (meget højere
end ka) og aircon er vist med i den kampagnemodel de sælger ud af pt for
100kkr.
En af vennerne har haft en Ka fra ny dengang den blev introduceret (er det
ved at være 10år ?) og det er da en hyggelig lille bil, men god plads på
føresædet. Jeg har prøvet at folde mig selv om på bagsædet og det går ikke
..... Det er en bedaget model men til prisen egenligt ok som egoistbil.
(Fjern bagsædet og der kan også være en mere end 2 indkøbsposer - faktisk er
der plads til 2 racercykler bagi med nedlagt sæde
Et andet par har for ganske få måneder siden købt en renault pga hans
jobskifte - men nu har hun så også søgt og fået nyt arbejde så de regner med
at de alligevel kan nøjes med en bil. Jeg har kun kørt lidt clio som
udlejningsbil i idlandet og det har ikke været særligt inspirende men
kanpagnemodellen har imho en fin pris.
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Btw smid lige en email hvis du/i er interesseret i at give et bud på den få
måneder gamle der bliver tilovers i viborg til august.
| |
Niels Bengaard (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 18-07-06 20:40 |
|
>> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en
>> spritny til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er
>> og -'er...
>
> Anglia-motor og et hæsligt design!?
>
> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?
Jeg vil gætte på prisen er forkert. En Ka koster 100.000 kr, du foreslår i
stedet Fiesta til ca. 130.000 eller Aygo til ca. 120.000.
Hvis vi taler ny bil til ca. 100.000 kr er valget mellem Chevrolet Matiz,
Ford Ka, Kia Picanto og Suzuki Alto.
Har man 110-115 kkr kan man få en Hyundai Getz, Fiat Panda, Peugeot 107,
Renault Clio.
Niels
| |
Peter Dalgaard (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 18-07-06 23:41 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:
> LL skrev:
>
> > Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en
> > spritny til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er
> > og -'er...
>
> Anglia-motor og et hæsligt design!?
>
> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?
En hvafforen?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Hans Paulin \(6310\) (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 19-07-06 08:07 |
|
Peter Dalgaard skrev:
> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:
>> Hvad med en Toyota Yago?
>
> En hvafforen?
Aygo.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Ukendt (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-06 22:02 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44bdda0a$0$84041$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Peter Dalgaard skrev:
>
>> "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:
>
>>> Hvad med en Toyota Yago?
>>
>> En hvafforen?
>
> Aygo.
Aygo aygo - røje røje....dên er grim. KA er sin egen
og har mere rene linjer sådan basalt set. Dêt holder.
aygo mfl. er for dem, som vil ride på tidens mode.
| |
Peter Dalgaard (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 19-07-06 22:31 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:
> Peter Dalgaard skrev:
>
> > "Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:
>
> >> Hvad med en Toyota Yago?
> >
> > En hvafforen?
>
> Aygo.
Egentlig ærgrede jeg mig vist bare over at jeg ikke havde fundet på
Yago og Ayris da vi diskuterede Tyoyta for en uges tid siden....
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Lars Knudsen (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 18-07-06 20:46 |
|
On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:
>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
Imponerende udstyrliste sådan en Ka har
"Vinduerne bagi kan åbnes"
"Sprinkler funktionen aktiverer selv viskerne"
"Manuelle indefra justerbare sidespejle"
for ikke at glemme
"3 standardfarver, 10 metalfarver og 1 specialfarve"
** Lars
| |
Henning (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 18-07-06 20:58 |
|
On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:
>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
Læs nyeste nummer af Motor. Så vidt jeg husker vandt Ka'en pga.
kvalitet, minus var mangel af plads på bagsæderne.
| |
Ukendt (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-06 21:03 |
|
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:28fqb2locmust6s02bruq5fu95sjssau90@4ax.com...
> On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:
>
>>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny
>>til
>>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
>
> Læs nyeste nummer af Motor. Så vidt jeg husker vandt Ka'en pga.
> kvalitet, minus var mangel af plads på bagsæderne.
Klassens mest inspirerende køreegenskaber.
-altid været. Klasser over Matiz & Co.
Og jo. Tilpas støjsvag er motoren også.
| |
TDN (18-07-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 18-07-06 21:23 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44bd3e6c$0$20324$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> news:28fqb2locmust6s02bruq5fu95sjssau90@4ax.com...
>> On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:
>>
>>>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny
>>>til
>>>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
>>
>> Læs nyeste nummer af Motor. Så vidt jeg husker vandt Ka'en pga.
>> kvalitet, minus var mangel af plads på bagsæderne.
>
> Klassens mest inspirerende køreegenskaber.
> -altid været. Klasser over Matiz & Co.
> Og jo. Tilpas støjsvag er motoren også.
>
Og ruster værre end de værste. FDM chekede en fabriks ny KA med endoskop da
den lige var kommet frem og den var allerede rusten i hulrummene. En
arbejdskollega har en Ka som har fået rustbeskyttelse lige fra ny og
efterfølgende hvert andet år af trods det ruster den helt vildt, men
gennemtæringer midt pladestykker osv.
Bortset fra det er den ok, men bagsædepladsen er kun til mindre børn, jeg
har prøvet at få mine 191 cm om på bagsædet og det ønsker jeg ikke at prøve
igen.
Mvh
Thomas
| |
Ukendt (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-06 21:57 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44bd430a$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Og ruster værre end de værste. FDM chekede en fabriks ny KA med endoskop
> da den lige var kommet frem og den var allerede rusten i hulrummene. En
Måske, men dette er ikke kun en 'KA' problem.
Men jeg ville nu gerne se den FDM test og se, hvad
de mener mere konkret om rustproblemet på KA, som jeg
mener, mest omhandler stedet lige bag dørene pga. hvirvler + sandkorn mv.
> arbejdskollega har en Ka som har fået rustbeskyttelse lige fra ny og
> efterfølgende hvert andet år af trods det ruster den helt vildt, men
> gennemtæringer midt pladestykker osv.
Min svigerindes søsters KA er heldigvis(?) gået uden om dêt.
Kører dagligt - i Esbjerg.
> Bortset fra det er den ok, men bagsædepladsen er kun til mindre børn, jeg
> har prøvet at få mine 191 cm om på bagsædet og det ønsker jeg ikke at
> prøve igen.
3 voksne i en KA var ikke et problem da vi var ude at prøve en sådan.
| |
TDN (20-07-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 20-07-06 09:18 |
| | |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:43 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:44bf3c4d$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> Nu har du voldsomt travlt med at undsige at Ford ruster mere end andre så
> her er lidt læsestof til dig -) :
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A84BE058-657D-4148-BB74-DF55E6754B8C/0/024031.pdf
Ser ud til, selv Sierra ruster..., men dog relativt langsomt fra efter hhv.
3 og 7 år.
Trods nul galvanisering, og iflg. FDM's konklusion på baggrund af testen,
uden efterbehandlng, som de klart anbefaler generelt. Positivt.
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0F51212B-0DC0-4660-B5F0-6ADDB4134821/0/50.pdf
Golf årgang 1994 ruster mere end Mondeo ??
Burde jo ikke være muligt.
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf
Sealingsproblemet er alment kendt, og var et problem, ja.
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf
Sealingsspøgelset igen går jeg ud fra.
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/13D4AA95-BB46-4439-859A-D9CD9BB593DE/0/3.pdf
"For nogle få år siden..." - starter de med. Går ud fra, det er en tidligere
test, de citerer fra.
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf
God økonomi, gode gearkasser, el samt interiør.
En fornuftig bil, HVIS, man som altid, skal gå efter en vogn,
som har fået suppleret behandlng. Et must. FDM skriver et sted,
at har man en bil, som er godt beskyttet fra fabrikken, så kan man
vente 2-3 år med at få den efterbehandlet, hvilket de KLART anbefaler...
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf
> Heraf fremgår det også at bagsædepladsen er ubrugelig til andet end mindre
> børn (de skal endda være større en banestolestadiet da det er næsten
> umuligt at komme om og spænde børnene fast), men selvfølgelig hvis de
> voksne i havde med var 150-160 cm. høje var der vel fin plads.
Har man brug for et amfibiekøretøj, så er den næppe sagen heller...
Man vælger mig bekendt størrelse, bla. efter behov, hvilket ikke
siger noget om bilen som sådan, udover størrelsen.
> Den artikel med endoskopet er faldet for 10 års grænsen på nettet, så man
> skal have fat i bladet for at finde den og det gider jeg ikke idag.
Det kommer sikkert en anden dag.
Men godt arbejde ellers, og jeg vl tillade mig at konkludere,
at alle tests beror på biler, som ikke har fået efterbehandlinger
overhovedet. FDM påpeger igen og igen, at bilerne skal efterbehandles,
og jeg kan kun gi' dem ret.
| |
Jørgen M. Rasmussen (20-07-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-07-06 20:44 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> Måske, men dette er ikke kun en 'KA' problem.
>
Nej det er et generelt Ford problem, en ny Mondeo ruster som.... . Fård og
Mercedes slås om at skrabe bunden i den henseende :((.
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-07-06 21:32 |
| | |
Ukendt (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-06 21:59 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44BD4544.7985C76E@du.kan.finde.den...
> men så længe den holder, volder den ikke
> store problemer. Husk for guds skyld at få den hulrums og
> undervognsbeskyttet.
Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
det med supplerende behandling, ja.
Alle nævner rust, alle nævner motorteknologien, som
nok ikke er den mest avancerede, men gennemprøvet,
men ingen nævner de unikke køreegenskaber som stadig
er fremragende trods en udgået model, og så i miniklassen.
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-07-06 05:18 |
| | |
Jørgen M. Rasmussen (20-07-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 20-07-06 21:54 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
> det med supplerende behandling, ja.
Ja, inden for Fårds rækker, ingen andre vil i dag være bekendt at sende
biler på markedet, som ruster som en midt-80'er Fiat :((. På nær Mercedes.
Det er virkelig "Back to future" som vil noget :((
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 21:26 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:44bfed4a$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olsen" <-> skrev i en meddelelse
>
>> Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
>> det med supplerende behandling, ja.
>
> Ja, inden for Fårds rækker, ingen andre vil i dag være bekendt at sende
> biler på markedet, som ruster som en midt-80'er Fiat :((. På nær Mercedes.
> Det er virkelig "Back to future" som vil noget :((
Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford og
Mercedes.
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-07-06 21:41 |
|
Olsen skriver:
>
> Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford og
> Mercedes.
Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
tør stole på det denne gang........
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:00 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44C28D64.1DF5F8DF@du.kan.finde.den...
> Olsen skriver:
>>
>> Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford
>> og
>> Mercedes.
>
> Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
> tør stole på det denne gang........
Ford har ind til videre INTET bevist og INGEN test viser at Ford ligger bare
over middel (af det jeg har set).....så udgangspunktet er jo ikke så godt.
Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig dårligt for tiden, de
kan "bare" lave ordentlige biler
--
Tom
| |
Hans Paulin \(6310\) (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 22-07-06 22:08 |
|
Tom skrev:
> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig
> dårligt for tiden
Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:11 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44c293bb$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig
>> dårligt for tiden
>
> Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?
hehe, jeg frygter bare de er for dumme til at fatte hvorfor kunderne ikke
vil købe deres biler
--
Tom
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:59 |
| | |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 23:46 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44c29fae$0$20240$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44c29454$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> hehe, jeg frygter bare de er for dumme til at fatte hvorfor kunderne ikke
>> vil købe deres biler
>
>
>
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2462
Du skulle hellere læse hvordan det går Ford rent økonomisk......vi taler her
om underskud hvert år på 2-3 cifrede milliardbeløb i kr.......Ford er nød
til at "forære" deres biler væk med store tab på hver eneste vogn......de
har dog held med Volvo divisionen
--
Tom
| |
Ukendt (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-07-06 20:44 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44c2aa9f$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du skulle hellere læse hvordan det går Ford rent økonomisk......vi taler
> her om underskud hvert år på 2-3 cifrede milliardbeløb i kr.......Ford er
> nød til at "forære" deres biler væk med store tab på hver eneste
> vogn......de har dog held med Volvo divisionen
Selv VW fyrer en mass.
| |
Ukendt (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-07-06 21:32 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44c522ee$0$20332$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44c2aa9f$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Du skulle hellere læse hvordan det går Ford rent økonomisk......vi taler
>> her om underskud hvert år på 2-3 cifrede milliardbeløb i kr.......Ford er
>> nød til at "forære" deres biler væk med store tab på hver eneste
>> vogn......de har dog held med Volvo divisionen
>
> Selv VW fyrer en mass.
Ikke endnu, de har planer om det og forhandler med fagforeningerne om
lønnedgang, længere arbejdstider, kortere ferier og reduktion af 20.000
arbejdspladser, men intet er rigtig igangsat endnu
--
Tom
| |
Ukendt (25-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-07-06 21:20 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44c52e4e$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ikke endnu, de har planer om det og forhandler med fagforeningerne om
> lønnedgang, længere arbejdstider, kortere ferier og reduktion af 20.000
> arbejdspladser, men intet er rigtig igangsat endnu
Spændende, at Ford nu starter et udviklingscenter for alternativ
energi ala brint mv. til en helvedes masse milliarder...
En Jaguar på brint ?...tjah..voffor' ikk'.
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:53 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:44c293bb$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tom skrev:
>
>> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig
>> dårligt for tiden
>
> Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?
..næppe.
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:52 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44c291e1$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ford har ind til videre INTET bevist og INGEN test viser at Ford ligger
> bare over middel (af det jeg har set).....så udgangspunktet er jo ikke så
> godt.
Er det ubehandlede vogne direkte fra fabrikken, eller nogle, som har
fået den FDM anbefaldede efterbehandling ??
> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig dårligt for tiden, de
> kan "bare" lave ordentlige biler
Heldigt det går så godt for Fords datterselskaber, Aston, Volvo, LandRover
osv. ikke ??
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 23:51 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44c29e10$0$20340$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44c291e1$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Ford har ind til videre INTET bevist og INGEN test viser at Ford ligger
>> bare over middel (af det jeg har set).....så udgangspunktet er jo ikke så
>> godt.
>
> Er det ubehandlede vogne direkte fra fabrikken, eller nogle, som har
> fået den FDM anbefaldede efterbehandling ??
Tror såmen ikke det gør den store forskel. FDM har jo ligesom IKKE nogen
anbefaling til alt det der ruster trods en Pava behandling el.lign. Over
halvdelen af en bils karosseri kan jo ikke behandles med "tjære" når der
sidder en dårlig lak i forvejen.
>> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig dårligt for tiden,
>> de kan "bare" lave ordentlige biler
>
> Heldigt det går så godt for Fords datterselskaber, Aston, Volvo, LandRover
> osv. ikke ??
Ja konceptet er i hvert fald et helt andet end Fords, hvor man bare skal
smide nogle biler i nakken på kunderne
--
Tom
| |
Ukendt (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-07-06 20:48 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44c2abed$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tror såmen ikke det gør den store forskel. FDM har jo ligesom IKKE nogen
> anbefaling til alt det der ruster trods en Pava behandling el.lign. Over
> halvdelen af en bils karosseri kan jo ikke behandles med "tjære" når der
> sidder en dårlig lak i forvejen.
Jeg læste i Ekstrabladet søndag, side 12, at Mondeo'en er et rigtig godt
køb,
masser af plads, stadig eminente køreegenskaber mv., men, man skulle købe
een, som havde fået suppleret behandling + hvor 'det med dørene' var ordnet.
Iøvrigt stod der også noget med, at Mondeo var
over middel mht. kollisionssikkerhed iflg. svenske Folksam i 'rigtige
sammenstød'
samt ikke mindst, rustbehandling fra fabrikken var over middel, pånær
nogle 'latente' brølere..(dørene + filtdæmpende materiale i skærmkasserne).
| |
Ukendt (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-07-06 21:21 |
|
"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:44c523d2$0$20336$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:44c2abed$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>> Tror såmen ikke det gør den store forskel. FDM har jo ligesom IKKE nogen
>> anbefaling til alt det der ruster trods en Pava behandling el.lign. Over
>> halvdelen af en bils karosseri kan jo ikke behandles med "tjære" når der
>> sidder en dårlig lak i forvejen.
>
> Jeg læste i Ekstrabladet søndag, side 12, at Mondeo'en er et rigtig godt
> køb,
> masser af plads, stadig eminente køreegenskaber mv., men, man skulle købe
> een, som havde fået suppleret behandling + hvor 'det med dørene' var
> ordnet.
>
> Iøvrigt stod der også noget med, at Mondeo var
> over middel mht. kollisionssikkerhed iflg. svenske Folksam i 'rigtige
> sammenstød'
> samt ikke mindst, rustbehandling fra fabrikken var over middel, pånær
> nogle 'latente' brølere..(dørene + filtdæmpende materiale i
> skærmkasserne).
Mondeo er som sådan en meget fin bil med gode køreegenskaber rimelig priser
osv osv. Men rusten har de ikke vist en sk*d om at de har styr på. Rust
viser sig når bilerne bliver lidt ældre og jeg kan forsikre dig at mondeo II
ruster omend det ikke er KRIMINELT så dog nok til at man bliver sur over
det.
Jeg vil gerne se test fra de institutter som skærer bilerne op og vurderer
rusten...jeg husker ikke om det er folksam eller hvem det er, men jeg har
stadig til gode at se Ford lægge sig bare over middel mht. rustbeskyttelse.
Ingen journalist kan lave en sådan bedømmelse, der skal fagfolk til at lave
disse vurderinger og det skal laves på flere biler.
Jeg KUNNE hvis jeg gad, tage nogle billeder af hvor min mondeo ruster og så
vil dit evindelige "rustbeskyttelse" blive gjort til skamme. Mondeo ruster
på steder hvor man IKKE kan supplere med PAVA or what ever. Den ruster under
LAKKEN.
--
Tom
| |
Ukendt (25-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-07-06 21:17 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44c52ba0$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mondeo er som sådan en meget fin bil med gode køreegenskaber rimelig
> priser osv osv. Men rusten har de ikke vist en sk*d om at de har styr på.
> Rust viser sig når bilerne bliver lidt ældre og jeg kan forsikre dig at
> mondeo II ruster omend det ikke er KRIMINELT så dog nok til at man bliver
> sur over det.
Jamen sådan har mange mærker det jo heldigvis, fristes man i den sammenhæng
som Ford-mand, at sige.
> Jeg vil gerne se test fra de institutter som skærer bilerne op og vurderer
> rusten...jeg husker ikke om det er folksam eller hvem det er, men jeg har
> stadig til gode at se Ford lægge sig bare over middel mht.
> rustbeskyttelse.
Jeg tror deres arbejde ER gjort.
> Ingen journalist kan lave en sådan bedømmelse, der skal fagfolk til at
> lave disse vurderinger og det skal laves på flere biler.
Det varierer meget fra årgang til årgang mht. fabriksbehandlingerne.
Nogle har slet INTET i hulrummene.
> Jeg KUNNE hvis jeg gad, tage nogle billeder af hvor min mondeo ruster og
> så vil dit evindelige "rustbeskyttelse" blive gjort til skamme. Mondeo
> ruster på steder hvor man IKKE kan supplere med PAVA or what ever. Den
> ruster under LAKKEN.
Og det gælder så alle må jeg gå ud fra ?
Vil derfor også gerne se en 'rapport' i stil med den du efterlyser,
som viser, at det er et alment kendt problem, det med 'under LAKKEN'.
Og ja, er forbehandlingen dårlig eller har man en mandagsmodel,
så er ulykken nærmere.
Ærgerligt.
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 22:50 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44C28D64.1DF5F8DF@du.kan.finde.den...
> Olsen skriver:
>>
>> Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford
>> og
>> Mercedes.
>
> Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
> tør stole på det denne gang........
Det gør man da.
Sealerproblemet er isoleret nu.
| |
Kim Voss Schrader (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 22-07-06 22:53 |
|
Hej!
Olsen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> news:44C28D64.1DF5F8DF@du.kan.finde.den...
>
>>Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
>>tør stole på det denne gang........
>
> Det gør man da.
> Sealerproblemet er isoleret nu.
Er der stadig filt-inderskærme bagerst på Focus...?
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Ukendt (22-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-07-06 23:27 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:44c29e40$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der stadig filt-inderskærme bagerst på Focus...?
Nej.
Det er der på Avensis.
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-07-06 05:32 |
| | |
Ukendt (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-07-06 20:49 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44C2FBBA.21D142BE@du.kan.finde.den...
> Olsen skriver:
>>
>> Det gør man da.
>
> Gør man ?
Ork ja.
Tror såmænd ikke folk tænker så meget
over sealerproblemet idag...
Det er kun 'nogle som os her i gruppen', Hr. og fru jensen
aner sikkert intet..
>> Sealerproblemet er isoleret nu.
>
> Er det ?
Det sagde manden fra Ford på 'biler for alle' i Herning,
og der har mig bekendt ikke været nævnt om tilfælde
siden 'sealser-sagen'.
Du har måske hørt noget ??
| |
Klaus D. Mikkelsen (24-07-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-07-06 21:33 |
|
Olsen skriver:
>
> Det sagde manden fra Ford på 'biler for alle' i Herning,
> og der har mig bekendt ikke været nævnt om tilfælde
> siden 'sealser-sagen'.
Ford har tildligere meldt ud at rustproblemerne er løste. Måske de har
ret denne gang ?
Måske ikke ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Ukendt (18-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-06 21:38 |
|
"LL" <lenn@xxx.dk> skrev i en meddelelse
news:44bd2aea$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny
> til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
Jeg har prøvekørt en 3-4 stykker af dem. De går RIGTIG godt og er meget
letkørte. Jeg kan overhovedet ikke følge det med en sløv motor, jeg synes
motoren er passende og meget frisk. Jeg må så indrømme at jeg ikke har kørt
motorvejskørsel i Ka.
Bilen er kanon let at manøvrere rundt i byerne og der er god udsigt osv.
Eneste reelle minus er dens rustproblemer som ER et problem. Men ok, man kan
også få lavet meget rustarbejde om 10 år for den prisforskel der er på de
fleste galvaniserede biler.
At motoren er stødestænger er da fløjtende ligemeget.....det er sådan ca.
lige så ligegyldigt som at vide at motoren har stempler der også bygger på
en over 100 år gammel teknologi. Stødestænger virker og her er ingen
knækkede tandremme der smadrer motoren og lign.
At der er 8 ventiler og ikke 16 kan så for nogens vedkommende betyde meget,
men man kan jo se ud fra Km/l opgivelserne hvor meget det betyder i praksis.
Personligt ville jeg nok vælge en anden bil som var galvaniseret, men ellers
er Ka en fin bil med et fedt design.
--
Tom
| |
Ukendt (19-07-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 19-07-06 22:01 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:44bd46c4$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "LL" <lenn@xxx.dk> skrev i en meddelelse
> news:44bd2aea$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny
>> til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...
>
> Jeg har prøvekørt en 3-4 stykker af dem. De går RIGTIG godt og er meget
> letkørte. Jeg kan overhovedet ikke følge det med en sløv motor, jeg synes
> motoren er passende og meget frisk. Jeg må så indrømme at jeg ikke har
> kørt motorvejskørsel i Ka.
>
> Bilen er kanon let at manøvrere rundt i byerne og der er god udsigt osv.
>
> Eneste reelle minus er dens rustproblemer som ER et problem. Men ok, man
> kan også få lavet meget rustarbejde om 10 år for den prisforskel der er på
> de fleste galvaniserede biler.
>
> At motoren er stødestænger er da fløjtende ligemeget.....det er sådan ca.
> lige så ligegyldigt som at vide at motoren har stempler der også bygger på
> en over 100 år gammel teknologi. Stødestænger virker og her er ingen
> knækkede tandremme der smadrer motoren og lign.
> At der er 8 ventiler og ikke 16 kan så for nogens vedkommende betyde
> meget, men man kan jo se ud fra Km/l opgivelserne hvor meget det betyder i
> praksis.
>
> Personligt ville jeg nok vælge en anden bil som var galvaniseret, men
> ellers er Ka en fin bil med et fedt design.
Jeg er rigtig meget enig dêr.
Motoren virker ikke som 'en gammel sag'.
Selv VW har 8 ventilere på programmet, og
det er jo også en gammel teknik, sådan historisk set.
Ford A havde...ja, hvad havde den egentlig ???
| |
|
|